Stránka 3 z 4

Napsal: čtv dub 14, 2005 14:48
od Luděk Musil
Roman píše:Ludek na co treba menit klinovy remen? Vodna pumpa aj jej remenica ostanu predsa na tom istom mieste! A vrtula je na vodnej pumpe.
No vidíš to, takže přece jen je ta vrtule na vodním čerpadle.
Tak jsem to měl napsaný poprvní a potom mě to poněkud zmátlo a přepsal jsem to, jak je výše. Takže řemen neměnit, jen sejmout vrtuli z vodního čerpadla a osadit "elektrický" chladič. Dík. L.

Napsal: čtv dub 14, 2005 18:12
od Števo
Ale treba pouzit kratsie sroby na remenicu. Alebo tam narvat 5 podloziek :wink:

Napsal: čtv dub 14, 2005 19:08
od Marek
Dusan píše:Ta vačka z nivy je nejaka novinka ? :) kedy si to daval ?
Vačku z Nivy 1,7i (21213) jsem osazoval asi před měsícem, abych měl připravený motor k odlaďování rozdělovače z Favorita 136LS s upravenou regulací. Ono totiž by mohlo nastat, že kdybych odladil rozdělovač na klasickou vačku, mohl by se po dodatečné montáži nivácké vačky motor chovat jinak. Proto ten spěch.

Napsal: čtv dub 14, 2005 19:19
od Sefir
čmelák píše:sefir... v tom ze vrtulu chladenia bude pohanat elektrika a nie motor
inak ju daj kludne dole da sa lietat aj bez nej
Akoze to mi chcete povedat ze to len ta sila co pohana vrtulu ,,,
tzn ze nejaky odpor vzduchu a nejaka mala sila na roztocenie tej umelohmotnej vrtule ... to ako odlahci motoru?
ved to sa prakticky neda spoznat
ci zas sa mylim ??

Napsal: čtv dub 14, 2005 20:41
od Myso
tak 5k ti to moze pridat...

Napsal: čtv dub 14, 2005 20:51
od Sefir
moze ?

no fakt ako nechce sa mi tomu stale verit ....

princip hej ved jasne suhlasim, ale to neni mozne ze by taka lahka vrtulka zobrala 5 koni !!! :?

Napsal: čtv dub 14, 2005 20:56
od Pato
Ta lahka vrtulka musi prehnat chladicom obrovsky objem vzduchu!!! Si kukni nekde na priemyselnom odsavani na stitku mnozstvo vzduchu a prikon!!!

Napsal: pát dub 15, 2005 05:30
od Wolf
Sefir píše:... ale to neni mozne ze by taka lahka vrtulka zobrala 5 koni !!! :?
Na volnobeh ne, ale s narustajicimi otackami spotreba (vykonu) az neumerne stoupa. W.

Napsal: pát dub 15, 2005 08:26
od Honza
Sefir píše:moze ?
no fakt ako nechce sa mi tomu stale verit ....
princip hej ved jasne suhlasim, ale to neni mozne ze by taka lahka vrtulka zobrala 5 koni !!! :?
se koukni do knížky o el. motorech a hledej charakteristiku ventilátoru. Tam uvidíš ten strmí nárůst požadovaného výkonu v závislosti na otáčkách. Točit tou vrtulí na chladičí >4000ot/min. není už taková prdel a to sní točíš pořád, i když nějak moc chladit vůbec nepotřebuješ.

"ostrá" vačkovka

Napsal: pát dub 15, 2005 11:51
od Jozef Matuška
super, chladic mam, elekt. ventilátor tiež, 5 koní na svete, len ta hriadel el.motoru trošku lieta, je tam nieake samomazné puzdro alebo klasicke ložisko.Nemal som to este rozobrené.

Re: "ostrá" vačkovka

Napsal: pát dub 15, 2005 12:23
od Luděk Musil
Jozef Matuška píše: super, ........, 5 koní na svete, ........
:wav: :wav:

Napsal: pát dub 15, 2005 13:39
od Vladant
Myso píše:
Vladant píše:...takych tych nepekne vyzerajucich a do buducna pre motor velmi nebezpecnych nazvyme to "ziliek"
takto vyzera ked su zilky na zotrvaku a roztrhne ho pod plnym plynom...

Ja by som sa vratil este k tomuto: Niekto tu pisal ODLAHCIT ZOTRVACNIK...OK, moze byt, nemal by byt problem a motoru tym dost pomozeme, pojde lahsie do otacok, ale pokial budu urobene aj ostatne upravy (jedna sa hlavne o take, kedy pojde motor do o dost vyssich tociek-trebars ostra vacka), mal by sa liaty stred spojky vymenit za sustruzeny...aby to nedopadlo presne tak, ako poslal Myso tie obrazky... Plus nie je zle prenitovat dve lamely, nech sa to stiha aj prenasat dalej...
Myslim ze Myso by k tomuto vedel nieco povedat...

Inak vylestit (najprv zalicovat samozrejme) sacie potrubie, tiez nie je odveci... Vitame ta potom v rodine kominarov... :D ...ale pomoze to.

Napsal: pát dub 15, 2005 14:45
od čmelák
mna tak napadlo cisto hypoteticky nepasne nam do ziga nejaka vacka z nejakeho fiatu lancie alebo neviem z coho? samozrejme ze bude ostrejsia... u skodoviek sa da ze vraj menit medzi 105 a felkou a takto... ako sme na tom tu? ak je to uplna hovadina prosim prepacit som este maly ucim sa :)

Napsal: pát dub 15, 2005 19:04
od Marek
Měl jsem upravenou vačku z Fiatu 128 Rally. Má 272*/272* a chovala se jako "vrchovka" - tedy na motoru 2103. Prodal jsem ji Davidovi Svídovi do Brna (asi před čtyřmi lety). Co s ní, mně jí netřeba, už tak mi to letí jako prase a vozím rodinu, nemám potřebu závodit. Navíc si aspoň neoddělám motor.


Mimochodem - když už jsi to nakopnul - u škodovek lze libovolně měnit vačkové hřídele od modelu Š 1000 MB až do modelu Felicia 1,3 SPi BMM.

Napsal: pát dub 15, 2005 20:54
od Števo
Dneska mi akurat vravel kamarat. Mal Skodovku 120ku dal do nej ostru vacku. A za pol roka oddelal motor. Ale berme to tak je to skodovka :D .
Pri skodovke velmy nic nemenili dokym ju neprebral VW.