Stránka 3 z 4

Napsal: pát srp 18, 2006 01:05
od Little Red Riding Hood
Dawid píše:No jen o delce to neni - vsechny pruziny by mely byt stejne dlouhe (kombik + sedan zvlast samo) A se od B lisi v delce az pote, co je zatizis predepsanou silou.. tudiz se lisi v krivce prubehu.
dokázal by jsi to nějak rozvést???. jako jakej teda vyplývá závěr (křivka průběhu) u skupin a-b.. dejme tomu že mě zajíma kombík..

Napsal: pát srp 18, 2006 02:37
od Miso
"Krivka priebehu" vyjadruje zavislost dlzky pruziny od na nu posobiacej sily (inak povedane jej tuhost [alebo tvrdost]). Zaver: skupina A je tuhsia ako skupina B.

Napsal: pát srp 18, 2006 07:53
od Dawid
muzes si to predstavit tak, ze A i B je stejne delky, ale B je namotana z tenciho dratu - ktery bude jasne mit mensi silu. Akorat ze u tech pruzin to nebude silou dratu, ale jeho vyrobou. A to co zajimalo me, a zatim sem pribyl jen jeden subjektivni nazor, je, jak je tohle citit pri jizde, od nekoho, kdo mel na aute oba typy.

Napsal: pát srp 18, 2006 12:28
od Little Red Riding Hood
jako jasan.. já to tak nějak chápu.. (dělám to ve škole).. no.. s tim průměrem drátu to měl být jen jako příklad nebo to myslíš vážně.. ??..

Napsal: pát srp 18, 2006 18:44
od Dawid
Little Red Riding Hood píše:jako jasan.. já to tak nějak chápu.. (dělám to ve škole).. no.. s tim průměrem drátu to měl být jen jako příklad nebo to myslíš vážně.. ??..
priklad

Napsal: pát srp 18, 2006 19:35
od Maysner
Dawid píše:
Little Red Riding Hood píše:jako jasan.. já to tak nějak chápu.. (dělám to ve škole).. no.. s tim průměrem drátu to měl být jen jako příklad nebo to myslíš vážně.. ??..
priklad
a nemuze to byt hustotou materialu dratu? kdyz bude met vetsi hustotu tak by ta pruzina mela bejt tuzsi. ale nevim :roll:

Napsal: pát srp 18, 2006 20:25
od Nemo
Myslím, že bude lepší zůstat u toho, že B jsou prostě měkčí než A, a tedy byť na stole vypadají stejně, při zatížení (samotnou hmotou vozu a dále nákladem) se prostě stlačí
A méně, a B více. Tedy prázdné auto na A bude nepatrně míň sedlé, a po zatížení bude rozdíl asi viditelnější. Jinak, co se kombíků týče, fa. pružiny MAD nabízí přídavné pružiny i pro 2104, eliminující sedání aut při vyšším zatížení.Detaily neznám, ale chystám se to prozkoumat.Cena je tuším někde kolem 3tis. Další variantou jsou vzduchové měchy, které se montují dovnitř zadních pružin, ale za to chtějí nějaké úplně šílené peníze-asi přes 10tis.(jen za ty měchy-bez kompresoru)
V dodávce,co s ní jezdím v práci(C.Jumper)mám přídavné měchy, a musím říct, že je to super věc.Bez nich si nedovedu představit, že by to auto mělo celkovou hmotnost 3850kg,někdy i víc(v papírech má tuším 2750 :lol: ) a při tom bylo schopné se normálně pohybovat. :)

Zadné pružiny 21061

Napsal: pát říj 27, 2006 06:26
od FOMA
Takže praxe na závěr:vymenil jsem staré za orig.sedanové tvrdší(se žlutým pruhem).Paradox po vymontování byly nové o cca 1cm kratší!!Nicméně jsou o o poznání -zanedbateně tužší a v konečném efektu se sv. výška zádě zvela o 5mm!!!Tudíš příště jen kombi,pokud možno nové a eventuelně o 1 závitit zkrátit.Toť vše.

Napsal: pát říj 27, 2006 12:05
od Števo
Ja som tam horko tazko narval struny z kombala, boli asi tak o jeden zavit dlhsie. Efekt asi taky , ze zadok mi viliezol asi o 8-10 cm vyzsie a je hovadzky tvrdy. Mozem nalozit do auta 300kg a klesne len o 2cm.

Napsal: pát říj 27, 2006 17:48
od radek mb
Števo píše:Ja som tam horko tazko narval struny z kombala, boli asi tak o jeden zavit dlhsie. Efekt asi taky , ze zadok mi viliezol asi o 8-10 cm vyzsie a je hovadzky tvrdy. Mozem nalozit do auta 300kg a klesne len o 2cm.
přesně tak,,mam to úplně stejné

Napsal: pát říj 27, 2006 21:16
od Majo
a podotykam ze Stevo to montoval podla mojich rad - iba povolil na kazdej strane tlmic, spustil napravu dole, vybral pruzinu, narval pruzinu a nic viac nerozoberal. A ked mu tam vosli nove kombalove... :idea:

Napsal: pát říj 27, 2006 22:50
od Little Red Riding Hood
Majo píše:a podotykam ze Stevo to montoval podla mojich rad - iba povolil na kazdej strane tlmic, spustil napravu dole, vybral pruzinu, narval pruzinu a nic viac nerozoberal. A ked mu tam vosli nove kombalove... :idea:
ještě je chytré povolit brzdovou hadici co ti spojuje rozvodku na mostě s brzdovou trubkou vedoucí do omezovače...

Napsal: sob říj 28, 2006 07:09
od Luděk Musil
Little Red Riding Hood píše:ještě je chytré povolit brzdovou hadici co ti spojuje rozvodku na mostě s brzdovou trubkou vedoucí do omezovače...
To je velmi chytré ....... obzvláště u starších vozů to vede k tomu, že se potom (společně s výměnou pružin) vymění i příslušná brzdová trubka a hadice. L.

Napsal: sob říj 28, 2006 07:26
od čmelák
:axe: suhlasim presne tak >|

Napsal: sob říj 28, 2006 09:16
od Števo
Hadicu netreba povolovat, ta to pusti. Horsie je to s obmedzovacom co je na naprave. Ten to tam drzi.