motor 1.7i do 2106?

Moderátor: Moderátoři

Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Pri hledani cesty k osazeni 17-ky motoru do starsi karoserie je vzdy treba najit nejaky kompromis vychazejici z vlastnich priorit. Pokud si nechci delat prilis problemy, postaci osadit stavajici motor karburatorem a rozdelovacem, pomerne zasadne stahnout predstih, protoze jinak motor pobezi po vetsi cast provozu v detonacnim rezimu a s vedomim toho, ze jsem vymene motoru venoval minimum casu za cenu ztraty vykonu mohu spokojene jezdit. Dle meho nazoru lepsi varianta je uprava, kterou delal Myso, t.j. karburator s rozdelovacem, ale programovatelna jednotka rizeni predstihu. Pak je ztrata vykonu minimalni a mnohdy je i vyssi, nez v rizenem rezimu, avsak za cenu i zvysene spotreby. Pokud vsak chci dosahnout plneho vykonu za cenu primerene spotreby, musim vymene motoru venovat trochu vice casu a zapojit i rizeni motoru se vstrikovanim. Vysvetlim proc. O mechanickem rizeni predstihu rozdelovacem, potazmo s mechanickym prerusovacem se asi nemusim rozepisovat. Vsichni vedi, ze tento motor ma vetsi kompresni pomer a jine casovani vacky. Aby to motor mohl vyuzit, ma nelinearni krivku predstihu, ovlivnovanou jeste dalsimi vstupy. Vsichni vime, ze nejvyssiho vykonu se dosahne pri predstihu udrzujiciho chod motoru zhruba tesne pod hranici detonacniho spalovani. Detonacni spalovani pak vyrazne snizuje zivotnost motoru. Aby se ho vsak u tohoto motoru nedosahovalo, musi se u mechanickeho rizeni snizit predstih zasadnim zpusobem, tedy hodne pod moznou hranici. To resi Mysova uprava a tu lze v tomto mechanickem usporadani jedine doporucit. Pokud vsak hledam maximum z toho, co muze tento motor poskytnout, je jedina spravna cesta v zapojeni ridici jednotky a vstrikovani. Tim se dosahne primerene spotreby, na cemz se podili davkovani paliva v zavislosti na vstupech, ale i komfortu jizdy. Jiste jste si vsimli, ze nekdy auto s karburatorem jede hure a nekdy lepe (treba po desti). A to treba prave eliminuje RJ. Co se tyce elektronek v ridici jednotce (pro Denise) urcite tam nejsou, dival jsem se :D , nicmene je pouzita jednotka GM, coz vsichni vedi, ale co mozna mnozi nevedi je, ze jeji vznik je podminen potrebou pro americke trhy a tamni uzivatele jsou mnohem narocnejsi, nez evropane a tak je jednotka pripravena pro mnohem vice funkci, nez co od ni ocekavame my. A jeste k prodleve. Je to trochu usmevne, kdyz nekdo napise, ze u karburatoru a rozdlelovace je mensi nez u byt jednobodoveho vstrikovani. Uz jenom selskou uvahou - zadne vysokonapetove preskoky, vule v hridelich, ale naopak prakticky okamzita reakce dodavky paliva v pozadovanem mnozstvi, v rozprasene podobe a do zakondenzovaneho saciho potrubi, musi byt zrejme, ktery system ma mensi reakcni casy. Moc jsem se rozepsal, ale je to tim, ze jsem postrehl jenom okrajovou zminku i o zradnosti osazeni motoru mechanickymi prvky a tim nechci v zadnem pripade rict, ze je zatracuji, jenom se vracim k pocatku - je treba si urcit priority, t.j. stanovit si, co je pro mne nejdulezitejsi. Jeste se omlouvam za zjednoduseny popis , je to proto, aby tomu rozumnelo co nejvice ctenaru a za cenu toho, ze pro mnohe je to obehrana pisnicka. W.
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

najlepsie to mam spravene ja :evil:
Dusan
Příspěvky: 3883
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

K tej neokamzitej odozve na polohu plynoveho pedalu...je to vec ktoram ma stve na tom najviac.... bud odhadnete polohu pedalu hned a mate tie otacky co ste chceli alebo mate smolu lepo pohybanim pedalu hore dole v priebehu 1s sa na vas riadiacka z vysoka.... Tak ze take nieco ak o medziplyn je skoro nemozne
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

medziplyn sa da teda aspon mne to ide ale aj tak pretekari nepouzivaju ani spojku :D
Uživatelský avatar
Ján Píš
Příspěvky: 35
Registrován: ned úno 19, 2006 19:08
Bydliště: B.Bystrica

Příspěvek od Ján Píš »

Vdaka Wolf. Fakt si sa pekne rozpisal no ale co ma zaujalo najviac bolo pisal si tam o casovani ze 1,7 ho ma ine no ja tam idem davat hlavu 21011 ktora bola v starkeho 2102-jke aj tam bude taky problem nie som automechanik tak dost vela veciam sa ucim popri
Dusan
Příspěvky: 3883
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

nevravel som o lada ale inej nemenovanej znacke :)
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Ján Píš píše:Vdaka Wolf. Fakt si sa pekne rozpisal no ale co ma zaujalo najviac bolo pisal si tam o casovani ze 1,7 ho ma ine no ja tam idem davat hlavu 21011 ktora bola v starkeho 2102-jke aj tam bude taky problem nie som automechanik tak dost vela veciam sa ucim popri
Hlava je ta ista ale su tam ine piesty ako na 1500 a preto je tam vyssi kompresny pomer co si vyzaduje upravit pruzinky v rozdelovaci ako uz pisal wolf
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

A vačka, ač je záměnná, má skutečně malinko jiné časovaní.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Dusan píše:K tej neokamzitej odozve na polohu plynoveho pedalu...je to vec ktoram ma stve na tom najviac.... bud odhadnete polohu pedalu hned a mate tie otacky co ste chceli alebo mate smolu lepo pohybanim pedalu hore dole v priebehu 1s sa na vas riadiacka z vysoka.... Tak ze take nieco ak o medziplyn je skoro nemozne
Sedmnactistovkari mi jiste potvrdi, ze diky udrzovani zvyseneho volnobehu za jizdy RJ neni zadny problem s razenim, at jiz fyzicky pri pohybu radici pakou, ale zvysuje to i jizdni pohodu posadky pri prudsim razeni - at jiz je synchronizace seslapovani jednotlivych pedalu z jakehokoliv duvodu nesetrna (zacatecnik, rasantnejsi jizda). Pak je ale na miste otazka, proc davat meziplyn. Na druhou stranu ale v pripade, ze i presto ridic povazuje za vhodne radit s meziplynem, ze stejneho duvodu (zvysene volnobezne otacky, zakondenzovane saci potrubi) motor reaguje na rasantni pridani plynu drive, nez motor s karburatorem. W.
Dusan
Příspěvky: 3883
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

sadni do fabie seatu vw.....
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Dusan píše:sadni do fabie seatu vw.....
To musím potvrdit, svezení Fabkou 1.4Mpi mě znechutilo mimo jiné i z tohoto důvodu.Řidič musí myslet vteřinu dopředu a sešlapávat pedál plynu dřív. (to já prostě nepřekousnu)
Ve volnoběhu má ten motor krouťák asi 5Nmm, takže rozjezd na rovině bez plynu je opravdový zázrak.
Ladou se stříkačkovým motorem jsem ještě nejel, ale Wolfovi věřím.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

je to presne ako rika wolf

k tej fabii octavii to sedi tak isto :ANAL:
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Nemo píše:
Dusan píše:sadni do fabie seatu vw.....
To musím potvrdit, svezení Fabkou 1.4Mpi mě znechutilo mimo jiné i z tohoto důvodu.Řidič musí myslet vteřinu dopředu a sešlapávat pedál plynu dřív. (to já prostě nepřekousnu)
Ve volnoběhu má ten motor krouťák asi 5Nmm, takže rozjezd na rovině bez plynu je opravdový zázrak.
Ladou se stříkačkovým motorem jsem ještě nejel, ale Wolfovi věřím.

Novsie fabie maju uz tu i2 zbernicu ci ako sa to presne vola a plynovy pedal je iba potenciometer a cely chod skrtiacej klapky je ovladany servom. tempomat rulez :D
Ale pocul som ze vela ludi sa stazovalo na oneskorene reakcie plynu teda asi to nefunguje tak ako by malo. Co sa tyka toho rozjazdu bez plynu tak to neviem.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6524
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Trevor píše: i2 zbernicu
I2C ? :-)
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Tusim ze tak nejak ono dnes uz je to vtych autakoch tak porobene ze normalny clovek nema sancu tam nieco opravit.

Dozadu auta ide iba jeden vodic +12V a opticky kabel a ponom su prenasane disty ze ktore svetla budu svietit ci sa ma odoknut kufor a pod. :roll:
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“