Stránka 3 z 8
Napsal: sob lis 04, 2006 21:46
od scherer012
Marek píše:Závěrem jen konstatuji, že pokud používáme předepsané oleje, máme motor v odpovídajícím technickém stavu a olej není "starý", kontrolka mazání se při provozu NESMÍ rozsvítit ani ve volnoběhu (uvažujeme 800 - 900 rpm a teplotu oleje 80 - 120°C).
povedz to aj mojmu žigulíku- mne neverí
Napsal: ned lis 05, 2006 11:21
od Tomáš
Joko možná má Marek pravdu...ale..setkal jsem se spoustou žigulíku hlavně typy 2101 a 2103 kde kontrolka mazání na volnoběh problikávala...a všechny jezdí celkem slušně...na mé 2103 to dělalo pořád..zkoušel jsem dát i hustší olej,ale nijak to nepomohlo...kontrolka se rožínala vždycky .....na autě bylo najeto s tímto jevem 60tis a nikdy se nic nepodělalo motor táhl olej nežral...takže opravdu bych se tímto nevzrušoval..
Napsal: ned lis 05, 2006 11:50
od Laďuša
No já jsem někde dokonce čet, že při volnoběhu je rozsvícený mazání normální, po přidání plynu ale musí bezpodmínečně zhasnout
Napsal: pon lis 06, 2006 11:48
od Marek
Tomáš píše:Joko možná má Marek pravdu...ale..setkal jsem se spoustou žigulíku hlavně typy 2101 a 2103 kde kontrolka mazání na volnoběh problikávala...a všechny jezdí celkem slušně...na mé 2103 to dělalo pořád..zkoušel jsem dát i hustší olej,ale nijak to nepomohlo...kontrolka se rožínala vždycky .....na autě bylo najeto s tímto jevem 60tis a nikdy se nic nepodělalo motor táhl olej nežral...takže opravdu bych se tímto nevzrušoval..
Mohlo to být (a často bývá) způsobeno poruchou čidla kontrolky mazání - zanesené karbonem ze starého oleje nebo mechanická nečistota. Možná stačilo investovat kilčo do nového čidla a bylo by bývalo po problému. Dle mého názoru je důležité to, co tu popisuje čmelák - tlak oleje v provozních otáčkách, tedy někde kolem 3000-4000rpm. Obecně platí, že u motoru LADA by měl tlak oleje zatepla (80 - 100°C oleje) být cca 1 Bar na každých 1000rpm motoru (takže v otáčkách 3000-4000rpm musí tlak být cca 3-4 Bar).
Jsou tu samozřejmě i jedinci (jako třeba já), kteří si tlak mazání upravují. Potom lze docílit tlaku i vyššího, ale s rozumem !!!
Napsal: čtv lis 16, 2006 13:53
od EMI
mě občas taky problikne na volnoběh, když má motor tak cca 90 stupňů - jako voda a stačí jenom lechce cvrnknout do plynu a taky hned zhasne, čidlo sem měl už taky venku a je zajímavý, že to moje sepne už při 0,5 atm. - to by ale znamenalo, že na volnoběh ten tlak oleje klesne pod 0,5 atm. Když ale jedu tak 90 km/h / cca 3500 ot/min /, tak maže tak 3,8 atm-prostě něco pod 4 - podle budíku.
já to přisuzuju volnějším ložiskám na klikovce, je to možný ???
Napsal: čtv lis 16, 2006 18:42
od Marek
EMI píše:já to přisuzuju volnějším ložiskám na klikovce, je to možný ???
Nemyslím si... Kdybys měl volné uložení kliky, byl by tlak mazání horší i ve vyšších otáčkách.
Uvědomte si, že budíky mají sloužit pouze jako informativní zdroj. Na hodnotu, kterou ukazuje, má vliv mnoho věcí - náklon vozidla (otočte budík hlavou dolů a bude ukazovat na druhý konec), kvalita ukostření motoru a přístrojové desky (přechodové odpory a ztráty), ............
Pokud chcete mít jistotu, museli byste pro měření použít přesný manometr, pokud možno nový a odzkoušený.
Napsal: pát lis 17, 2006 09:07
od Jirka 2103
Naše lada 1500, rok 76 se podle tlakoměru nedostane přes 4atm, i když se vytočí na 6000 ot/min. Myslíte, že to nějak vadí? Na volnoběh, ani když je lada naplno zahřátá, ta kontrolka ani nemrkne
Napsal: pát lis 17, 2006 09:32
od Majo
to je tak spravne. Pretlakovy ventil je nastaveny na 4,5atm tuto hodnotu by to prekracovat nemalo ani vo vyssich otackach. No a tolerancia tlakomeru 0,5atm je uplne v poriadku. Presne ako pisal Marek - ma to len informativnu hodnotu
Napsal: pát lis 17, 2006 10:20
od Jelen
Mé to při běžný jízdě drží na 5ti, při vytočení nad 4,5tis. se dostává na 6, ale pak už to víc s otáčkama neroste, na 4 se dostane při lehkym přidání plynu, tak 2tis. ot/min. To by nemělo bejt taky nijak strašný, že to leze až k 6ti, ne?
Napsal: pát lis 17, 2006 12:51
od Majo
napisem to inak aby to pochopil kazdy: TIE BUDIKY KECAJU!!!
Napsal: sob lis 18, 2006 09:25
od Marek
Jelen píše:Mé to při běžný jízdě drží na 5ti, při vytočení nad 4,5tis. se dostává na 6, ale pak už to víc s otáčkama neroste, na 4 se dostane při lehkym přidání plynu, tak 2tis. ot/min. To by nemělo bejt taky nijak strašný, že to leze až k 6ti, ne?
Buď rád, pokud jsou to skutečně pravdivé hodnoty. Tlak do 6 Bar je bezpečný a motoru to jen prospívá !!!
Napsal: pon lis 20, 2006 15:07
od Myso
takto sa opytam, komu z vas ked zapnete zapalovanie vylezie ta rucicka na budiku presne na 0?
ja mam na dialnici pri teplote oleja 120 stupnov, otackach 3800 a rychlosti okolo 120kmh tlak 6-7. ale to bude tym ze mi to po zapnuti zapalovania vylezie niekde na 2-3...
Napsal: pon lis 20, 2006 15:35
od EMI
tak to mě teda po zapnutí zapalování drží ručička přesně na 0
Napsal: pon lis 20, 2006 16:09
od dusin
Mě taky.A zhruba od 2000 otáček drží 4 bary(dle budíku)
(NE) Mazanie :sad2:
Napsal: pon čer 01, 2015 10:39
od corsair
Fuha, dnes sadnem do auta, natocim normalne kuknem na budiky - allesOK - odchadzam. Stiahnem sytic rovinka 2km potom krizovatka, tak vyradim do neutralu a zrazu mi volaco nepasuje. Cervena kontrolka oleja mi svieti do oci. Hned som chytil nervy, zastavil som a kukol olej (nesteceny este) bolo ho tamdost na to aby mazalo normalne. Ked stiekol je asi 1mm pod hornou ryskou. Tak navsteva autosuciastok - piotesili sa. Novy olejovy filter problem nevyriesil. Co je s tym??? Prosiiiim pomoooc!!! Kontrolka zhasne nad 1500ot. Budik mazania ukazuje velmi malo. Olej ma za sebou 2000km
Zkoušel si někdy funkci HLEDAT?
Sloučeno.