Má ho mít
Ale jak já dokážu, že auto nebudu mít na normální ježdění? Na to mám japonce, ale kdo mi to bude věřit, když má auto normální značky? To bude na způsob čestného prohlášení, nebo jak?
Takhle, hovořilo se tam o vyloženě jasných případech, kdy např. žádali o klubovou testaci cikáni se š105, kterým se prostě nechtělo platit plné pojistné, o autech, které sice nebyly zbastlené, ale trvalým celoročním provozem jevily známky značného opotřebení apod.
Jinak to bude bohužel záviset na soudnosti konkrétního testačního komisaře, ale pokud se bude jednat o leštěnku, na níž je vidět, že nepozná sůl nebo cement v zavazadelníku, problémy podle mně nebudou ani u takhle mladých veteránů.
Myšo: můj vývoj se zastavil na poznatku, že se tady to založení oficiálního klubu teprve plánuje a teď vidím, že jsem dost zaspal dobu, to se omlouvám. Tak to už je Ladaklub o pěkný kus dál
Tož jsem blbý, či co? ... ale mají tam pouze Technickou klasifikaci vozidla podle FIVA. Co se týká samotné testace, jak to probíhá, či na jak dlouho se dává, jsem tam nenašel . Navíc jim, právě ten pro mě důležitý, odkaz nefunguje .
Mno a co se týká těchto stránek, asi před dvěma měsíci jsem jim psal mejla, jak se to má s testací a jestli by mi popř. neporadili kde hledat informace ... bez odpovědi
Asi až to bude aktuální, zajdu rovnou do nějakého veterán klubu
Vašátor:
Mno a co se týká těchto stránek, asi před dvěma měsíci jsem jim psal mejla, jak se to má s testací a jestli by mi popř. neporadili kde hledat informace ... bez odpovědi
Asi pre veterán kluby udržiavané 30 a viac ročné stroje sovietskej výroby nie sú zaujímavé. Čo už, náš čas ešte príde!!!!
Mam opacny problem, kamarad si koupil vojenskyho UAZe, ted jde o to ze neni problem sehnat veteransky papiry, ale on ho chce mit na "normalnich", aby jej mohl vytunit a pohrat si s nim atd, proste z nej chce udelat pohodlne terenni auticko pro letni vyjizdky Jenze pry vojenske vozidlo (i kdyz je vyrazene) uz nelze prihlasit na normalni provoz, nevite o tom neco??
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Veterán Klub Vysočina provádí klubové testace vozidel na historickou původnost. Klubová testace opravňuje k sjednání nízkého povinného ručení (obvykle 1/12 běžné sazby), popřípadě je prvním stupněm v procesu získání ZRZ - tzv "veteránských" značek.
- Vozidlo musí být do roku výroby 1983.
- Nemá sloužit k dennímu ježdění a nesmí sloužit k výdělečné činnosti (taxi, atd.)
- Musí být v dobrém technickém stavu a splňovat všechny předpisy
- Totální přestavby (jiné původní číslo rámu a motoru) se posuzují individuálně a dle dobových souvislostí - rozhodně nepůjde v žádném případě otestovat dvojkový VW Golf GTi na papírech z jedničky 1979 atd. Jiná věc je např. trojková Tatra 603 na dokladech z jedničky - v inkriminované době byly podobné výměny běžné a jen málokterý tento vůz má původní motor a kastli.
- Netolerujeme tuning a neoriginální či nedobové doplňky (litá kola, jiné rozměry pneumatik, atd.)
- Optický stav je velmi důležitý, ale například závady původního laku nejsou důvodem k neudělení testace. Na druhou stranu Škoda 110R s náporovým chladičem "á la 200RS", chromovaným sáním filtru a duhovou metalízou nemůže být otestována.
- Rozhodně neotestujeme vůz se zabudovaným LPG
- Každé vozidlo chceme vidět osobně, avšak testaci můžeme provést i mimo termín klubové testace (letos opět na srazu Kachlička), záleží jen na domluvě
- Cena testace pro rok 2007 je 1000Kč za automobil (2000 nákladní či autobus, 500 Kč motocykl) + případné náklady (tisk foto, cestovné komisařům, atd.)
- Testace je platná 1 rok, pak je nutné provést přetestaci na další rok (cena 150 Kč)
- Členové VKV platí polovinu, za přetestaci svých vozidel neplatí nic (členský příspěvek 150 Kč ročně to vykryje)
- Jako podklady je třeba dodat kopii velkého TP, případně všechny další dostupné doklady a fotografie (ideálně v digitální formě).
- Fotografie musí být předobok vozu a zadobok vozu, u motocyklů zleva a zprava.
- Fotografie musí být pořízeny bez rušivého pozadí, ZA SVĚTLA, bez osob a bez přítomnosti jiných vozidel ve snímku !!! Zkrátka, fotka zadku auta uvnitř garáže plné bordelu je nepoužitelná. Ideální je auto u bílé zdi, nebo s jiným nerušivým jednolitým pozadím.
- Jako doklad o úspěšně provedené testaci je majiteli vydán protokol s orazítkovanými fotografiemi. Ten stačí donést do pojišťovny.
V sobotu (31.3.2007) proběhlo celostátní školení testačních komisí (FKHV,AČR a AKHV), kde jsem se dozvěděl nějaké novinky...
1. Platí to co již bylo dříve naznačeno - pro letošek a příští rok platí hranice HV rok 1983, pro roky 2008 a 2009 rok 1984 a od roku 2010 by měla být stanovena hranice 25 let.
2. Každá klubová testační komise obdržela nové razítko (malé kulaté s názvem klubu), které od 1.5. MUSÍ být na všech protokolech a dokumentech - jinak jsou neplatné.
3. FKHV stanovila maximální doporučené poplatky za testace. Klubová testace by neměla být dražší než 2000 Kč (což nyní mnohde je), pravidelná roční přetestace (technická prohlídka) pak 500 Kč.
4. Testace platí 1 rok, pokud není prodloužena, pozbývá platnosti a musí být udělena znovu.
5. Byly upřesněny nejasnosti okolo tzv. replik. Je konec (tedy pochopitelně není, ale měl by být) feliciím postaveným z oktávek atd. Pokud na půdě najdeme kola z pragy piccolo a strejda truhlář s tetou klempířem nám na ni udělají fungl novou kastli - k nerozeznání od té staré, nejedná se bohužel o historické vozidlo, ani o repliku (ve smyslu regulí FIVA). Aby mohlo být toto vozidlo otestováno a případně získat ZRZ, museli bychom si počkat 25 let.
6. Bohužel stále hrozí to, že auta s veteránskými čísly budou muset každý rok absolvovat STK (což sice většinu z Vás nijak nepostihne, neboť máte bílá čísla a stejně tam co dva roky musíte) - což majitele starých aut s greenama dost irituje, neboť u mnohých aut je absolvování STK s jejich moderním vybavením technicky nerealizovatelné a mnohdy ani nemožné !!!
7. FKHV hodlá vznést podnět k tomu, aby mohlo být vyřazeno vozidlo z registru, aniž by bylo nutné předložit doklad o fyzické likvidaci (když jej chceme do sbírky). Podle mě tento podnět měl být vznesen už dávno...