Stránka 3 z 43

Napsal: ned čer 04, 2006 20:30
od Little Red Riding Hood
jen sem si všim že ho maj u nás v globu v akci.. tak nic no.. :cry: :cry:

jo a ještě je teda sranda že mi ho prodali u nás v ladashopu jako že do auta OK..

Napsal: pon čer 05, 2006 07:46
od Teepee
Dmateji, to je divný, Super Mogul 15W/50, API SE.
V dobové LADAliteratuře je doporučován jako absolutní špička, věřím že 100% našich vozů ho v minulosti někdy okusilo.
Taky ve mně hlodají pochybnosti, že jsem ho neměl "na 500km výplach po koupi" do Hnědého LADY dávat, ale vždyť do roku 1989 tu snad ani nic jiného nebylo a Super Mogul byla špička a jezdilo se.

Proto by se s ním nemělo nic pokazit.

Nicméně už mám připraven M7ADSIV (myslím API SJ), na 2000km proplach a pak nasadím Repsol Elite Inyeccion (15W/40 API SJ-SH/CF, nebo 10W/40, teď koukám že ten 10W má API SL/CF), s ním jsem spokojenej a má pro mě výbornou dostupnost.

Obecně, Markovo doporučení, používat olej API SF a vyšší.

Napsal: pon čer 05, 2006 08:06
od Wolf
Teepee píše:...V dobové LADAliteratuře je doporučován jako absolutní špička, věřím že 100% našich vozů ho v minulosti někdy okusilo....
Teepee musim ti oponovat, nektere nase stroje Super Mogul ani nevidely a po zaruce presly na syntetiku :D . Ale jinak s tebou souhlasim, ve sve dobe nebyl do Lad na trhu vhodnejsi olej (krom Tuzexu). W.

Napsal: pon čer 05, 2006 08:21
od slavoj
Honza 21061 píše:Když už se tady začalo o té API apod. tak jsem se díval na tabulky a označení SF znamená: Pro zážehové motory se zvýšenou oxidační stabilitou a protioděrovými vlastnostmi, motory od roku výroby 1980.
Tak nevím, pro můj motor je to sice v normě, ale jestli se to má brát doslova, tak pro starší žiguly by možná bylo vhodnější shánět SE (od 1971). Co na to řeknou větší odborníci než já? :roll:
tu je jednoduchy prehlad oznacovanie olejov, podla normy a kvality:
http://valman.sk/maziva.htm#sae

Napsal: pon čer 05, 2006 08:37
od Teepee
Wolf píše:Teepee musim ti oponovat, nektere nase stroje Super Mogul ani nevidely a po zaruce presly na syntetiku :D . Ale jinak s tebou souhlasim, ve sve dobe nebyl do Lad na trhu vhodnejsi olej (krom Tuzexu). W.
Pardon, upravuji na, 99,9% našich strojů klasické koncepce. To 0,1% je Wolfův stroj Y2K ;) :D :D
Tak dobře, myslím si, že většina modelů vyrobených do roku 1990 se se Super Mogulem setkala.

Napsal: pon čer 05, 2006 12:44
od Luděk Musil
Abych tedy přispěl se svou troškou do mlýna s olejovou zkušeností.
Do první Lady (21011/1978) jsem lil výše zmiňovaný Supermogul.
Do druhé Lady (2103/1978) jsem nalíval ze začátku Supermogul 15W50 a potom jsem přešel na nějaký Havoline dle API SG.
Dy třetí Lady :D (21073i/1996) jsem po předchozím majiteli při výměně oleje dal Supertrysk (?) označení M7ADSIII, byl tam 1000 km, potom ještě jednou M7ADSIII na asi 2,5 kkm a nyní tam liju nějakej rozlívanej olej od Tribonu s klasifikací SJ.
L.

Napsal: pon čer 05, 2006 13:45
od radek mb
Já jezdim na obyčejný Paramo 15W40 z Hyperhovnya zatim nemá jakejkoliv smysl lejt tam něco lepšího.Protože na 10000 km,kdy je interval výměny mi to dalších 8 litrů oleje sežere.V podstatě je to samoobnova oleje,když leju za ten spotřebovanej olej novej :drinkers:

Napsal: pon čer 05, 2006 13:59
od Teepee
No následky principu samoobnovy jsme Radku viděli v Bechyni. Kudy Ti to žere ten olej, nedalo by se s tím něco udělat? A pak začít s průplachem a následně spravidelnými řádnými výměnami...
Ti co to neviděli, tak poznámka, samoobnova oleje je mýtus. A když už lenost a šetření, tak alespoň měnit v předepsaných intervalech olejový filtr.

Napsal: pon čer 05, 2006 17:29
od JmJ
Moc nevim, co zde stale resite. Auto ktere olej zere ve velkem mnozstvi je auto spatne, ja bych se za nej stydel. Nejsem prehnane citlivy co se tyce prirody, ale palit olej bychom nemuseli, staci ze palime benzin. Olej nemusi byt zadny super excelent high tech vydobytek od firmy "SUPER MEGA OIL", ale musi mit spravne parametry a musi se pravidelne menit. Interval je cca 10 000 Km nebo jeden rok. Meni se samozrejme olejovy filtr, nehlede na to, kolik oleje se dolevalo v mezidobi mezi vymenami. Usazenin se v nem vzdy nashromazdi dostatek.

Olej je neco, co musi byt bezpodminecne v dobrem stavu. Protahovani vymeni, ci oleje se spatnymi parametry vedou k vyssimu opotrebeni motoru. Od zadreni po 100km az po zivotnost 200 000 km misto 250 000 km. Pro nase stroje stoji jedna vymena i s praci cca 500Kc, takze nemam opravdu tuseni, nad cim se da rozjimat 3 (ci kolik) stranek :-).

U me je 8000km = jeden rok. Motor po vymene je slysitelne tissi, novy olej tedy prospel. V servise po predchozim objednani za hodku hotovo i s vymenou hlavniho spojkoveho valce.

Napsal: pon čer 05, 2006 22:43
od Jerry
JmJ,
jasnee súhlasím s tebou... no ale tady sme sa pôvodne bavili, že aký by bol naj. olej a filter a čo by sa mohlo doporučiť... ale ešťe raz... súhlasím s tebou 8)

Napsal: úte čer 06, 2006 16:14
od Tomáš
já teď nalil do motoru olej 15W40 API SJ výrobce Titan nemůžu si ho vynachválit lepší starty,nižší hlučnost motoru a i klesla spotřeba

Napsal: stř čer 14, 2006 15:00
od utia
Tak jsem koupil olej do prevodovky na www.olejservis.cz, tento:
Shell Spirax A 80W-90 (1 lt)
Naše cena: 176,- Kč
Bez dph: 147.90 Kč SAE 80W-90, API GL-5 je reprezentantem nové generace prvotřídních hypoidních (nápravových) olejů na minerální bází poskytujících lepší mazání a možnost prodloužení intervalů mezi výměnami oleje. Splňuje předpisy pro bezporuchový provoz vozidel předních výrobců a poskytuje ochranu v nejtvrdších podmínkách. Zahrnuje ochranu proti rezivění, proti oxidaci a proti opotřebení součástek, současně i přísady proti extrémním tlakům, modifikátor tření pro zajištění delší životnosti převodů, delší životnosti oleje a větší celkové účinnosti.

Myslite si ze je to v poradku? Ted jsem se dival je je to jeden z nejlevnejsich, i kdyz sae a api odpovida vsem hodnotam, ktery by mel splnovat...]



A jeste jedna vec, ted jsem nasel na http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=436

K mazání obecně – olej má být čistý a musí ho být předepsané množství a hlavně typ a výkonnostní klasifikace podle API. Pro převody s hypoidním soukolím, které se používají u stálého převodu zadní nápravy, se musí použít olej pro hypoidní převodovky, označovaný písmenem H. Tento olej ale nesmí být použit do převodovek se synchronizací, použité EP přísady způsobují korozi synchronizačních kroužků z barevných kovů a následné poškození synchronizačních spojek. Synchronizační kroužky velké množství EP přísad, používané v olejích typu H, špatně snášejí (negativní působení EP přísad je popsáno v článku Přísady do paliv a maziv). Nečistoty v oleji jakéhokoli charakteru působí jako brusná pasta. Kovový otěr se proto zachytává na magnetech, které jsou součástí výpustných šroubů pro snadné odstranění kovových pilin. Výrazný nárůst množství kovového otěru signalizuje poškození některého soukolí, většinou nás na to upozorní zvýšení hlučnosti (ovšem to už je pozdě).

Doufam, ze to neni pripad toho, co jsem koupil..
Mrknete se nekdo na to, moc tomu nerozumim a nerad bych si zk....l prevodovku :oops:

Napsal: stř čer 14, 2006 15:17
od narak
tezko rict, me to prijde dost levny, kdysi jsem kupoval litr za 500, takze cena/kvalita bude nekde uplne jinde... taky to mam na hodne let, ne? Byt tebou tak bych to radsi za dva roky vymenil a koupil neco kvalitniho te takovy smejd za par korun... I kdyz, Shell by nemel byt nejhorsi :lol:

Napsal: čtv čer 15, 2006 06:05
od Myso
utia, Tento spirax je doporucovany do diferencialov hranatych zigulov, myslim ze je to taka stredna kvalita... ja do prevodovky za rovnaku cenu (sice v SK) lejem OMW, ale to je asi to iste co PP90(ale ten stoji stovku za liter)...

ak je to API-GL5 znamena ze je pre hypoidne sukolia, teda ma to oznacenie H, ktore sa skodofkarom do prevodovky nelubi...

u nas zase Marek tvrdil ze sa nic nestane ked das GL5 do prevodovky... tak si vyber.

Napsal: čtv čer 15, 2006 08:28
od LukasJachim
A netýká se to varování před GL-5 olejem pouze škodovek? Existuje mimochodem spousta aut, co mají v jedný krabici převodovku i rozvodovku s hypoidním soukolím, a tam se leje GL-5 bez nějakýho váhání...