Stránka 3 z 3
Napsal: ned čer 11, 2006 21:41
od Honza 21061
Little Red Riding Hood píše:tet mě napadla hodně velká ptákovina.. co když v servisu (jak dělali ty křížky) náhodou někde vytratili ložisko z křížku.. a říkali si je to jen lada.. serem na to... další věc (možná už to někdo psal) je to jestli použili segrovky správného rpzměru.. dělají se myslím dvě šířky a jakmile tam nedáš na zpět tu zprávnou tak jezle..
To ne, mám na žigula hodně poctivého servismana, který je dělá už dlouhou dobu a navíc celou dobu jsem u něho stál a podával mu nové díly, všechny byly v pořádku a při montáži se určitě nic neztratilo. Segerovky jsou originál Lada, všechny stejné a nikdo se mě neptal, jaký rozměr potřebuju (ostatně jsem se na to chtěl zeptat sám a zapomněl jsem), myslím, že dokonce existuje 5 rozměrů, alespoň v katalogu ND to tak mám. Snad tam mám rozměr, který tomu nijak nevadí.
Samotný kardan je teď v podstatě bez vůlí, vibrace byly asi než se to všechno po výměně usadilo a rozpohybovalo. Až vyměním ty podélné tyče nápravy, tak se to bude posuzovat o dost lépe, jestli ty zvuky nezmizí úplně- a doufám, že zmizí!
Napsal: pát čer 30, 2006 15:17
od Honza 21061
Tak jsou všechny naděje v háji. Včera proběhla výměna krátkých podélných tyčí u zadní nápravy, tluče to a mlátí pořád.
Jediná věc, která se zlepšila, že se zpevnilo vedení zadní nápravy v zatáčkách a nerovnostech, jinak to podivné tlučení se ozývá pořád, teď už i při jízdě po rovině, zvlášť když uberu plyn a potom ho přidám.
Díky tomu jsem už jsem byl v servisu na tolika kontrolách a výměnách věcí okolo, několikrát jsem ležel sám pod autem a pořád na to nemůžu přijít.
Dnes jsem zjistil, že ten samý zvuk se ozve, když zatlačím na řadicí páku v jakékoliv poloze při vypnutém motoru- jedno větší bouchnutí a jakoby se to vrátí, takže když páku uvolním, je ticho. Ještě zbývají dlouhé tyče, ale to by snad nemlátilo, když zatlačím na páku?
Když je motor nastartovaný, tak při zatlačení na páku to začne tlouct opakovaně, co to může být?
Napadlo mě uvolnění v zavěšení převodovky- příčný nosník, je to ono? Ale to jsem kontroloval, včetně bezpečnostního držáku kardanu tak jestli tam je ještě nějaký silentblok o kterém nevím a ten je třeba utržený...
Snad to neskončí tím, že vyměním postupně na spodku úplně všechno.
(resp. servis vymění, protože na ulici se pod to těžko leze a vyndavá se z něj kardan s převodovkou.
)
Napsal: pát čer 30, 2006 15:20
od JmJ
Klepani pri prebehu nizkych otackach (pridani/ubrani plynu) mi delala prevodovka o ten pricny drzak, bo to vzdalo to pruzne uchyceni. Asi se opakuju, nepamauju si, co se psalo vyse. To pruzne uchyceni musi byt vyrazne prohnute _nahoru_. jakmile jde do rovne, nedej boze dolu, tak se prevodovka opre o pricny drzak.
Napsal: pát čer 30, 2006 15:26
od Honza 21061
No to bude asi ono, díky! Něco na ten způsob jsem měl na mysli. Ale záhadou je, že se to nejdřív ozývalo jakoby ze zadní nápravy, teď už tluče celý spodek.
Taky proto, když zatlačím na řadicí páku, tak se to o ten nosník opře.
Když to budu chtít vyměnit asi musím něčím podepřít převodovku, je to tak? Ale to by se snad zvládlo i na tom parkovišti...
Napsal: pát čer 30, 2006 15:32
od JmJ
Honza 21061 píše: No to bude asi ono, díky! Něco na ten způsob jsem měl na mysli. Ale záhadou je, že se to nejdřív ozývalo jakoby ze zadní nápravy, teď už tluče celý spodek.
Taky proto, když zatlačím na řadicí páku, tak se to o ten nosník opře.
Když to budu chtít vyměnit asi musím něčím podepřít převodovku, je to tak? Ale to by se snad zvládlo i na tom parkovišti...
Mi se to nejdriv projevovalo tak, ze to klepalo kdyz sem staroval motor v prudkem kopci. vymenu sem ja sam nedelal, ale servisak to mel za chvilku a dil stal par korun. A asi jak rikas, podeprit prevodvku, sundat drzak, vymenit pruzne uchyceni a nasadit drzak. Zahadu bych v tom nehledal.
btw mi to odeslo cca po 75 000 km a 16 letech.
Napsal: pát čer 30, 2006 15:44
od Honza 21061
Tak díky, zkusím to! Snad už se to konečně vyřeší.
Mimochodem, mně to klepe, když ten motor vypínám, ale jen někdy.
Věkově to taky zhruba odpovídá- když to začalo dělat, měl jsem tam cca 93 tis. a ročník 1986.
Napsal: pát čer 30, 2006 16:15
od Brandy
JmJ píše:vzdalo to pruzne uchyceni
Jestli je to to, co myslim, tak vymena je hracka. Honzo, zvladnes to v pohode na ulici. Prevodovku je nejlepsi podeprit heverem.
Napsal: pát čer 30, 2006 16:49
od Honza 21061
Když mám jenom jeden dodávaný k autu.
Něco si pod to najdu ve sklepě. Stejně vždycky něco hodím pod druhou sekeru jako pojistku, tak by o všeljaká podpěradla ve sklepě neměla být nouze.
Napsal: pát čer 30, 2006 16:58
od Brandy
Honza 21061 píše:Když mám jenom jeden dodávaný k autu.
Aha, tak ten na to neni zrovna vhodnej.
Napsal: pát čer 30, 2006 23:07
od Honza 21061
Akorát mám obavy, aby to mezitím nepoškodilo třeba hardyspojku, nebo středové ložisko+ uložení kardanky, když je ten silentblok asi utržený a tím se kardan v podstatě tlačí dolů...
Snad to stihnu v pondělí udělat, protože v úterý a ve středu mě čeká delší ježdění a nechtěl bych to zrovna absolvovat s tímhle.
Napsal: sob črc 01, 2006 13:24
od Nulašestka
Hele tak tam něco natvrdo můžeš provizorně nacpat,já jsem odjezdil několik desítek km tak že jsem tam měl hadr a špalík z molitanu
,ale bylo to ježdění jak za trest,žejo
...Jenže mě se ten silentblok taky rozpad absolutně na tři části,prostě guma v háji a od toho se ještě odlepily ty kovové dolní lyžiny.