Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Moderátor: Moderátoři
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Klidně můžeme někde otestovat, ale raději někde v potoce, než v bahně na tankodromu. Mě se jedná o brodění v říčkách a potocích, tam je defakto čistá voda. Do třičtvrtě metrovýho bahna bych asi nezajel, to bych se raději vrátil. Protože když se něco stane tak kdo to pak někde v lese vyčistí. Bahno opravdu jen v nouzi a né zrovna moc dobrovolně, ale to už musí být auto ověřený v čistý vodě.
Lambda sondu bych na cestu nechal jen prvni a katalyzator spolu se zadní vyhodil. První je pro běh motoru asi potřebná, jak jsem pochopil, kvůli míchání směsi a spotřebě. I když na škodovce jsem jezdil rok s nefunkčními sondami a nic se nedělo, spotřeba stejná, ale emisema neprošla, diagnostika napsala vadné, obě po výměně za nové všechno ok.
Dejme tomu, že budeme řešit brod po světla, to všicni říkají, že je pro nivu ještě snesitelný, když se trochu pořeší, takže 75cm maximum hladiny, bez vlny, do hlubší vody bych asi nevjel, to je lepší den dva tři počkat, až voda opadne a pak v klidu projet, než utopit auto. A vzhledem k tomu, že je u nivy všechno tak krásně dostupný, tak není problém po skončení vodních radovánek konektory rozpojit, nechat vyschnout, to co tam připadně navzlínalo a znova naplnit vazelínou
A co znamená navlhne elektroinstalace, přece kabely mezi čidly a mozkem auta můžou být klidně zalité vodou a nic se nestane. Všechno je nízkonapěťové a ani tam nejsou žádné vysoké frekvence. Konektory se zamažou vazelínou. Jen ta čidla, ale jak jsem pochopil tak plno čidel jsou jen bezdotykové snímače zalité v pryskyřici a těm je voda přece ukradená
jestli se pletu tak mě opravte
mozek auta bych zvednul
teplota vody, ten je uvnitř zalitý, voda nevadí
Klapka vypadá že je utěsněná dobře
váha vzduchu je uvnitř sání, venku je jen konektor
fázový snímač - bezkontaktní, pouze konektor
modul benzínový pumpy, tam nevím jak je to náchylný, ale šla by na to vyrobit krytka s průchodkou
zapalovací modul vzvednout pod těsně kapotu
elektropedál plynu, víko je na těsnění, to by mělo jít ještě dotěsnit silikonem a průchodku doucpat, kdyby propouštěla
snimač detonace bezkontaktní
vstřikovač - tak ten vypadá taky že by do něj nemělo zatékat¨
ventil absorbéru vypadá utěsněně, je celej zajitej v uh
lambdy jsou zalitý v uh
snímač kliky taky vypadá těsně
imobilizer se dá softverově vypnout
no a relátka bych teda zvednul nad čáru ponoru, protože do nich nateče určitě
Lambda sondu bych na cestu nechal jen prvni a katalyzator spolu se zadní vyhodil. První je pro běh motoru asi potřebná, jak jsem pochopil, kvůli míchání směsi a spotřebě. I když na škodovce jsem jezdil rok s nefunkčními sondami a nic se nedělo, spotřeba stejná, ale emisema neprošla, diagnostika napsala vadné, obě po výměně za nové všechno ok.
Dejme tomu, že budeme řešit brod po světla, to všicni říkají, že je pro nivu ještě snesitelný, když se trochu pořeší, takže 75cm maximum hladiny, bez vlny, do hlubší vody bych asi nevjel, to je lepší den dva tři počkat, až voda opadne a pak v klidu projet, než utopit auto. A vzhledem k tomu, že je u nivy všechno tak krásně dostupný, tak není problém po skončení vodních radovánek konektory rozpojit, nechat vyschnout, to co tam připadně navzlínalo a znova naplnit vazelínou
A co znamená navlhne elektroinstalace, přece kabely mezi čidly a mozkem auta můžou být klidně zalité vodou a nic se nestane. Všechno je nízkonapěťové a ani tam nejsou žádné vysoké frekvence. Konektory se zamažou vazelínou. Jen ta čidla, ale jak jsem pochopil tak plno čidel jsou jen bezdotykové snímače zalité v pryskyřici a těm je voda přece ukradená
jestli se pletu tak mě opravte
mozek auta bych zvednul
teplota vody, ten je uvnitř zalitý, voda nevadí
Klapka vypadá že je utěsněná dobře
váha vzduchu je uvnitř sání, venku je jen konektor
fázový snímač - bezkontaktní, pouze konektor
modul benzínový pumpy, tam nevím jak je to náchylný, ale šla by na to vyrobit krytka s průchodkou
zapalovací modul vzvednout pod těsně kapotu
elektropedál plynu, víko je na těsnění, to by mělo jít ještě dotěsnit silikonem a průchodku doucpat, kdyby propouštěla
snimač detonace bezkontaktní
vstřikovač - tak ten vypadá taky že by do něj nemělo zatékat¨
ventil absorbéru vypadá utěsněně, je celej zajitej v uh
lambdy jsou zalitý v uh
snímač kliky taky vypadá těsně
imobilizer se dá softverově vypnout
no a relátka bych teda zvednul nad čáru ponoru, protože do nich nateče určitě
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Teoreticky to mas perfektne vymyslene, ako to bude v praxi az cas a konkretne skusenosti ukazu. Ja osobne som skepticky (z dovodov, ktore som uz pisal), ale zaroven zvedavy - dufam, ze sem potom napises vysledok! Kazdopadne nech sa ti dari!
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
uý jsem viděl pár upravenejch aut a když se to nepřehánělo s hlubinou tak fungovala bez větších problémů, ale je fakt že běžná niva i uaz jsou celkem odfláknutý a když se nepořeší takový ty základní věci, tak brzo shnijou a v určitejch aspektech jsou nespolehlivý
utěsním to a pak to někde zkusím ponořit a uvidíme
utěsním to a pak to někde zkusím ponořit a uvidíme
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10563
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Nezapomeň, že to co máš je AUTO ne PONORKA.
A z merita věci je tedy určeno pro ježdění, ne pro potápění.
L.
A z merita věci je tedy určeno pro ježdění, ne pro potápění.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
potápět se nechci, jen projet vodou, když je to potřeba
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10563
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Skutečně?
No nic - to jsem trochu odbočíl.
Jako pokud nebudeš projíždět řeku od pramene k ústí = budeš brodit krátce, tak si myslím, že problém by být neměl.
L.
Kamarád ze Slovenska Majo to taky zkoušel, Když tam, někde uprostřed řeky, seděli na střeše, on říkal člnkovanice, někteří říkali že se regulérně topil. Ja také projel s břichoplazem řekou ... říčkou ... no on to byl jen větší potok, byl tam brod, asi 4 metry a cca 60 čísel hloubky. Projel jsem, ale u zadku mi cvakalo.zdd píše:... a pak to někde zkusím ponořit ...
No nic - to jsem trochu odbočíl.
Jako pokud nebudeš projíždět řeku od pramene k ústí = budeš brodit krátce, tak si myslím, že problém by být neměl.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
A to že Nivy nelétají říkal kdo ?Luděk Musil píše:Nezapomeň, že to co máš je AUTO ne PONORKA.
A z merita věci je tedy určeno pro ježdění, ne pro potápění.
L.
https://www.youtube.com/watch?v=qRBGr39uJBo
První otázka byla na šnorchl, ve videu je odpověď na tyto úvahy (pravda, na silnici by asi tohle sání a výfuk vypadalo poněkud nepatřičně), ale hlavně snaha o vodotěsnost kabiny je krokem špatným směrem, správnější je naopak otevřít zadní dveře Detaily ve videu.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Tento brod 3x a dost, škoda že video je jenom z toho posledního průjezdu... To byly moje začátky... Po této zkušenosti jsem zvedal, dával naviják a větší kola https://m.youtube.com/watch?v=9If0N_5KpYQ
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
na expediciu nezabudnut a mat poruke kladivko na rozbitie okna, nozik na prerezanie pasu, malu flasu s kyslikom na nadychy, pred vacsim brodenim mat obleceny suchy neopren a plutvy.
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Sedanom (210x) si presiel cez 60 cm hlboku vodu? Tak to respekt, ja by som to neskusal ani s Nivou. Zigule s nahonom vzadu zapadnu aj v plytkej kaluzi blata, nieze vo vode.Luděk Musil píše:Ja také projel s břichoplazem řekou ... říčkou ... no on to byl jen větší potok, byl tam brod, asi 4 metry a cca 60 čísel hloubky. Projel jsem, ale u zadku mi cvakalo.
L.
A kam sa ti presne dostala voda pri tomto pokuse? Preco to skapalo? Nevyzeralo to dost hlboke na to, aby sa dostala voda do sania. A ako si to potom odtial dostal von?Ondra1,7mpi píše:Tento brod 3x a dost, škoda že video je jenom z toho posledního průjezdu... To byly moje začátky... Po této zkušenosti jsem zvedal, dával naviják a větší kola https://m.youtube.com/watch?v=9If0N_5KpYQ
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10563
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Ano, byla to má první 21011, říčka se jmenuje Krounka, bylo to u vesničky Kutřín a táhl jsem za sebou vozík . Byl to brod, který běžně projížděly traktory &Co, dno kamenito-písčité, totéž břehy (mírný svah), čistá voda. Přede mnou to projel borec s Patrolem, A co projede Patrol - to projede žigul. S tou myšlenkou jsem do toho šel . A kdybych náhodou uvízl tak by mě vytáhl.Henry píše:Sedanom (210x) si presiel cez 60 cm hlboku vodu? Tak to respekt, ja by som to neskusal ani s Nivou. Zigule s nahonom vzadu zapadnu aj v plytkej kaluzi blata, nieze vo vode.
No … možná jsem se bil hodně v prsa s tou hloubkou. 60 to asi nebylo , ale 40 určitě . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Voda v sání, jak to bylo do kopce tak šla do směsi... Protože to byl už třetí průjezd a sání bylo ještě origo... Celkově ale ta elektrika nějak zazlobila, ale RJ byla v suchu...
Ven šla hupcukem...
Ven šla hupcukem...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Pořád si nerozumíme
Každý si při brodění představí volant pod vodou, voda teče do auta bočními okénky apod., ale mě se jedná jen o takové to klasické, lehké brodění, když je voda u předních světel. Navíc výrobce uvádní 60 cm vody, dřív snad 70 a to kvůli snižení sání vzduchu. O nesmyslném umístění počítače na podlaze auta se nemá cenu ani bavit.
- Osobně nikdy nevjedu do podezřelé řeky nebo potoka, když jsem to pořádně před tím neprošel v broďákách sem a tam a nezjistil co je na dně. Pár takových expertů znalců jsem již vytahoval a pomáhal odvodňovat, takže vím o co jde.
- Dveře se otvírají v případě nouze, když Vás začíná brát proud, jinak je lepší když voda do auta vůbec nenateče, protože to je opruz vysoušet. Takž určitě utěsním jak jen to půjde. Stačí i mělké brody, když stříká voda od kol, nebo se udělá trochu vlna a už to je. Niva je v originále cedník.
- Šnorchl jsem řešil, protože někdy je potřeba v brodu trošku přidat i když je mělko, udělá se vlna, zaleje to kapotu, nahrne se to do motor prostoru, auto si cucne a je konečná. Určitě nechci šnorchl, abych se potápěl. Spíš pro jistotu.
teď spíš zvažuju, že bych ho udělal nasazovací trubku do díry v kapotě u akumulátoru, kam mám vyvedený sání z původního airboxu, protože po silnici je šnorchl k ničemu, spíš škodí, v lese přitahuje pozornost myslivců, a před seriózním brodem není problém napíchnout 50cm vysokou trubku na vývod bez otevírání kapoty, prostě trubka kolmo trčící 50 cm před sklem spolujezdce
- ještě to bude chtít vyřešit kabely ke svíčkám, když se ponoří, tak někdy chcípne motor, co jsem slyšel, ale skušenosti s tím nemám.
Navíc moje auto bude cestovní stroj, povětšinou asfalt, bohužel a pak teprve terén. Jinak to u nás nejde, takže musím volit kompromis, ale bez brodění to prostě nepůjde
tady nechápu proč to chcíplo
https://www.youtube.com/watch?v=x9ACKa08w5k¨
a tady takový brodění, který považuju ještě za snesitelný a bezpečný - voda jde k lemům blatníků, žádný extrémy, jen je blbý že při vjezdu do vody se kapota na chvíli zanoří a to je okamžik nezbytnej pro utěsnění
https://www.youtube.com/watch?v=08iOVL4RrTI#t=14m20
Každý si při brodění představí volant pod vodou, voda teče do auta bočními okénky apod., ale mě se jedná jen o takové to klasické, lehké brodění, když je voda u předních světel. Navíc výrobce uvádní 60 cm vody, dřív snad 70 a to kvůli snižení sání vzduchu. O nesmyslném umístění počítače na podlaze auta se nemá cenu ani bavit.
- Osobně nikdy nevjedu do podezřelé řeky nebo potoka, když jsem to pořádně před tím neprošel v broďákách sem a tam a nezjistil co je na dně. Pár takových expertů znalců jsem již vytahoval a pomáhal odvodňovat, takže vím o co jde.
- Dveře se otvírají v případě nouze, když Vás začíná brát proud, jinak je lepší když voda do auta vůbec nenateče, protože to je opruz vysoušet. Takž určitě utěsním jak jen to půjde. Stačí i mělké brody, když stříká voda od kol, nebo se udělá trochu vlna a už to je. Niva je v originále cedník.
- Šnorchl jsem řešil, protože někdy je potřeba v brodu trošku přidat i když je mělko, udělá se vlna, zaleje to kapotu, nahrne se to do motor prostoru, auto si cucne a je konečná. Určitě nechci šnorchl, abych se potápěl. Spíš pro jistotu.
teď spíš zvažuju, že bych ho udělal nasazovací trubku do díry v kapotě u akumulátoru, kam mám vyvedený sání z původního airboxu, protože po silnici je šnorchl k ničemu, spíš škodí, v lese přitahuje pozornost myslivců, a před seriózním brodem není problém napíchnout 50cm vysokou trubku na vývod bez otevírání kapoty, prostě trubka kolmo trčící 50 cm před sklem spolujezdce
- ještě to bude chtít vyřešit kabely ke svíčkám, když se ponoří, tak někdy chcípne motor, co jsem slyšel, ale skušenosti s tím nemám.
Navíc moje auto bude cestovní stroj, povětšinou asfalt, bohužel a pak teprve terén. Jinak to u nás nejde, takže musím volit kompromis, ale bez brodění to prostě nepůjde
tady nechápu proč to chcíplo
https://www.youtube.com/watch?v=x9ACKa08w5k¨
a tady takový brodění, který považuju ještě za snesitelný a bezpečný - voda jde k lemům blatníků, žádný extrémy, jen je blbý že při vjezdu do vody se kapota na chvíli zanoří a to je okamžik nezbytnej pro utěsnění
https://www.youtube.com/watch?v=08iOVL4RrTI#t=14m20
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Tady je foto,kdy jsem namontil snorchla a hurá, test. Chvilku jsem váhal nez jsem se rozjel a taky byl duvod k pochybam.. Mit pod autem nášlapy, které by zvýšily odpor, tak to k tomu výjezdu na druhe strane nedohrabu a ze to hrabalo hodne.. Proud je silák i bez auta znatelný a tohle bylo tak tak. Ale na druhem brehu, jsem byl spokojen s pruchodnosti auta, hloubku neodhadnu, ale v proudu metr byt mohl.. Do vnitrku mi hned nenatece, uz jsem mel auto trohu vyvarene, bez filcu a hlavni diry mam kryte. Ten altik jak na nem pracuju, tak u mpi to bude rozdilne s mistem a rezervou. Na vebech se prodavaji hotove kity na jeho umisteni jinam. Pridam si tam 1 kladku, aby mela hnaci remenice trochu vic kontaktu s remenem..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění
Navigace: Za dvacet metrů pokračujte rovně a pak ... opusťte koryto řekyzdd píše: a tady takový brodění, který považuju ještě za snesitelný a bezpečný - voda jde k lemům blatníků, žádný extrémy, jen je blbý že při vjezdu do vody se kapota na chvíli zanoří a to je okamžik nezbytnej pro utěsnění
https://www.youtube.com/watch?v=08iOVL4RrTI#t=14m20
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )