Stránka 3 z 3
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: pát úno 21, 2020 09:11
od Marek
Já jsem vinař a nevím nevím, jestli Rus umí víno. Ovšem miluju boršč a pirohy.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: pát úno 21, 2020 10:06
od Luděk Musil
No nic - to jsme si krapet odskočili, takže zpátky k tématu. L.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: pát úno 21, 2020 10:23
od Marek
Já měl za to, že téma jsme vyčerpali. Odpověď na otázku padla, k tomu i další důležité skutečnosti...... Tak teď už jen srandu, ne?
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: pát úno 21, 2020 12:35
od Vašátor
Ale vždyť stačí jen vyměnit hřídel rozdelovace. Tělo je univerzální, stejné
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: pát úno 21, 2020 13:23
od Marek
O tom jsem psal o stránku dřív.
Zeptám se ještě k tématu rozvodovek: Jak je to s předními rozvodovkami na Nivu? Jsou také v několika typech jistě. Jak jsou značené v katalogu? Zadní jsou značené jasně - 2101 (4,3:1), 2102 (4,44:1), 2103 (4,1:1) a 2106 (3,91:1). Ale jak je to s předními? Máte o tom někdo povědomí? Především Niváci.....
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: pát úno 21, 2020 20:43
od mušketýr
Přední musí být stejný jako zadaní :lol:A značený sou stejně.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: pát úno 21, 2020 21:47
od mušketýr
Ono, přiznejme si to bez mučení, kdo z Vás při montáži "nového" (spíše druhého/dalšího) diferenciálu provedl jeho zevrubnou kontrolu, přeměření a seřízení? To jako ani nemluvě o tom, že to správné seřízení je spíše uměním a nestačí na to jen cit a "hodinky"
L.[/quote]
Vizualní konrola vždycky. Kntrola vůlí nikdy. Vždy když jsem měmil dif, tak za jiný z auta ve kterém nehučel. V tom případě dle mého není kontrola vůlí třeba. co funguje bude fungovat dál. Podle mě ani Tůma nic takového nedoporučuje. Dif je v podstatě nezničitelnej a většinou ho zničí mechanici. Špatný olej, moc dotažená matice unašeče, nečistoty, špatně vymezená vůle atd. Pokud neměním ložiska a vím že nehučel tak šup tam s nim.Myslim že při pravidelné výměně oleje vydrží 350-500tis km. Možná i víc, ale to je extrém. Je jasný že driftaři se mnou souhlasit nebudou
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: pát úno 21, 2020 22:07
od Křečík Barbuška
Ono je taky otazkou jestli ty novodobe oleje byt GL-5 jsou taky dostecne olejovate
. Tez byva ku prospechu veci pred finalnim utazenim tech osmi matic co to drzi na mostovce mit osazene obe poloosy a ve vzduchu protocene obe kola.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: sob úno 22, 2020 08:23
od Marek
mušketýr píše:Přední musí být stejný jako zadaní :lol:A značený sou stejně.
Že musí být stejný převod jako zadní, to by věděl i můj pes.
A značené stejně rozhodně nebudou, protože přední diferenciál na Nivu je úplně jiný a obal má z jiného materiálu, než je zadní. Pokud vím, tak skříň je hliníková. Proto se na to ptám.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: sob úno 22, 2020 12:33
od Luděk Ondrůch
Marek píše:O tom jsem psal o stránku dřív.
Zeptám se ještě k tématu rozvodovek: Jak je to s předními rozvodovkami na Nivu? Jsou také v několika typech jistě. Jak jsou značené v katalogu? Zadní jsou značené jasně - 2101 (4,3:1), 2102 (4,44:1), 2103 (4,1:1) a 2106 (3,91:1). Ale jak je to s předními? Máte o tom někdo povědomí? Především Niváci.....
2121-2302010 (4,3:1)
2121-2302010-10 (4,1:1)
21213-2302010 (3,9:1)
21215-2302010-20 (3,9:1)
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: sob úno 22, 2020 12:49
od Křečík Barbuška
Ten 21215 je na silnejsi poloosy?
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: sob úno 22, 2020 13:00
od Luděk Ondrůch
Má jinej tvar a uchycení kvůli dieselovýmu motoru. Vnitřek je stejnej.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: sob úno 22, 2020 13:16
od mušketýr
Marek píše:mušketýr píše:Přední musí být stejný jako zadaní :lol:A značený sou stejně.
Že musí být stejný převod jako zadní, to by věděl i můj pes.
A značené stejně rozhodně nebudou, protože přední diferenciál na Nivu je úplně jiný a obal má z jiného materiálu, než je zadní. Pokud vím, tak skříň je hliníková. Proto se na to ptám.
Jak si přišel na to že je jinak značenej? To jsi někde viděl? Vnitřek je stejnej (nemyslím poměr, ale kola!) a tudíž je i stejně značenej. Obal , neobal. Prostě je to tak že soudruzi nacpaly zadní soukolí do hliníkového obalu a šup s ním dopředu.Nic víc v tom nehledej.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: sob úno 22, 2020 16:40
od Marek
Luděk Ondrůch píše:Marek píše:O tom jsem psal o stránku dřív.
Zeptám se ještě k tématu rozvodovek: Jak je to s předními rozvodovkami na Nivu? Jsou také v několika typech jistě. Jak jsou značené v katalogu? Zadní jsou značené jasně - 2101 (4,3:1), 2102 (4,44:1), 2103 (4,1:1) a 2106 (3,91:1). Ale jak je to s předními? Máte o tom někdo povědomí? Především Niváci.....
2121-2302010 (4,3:1)
2121-2302010-10 (4,1:1)
21213-2302010 (3,9:1)
21215-2302010-20 (3,9:1)
Díky, Luďo, to mě zajímalo.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: sob úno 29, 2020 18:50
od Nulašestka
Jinak motor 1600 diferenciál 4:1 utahá. Táhne a nechá si líbit i podtáčení. Na čtyřku jede od 60 km/h do kopce skoro vždycky. S diferenciálem byly problémy už u Fiatu 124. Jenže zesílení, které tam proběhlo, vyhovovalo tak do Lady 1500. Šestnáctka už to rozšlape. Totéž 1700. Proto je tu tolik negativních zkušeností s difem 3.9, ale záleží, na jakém je to motoru a kdo s tím jak jezdil a co vozil.
Ve 2. polovině 60. let měly výkonné osobní vozy diferenciál velký jak dnešní náklaďák (třeba Fiat Dino). Lada 1600 v tomto doplatila na unifikaci a skutečnost, že byl použit výchozí a pro tento motor nedostatečně dimenzovaný díl. Ano, pořád to pojede, ale na rozdíl od dvanáctistovky začne první kňučet. A ke všemu ty díly nezvládají dlouhodobé použití v rychlostech nad cca 120 km/h, což dá šestnáctka s prstem v nose. Byl s tím problém už na nivách exportovaných do NSR začátkem 80. let. Importér nakonec přišel na to, že se jejich majitelé nechtěli nechat zahanbit na dálnicích a při jízdách rychlostmi nad 130 km/h to na nivách odcházelo a měnili to na záruku s doporučením pomalejší jízdy.