Klapání v horní části motoru?
Moderátor: Moderátoři
Re: Klapání v horní části motoru?
Hydrostely 18-22 Nm, vacka sa dotahuje tusim na 28 Nm, vackove koleso okolo 48 Nm, novy hydrostel pre istotu stlacim
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- nespor.jenda
- Příspěvky: 275
- Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
- Bydliště: Třebívlice
Re: Klapání v horní části motoru?
Děkuju.
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Klapání v horní části motoru?
Hydroštely opravdu lehce úplná citovka, ve svěráku pomalu postačovat opět s citem. Vačku jsem utahoval normálně s rozumem... Steft se dá ukroutit...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
- nespor.jenda
- Příspěvky: 275
- Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
- Bydliště: Třebívlice
Re: Klapání v horní části motoru?
OK. Doufám, že u toho špatného nebude stržený závit v hlavě.
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
- nespor.jenda
- Příspěvky: 275
- Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
- Bydliště: Třebívlice
Re: Klapání v horní části motoru?
Tak závit částečně stržený je v diagonálním směru, ale pokud se ten hydroštel dotáhne na moment, který uváděl Cory, tak by měl držet. Ale nejsem si jistý, jak dlouho to vydrží
.
Přemýšlím, že bych to zkusil u tohoto konkrétního pojistit Loctitem 542 - závitové těsnění pro hydrauliku.
No ale celá záležitost mne čím dál tím víc štve. ---
Cory, jestli můžu být tak smělý, byl bys ochoten připravit mi hlavu, která by pasovala do MPI Euro 3 ročník 2005, ale měla SPI vačku a klasická stavítka ventilů (bez hydroštelů)? To vše i se sháněním materiálu (hlavu klidně nějakou zánovní - použitelnou). Kolik by to přibližně stálo i s materiálem a zasláním do ČR?
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Přemýšlím, že bych to zkusil u tohoto konkrétního pojistit Loctitem 542 - závitové těsnění pro hydrauliku.
No ale celá záležitost mne čím dál tím víc štve. ---
Cory, jestli můžu být tak smělý, byl bys ochoten připravit mi hlavu, která by pasovala do MPI Euro 3 ročník 2005, ale měla SPI vačku a klasická stavítka ventilů (bez hydroštelů)? To vše i se sháněním materiálu (hlavu klidně nějakou zánovní - použitelnou). Kolik by to přibližně stálo i s materiálem a zasláním do ČR?
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Re: Klapání v horní části motoru?
Ano, nie je problem pripravit ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- nespor.jenda
- Příspěvky: 275
- Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
- Bydliště: Třebívlice
Re: Klapání v horní části motoru?
Může mi ještě někdo osvětlit, jestli je normální, aby se po utažení zmíněným momentem hydroštely co cca 10 až 15 tisíc km povolovaly tak, že jdou pak bez odporu povolit rukou, případně dojde až k jejich úplnému povolení?
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
- Teepee
- Příspěvky: 4322
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klapání v horní části motoru?
Jen hádám akci -> reakci: Praskla trubička -> ztráta tlaku -> hydroštely začly dostávat tvrdé rázy od vahadel -> lehce se zakleply -> uvolnily -> závit ty rázy neudržel.
Nebyl by nějaký kabrňák, který by tam dokázal udělat vložku?
Je to průda, já s klapacím problémem pořád nevím.
Nebyl by nějaký kabrňák, který by tam dokázal udělat vložku?
Je to průda, já s klapacím problémem pořád nevím.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- nespor.jenda
- Příspěvky: 275
- Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
- Bydliště: Třebívlice
Re: Klapání v horní části motoru?
Zkoušel jsem ty vyndané mačkat a všechny, krom toho, který se vyklepal, mi připadaly dostatečně tvrdé, ten vyklepaný šel rukou zmáčknout. Tudíž nevím, jestli je správná tvoje varianta, nebo varianta:Teepee píše:Jen hádám akci -> reakci: Praskla trubička -> ztráta tlaku -> hydroštely začly dostávat tvrdé rázy od vahadel -> lehce se zakleply -> uvolnily -> závit ty rázy neudržel.
Nebyl by nějaký kabrňák, který by tam dokázal udělat vložku?
Je to průda, já s klapacím problémem pořád nevím.
hydroštel se povolil -> závit ho neudržel -> vyskočený hydroštel zlomil trubičku -> pak popraskaly i některé další komponenty olejové rampy
Průser je ten, že v pátek potřebuju nutně jet cca 200 km (a cca týden potom zpět) a do té doby nikoho na vyvložkování neseženu. Tak se akorát trápím tím, jestli ten částečně stržený závit bude schopen hydroštel udržet.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Re: Klapání v horní části motoru?
Myslim ze tatova Mpi s tim problem nemela a mel v tom motoru olej 5w. Ono jestli ten ridsi olej rychleji nenabehne tim systemem, zvlaste v zime. Jinak jsem tohle nerozebiral, tak nevim.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- nespor.jenda
- Příspěvky: 275
- Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
- Bydliště: Třebívlice
Re: Klapání v horní části motoru?
Olej dávám 10W40 API SN/CF (Shell Helix HX-6), když mi ty hydroštely klepaly minule (viz začátek vlákna), tak to bylo spíše zatepla. Dal jsem tam poté mechanický napínák, který by měl zabránit ztrátám tlaku, pokud je hydronapínák vadný a asi by i olej do rampy hydroštelů měl naběhnout dříve.Mara píše:Myslim ze tatova Mpi s tim problem nemela a mel v tom motoru olej 5w. Ono jestli ten ridsi olej rychleji nenabehne tim systemem, zvlaste v zime. Jinak jsem tohle nerozebiral, tak nevim.
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
- Teepee
- Příspěvky: 4322
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klapání v horní části motoru?
Držím palce, ať tu cestu dobře zvládneš, ať už to opravíš/vyřešíš, jakkoli! Jestli to zbytek závitu udrží taky netuším. Ale jestli je to nahoře vytlučený = volný, bude se to v díře mrmlat a moc bych na to nespoléhal. Jedině jestli to udrží ten Loctite.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- nespor.jenda
- Příspěvky: 275
- Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
- Bydliště: Třebívlice
Re: Klapání v horní části motoru?
Teepee, děkuju za držení palců ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
- nespor.jenda
- Příspěvky: 275
- Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
- Bydliště: Třebívlice
Re: Klapání v horní části motoru?
Tak se nepovedlo
.
Nevím, jestli se mi chce napsat, kvůli jaké blbině...
---
edit: Cory, přečetl sis prosím tě SZ?
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Nevím, jestli se mi chce napsat, kvůli jaké blbině...
---
edit: Cory, přečetl sis prosím tě SZ?
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Re: Klapání v horní části motoru?
Třeba by se poučili ostatní.....nespor.jenda píše:Tak se nepovedlo.
Nevím, jestli se mi chce napsat, kvůli jaké blbině...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012