Stránka 3 z 5
Re: Benzín E10 aneb Budeme na SK cistejsi jak Kristovo ľavé
Napsal: sob lis 09, 2019 22:48
od Vašátor
Cory má pravdu...
Nedávno jsem tankoval Vervu 100, na tankovaci pistoli označení E5 ... víme ze bioslozku nemá. Na pumpě jsem se ptal proč to tak mají označené. No protože prý označení pro paliva bez bioslozky nejsou. Pak se v tom vyznejte, kde se co tankuje.
Re: Benzín E10 aneb Budeme na SK cistejsi jak Kristovo ľavé
Napsal: sob lis 09, 2019 23:23
od Dusan
No tak tanknete E10 95 50% a cisty 100oktan 50% a vybavene.
(ta hej ale potom musim zmenit percenta ked 98)
Madari su na tom ako?
Re: Benzín E10 aneb Budeme na SK cistejsi jak Kristovo ľavé
Napsal: sob lis 09, 2019 23:35
od Vašátor
Jen pro pořádek, Verva 100 má 98 oktanu
Re: Benzín E10 aneb Budeme na SK cistejsi jak Kristovo ľavé
Napsal: ned lis 10, 2019 12:47
od jozfab
Podla ceskeho testu 100-oktanoveho benzinu od Shell je zrejme, ze 99% vodicov ho nijak v dobrom nevyuzije:
"ADAC odpovídá na otázku kdo vlastně potřebuje vysokooktanové palivo lakonicky: nikdo. Podle výrobců automobilů jsou snímače klepání v dnešních motorech nastaveny na nejvýše 98oktanový benzín a větší potenciál paliva nejsou schopny za běžných podmínek využít."
Slovnaft o svojej stovke pise:
Vďaka špeciálnemu zloženiu, obsahu vysokokvalitnej bio zložky (Slovnaft používa vysokooktánovú bio-ETBE zložku vyrábanú z obnoviteľných materiálov na výrobu tohto paliva) a špeciálnej zmesi aditív, benzín EVO 100 Plus má nižší vplyv na životné prostredie. Navyše, čistý motor bude pracovať na úrovni blízkej továrensky nastaveným parametrom, čo naďalej pomôže redukovať emisie.
Kukurica je uz vsade...
Re: Benzín E10 aneb Budeme na SK cistejsi jak Kristovo ľavé
Napsal: ned lis 10, 2019 16:02
od Liftback
Na Slovnafte už netankujem cez 15 rokov
Nech si s tým čistia hajzlíky..
Re: Benzín E10 aneb Budeme na SK cistejsi jak Kristovo ľavé
Napsal: pon lis 11, 2019 08:43
od Teepee
Vašátor píše:Cory má pravdu...
Nedávno jsem tankoval Vervu 100, na tankovaci pistoli označení E5 ... víme ze bioslozku nemá. Na pumpě jsem se ptal proč to tak mají označené. No protože prý označení pro paliva bez bioslozky nejsou. Pak se v tom vyznejte, kde se co tankuje.
Vyznat se v tom nedá, protože Verva obsahuje ETBE a ne MEŘO. Označení E5 je asi proto v pořádku a ne kvůli tomu, že je to jen čistý benzín.
Verva Diesel mi jasná taky není, je označená E7, tak je to asi jen aditivovaná nafta, což si můžu udělat sám VIFem?
Jistá bez biosložky (na skladování) je nafta Optimal Diesel od EuroOilu. Údajně se dá zeptat na pokladně na dodací list a tam se člověk dozví, kolik procent biosložky je v dané zavážce paliva. EuroOil to má rovnou v aplikaci. Aditivovaná Verva Diesel mi ale vyšla na spotřebu o něco lepší, než aditivovaná EuroOil Optimal Diesel+.
Re: Benzín E10 aneb Budeme na SK cistejsi jak Kristovo ľavé
Napsal: pon lis 11, 2019 12:19
od Duko
Tak to asi ešte tento rok natankujem plnú, aby som budúci rok nemusel tankovať vôbec a potom sa uvidí.
Re: Benzín E10 aneb Budeme na SK cistejsi jak Kristovo ľavé
Napsal: pon lis 11, 2019 12:45
od Vašátor
Opravdu lze z dlouhodobeho hlediska pozorovat rozdíl ve spotřebě při E0 a E5? Ja ať dělám co dělám, jezdím pořád se stejnou spotřebou. Nicméně u toho litrika nemám počítadlo spotřeby, aktuálně to tedy nevidím. Jen párkrát jsem natankoval špatné palivo, kdy Corsa citelně nejela ... mmj i na Benzine.
Re: Benzín E10 aneb Budeme na SK cistejsi jak Kristovo ľavé
Napsal: pon lis 11, 2019 21:45
od Jan Vaníček
A proto do Superba a jeho předchůdců kupuji 95% paliva na ONU a do 06 poslední dobou 100% a vůbec neprotestuje. Alespoň je důvod se jet 30km projet
. Honza
Re: Benzín E10 aneb Budeme na SK cistejsi jak Kristovo ľavé
Napsal: pon lis 11, 2019 22:20
od valda1971
Jan Vaníček píše:A proto do Superba a jeho předchůdců kupuji 95% paliva na ONU a do 06 poslední dobou 100% a vůbec neprotestuje. Alespoň je důvod se jet 30km projet
. Honza
Já také
Re: Benzín E10 aneb Budeme na SK cistejsi jak Kristovo ľavé
Napsal: pon lis 11, 2019 23:08
od Georgius
A potvrzuji, že není Benzina jako Benzina. Když už nemůžu do PL, beru Vervu a přijde mi, že co jsem asi 2x natankoval na Olšanské, že byla nějaká "jolká", kontrolní tankování na Krejcárku a v Říčanech bylo OK
Re: Benzín E10 aneb Budeme na SK cistejsi jak Kristovo ľavé
Napsal: úte lis 12, 2019 06:56
od Ondra1,7mpi
Kamarád i já jsme jednou natankovali u ona Jihlava, a jemu 530i hned kontrolkou oznámilo že na to fakt jezdit nebude, a mě fiátek do kopce skoro netáhnul...
Re: Benzín E10 aneb Budeme na SK cistejsi jak Kristovo ľavé
Napsal: úte lis 12, 2019 15:12
od dandy
Kalina r.v. 11/2016 (predaná 11/2017, v mojich rukách 7/2018 od 5000km): Pozrel som si viečko nádrže, návod na použitie a aj COC list a nikde ani zmienka o inom palive ako benzin (petrol) 95. S E5 som problém zatiaľ nemal, ale mám ešte len 25000km.
Kopejka r.v. 1974: Nemám chuť zberať každú jar úrodu kukurice z plavákovej komory. Na palivo E5 je asi "zvyknutá" ale pravda je, že mi v poslednom čase často odchádza membrána čerpadla (nekvalita membrán alebo agresívne palivo? Alebo oboje?).
Felda 1,3 50kw r.v. 1998: bezproblematické premiestňovadlo, aktuálne v Lukášovom užívaní. Čo s ňou? Čo tam treba vymeniť?
Do Kopejky som vždy pred zimovaním kvôli vzdušnej vlhkosti nalial Velfobin a dotankoval doplna, ale už ho neviem zohnať. Nikdy som nemal problém so zanášaním trysiek, nejakými úsadami v plavákovej komore a pod. S Velfobinom som sa podelil aj s feldou každú jeseň a mal som pokoj aj pri -20°C (marec 2017 a 6-týždňovom neplánovanom státí pod holým nebom)
Áno, viem, že E5 sa používa už asi 10 rokov, ak nie dlhšie.
Prekutral som na nete kdejaké články zo slovenských aj českých médií, vyjadrenia petrochemikov (Slovnaft, CHTF VŠT a podobne), mnohé z obdobia cca 2006-teho roku (E5) a nič zmysluplné som nenašiel.
Myslím, že otázka za všetkých: používať nejaké aditíva? Aké? Sú už na trhu? Kde sa dopátrať serióznej informácie?
Re: Benzín E10 aneb Budeme na SK cistejsi jak Kristovo ľavé
Napsal: úte lis 12, 2019 15:41
od Křečík Barbuška
Co se tyce Velfobinu tak bych si dovolil rici, ze je to zbytecnost. Dle technickeho listu je jeho slozeni 90 % lihu, 2-8% acetonu a zbytek nejake propanoly a butanoly. Lih se vaze s vodou a to cele je pak schopno se nejak spojit s benzinem. Tak to chapu ja. No a lihu v palivu mame 5 % a bratia budou mit dokonca raz tolko ... . Hlavni je s autem jezdit, aby se ty sracky v nadrzi prilisnym klidem nerozdelily. Jinak ja davam tem svym bestiim do benzinu VIF. Jestli to funguje nevim, ale mam z toho lepsi pocit
.
Re: Závady, údržba, spoľahlivosť... Kúpiť Prioru?
Napsal: úte lis 12, 2019 18:46
od DJW
Priatelia motorári, čo bude robiť to nové eurosvinstvo E10 s našimi motormi? Bude sa dať na to jazdit, alebo prejsť na vysokooktánový, alebo...?