Stránka 3 z 4

Napsal: sob dub 22, 2006 20:16
od Dusan
Paja na čerpadle je redukčny ventil...tak že tlak sa zvyšit neda. Ide o to že ten ventil začne prepustat, ak tlak v sustave prekroči caa 0,44 MPa. čiže dovtedy to čerpadlo tlači čo to da v zavislosti od otačok.

Napsal: sob dub 22, 2006 21:47
od Roman
Ide prave o ten ventil ak mu upravis tlak pri ktorom zacne prepustat, tak sa da zvysit tlak.

Napsal: ned dub 23, 2006 08:08
od Dusan
no ked mu to netlaci viacako 2 tak tam nema co zdvihat...pravdepodobnost že praskla pruzina je mala :) skor netesnost v olejovom systeme alebo cerpadlo v riti.

Napsal: ned dub 23, 2006 09:18
od Roman
Samozreme, ze nepovazujem za spravne ist pri nizkom tlaku oleja tymto smerom, ta uprava je vhodna pri upravenom motore, ale mazanie musi mat v 100 percentnom stave.....

Napsal: ned dub 23, 2006 16:51
od Tomáš
Pája píše:Kámošovi taky z ničeho nic klesnul tlak oleje a do cca 1500 ot mu svítila kontrolka. Po tejdnu ježdění rozhodil motor a šály na klice byly v prdeli. Měnil i kliku. Takže bych to moc nepodceňoval a aspoň bych zkusil zvednout mazací tlak čerpadla podložkama pod péro regulačního ventilu na čerpadle. Ještě že mi to maže...
jojo kdo nemaže ten nejede :hello1: :hello1: ..to je jak se ženskou :headbang:

Napsal: ned dub 23, 2006 23:00
od Honza K.
Z 90% u vozu starsi provenience to byva vadne cidlo tlaku oleje...

Napsal: pon dub 24, 2006 09:14
od Majo
hmm, Jaanovi na 1600vke to svieti vo volnobehu tiez, pri tom tlakomer ukazuje tak 0,5 baru a v otackach aj 5. neriesim.

Napsal: úte kvě 09, 2006 22:47
od expa
V pohooooo :oops: ... ja som rok jazdil tak, ze do 1500rpm mi svietila kontrolka tlaku oleja, pri studenom motore mi budik ukazoval na zaciatku zeleneho pola, pri zohriatom motore nic, resp. rovno v tej medzierke medzi cervenou a zelenou a pred dvoma tyzdnami mi odisla kluka kakat. aleeee .. 15t km presiel.

Napsal: ned kvě 06, 2007 16:44
od Laďuša
Studuju tady toto téma a mam hned dotaz........co když kontrolka vůbec nesvítí, ale tlakoměr ukazuje skoro nulu?
Po zapnutí zapalování to skočí přesně na nulu, po nastartování se to hne tak o kousíček doprava...No a tak to drží prostě furt, hejbá se to nepatrně.....ale kontrolka ani neblikne...Majo sice v nějakým jiným topíku povídal, že "tie budíky kecajú", ale mě se to nelíbí...Oleje bylo na cca na min, drobet jsem dolil a nic, žádná změna....a to to ukazavalo tak ke čtyřce...... No doufam, že to je jenom další nálada, nerad bych to zašil na půli cesty do Příbramy :?

Napsal: ned kvě 06, 2007 19:01
od Honza 21061
Zkontroluj si čistotu spojů a kontaktů na tlakoměru, nebo se spoj s jiným žigulářem, který má tlakoměr dobrý, nastav drát a zkus svůj tlakoměr napojit na jeho budík. Nebo to zkuste prohodit, jestli není špatný přímo tlakoměr (na to bych sázel spíše). Jinak stav oleje mezi ryskami má být spíše ve druhé polovině k maximu. Čím méně a čím starší olej ve vaně a větší venkovní teplota, tím menší tlak je za provozu.

U mě je to tak, že kontrolka nesvítí a při teplém motoru po dlouhé jízdě mi ukazuje ve volnoběhu přímo nulu a někdy dokonce mírně pod ní. Naprostá pravda, "tie budíky kecajú". :)

Napsal: ned kvě 06, 2007 21:25
od Laďuša
Mno...takže dokud mě nesvítí kontrolka :roll: :P ....Budu se na to muset mrknout, ale zas ta škola...a po návratu hned vejlet..

Napsal: ned kvě 06, 2007 21:38
od Acibuk
ja jsem kdysi zadrel motor, protoze mi nesvitila kontrolka oleje.. uz jsem tu nekde predhazoval, delaji to skoro vsechny 120ky a favority, co znam, nekde jsem zaslechl, ze olej se proste za urcitych okolnosti nedostane na cidlo..ale moc tomu neverim

Napsal: ned kvě 06, 2007 21:42
od Laďuša
Acibuk píše:ja jsem kdysi zadrel motor, protoze mi nesvitila kontrolka oleje.. uz jsem tu nekde predhazoval, delaji to skoro vsechny 120ky a favority, co znam, nekde jsem zaslechl, ze olej se proste za urcitych okolnosti nedostane na cidlo..ale moc tomu neverim
Mno tak kontrolka mě svítí....nebo to je dělaný ňák jinak, že při vypnutým motoru a zapnutým zapalování to bere šťávu přes nějakej jinej kontakt, než při malým tlaku s roužnutým motorem?

Napsal: ned kvě 06, 2007 23:11
od Honza 21061
Funguje to tak, že když nemáš propojený obvod Kostra (blok válců)- kontakty spínače- přípojka čidlo/drát- přípojka drát/žárovka- žárovka a + pól baterie přivedený přes spínací skříňku poloha I. "jízda", tak se kontrolka nerozsvítí a správně bys neměl ani nastartovat, protože není možná kontrola mazání. Jiný obvod tam už není.
U Wartburga 1.3 bylo ještě čidlo na přetlak oleje, obě čidla byla napojena do vlastní řídicí jednotky ve sdruženém přístroji teplota/benzín a ta poté ovládala kontrolku.
Tato vymoženost však u žigulíka nehrozí. :D

Spínač v čidle tlaku je tedy v podstatě "rozepínač" obvodu. Špatné je, pokud v tom samém okamžiku kdy selže mazání praskne žárovička, ale to je nepravděpodobné. :)
Pokud je spoleh na budík, máš dvojí kontrolu. Není to sice úplně přesné viz. výše a zvlášť v případě toho Tvého, ale slouží to dobře k tomu jestli "mažeš- nemažeš".
Špatná funkce mazání, se bez kontrolky dá poznat podle toho, že začnou klepat ventily, ale to už je dost zlé a je za minutu 12... :roll:

Napsal: pon kvě 07, 2007 20:53
od Maysner
nebudu kvuli tomu zakladat novy tema

namontoval sem si na auto ten bazmek abych moh pripojit budik tlaku oleje. kdyz sem to namontoval tak sem jezdil a pohoda(budik sem jeste nemel zapojenej). dneska mi pri jizde zacla problikavat na volnobeh kotrolka oleje. kdyz sem pak doma zapojil budik tak kontrolka sviti neustale a budik mi ukazuje furt na 8ku(i na volnobeh). kdyz sem to promeroval tak mi merak ukazoval ruzny hausnumera podle toho jakej rozsah sem tam nastavil.
je mozny ze je spatnej ten bazmek?? pride mi divny aby byl tak velkej tlak