Na co si dát pozor při koupi lady na LPG ?

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Ono je to asi taky o kusu motoru. Znám člověka, který s plynem najel 350tis.km a nebere to ani kapku oleje-Opel omega, další byl automechanik a měl Favorita-po 200tis. bezproblémů. Pak jsou extrémy, kdy to někomu papá olej a je to LPG. Taky jde oto, jak to člověk honí atd. Já Ladu nešetřil a taky olej papala čím dál více, ale spíš bych to viděl na to vytáčení a šlapání ji po krku.
Každopádně, plyn neodmašťuje narozdíl od benzínu, tudíž by zdravý motor nemusel až tak huntovat. Navíc nižší oktanové číslo. Problém je ovšem v odlišné teplotě při spalování LPG versus benzín..... Nevím, jezdil jsem v dost autech na plyn a nikdo si nestěžoval, že by mu motor kleknul v souvislosti s LPG-všichni ho uhnali nebo se potkal. :-) Já už se zase chystám na přestavbu, protože LPG věřím a byl jsem spokojen.
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

denis píše:Navíc nižší oktanové číslo.
???
porozpravaj mi viac o tej Omege
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Omega, rok 89??, motor 1,8 karbec. Zhnilá ale jezdí jako ďas. Spotřeba kolem 10l LPG-benzín 8l. Najeto již přes 350tis. Spotřeba oleje je 1dcl na 10000km-od výměny do výměny. Pak má ještě jednu na LPG, ale ta už nejezdí, protože se rozpadla-2.0 motor, automat. Bomba na 80l LPG-dojezd něco kolem 600km na plnou náplň. Nebýt koroze, jezdím omegou-ovšem hnije to i na fotce. Je fakt, že jediný kdo to auto občas prohnal jsem byl já-majitel mu dopřává výměny oleje v intervalech atd.
Jinak bývalý spolužák si nedávno koupil MV3000 omegu a má už ji s tím střikem LPG-je to masakr auto....
Tyto fakta si fakt necucám z prstu-nemám proč, nejsem pohádkový dědeček. :-D
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

No, jenže LPG má vyšší oktan....
A abychom se nehádali: http://cs.wikipedia.org/wiki/Oktanov%C3 ... D%C3%ADslo
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Tak sorry jsem se utnul, ale výhřevnost nebo spalná teplota musí být tímpádem nižší-no, každopádně LPG se netřeba bát-já se ani o motor nebojím. :-)
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Výhřevnost má LPG naopak vyšší - zkrátka ta energie nejde tolik do expanze, ale do hoření - tj. vyšší teploty. Aspoň doufám, že si to pamatuju dobře.

Ale výsledek je stejnej - LPG se nebát. Někdy se trošku zvedne spotřeba oleje.
Tomik
Příspěvky: 172
Registrován: ned bře 12, 2006 21:19
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomik »

denis píše:Ono je to asi taky o kusu motoru. Znám člověka, který s plynem najel 350tis.km a nebere to ani kapku oleje-Opel omega, další byl automechanik a měl Favorita-po 200tis. bezproblémů. Pak jsou extrémy, kdy to někomu papá olej a je to LPG. Taky jde oto, jak to člověk honí atd. Já Ladu nešetřil a taky olej papala čím dál více, ale spíš bych to viděl na to vytáčení a šlapání ji po krku.
Každopádně, plyn neodmašťuje narozdíl od benzínu, tudíž by zdravý motor nemusel až tak huntovat. Navíc nižší oktanové číslo. Problém je ovšem v odlišné teplotě při spalování LPG versus benzín..... Nevím, jezdil jsem v dost autech na plyn a nikdo si nestěžoval, že by mu motor kleknul v souvislosti s LPG-všichni ho uhnali nebo se potkal. :-) Já už se zase chystám na přestavbu, protože LPG věřím a byl jsem spokojen.
ja už jsem videl na 2 autech propaleny ventily od lpg a jeden mi schořel na nive
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Tomik píše:
denis píše:Ono je to asi taky o kusu motoru. Znám člověka, který s plynem najel 350tis.km a nebere to ani kapku oleje-Opel omega, další byl automechanik a měl Favorita-po 200tis. bezproblémů. Pak jsou extrémy, kdy to někomu papá olej a je to LPG. Taky jde oto, jak to člověk honí atd. Já Ladu nešetřil a taky olej papala čím dál více, ale spíš bych to viděl na to vytáčení a šlapání ji po krku.
Každopádně, plyn neodmašťuje narozdíl od benzínu, tudíž by zdravý motor nemusel až tak huntovat. Navíc nižší oktanové číslo. Problém je ovšem v odlišné teplotě při spalování LPG versus benzín..... Nevím, jezdil jsem v dost autech na plyn a nikdo si nestěžoval, že by mu motor kleknul v souvislosti s LPG-všichni ho uhnali nebo se potkal. :-) Já už se zase chystám na přestavbu, protože LPG věřím a byl jsem spokojen.
ja už jsem videl na 2 autech propaleny ventily od lpg a jeden mi schořel na nive
Jak říkám kus od kusu-tys viděl 2 auta s propálenými ventily. Na LPG mají problém všechny auta, které mají litinové hlavy. Hliníková hlava tak netrpí ale je třeba používat lepší olej do motoru. Propálený ventil můžeš mít i po přečipování moderního auta natotata-je to dáno prodloužením vstřiku paliva.
Je to holt alternativní palivo a motor naněj není od výroby určen, proto holt musíme k tomu takto přistupovat. Po zkušenostech lidí kolem se toho nebojím a i mé zkušenosti byly kladné. ;-)
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“