Stránka 3 z 13

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: čtv pro 13, 2018 17:06
od Georgius
jo pravda, nad 140 se mi taky trochu chvěje levé zevní zpětné zrcátko, ale jen málo (i tak je v něm docela dobře vidět) a při nepředpisových rychlostech, takže taky neřeším.

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: čtv pro 13, 2018 18:21
od Jajo
Chalani, ja len tak ku tomu ako ťahá Vesta. Raz som to skúšal s kolegom. On mal staršieho Passata tiež s 1,6-tkou atmosféra, sami zdá, že to mal ten motor čo sa dával aj do Octavie 74 kw. No, a Vestička ho dala s prehľadom. :finga: Neviem či to spravili tie 4 Kw alebo super vodič Vesty, ale proste nemal na Vestu. No proste ťahá celkom fajn. Len kto prechádza z nafťáka na Vestu, tak si musí zvyknúť, že kým na nafte mal už zaradenú štvorku, tak Vesta si ešte stále vystačí s dvojkou, a to má potom nad 4000 otáčok iné prdy :lol: Samozrejme, že takto sa jazdí, keď chceš mať švih, príp. niekoho "dať dole". No a keď si už dobehol na tej dvojke čo si chcel, dáš rovno päťku a ideš na spotrebu. Proste, keď sa ponáhľaš, tak 3 a 4 ti je zbytočné :D . A ináč vieš ako sa radí na Ruských autách? Presne takto: 1,2,3,4,5 a R akéééééééééta. :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: čtv pro 13, 2018 18:31
od Robo
Spomínate pípanie a nechce sa mi hľadať na 10-stránkovom odkaze. Ručnú brzdu prakticky nepoužívam a dvakrát mi to zapípa vždy pri studenom štarte a tuším nikdy pri štarte s ohriatym motorom.
Neriešim, beriem to ako pozdrav auta:-)

Problémy za asi mesiac a pol žiadne, včera pri predvádzačke kolegovi to kovovo cinklo pri štarte.
Ja som si to ani neuvedomil, tak možno to robí častejšie:-)

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: čtv pro 13, 2018 20:29
od grafi2
kovové cinknutie je "normálne". Robí to snáď každá Vesta, ale moja už nie :D

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: čtv pro 13, 2018 21:12
od kednok
po koľkých km je vesta zabehnutá?
Georgius píše:
kednok píše:A ako sa s ňou obieha je to bežné :shock:
Někteří by mohli o obíhání s Vestou vypravovat, zatím dlouho nevydržím jezdit "na spotřebu".
Takže předjíždění - po Praze cokoliv, s Jetterem ujede s ohledem na průběh krouťáku a absenci start-stopu (i bez chipu) při rozjezdu v podstatě čemukoliv (po té, co jsem zmizel v křižovatce kolegovi v naftovém superbu jsem ho musel svézt a konstatoval, že je to živější než Sup), mimo město podřadit a kromě sporťáků včetně RS a Volva taky není problém (ale bacha, turba ve vyšších otáčkách docela táhnou), jediné co nejde předjet bez čipu předjet jsou Kaliny a Priory, zejména pokud v nich sedí Tommel :lol: Jo a počítej s tím, že nad 175 km/h GPS se Vestě už moc nechce zrychlovat (nevím, jestli nemá omezovač na max rychlost, víc než 182 GPS jsem z Vesty zatím nevymámil)
tak rýchlo nechcem jazdiť :)

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: čtv pro 13, 2018 21:38
od Georgius
kednok píše:po koľkých km je vesta zabehnutá?
Teoreticky po 1. garančce 3500 Km, reálně si motor sedne kolem 15 000 plus mínus. Sedne znamená, že klesne spotřeba a zvýší se živost motoru.
Detaily o záběhu motoru opět na wiki ;-)

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: čtv pro 13, 2018 22:27
od kednok
Georgius píše:
kednok píše:po koľkých km je vesta zabehnutá?
Teoreticky po 1. garančce 3500 Km, reálně si motor sedne kolem 15 000 plus mínus. Sedne znamená, že klesne spotřeba a zvýší se živost motoru.
Detaily o záběhu motoru opět na wiki ;-)
ja som skôr myslel kedy budem môcť v pohode používať ťažné?

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: čtv pro 13, 2018 23:00
od valda1971
kednok píše:
Georgius píše:
kednok píše:po koľkých km je vesta zabehnutá?
Teoreticky po 1. garančce 3500 Km, reálně si motor sedne kolem 15 000 plus mínus. Sedne znamená, že klesne spotřeba a zvýší se živost motoru.
Detaily o záběhu motoru opět na wiki ;-)
ja som skôr myslel kedy budem môcť v pohode používať ťažné?
S rozumnou (menší) zátěží bych jej využil klidně tak od 2.000km, no a postupně víc. Samozřejmě Vesta není na tahání dodávky na plaťáku :wink:

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: čtv pro 13, 2018 23:06
od Robo
Tuším, že v techničáku je maximálna záťaž na ťažné 700 kg (to k tej "dodávke na plaťáku" :-) ).

A "kedy" - to je na Tebe.
Ja mám aktuálne asi 4.300 km a zatiaľ som nevyskúšal ani maximálku.
Myslím, že jak píše Džordž - auto je poriadne zabehnuté tak od 15.000 vyššie..

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: pát pro 14, 2018 06:59
od kednok
Ako sedí vo veste trom ľuďom vzadu? Majú ako také pohodlie?

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: pát pro 14, 2018 07:01
od kednok
Robo píše:Tuším, že v techničáku je maximálna záťaž na ťažné 700 kg (to k tej "dodávke na plaťáku" :-) ).

A "kedy" - to je na Tebe.
Ja mám aktuálne asi 4.300 km a zatiaľ som nevyskúšal ani maximálku.
Myslím, že jak píše Džordž - auto je poriadne zabehnuté tak od 15.000 vyššie..
Není to málo 700kg?

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: pát pro 14, 2018 07:02
od Dusan
To su otazky, ako sa sedi, chod si sadnut a vyskusaj.
Malo vela, sedan ma vzadu bubny.

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: pát pro 14, 2018 07:08
od Luděk Musil
valda1971 píše:S rozumnou (menší) zátěží bych jej využil klidně tak od 2.000km,
Hrubé zajíždění = využití spíše nižšího spektra otáček (do 3500) a nepřetáčení by se dalo ukončit někde v ujetých 1.500 km. Potom se dá zrychlovat, tedy živější rozjezdy, využití otáček do 4000 rpm, to tak do 5000 km, No a pak bych začal využívat plnou kapacitu motoru. Při zajíždění je velmi vhodné měnit často jízdní režim = často řadit, aby motor běžel pod rozdílným zatížením a v různých otáčkách.
Já … tedy moje Granta :D začala tahat vozík někdy po ujetých 3000 km (nebylo zbytí - nastalo jaro a zemědělská/stavební sezóna :D ). Nebyly to žádný nálože, ale vozík měl, téměř vždy, celkovou kolem 4 - 5 q.
No a co se týče živosti motoru :scratch: . Moje Granta začala ožívat tak někdy kolem ujetých 15000 km … a mám pocit, že se stále zlepšuje (momentálně na tachu 50000).
Jo - a ještě jedna věc. V chytré knížce píšou výměnu oleje ve 3000 km a potom až v 15000. Ve 3 mi měnili olej v servisu. Černej nebyl, ale byl blízko. Potom jsem si sám vyměnil olej v 8, opět hodně tmavý. A potom v těch 15. To už měl takovou tu tmavě hnědou barvu. Já si měním olej sám po 10000 km, místo knížkou doporučených 15. A zdá se mi, že se to motoru líbí, jede čím dál lépe (možná jen subjektivní pocit).
Takže asi tak. L.

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: pát pro 14, 2018 08:13
od Georgius
kednok píše:
Robo píše:Tuším, že v techničáku je maximálna záťaž na ťažné 700 kg (to k tej "dodávke na plaťáku" :-) ).

A "kedy" - to je na Tebe.
Ja mám aktuálne asi 4.300 km a zatiaľ som nevyskúšal ani maximálku.
Myslím, že jak píše Džordž - auto je poriadne zabehnuté tak od 15.000 vyššie..
Není to málo 700kg?
Robo tuší špatně :-P, mám "po ruce" jen skenovaný původní SK a tam je 900/450 bržděný/nebržděný (na webovkách slovlady chybně píšou 400 nebržděný. Je to sice méně než tuna, co ji má psanou Rapid, ale nepřijde mi to až tak málo (ale přívěs nemám, takže neumím objektivně posoudit). Nepočítá se to nějak z výkonu motoru ?

LM: u Vesty mi přišlo že jí hlavně potěšila výměna 10W oleje za 5W (tu desítku daly šlapanice, pětka v sadské).

Re: Kúpa novej lady Vesty sedan

Napsal: pát pro 14, 2018 10:36
od valda1971
..... Nepočítá se to nějak z výkonu motoru ?
Počítá se to z váhy tažného vozu, jeho brzd a poté dalšího.