Stránka 3 z 31

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: úte led 03, 2017 20:34
od zelvotron
no právěnže u 110 řady se dovozce chlubil tím že na svoje náklady nechal schválit typovou přestavbu a tudíž zákaznicí už platí jen čistě matroš a práci, ale třeba to už je jinak dneska a typová přestavba platí celoevropsky, tudíž by tao bylo jednodušší , protože je pravděpodobnost, že v dojčlandu už to někdo zařídil

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: stř led 04, 2017 21:13
od Jan Vaníček
Koukám, že jsem s křížkem po funuse a teprve zaregistroval tento nový přírůstek (byť jsem zaregistroval prodej 04). Škoda, mohl jsem se na tu krásku při cestě do Špindlu nebo zpět tady ve Vrchlabí mrknout. Takže přeji hodně spokojenosti!!
Zkušeností s provozem na LPG mám taky docela dost a s tím při mazáváním je přesně dle popisu. Buď je motor vhodný a nedělá to problém, nebo nevhodný a je to jen posunutí problému. Typickým příkladem z dob minulých Š 120 - výdrž hlavy max. 50tis, Favorit 350tis a žádný problém, HTP, Hyundai problém a to i jen na provoz na benzín (hlava), natož na plyn.
Pokud mi napíšeš přímé označení auta, můžu se zeptat svého dvorního dodavatele LPG, jak je to se schválením. Jakého výrobce montuje Mira151?
Nejnovějšími přírůstky v naší rodině je LPG v Nivě (r.v.2013) a v R.Traficu 2,0 16V (tam to již bylo namontováno v DE). Nevím, jestli máš přímou zkušenost s LPG "vícebodový" vstřik ( v 04 to samozřejmě nebylo, ale třeba jinde?), ale rozdíl ve výkonu řekl bych neznatelný, spotřeba do 1L vyšší než na benzín. Je to hodně o precizním nastavení map a pak je to bezproblémové. Možnost startování přímo na plyn je taky jen o nastavení. Honza

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: pát led 06, 2017 12:44
od stano112
Ozaj,ak sa tu spomína LPG,poprosil by som vás o všetky skúsenosti a rady s prevádzkou,čokoľvek vás napadne.Jazdím okolo 25 000km ročne,tak nad tým silne rozmýšľam,lenže u nás na SK stojí montáž aj s individuálnym schválením dosť cez 1000€.Takže ak to nemá fungovať na 100 percent,tak to nemá význam.SlovLada ponúka na Crossku PRINS za 1600€.Voľakedy som mal 2101-ku na LPG,tá šlapala dosť obstojne,ale to je o niečom inom.

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: pát led 06, 2017 13:34
od Luděk Musil
Instalace v Brně, jak jsem již psal výše, možná i o stránku výše, vyjde na cca 25.000,- Kč, při přepočtu na Euro cca 920,- .
Nic se schvalovat nemusí, montáž provádí autorizovaný servis, následuje zápis do velkého a malého TP za 50,- Kč/2 eura.
Zatím mi plyn, jak v karburátoru, tak v jednoduchém vstřiku (SPi) fungoval bez problémů. L.

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: pát led 06, 2017 14:08
od stano112
Počul som,že u vás v ČR s tým caviky nerobia.Montáž aj u nás vyjde asi narovnako,lenže ak Crosska nie je hromadne schválená,alebo nemá európsku homologizáciu na LPG,tak musíš ísť na individuálne schvalovanie.Takže behať po úradoch a absolvovať s autom štátnu skúšobňu...a tam ti cena vybehne v tom lepšom prípade na 1400-1500€.SlovLada ti zase všetko vybaví,ale pýtajú 1600€.
Čiže ak to má na LPG stratiť výkon a spotrebu mať o dva litre vyššiu,tak sa na to vykašlem.Je to síce nové auto,ale po montáži LPG treba chodiť každý rok na STK a na emisnej tak isto platiť viac...čiže behačky navyše a prachy navyše.A ak dám ešte za montáž také prachy,je otázne,kedy sa to všetko oplatí...
Takže budem nad tým uvažovať len v prípade,ak to bude fungovať bezchybne a pri prijateľnej spotrebe.

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: pát led 06, 2017 21:55
od Chester
Jan Vaníček píše:Typickým příkladem z dob minulých Š 120 - výdrž hlavy max. 50tis, Favorit 350tis a žádný problém, HTP, Hyundai problém a to i jen na provoz na benzín (hlava), natož na plyn.
Honza
Mohu se zeptat, u jakých Hyundai motorů to bylo? Kolega v práci o zástavbě LPG uvažuje, má Elantru 1.6 16V r.v. cca okolo 2000 s 250tkm, celou dobu bez jakékoli zavady okolo motoru a nerad by ho oddělal

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: pát led 06, 2017 22:48
od plavec
stano112 píše:ale po montáži LPG treba chodiť každý rok na STK
Tohle v ČR neplatí. Na SK ano ?
Každej rok revize v lpg servisu to snad joo, ale stk je běžně na dva roky.

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: sob led 07, 2017 15:20
od stano112
plavec píše:
stano112 píše:ale po montáži LPG treba chodiť každý rok na STK
Tohle v ČR neplatí. Na SK ano ?
Každej rok revize v lpg servisu to snad joo, ale stk je běžně na dva roky.
Na plynovú technickú kontrolu treba každý rok,na klasickú STK netuším...

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: sob led 07, 2017 16:37
od Luděk Musil
Myslím, že revize plynu má být každý rok, prakticky to nikdo nekontroluje, někdy po mě požadovali na TK papír od revize.
Prakticky to bylo tak, že jsem nějaký obnos uhradil při revizi plynu a následně jsem měl o nějaký obnos dražší i vlastní TK, protože prý ten plyn musí zkontrolovat. Takže :scratch: :dontknow: :?: L.

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: sob led 07, 2017 19:21
od zelvotron
Nevím no, nechci provokovat, ale kdybych při koupi věděl že chci LPG tak vemu logana mcv se sice bohužel 0,9 tce, ale zato fabrickým plynem a je to bez starostí.

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: sob led 07, 2017 20:45
od Mičun
Nevyjde fabrický plyn dráž než individuální přestavba???

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: sob led 07, 2017 21:06
od Gallič
Konkrétně u tý Dacie MCV je to 250 000 Kč bez a 275 000 Kč s LPG.......a to už je verze s nějákou výbavou....asi Arktica.....

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: sob led 07, 2017 21:13
od Jan Vaníček
Omlouvám se, že to tu tedy zapleveluji něčím jinýmco již nepatří k nové Grantě Luďka, bylo by tedy asi vhodné přesunout jinam.
Proč Grantu a ne Logana musí asi vysvětlit majitel Granty a já mu asi i rozumím, protože byť nadopovaný, ale tříválec bych teda domů též nechtěl. A fabrický plyn a bezproblémů? O tom by mohli vyprávět někteří majitelé jiných značek (schválně neuvádím, mám to z doslechu, z různých fór, nemohu doložit, ale vím, že to je z více zdrojů).
Sám jsem jen uživatel LPG od roku 1994. Dotaz zněl, které Hyundaie mají problém, tak jsou to hlavně i20, možná i i30 se stejným motorem. U popsaného starého modelu nevím, nicméně trochu pochybuji o ekonomické správnosti montovat toto zařízení do auta, jehož hodnota je možná nižší, než hodnota LPG soustavy. Co vím, tak problémy mají některé Focusy(typ motoru nevím), lze to řešit přívstřikem benzínu pro chlazení spalovacího prostoru, pak je ale blbá ekonomika provozu (řešil kolega v práci). Z aut, která mi prošla rukami a vím, že problém není, tak Favorit, Felicia 1,3, 1,6, Octavia 1,6/55kW, 1,6/74 a 75kW, 2,0, Berlingo 1,4, 1,6, Dacia 1,6 , vím, že to testovali na Rapidu 1,2TSI, ale zase nutno přivstřikovat benzín a určitě i celá řada dalších. Zkušený přestavce jistě poradí. Nejdůležitější je najít si takovou firmu, která opravdu má velké zkušenosti, protože nejdůležitější není ani tak zvolený výrobce systému LPG (dnes je sekvenční vstřikování +/-stejné), jako to, že ho přestavovatel umí řádně propojit s řídícím systémem vlastního auta a odladit ho ke spokojenosti zákazníka. Já třeba měl u místní firmy skvělé zkušenosti s Ladou 06, Felicií, která měla centrální vstřikování do sání, ale už mi nikdy nedali řádně do kupy systém v Berlingu 1,4. To mi odladili k mé spokojenosti po roce problémů jinde a od té doby jezdím na přestavby 150km daleko. Honza

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: sob led 07, 2017 23:31
od zelvotron
Samozřejmě problém může bejt i s fabrickou přestavbou a konkrétně u tý dacie vím že dřív určitý verze problémy měly, ale pořád řešíš v rámci záruky pouze s jedním subjektem, tak sem to myslel.

Re: LADA 2191 - Moje nová Granta

Napsal: ned led 08, 2017 11:11
od plavec
zelvotron píše:Samozřejmě problém může bejt i s fabrickou přestavbou a konkrétně u tý dacie vím že dřív určitý verze problémy měly, ale pořád řešíš v rámci záruky pouze s jedním subjektem, tak sem to myslel.
Marku, s tím s Tebou souhlasím. Pořád je lepčí to řešit s jedním subjektem. Ale když je pak po záruce a majitel takového auta chce radši jezdit do neznačkového servisu (kvůli nižší ceně) , tak už může bejt problém. Ono i v tom značkovém je možná otázka jak moc jsou zběhlí v plynovým systému.
Už si to nepamatuju , ale tehdá si myslím Mělníkovci tu jednu ladu přehazovali s Neptun-Harfa nebo s kým jako horkej brambor.
Třeba u mě pokud by tam bylo tartariny, tak bych tolik strach neměl. Na systém tartariny mám vedle ve vsi chasníka, co mě to dělá. Všechny auta kromě lady jsem přestavoval u něj. Záměrně jsem mu na to nechal spoustu času, aby nechvátal a měl klid a udělal to pořádně. Ono k čemu je přestavba, že tam ráno člověk nechá auto a k večeru odjíždí s hotovým, když to je pak odfláklý a stejně se tam několikrát vracím kvůli něčemu. To radši přidám pár korun, obětuju ten čas (pokud mám náhradní vůz) .
Jen tak na okraj, právě Tartariny je moje oblíbená značka. Ano je dražší než třeba elpigaz, ale podle slov plynaře právě u elpigazu člověk neví co čekat, každou chvíli maj nějakou novinku a nakonec maj všechno ale nic nejde kloudně sehnat, protože po čase je to člověk máá v autě už zastaralý a nabídnou tak rovnou něco novýho. U Tartariny prej dlouho jednou víceméně totéž a je to i jednodušší pro montážníka, už ví skoro po paměti co kde kam a jak. Co jsme se bavili, tak ten systém co mám ve feldě 1.6 , tak se dává právě i do nových aut už ve fabrice . Ve feldě 1.3MPi mám taky tartariny, ale není to myslím sekvenční (moc se v tom nevyznám), Kdysi ve favoritu též tartariny, ale karburátorová verze a ani s jedním nebyl nikdy problém. Akorát jednou se měnil někde těsnicí O-kroužek . Ale to bylo cítit plyn a tak bylo jasný, že je problém a zastavil jsem se u něj co nejdřív, aby na to kouknul.
Elpigaz jsem měl v tej ladě a právě od jiný firmy nic moc a tam to nebyla žádná výhra, už bych do toho nešel.