Stránka 3 z 4
Re: partX: Brzdy
Napsal: pát říj 07, 2016 15:37
od corsair
Už ich mám doma, tie valčeky. Nasiel som na krabici napisane "self regulation - SAMARA" a zigulacke číslo 2105-3502040 4959, diam 20.64
Budú? Samostavne?
Funkcia hledat pomohla zistiť.
Už len namontovat
Re: partX: Brzdy
Napsal: pát říj 07, 2016 15:55
od valda1971
Dle čísla a určení by měla být samostavná.
Bez samostavu je poznáš (zvlášť nová), že si s válečky můžeš jen tak v ruce posouvat sem-tam.
Re: partX: Brzdy
Napsal: sob říj 08, 2016 08:12
od corsair
Ešte taká otázka, to na ladach (01/02) takto originál chodí pedál? Oblozenie mám nové (10-15tis) buben sústružený, robí to od začiatku.
Re: partX: Brzdy
Napsal: sob říj 08, 2016 08:29
od Křečík Barbuška
Ne, jedničky mají na štítu vymezovací excentry. Pedál jim pokud nemají závadu chodí normálně a co jsem jel s jedničkou bez posilovače tak to ani nebyla nějaká moc velká tragédie.
Re: partX: Brzdy
Napsal: sob říj 08, 2016 08:35
od corsair
Dúfam, že to pomôže, tie valčeky. Keďže som nedal na fórum ani na odporučenie predajcu a namiesto TRW kúpil BREMBO.
Fotky by zaujímali niekoho?
http://imgWorld.cz/IeIvDAFZb5.jpg
Re: partX: Brzdy
Napsal: sob říj 08, 2016 11:54
od Luděk Musil
Já mám na veteránovi naštelovaný excentry tak, že mi brzdy chodí a brzdí už na pátým milimetru.
Stačí se dotknout pedálu a už "jdou". A pedál mám tvrdej už po centimetru. L.
Re: partX: Brzdy
Napsal: sob říj 08, 2016 20:45
od Majo
Brembo si kupil velmi dobre. Je to jedna z top znaciek na brzdy. Ale ani TRW nejak extra nezaostava, hlavne nech to nie je nejaka cina....
Re: partX: Brzdy
Napsal: pon říj 10, 2016 18:06
od corsair
Keď nahodím dám vedieť. Zatial nato neni čas ani chuť.
Bude mať význam vymeniť bubny? Tieto sú sice osústružené ale či už sú za zenitom iba boh vie. Aká je priemerná výdrž bubnou z r. 1986, nevie niekto? Vôbec som nepozeral na max. priemer, len aby nebola ovalita. Teraz čítam v knižke, že max je 251mm
Re: partX: Brzdy
Napsal: pát říj 14, 2016 18:30
od corsair
Čítal som kdesi o spôsobe plnenia brzdového okruhu "opačně" od odvzdušňovacieho šróbu motorčekom z ostrekovačov. Skúšal to už niekto alebo budem prvý?
Re: partX: Brzdy
Napsal: pát říj 14, 2016 20:05
od Křečík Barbuška
Ano, prvy. Proc to neudelat jednoduse kdyz to de slozite, ze?

Re: partX: Brzdy
Napsal: pát říj 14, 2016 22:57
od corsair
No. Tak ale okruh brzd už netreba odvzdušniť potom. Aspoň v tom vidím zjednodušenie. Aj keď odvzdušňovanie je tiež záležitost pár minút...
Re: partX: Brzdy
Napsal: sob říj 15, 2016 05:35
od Cory
Nesuhlasim,to moze fungovat tak na spojke, kde je len jedna nerozvetvena trubka. Pri brzdach by si.musel tlacit do vsetkych 4 odvzdusnovakov naraz. To uz je jednoduchsie to liat spredu a mat upravene viecko nadrzky s ventilom z duse a tlakovat to kompresorom. Takto to robim,ked nemam pomocnika pri odvzdusnovani.
Re: partX: Brzdy
Napsal: sob říj 15, 2016 09:00
od Luděk Musil
Když jsem naposled měnil kapalinu - tak to šlo i bez kompresoru. Pravda - trvalo to déle, ale šlo to.
Jen člověk musí dávat pozor a neustále dolévat do nádobky, jinak je to Sisyfovská práce

. L.
Re: partX: Brzdy
Napsal: sob říj 15, 2016 09:02
od Vašátor
Zkoušel jsem mnoho způsobů jak odvzdušnit brzdy a nejlepší a nejjednodušší je ten prastarý ... jeden šlape, druhý odvzdušňuje. Tlakování doplňovací nádobky je také celkem rozumné, nicméně musí se správně nastavit tlak. Při vysokém tlaku se brzdová kapalina napění, při nízkém zase nevyjde všechen vzduch.
Odvzdušňování zezadu, pomocí podtlaku, či plnění zezadu by fungovalo v případě, kdyby povolený odvzdušňovací šroub v závitu těsnil. Jenže on v závitu netěsní ... takže to prostě fungovat nebude.
Než vymýšlet nové způsoby, doporučuju poprosit někoho v okolí aby si sednul do auta a plynule šlapal na pedál brzdy. Padne minimum kapaliny a jde to rychle. Bohužel ani to jednoduché šlapání na pedál není tak jednoduché, jak vypadá. Pokud bude onen člověk šlapat rychle, kapalinu napění a je to k prdu.
Re: partX: Brzdy
Napsal: sob říj 15, 2016 10:02
od Roman
"Odvzdušňování zezadu, pomocí podtlaku, či plnění zezadu by fungovalo v případě, kdyby povolený odvzdušňovací šroub v závitu těsnil. Jenže on v závitu netěsní ... takže to prostě fungovat nebude."
Funguje, ale chce to na odvzdusnovak namotat par zavitov teflonovej instalaterskej pasky. Robil som tak Sharana po vymene zadnych brzdicov. Podtlak som robil chladnickovym kompresorom cez zavaraci pohar (aby kvapalina nesla do komresora).