Stránka 3 z 46
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát čer 10, 2016 19:45
od Jimmi
Zapalovací cívky u svíček odchází snad u všeho, napříč světem i výrobci.
Nevím, jak je na tom to "velké" Clio, které zmiňoval Marek, ale před časem jsem byl šokován faktem, že když chci vyměnit cokoliv na zadních brzdách normálního Clia, musím stahovat buben i s ložiskem. Jestli to má podobných výmyslů víc (a u Francouzů je to dost pravděpodobné), tak nikdy

Re: Jdeme do nového
Napsal: pát čer 10, 2016 20:16
od JmJ
Jimmi píše:Zapalovací cívky u svíček odchází snad u všeho, napříč světem i výrobci.
Nevím, jak je na tom to "velké" Clio, které zmiňoval Marek, ale před časem jsem byl šokován faktem, že když chci vyměnit cokoliv na zadních brzdách normálního Clia, musím stahovat buben i s ložiskem. Jestli to má podobných výmyslů víc (a u Francouzů je to dost pravděpodobné), tak nikdy

Buben jde dolu i s loziskem u feldy i u prvni oktavky. Nic sloziteho na tom neni, jen to dotazeni sem delal jakp informatik teoretik asi na 3x

Re: Jdeme do nového
Napsal: pát čer 10, 2016 21:30
od Jimmi
Tak to je přesně seznam aut, která bych si nikdy nepořídil
Ale překvapuje mě to, já znám jenom normální buben na náboji.
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát čer 10, 2016 22:29
od dusin
Já vám nevim.Renaulty jsem měl tři,všechno Laguna Grand tour 2.0 dci,jednu dvojkovou,dvě trojkový a po těch zkušenostech bych si to domů nikdy nekoupil.Ale byli to všechno nafty.Na každý se něco rozsypalo,co návštěva servisu,to nový zadní desky(maj všechny automatickou ručku).Teď už delší dobu sedlám firemně fordku a nemůžu si jí vynachválit.Měl jsem dvě monde(hranatý a kulatý-teď už ten předposlední model) a celou dobu bez problému.Momentáně mám S-max 2.0 tdci ,najeto 130 k a zatím taky šlape jak švícary.Za mě rozhodně radši forda neš renaulta.Ale jak praví klasik:
Všechny auta od F jsou špatný,tedy Fiat,Ford a Fšechny Francouzský.
No a po těhle zkušenostech se nabídla možnost koupit Focus II 1.6 benzín,66 kW.Prodaný servisem kam jezdíme servisovat i firemně,jasný celý púvod,najeto 98k km,stáří 8 let.i se servisem po 8mi letech a těch km sme se vešli pod 120 k kč a to se na tom dělali i rozvody(na ten motor 5000 kč včetně práce a to prosím v autorizovaném servisu v praze)
Řešil jsem s nimi před koupí i motorizaci.Auto je pro paní,máme malýho caparta a tak těch 66 kW celkem stačí Le na to auto už je ten motor slabej a po dálnici už si veme i 8 l/100, a pán v servisu mne trochu zrazoval od motoru 1.6 74kw.sice maj stejnej základ ale ten silnější motor má variabilní časování ventilů= je tam víc hejblátek co se můžou po..rat
Za mně rozhodně z předchozích příspěvků klidně focus.je v něm habaděj místa(pojme to s klidem 4 dospělý jedince,díťe ve vajíčku a do kufru kočár i s příslušenstvím a ještě se tam vejdou dva jezevčíci)
Pouze jsem byl varován velice důrazně před fordíma naftama 1.6 t(se slovy si to kup,alespoň se budem vídat častěji)
Sorry za přklepy , píšu to na mobilu ve vaně.
Ať se rozhodneš pro cokoli,hlavně ať to slouží.
Re: Jdeme do nového
Napsal: sob čer 11, 2016 06:43
od Marek
zelvotron píše:Marek píše:zelvotron píše:... snad jedině 1,6 16v MPI 77kw, ale ta je dost raritní bohužel a dávala se do pár modelů, který zase nekorelují s tvým výběrem.
Tohle byl snad ten úplně nejhorší motor, co koncern vůbec vyprodukoval. Měl jsem tu čest - v Golfu IV Variant.
Vím, že tenhle motor se tehdy dost kritizoval, na druhou stranu pak v roomstru a hurvajzovi to docela chválili.
To už jsou úplně jiné motory. Liší se úplně od základu. A jsou velmi dobré. Dokonce i rozvodové řetězy tam překvapivě drží. Zatímco ten původní motor VW 1,6/16V měl kompresní poměr 12,5:1, tento nový si v pohodě vystačí s 10,5:1, tudíž mu stačí v klidu 95 oktanů. Zatímco ten původní motor měl dva rozvodové řemeny a čtyři kladky, tento má řetěz. Jsou to úplně jiné agregáty.
Jinak Focus je jakoby třetí v pořadí zájmu - po Méganu a Astře. Jenže já to beru i ze stránky servisu, protože auta dělám. Focus má dost blbou zadní nápravu, kde v případě jejího servisu to stojí mraky peněz. Navíc oproti třeba Méganu nemá zdaleka takovou výbavu. Nicméně i na Focus padla volba.....
Re: Jdeme do nového
Napsal: sob čer 11, 2016 08:07
od zelvotron
Jenom škoda že se dával jen do hurvajze a romstra a i v těch je celkem raritní... pokud nepočítám tovární ibizu LPG a to už je větší exot jak lada.
FoFo II s 1,6 16v asi není špatná volba z hlediska rizika a nákladů, akorát co jsem v tom jezdil tak to bylo takový divný nešlo v tom najít normální posaz a cekovej dojem z aut nic moc, např mě překvapilo nepřesný řazení a projev PSA nafty 1,6 tomu ještě dával korunu.
Re: Jdeme do nového
Napsal: sob čer 11, 2016 10:19
od Mičun
Co Fiat??? Nové Tipo je velice sympatické...
Re: Jdeme do nového
Napsal: sob čer 11, 2016 11:02
od Vašátor
Do Renaultu bych v životě nešel. Když už člověk koupí dobrou motorizaci, tak tam zase zlobí elektronika, která je opravdu strašná. Nehledě na debilní startování pomocí čipové karty a v podstatě nemožnost naprogramování nové karty mimo autorizovaný servis. A dávat za novou čipovou kartu 3600kč je opravdu moc. Nemluvě o dieselech dCi (opravuji) v letech 2005-2008, kde motor běžně zaklepal na klice okolo 100 000km.
Ohledně zadní nápravy u Focuse bych to neviděl tak černě. Je pravda, že se jedná o složitou víceprvkovou nápravu, která nevydrží věčně. Nicméně i kdyby byla rozpadlá, uděláš ji jednou a pak už o ní nevíš. Na Focuse I lze celou sadu sehnat do 5000kč, výměna moc složitá není (je to v podstatě jen kupa zarezlých šroubů), jen je potřeba ji následně správně nastavit na geometrii. Navíc pokud vybíráš auto ty, který autům rozumíš, tak si přeci toto pohlídáš a nekoupíš vůz se zadní nápravou vylítanou
Já osobně raději koupím auto dražší, starší, se slabší výbavou, ale v TOP stavu. Na rok výroby bych třeba vůbec nekoukal. Za stejné peníze raději starší TOP, než novější opotřebovaninu

Re: Jdeme do nového
Napsal: sob čer 11, 2016 13:35
od Nulašestka
Shánět teď auto, tak už je tenhle fešák doma. Poměr cena/výkon bezkonkurenční.
http://www.auto.cz/prodej_vozu/karta_vo ... u=52277185
Případně tady v automatu
http://www.auto.cz/prodej_vozu/karta_vo ... u=52278026
Zadní náprava tu vydrží skutečně i těch 300 000 km, jen tlumiče odejdou zhruba na sto padesáti tisících. Jediná smůla tohoto vozu spočívá v tom, že i když v době svého vzniku to bylo jedno z nejbezpečnějších aut ve své třídě, dneska už to není žádná hitparáda. Proto by byla lepší robustnější druhá generace. Jinak je ta první jednoduše nepřekonatelná. A tisíckrát lepší než kdejaký sračkopid.
Re: Jdeme do nového
Napsal: sob čer 11, 2016 20:08
od zelvotron
Tak ale počítal jsem že Marek chce spíš fíkuse 2 generace, jednička je přecejen už trošku out of date, hlavně interiér a sehnat nevylítanej kus bude složitější. Plus koroze.
Re: Jdeme do nového
Napsal: sob čer 11, 2016 21:02
od JmJ
Ja bych to uzavrel: 21044i a po prdeli

Re: Jdeme do nového
Napsal: sob čer 11, 2016 21:52
od Kopr
Re: Jdeme do nového
Napsal: sob čer 11, 2016 21:56
od Marek
Mičun píše:Co Fiat??? Nové Tipo je velice sympatické...
Tipo je drahé, navíc není v combi verzi. Koupě nového vozu se odkládá na neurčito, teď jsme tu u zánovních ojetin v ceně dejme tomu 100-120 tisíc.
Vašátor píše:Do Renaultu bych v životě nešel.
To je zvláštní názor. Z hlediska poruchovosti je statisticky nejlepší (= nejméně poruchový). V posledních deseti letech Renault obrovsky vyrostl. Problémy s elektrikou si u Renaultu pamatuju, ale před dvaceti lety. Dnes nijak nevyčnívá z průměru, spíš bych řekl, že je pod průměrem poruchovosti.
Každý, kdo má Renaulta Clio nebo Mégane mladší deseti let, jen chválí a chválí. Taktéž dvojková Laguna je údajně výborná. Neslyšel jsem žádnou významnou kritiku, pro níž bych změnil názor. Například kolega má Clio z roku 2006 v dCi 63kW, které čtvrt milionu jezdilo v autoškole (v jeho autoškole). Teď ho má třetím rokem on a jediné, co měnil, je spojka, což vzhledem k ujetým kilometrům a způsobu užívání se není co divit. A kroužek Airbagu mu praskl. Jinak jen leje naftu a jezdí.
Zítra se jedeme podívat do Jihlavy na Mégane Grandtour po jedné starší dámě, co za šest let najezdila ukrutných 47000 kilometrů. Prý je jako nový. Tož jsem opravdu zvědav.
Re: Jdeme do nového
Napsal: ned čer 12, 2016 07:20
od zelvotron
Nemyslíš spíš trojkovou lagunu, případně dvoujkovou po faceliftu? Protože ta původní dvojková je symbolem nespolehlivosti, o tom se toho myslím napsalo víc dost, a i osobně sem viděl jenom po Praze tak dvakrát třikrát jak to auto nešťastnej majitel nakládá na odtahovku, a to je eště v dobách kdy to bylo nový tudíž v záruce.
Re: Jdeme do nového
Napsal: ned čer 12, 2016 09:35
od dusin
Laguna je sráč.Mám přímý srovnání,provozujeme/provozovali jsem je pul napul s mondeama a mondeo je ve všem lepší.Žere o litr na 100 míň,je větší pro posádku i pro bagáž a poruchově vyjde roční nájezd na mondeu na čtvrtinu toho co na laguně.Taky je laguna cca o 100 k levnějši a to má vyšší výbavu než ty mondea.Ale provozujeme teď i sceniky a ty už zase až tak tragický co se spolehlivosti týče nejsou.Jenom je to děsně rozežraný(nafta 2.0 160 k) pod osm se s tím snad nedá jet(stejnym stylem jezdim smaxem za 7) a v scenicu se musim hlídat,jinak bych jel za 9.A navíc ten homosexuální vzhled(tak to přezdívaj naši servisáci)