Nevím, jak je na tom to "velké" Clio, které zmiňoval Marek, ale před časem jsem byl šokován faktem, že když chci vyměnit cokoliv na zadních brzdách normálního Clia, musím stahovat buben i s ložiskem. Jestli to má podobných výmyslů víc (a u Francouzů je to dost pravděpodobné), tak nikdy
Jdeme do nového
Moderátor: Moderátoři
Re: Jdeme do nového
Zapalovací cívky u svíček odchází snad u všeho, napříč světem i výrobci.
Nevím, jak je na tom to "velké" Clio, které zmiňoval Marek, ale před časem jsem byl šokován faktem, že když chci vyměnit cokoliv na zadních brzdách normálního Clia, musím stahovat buben i s ložiskem. Jestli to má podobných výmyslů víc (a u Francouzů je to dost pravděpodobné), tak nikdy
Nevím, jak je na tom to "velké" Clio, které zmiňoval Marek, ale před časem jsem byl šokován faktem, že když chci vyměnit cokoliv na zadních brzdách normálního Clia, musím stahovat buben i s ložiskem. Jestli to má podobných výmyslů víc (a u Francouzů je to dost pravděpodobné), tak nikdy
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Re: Jdeme do nového
Buben jde dolu i s loziskem u feldy i u prvni oktavky. Nic sloziteho na tom neni, jen to dotazeni sem delal jakp informatik teoretik asi na 3xJimmi píše:Zapalovací cívky u svíček odchází snad u všeho, napříč světem i výrobci.
Nevím, jak je na tom to "velké" Clio, které zmiňoval Marek, ale před časem jsem byl šokován faktem, že když chci vyměnit cokoliv na zadních brzdách normálního Clia, musím stahovat buben i s ložiskem. Jestli to má podobných výmyslů víc (a u Francouzů je to dost pravděpodobné), tak nikdy
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Jdeme do nového
Tak to je přesně seznam aut, která bych si nikdy nepořídil
Ale překvapuje mě to, já znám jenom normální buben na náboji.
Ale překvapuje mě to, já znám jenom normální buben na náboji.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Re: Jdeme do nového
Já vám nevim.Renaulty jsem měl tři,všechno Laguna Grand tour 2.0 dci,jednu dvojkovou,dvě trojkový a po těch zkušenostech bych si to domů nikdy nekoupil.Ale byli to všechno nafty.Na každý se něco rozsypalo,co návštěva servisu,to nový zadní desky(maj všechny automatickou ručku).Teď už delší dobu sedlám firemně fordku a nemůžu si jí vynachválit.Měl jsem dvě monde(hranatý a kulatý-teď už ten předposlední model) a celou dobu bez problému.Momentáně mám S-max 2.0 tdci ,najeto 130 k a zatím taky šlape jak švícary.Za mě rozhodně radši forda neš renaulta.Ale jak praví klasik:
Všechny auta od F jsou špatný,tedy Fiat,Ford a Fšechny Francouzský.
No a po těhle zkušenostech se nabídla možnost koupit Focus II 1.6 benzín,66 kW.Prodaný servisem kam jezdíme servisovat i firemně,jasný celý púvod,najeto 98k km,stáří 8 let.i se servisem po 8mi letech a těch km sme se vešli pod 120 k kč a to se na tom dělali i rozvody(na ten motor 5000 kč včetně práce a to prosím v autorizovaném servisu v praze)
Řešil jsem s nimi před koupí i motorizaci.Auto je pro paní,máme malýho caparta a tak těch 66 kW celkem stačí Le na to auto už je ten motor slabej a po dálnici už si veme i 8 l/100, a pán v servisu mne trochu zrazoval od motoru 1.6 74kw.sice maj stejnej základ ale ten silnější motor má variabilní časování ventilů= je tam víc hejblátek co se můžou po..rat
Za mně rozhodně z předchozích příspěvků klidně focus.je v něm habaděj místa(pojme to s klidem 4 dospělý jedince,díťe ve vajíčku a do kufru kočár i s příslušenstvím a ještě se tam vejdou dva jezevčíci)
Pouze jsem byl varován velice důrazně před fordíma naftama 1.6 t(se slovy si to kup,alespoň se budem vídat častěji)
Sorry za přklepy , píšu to na mobilu ve vaně.
Ať se rozhodneš pro cokoli,hlavně ať to slouží.
Všechny auta od F jsou špatný,tedy Fiat,Ford a Fšechny Francouzský.
No a po těhle zkušenostech se nabídla možnost koupit Focus II 1.6 benzín,66 kW.Prodaný servisem kam jezdíme servisovat i firemně,jasný celý púvod,najeto 98k km,stáří 8 let.i se servisem po 8mi letech a těch km sme se vešli pod 120 k kč a to se na tom dělali i rozvody(na ten motor 5000 kč včetně práce a to prosím v autorizovaném servisu v praze)
Řešil jsem s nimi před koupí i motorizaci.Auto je pro paní,máme malýho caparta a tak těch 66 kW celkem stačí Le na to auto už je ten motor slabej a po dálnici už si veme i 8 l/100, a pán v servisu mne trochu zrazoval od motoru 1.6 74kw.sice maj stejnej základ ale ten silnější motor má variabilní časování ventilů= je tam víc hejblátek co se můžou po..rat
Za mně rozhodně z předchozích příspěvků klidně focus.je v něm habaděj místa(pojme to s klidem 4 dospělý jedince,díťe ve vajíčku a do kufru kočár i s příslušenstvím a ještě se tam vejdou dva jezevčíci)
Pouze jsem byl varován velice důrazně před fordíma naftama 1.6 t(se slovy si to kup,alespoň se budem vídat častěji)
Sorry za přklepy , píšu to na mobilu ve vaně.
Ať se rozhodneš pro cokoli,hlavně ať to slouží.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Re: Jdeme do nového
To už jsou úplně jiné motory. Liší se úplně od základu. A jsou velmi dobré. Dokonce i rozvodové řetězy tam překvapivě drží. Zatímco ten původní motor VW 1,6/16V měl kompresní poměr 12,5:1, tento nový si v pohodě vystačí s 10,5:1, tudíž mu stačí v klidu 95 oktanů. Zatímco ten původní motor měl dva rozvodové řemeny a čtyři kladky, tento má řetěz. Jsou to úplně jiné agregáty.zelvotron píše:Vím, že tenhle motor se tehdy dost kritizoval, na druhou stranu pak v roomstru a hurvajzovi to docela chválili.Marek píše:Tohle byl snad ten úplně nejhorší motor, co koncern vůbec vyprodukoval. Měl jsem tu čest - v Golfu IV Variant.zelvotron píše:... snad jedině 1,6 16v MPI 77kw, ale ta je dost raritní bohužel a dávala se do pár modelů, který zase nekorelují s tvým výběrem.
Jinak Focus je jakoby třetí v pořadí zájmu - po Méganu a Astře. Jenže já to beru i ze stránky servisu, protože auta dělám. Focus má dost blbou zadní nápravu, kde v případě jejího servisu to stojí mraky peněz. Navíc oproti třeba Méganu nemá zdaleka takovou výbavu. Nicméně i na Focus padla volba.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Kadjar *04/2019 - 1,33TCe 117kW automat (11/2025-)
RENAULT Kadjar *04/2019 - 1,33TCe 117kW automat (11/2025-)
Re: Jdeme do nového
Jenom škoda že se dával jen do hurvajze a romstra a i v těch je celkem raritní... pokud nepočítám tovární ibizu LPG a to už je větší exot jak lada.
FoFo II s 1,6 16v asi není špatná volba z hlediska rizika a nákladů, akorát co jsem v tom jezdil tak to bylo takový divný nešlo v tom najít normální posaz a cekovej dojem z aut nic moc, např mě překvapilo nepřesný řazení a projev PSA nafty 1,6 tomu ještě dával korunu.
FoFo II s 1,6 16v asi není špatná volba z hlediska rizika a nákladů, akorát co jsem v tom jezdil tak to bylo takový divný nešlo v tom najít normální posaz a cekovej dojem z aut nic moc, např mě překvapilo nepřesný řazení a projev PSA nafty 1,6 tomu ještě dával korunu.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Jdeme do nového
Co Fiat??? Nové Tipo je velice sympatické...
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...

Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Re: Jdeme do nového
Do Renaultu bych v životě nešel. Když už člověk koupí dobrou motorizaci, tak tam zase zlobí elektronika, která je opravdu strašná. Nehledě na debilní startování pomocí čipové karty a v podstatě nemožnost naprogramování nové karty mimo autorizovaný servis. A dávat za novou čipovou kartu 3600kč je opravdu moc. Nemluvě o dieselech dCi (opravuji) v letech 2005-2008, kde motor běžně zaklepal na klice okolo 100 000km.
Ohledně zadní nápravy u Focuse bych to neviděl tak černě. Je pravda, že se jedná o složitou víceprvkovou nápravu, která nevydrží věčně. Nicméně i kdyby byla rozpadlá, uděláš ji jednou a pak už o ní nevíš. Na Focuse I lze celou sadu sehnat do 5000kč, výměna moc složitá není (je to v podstatě jen kupa zarezlých šroubů), jen je potřeba ji následně správně nastavit na geometrii. Navíc pokud vybíráš auto ty, který autům rozumíš, tak si přeci toto pohlídáš a nekoupíš vůz se zadní nápravou vylítanou
Já osobně raději koupím auto dražší, starší, se slabší výbavou, ale v TOP stavu. Na rok výroby bych třeba vůbec nekoukal. Za stejné peníze raději starší TOP, než novější opotřebovaninu
Ohledně zadní nápravy u Focuse bych to neviděl tak černě. Je pravda, že se jedná o složitou víceprvkovou nápravu, která nevydrží věčně. Nicméně i kdyby byla rozpadlá, uděláš ji jednou a pak už o ní nevíš. Na Focuse I lze celou sadu sehnat do 5000kč, výměna moc složitá není (je to v podstatě jen kupa zarezlých šroubů), jen je potřeba ji následně správně nastavit na geometrii. Navíc pokud vybíráš auto ty, který autům rozumíš, tak si přeci toto pohlídáš a nekoupíš vůz se zadní nápravou vylítanou
Já osobně raději koupím auto dražší, starší, se slabší výbavou, ale v TOP stavu. Na rok výroby bych třeba vůbec nekoukal. Za stejné peníze raději starší TOP, než novější opotřebovaninu
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
Nulašestka
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Jdeme do nového
Shánět teď auto, tak už je tenhle fešák doma. Poměr cena/výkon bezkonkurenční.
http://www.auto.cz/prodej_vozu/karta_vo ... u=52277185
Případně tady v automatu http://www.auto.cz/prodej_vozu/karta_vo ... u=52278026
Zadní náprava tu vydrží skutečně i těch 300 000 km, jen tlumiče odejdou zhruba na sto padesáti tisících. Jediná smůla tohoto vozu spočívá v tom, že i když v době svého vzniku to bylo jedno z nejbezpečnějších aut ve své třídě, dneska už to není žádná hitparáda. Proto by byla lepší robustnější druhá generace. Jinak je ta první jednoduše nepřekonatelná. A tisíckrát lepší než kdejaký sračkopid.
http://www.auto.cz/prodej_vozu/karta_vo ... u=52277185
Případně tady v automatu http://www.auto.cz/prodej_vozu/karta_vo ... u=52278026
Zadní náprava tu vydrží skutečně i těch 300 000 km, jen tlumiče odejdou zhruba na sto padesáti tisících. Jediná smůla tohoto vozu spočívá v tom, že i když v době svého vzniku to bylo jedno z nejbezpečnějších aut ve své třídě, dneska už to není žádná hitparáda. Proto by byla lepší robustnější druhá generace. Jinak je ta první jednoduše nepřekonatelná. A tisíckrát lepší než kdejaký sračkopid.
Re: Jdeme do nového
Tak ale počítal jsem že Marek chce spíš fíkuse 2 generace, jednička je přecejen už trošku out of date, hlavně interiér a sehnat nevylítanej kus bude složitější. Plus koroze.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Jdeme do nového
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: Jdeme do nového
Tipo je drahé, navíc není v combi verzi. Koupě nového vozu se odkládá na neurčito, teď jsme tu u zánovních ojetin v ceně dejme tomu 100-120 tisíc.Mičun píše:Co Fiat??? Nové Tipo je velice sympatické...
To je zvláštní názor. Z hlediska poruchovosti je statisticky nejlepší (= nejméně poruchový). V posledních deseti letech Renault obrovsky vyrostl. Problémy s elektrikou si u Renaultu pamatuju, ale před dvaceti lety. Dnes nijak nevyčnívá z průměru, spíš bych řekl, že je pod průměrem poruchovosti.Vašátor píše:Do Renaultu bych v životě nešel.
Každý, kdo má Renaulta Clio nebo Mégane mladší deseti let, jen chválí a chválí. Taktéž dvojková Laguna je údajně výborná. Neslyšel jsem žádnou významnou kritiku, pro níž bych změnil názor. Například kolega má Clio z roku 2006 v dCi 63kW, které čtvrt milionu jezdilo v autoškole (v jeho autoškole). Teď ho má třetím rokem on a jediné, co měnil, je spojka, což vzhledem k ujetým kilometrům a způsobu užívání se není co divit. A kroužek Airbagu mu praskl. Jinak jen leje naftu a jezdí.
Zítra se jedeme podívat do Jihlavy na Mégane Grandtour po jedné starší dámě, co za šest let najezdila ukrutných 47000 kilometrů. Prý je jako nový. Tož jsem opravdu zvědav.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Kadjar *04/2019 - 1,33TCe 117kW automat (11/2025-)
RENAULT Kadjar *04/2019 - 1,33TCe 117kW automat (11/2025-)
Re: Jdeme do nového
Nemyslíš spíš trojkovou lagunu, případně dvoujkovou po faceliftu? Protože ta původní dvojková je symbolem nespolehlivosti, o tom se toho myslím napsalo víc dost, a i osobně sem viděl jenom po Praze tak dvakrát třikrát jak to auto nešťastnej majitel nakládá na odtahovku, a to je eště v dobách kdy to bylo nový tudíž v záruce.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Jdeme do nového
Laguna je sráč.Mám přímý srovnání,provozujeme/provozovali jsem je pul napul s mondeama a mondeo je ve všem lepší.Žere o litr na 100 míň,je větší pro posádku i pro bagáž a poruchově vyjde roční nájezd na mondeu na čtvrtinu toho co na laguně.Taky je laguna cca o 100 k levnějši a to má vyšší výbavu než ty mondea.Ale provozujeme teď i sceniky a ty už zase až tak tragický co se spolehlivosti týče nejsou.Jenom je to děsně rozežraný(nafta 2.0 160 k) pod osm se s tím snad nedá jet(stejnym stylem jezdim smaxem za 7) a v scenicu se musim hlídat,jinak bych jel za 9.A navíc ten homosexuální vzhled(tak to přezdívaj naši servisáci)
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)