Stránka 3 z 5

Napsal: pát bře 24, 2006 10:26
od Teepee
Tomáš píše:už se to tady nakouslo,ale furt mě není jasno na co víc než 55Ah....paměť rádia nežere skoro nic...hodiny v autě (pokud jedou) taky žádnej odběr...blikající ledka alarmu..taky nic....tak mi řekněte co komu tam ještě funguje...co se týče alarmu...tak ten vydrží na slušnou 55Ah hodně dlouho řvát..
:D :D :D
Moje Sierra:
Autorádio: 45mA, blikající LED (takovej ten pseudoalarm) 7-15mA podle stavu svítí nesvítí, řídíci jednotka cca 7mA. To jest cca 59-67mA. Po necelém měsíci bych asi nenastartoval, když jsem měl ještě starou Vartu 55Ah, tak jsem to v létě málem po 14 dnech nenastartoval. Nyní Akuma 55Ah + výše popsané udržovátko.

Hnědý LADA má porouchané stěrače, ještě jsem to neopravil, ovšem kruté bylo zjištění po 4 týdnech stání že je AKU hin a po změření odběru, že odtéká 0,5A !!! (To mi držte palce ať AKU rozchodím) Počítal jsem to, prázdná byla po necelém týdnu, zbylé tři týdny šlus... Zatím kapacitně vypadá OK, ale nezkoušel jsem startovací proud.

Napsal: pát bře 24, 2006 10:31
od Martanasse
Já mam baterii 45 místo 55 a v pohodě, navíc je už použitá. Je nesmysl tam dávat zbytečně velkou kapacitu, to už bych kvůli Hifi přidal "kapacitor".

Napsal: pát bře 24, 2006 10:35
od denis
Ono těch 70mA vypadá nevinně ale: za 100h je to 7Ah v pr... Tudíž 14 dní a je po všem s načlou baterkou. A votom to je. :lol: :lol:
Jinak k té vybité baterce: pokud se vymlátila úplně-zkontrolovat vodu ve všech článcích-třeba bannerky(kur.. jedny) ztrácejí vodu před očima. Tudíž dolít na značky, a nabíjet úplně malým proudem-nějakých 0,5A ideálně, až napětí vyleze aspoň k 10V tak to přitnout na 1/10kapacity a nechat pěkně bublat až do nabití.
Jinak k bezůdržbovým baterkám-jak mi někdo tvrí, že se o ně nemusí člověk starat, tak bych ho fláknul. 99% těchto baterek mívá po 3 letech o 1/3 vody méně než má mít a napětí padá. Ta krytka nahoře se dá oddělat a jsou tam normální oddělávatelné knoflíky pro dolití vody. Dolít a nabít. Pak je velká pravděpodobnost, že pojede ještě v klidu.
Výborné zkušenosti s Vartama, špatné s Banner-výjimka potvrzuje pravidlo, Silverline a jiné hypermarketové shity nebrat.

Napsal: pát bře 24, 2006 10:44
od Teepee
ad. denis. Je to Boschka, 55Ah, vyndal jsem jí z auta, přenesl do sklepa a po dvou dnech na ní teprve šel (netušil jsem že byla pod odběrem). Měla cca 6 Voltů :oops: . Dal jsem jí na takovou tu hodně obyčejnou nabíječku ABSAAR (má psáno 6A, ale v praxi dává tak 2-3A, postupně klesá až na 0,5A podle napětí AKU) do znaků nabití (došla po cca 20 hodinách do cca 14,5V). Pak jsem jí prdnul na laboratorní zdroj, a už je tam týden pod 100mA kůrou s napětím omezeným na 16,8V (postupně stoupala, teď je tak na 14,5 Voltech, uvidím, jestli ještě vystoupá). Prostě jsem to udělal obráceně :roll: Uvidíme jak to dopadne. Přišlo mi v kritické chvíli, že když se nechá hluboce vybitý AKU nabíjet jen malým proudem, prodlužuje se tak doba, kdy může docházet k sulfataci.
Podle průběhu růstu napětí při prvním dobíjení soudím, že v pytli není + to, že 45W žárovka na ní pak v pohodě svítila.
Vodu jsem neskoukl, ale doléval jsem jí před dvěma měsíci, pak jen stála ve sklepě a že by ubyla tím vybitím? To přece ne, ale podívám se pro sichr. Jestli budu muset kupovat baterku do auta se kterým skoro nejezdím, tak to bude nemilé (se pos..u).

Napsal: pát bře 24, 2006 10:50
od denis
To jo, chtělo to prvně pomalu a pak rychle ale teď je to už fuck. Když vylezla na 14,5 je sakra dobrá. :wink:

Napsal: pát bře 24, 2006 11:20
od Teepee
denis píše:To jo, chtělo to prvně pomalu a pak rychle ale teď je to už fuck. Když vylezla na 14,5 je sakra dobrá. :wink:
To mě mrzí, sakra, snad to vydrží, když ne, je to vlastně jenom baterka. Stejně nevím jak je přesně stará a co se s ní kdy dělo, koupil jsem jí s autem, s tím že je prý kupovaná nedávno (a je na ní něco jako 0803, takže kdo ví.).
Škoda, vercajk bych na to doma měl. :oops: :oops: :oops:

Napsal: pát bře 24, 2006 11:48
od denis
V Ladě mám nějakou noname beúdržbovou a vyloženě na ni seru-nebyla na nabíječce za celé 3 roky ale jezdím skoro každý den.
V druhém autě mám taky Bosh a má datum 0699. Skoro archív a jede pořád dobře. :lol:

Napsal: pát bře 24, 2006 12:22
od Rafan
Z meho laickeho pohledu ma vyssi kapacita prinos pouze pro auta ktera
a) dlouho stoji nebo popojizdeji kratsi streky a nestihaji tak casto dobijet
b) pouzivaji velkoodberove pristroje (navijak, menic proudu)
Teepee píše:... Jestli budu muset kupovat baterku do auta se kterým skoro nejezdím, tak to bude nemilé (se pos..u)....
Hodlam v lete prejit do kategorie vozu a+b takze ta moje soucasna baterka by asi byla k mani. Je sice stara tri roky, ale funguje bezvadne. V Jesenikach v minus deseti a ani nezakolisala. Nicmene staci par minut na navijaku a bude prazdna to bych nerad zustal nekde viset.

Napsal: úte bře 28, 2006 06:09
od Myso
Teepee píše:I když tato situace lze vyřešit udržovací nabíječkou velikosti nabíječky k mobilnímu telefonu zapojující se do zásuvky zapalovače.
to uz zavana nobelovou cenou za perpetuum mobile, ci nie?

Napsal: úte bře 28, 2006 07:42
od Roman
Udrzovacia nabijacka sa predava aj vo verzii solarnej, ale je to trochu drahsi spas :( , asi ako dve nove baterky

Napsal: pon dub 03, 2006 09:46
od Teepee
Já jsem za tu nabíječku dal cca 500Kč, už přesně nevím. Je to skvělá věc, jen je nevýhodou, že nejde dát do auta v létě, v interiéru je příliš teplo a mám o ní strach. Pak taky kvůli šňůře 220V buď nedovřu dveře a nebo okénko a pak přijít nějaký ten přívalový deštíček...

Jinek ten AKU, dal jsem ho do auta a normálně startuje. Tak snad ještě vydrží.

Napsal: stř dub 19, 2006 13:49
od slavoj
Roman píše:Aku len chces, aj ked si tam das 150 Ah absolutne nic sa nestane. Bludy o tom ze ju nedobijes si nevsimaj. Jedine obmedzenie je rozmer.Ked ti to nebude dobijat, dokazes dlhsie v pripade nutnosti ist na baterku. Ked ti to bude dobijat, tak sa ti dobije, mozno jej to bude trochu dlhsie trvat, ale dobije sa.
to co hovoris je somarina, pretoze alternator ti nedobije tak silnu bateriu na potrebnu kapacitu a ked si myslis, ze silnejsia bateria ti vydrzi dlhsie tak sa mylis, lebo ti odite skor prave kvoli tomu, ze ju nikdy nedobijes naplno a tym straca zivotnost. toto ti povedia v kazdom servise alebo predajni akumulatorov.

Napsal: stř dub 19, 2006 17:34
od denis
Chyba lávky-altík umí dát dost proudu nato, aby tu 150 dobil-pokud je na ní méně, přitlačí regulátor na altík a ten dá víc, dokud nebude na baterce kolem 14-15V. Pak považuje baterku za nabitou. Bude to trvat déle ale nacpe ji s přehledem. Používali jsme 100Ah baterku v MB1000 s altíkem a nebyl žádný problém, hlavně zimní starty pak byly super.
Jinak: kolik si myslíš, že mají altíky v dodávkách-jsou jen o málo silnější a tlačí proud do baterek 100Ah a výš.

Napsal: stř dub 19, 2006 20:49
od Roman
Slavoj, chod do servisu a tam tahaj rozumy budes najmudrejsi, robim s elektrikou a autami viac ako 30 rokov a co som sa napocuval somarin od "autoelektrikarov" v znackovych servisoch o tom by som mohol napisat knihu :happy7:

Napsal: čtv dub 20, 2006 11:45
od Dusan
Altik vam nabije baterku tak na 70% kapacity. :D len tak na okraj :D