Stránka 3 z 3
Re: SOLEX - rada
Napsal: sob říj 24, 2015 19:53
od Majo
Ja mam 21083 na 1,6ke v chevy, hodil som na to vrch z Axtecu a nie je to zle. Ale to nie je ani Ozon. Ja som napríklad nikdy nepochopil, preco niekomu vadi podtlakove otvaranie druhej komory. Kym nie je dostatocny podtlak v sani, tak je stejne ta druha komora otvorena zbytocne...
Re: SOLEX - rada
Napsal: sob říj 24, 2015 20:15
od Cory
Presne tak, to otvaranie druhej komory na Ozone je velmi dobre vymyslene, aj system volnobehu je premakany, Solex je oproti Ozonu v tomto smere v minuse. Na Ozone sa pri tuningu motora da doladit prechodovy rezim skrutkou, co pri Solexe znamena hranie sa s tryskami. Ozon ma na druhej komore pomerne velky "maly" difuzor, takze treba zamenit za mensi atd....Ked sa niekto pyta, v com je teda ten Solex lepsi a preco zerie menej ako Ozon, tak dovod treba hladat v hrankach medzi difuzorom a klapkou. Solex ma tie hranky rovnomerne, zretelne, co sposobuje odtrhanie vzduchu od steny a nasledne turbulencie a premiesavanie zmesi. Ozon ma tieto miesta skoro vyhladene. Druha vec je ta, ze Solex pouziva tzv. "aktivny ekonomizer", to znamena, ze v pripade vysokeho podtlaku pod klapkou prechdza palivo len cez hlavnu trysku (ktora zvycajne mensia ako na Ozone) a pripade straty podtlaku, cize pridani plynu pusti membranka palivo cez dodatocnu trysku.
Re: SOLEX - rada
Napsal: ned říj 25, 2015 13:42
od Marek89
Hmm, tak vcera od Coryho vsetko ok, dnes idem autom a ani nie 5km a auto zacne trhat. Myslel som, ze ma porazi. Po telefonate s Corym, vymena kablov na svieckach, na povodnych sa vyberali pliesky z koncoviek, potom aj vymena palca, kedze ten povodny mal kolisavy odpor, teraz tam mam na skusku s cca 3,5 kOhm. Vymenil som uz aj hlavu a stale problem, ale trhanie zacalo take, ake som uz zazil ked som chcel ist na zraz TT 2009. Tak uz som tusil, ze to asi bude AC pumpa. Po vymene pumpy to ide ok, dokonca aj vytoceny cez 5500 ot./min. Takze nakoniec aj pumpa vadna, hoci ide iba jednym smerom, tak ako ma ist. Ale nezdalo sa mi davkovanie paliva cez pumpu, akoby vynechavala.
Re: SOLEX - rada
Napsal: úte lis 03, 2015 19:21
od Mikeš
No my jsme jednou s kamarádem na jeho 2103 měnili AC pumpy,přehazovali karburátory,plováky,rozdělovače,kabely,benzinové hadice.....no klasika

auto pořád jelo nepravidelně,cukalo v tahu a plném plynu,mělo nepravidelný volnoběh(podle toho jak prudce se brzdilo)hrůza

.
Nakonec to byl přicpaný přídavný palivový filtr,který byl na první pohled absolutně čistý!