fouknute tesneni?

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9327
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Little Red Riding Hood píše:jen tak trochu mimo.. byla tu řeč o termostatu.. můžu nějak zjistit na venek zdali funguje správně?.. respektivě.. existuje nějaká repase??..


Termostat nezrepasuješ, ale funkčnost se dá ověřit ponořením do vody a následném ohřívání. Musí se otevřít naplno. Jo a termostat žigula pracuje tak, že při částečném zahřátí se prvně otevře topení a pak až teprve chladič.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

Vasator, prosim Ta, to mi vysvetli, ze co myslis tym, ze sa prve otevre topeni?

Jak to "otevre"??? Mas tam snad nejaku automatiku na otvaranie kurenia???
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Majo píše:Vasator, prosim Ta, to mi vysvetli, ze co myslis tym, ze sa prve otevre topeni?

Jak to "otevre"??? Mas tam snad nejaku automatiku na otvaranie kurenia???


jo no.. s tim topením t tak nebude.. :roll: :P ale jinak dík za dobrej nápad..
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9327
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Majo píše:Vasator, prosim Ta, to mi vysvetli, ze co myslis tym, ze sa prve otevre topeni?

Jak to "otevre"??? Mas tam snad nejaku automatiku na otvaranie kurenia???


Myslím to tak, že termostat u žigula není otevřeno/zavřeno, ale má dva stupně....
Cituji z knížky: Při chladném motoru obíhá kapalina v malém okruhu: vodní čerpadlo - blok válců - hlava bloku - termostat - vodní čerpadlo.
Při částečně zahřátém motoru kapalina proudí v malém okruhu a část se přepouští přes chladič.
Při dokonale prohřátém motoru je horní ventil uzavřen a dolní otevřen...

Dobrá, s tím topením jsem se trošku seknul, měl jsem za to, že voda do topení proudí až při částečně zahřátém motoru. Ale nemám čas pořád koukat do knížek :D . Stejně ji mám skoro celou v hlavě :D ... až na nějaký detaily :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

Tak jsem dneska jezdil po praze...a zkoušel kdy se auto začne přehřívat....
při celkem stálé rychlosti kolem 50-60, se auto stále přehřívá, ale jen do doby než pustím větrák na chladiči...pak teplota sleze krásně těsně pod 90 a drží se tam....
Ale musím mít stále zapnutej ten větrách( topení v autě jsem měl úplně vyplé)
Ale bojím se až pojedu mimo město abych nemusel topit i tím...stále to vypadá na to těsnění pod hlavou?
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10503
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Těžko takhle radit ........ na dálku.
Dle mého by to mohl být "zaseklej" termostat. Takže trochu otevřenej. Ale ne zase tolik, aby stačil přepouštět všechnu (skoro)chladnou vodu z chladiče do okruhu. Puštěnej větrák na chladiči tu teplou vodu ještě zchladí a částečně otevřenej termostat to pustí do systému, takže se to ochladí na přijatelnou teplotu.
Jen tak mimochodem - to spínání větráků máš uděláno nezávisle na čidle teploty chladiče? L.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9327
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Já bych to na těsnění pod hlavou neviděl. Spíš na přicpaný chladič. Náhradní chladič nemáš? Spíš bych řekl, že se v motoru uvolnila nějaká usazenina a přicpala část chladiče.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10503
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

A co takhle volnej klíňák? L.
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

...přeberu zboží co mi teď přišlo a pak letím hned k autu...
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Taky sem si myslel, že by to moch bejt volnej klíňák, ale většinou to dřív nedobíjí...
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Chlapi, klinak? A ako potom majitel pusta vetrak co ma na chladici? Ja to vidim ze tam asi ma el. saharu , takze klinak asi nie, skor termostat.
Roman
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

Tak klíňák je napnutej dobře.... :(
Teď už vážně zbývá jen termostat že se rozsekal po cestě, nebo to těsnění pod hlavou...
A to mohlo vzít za své jelikož když jsem to auto koupil tak vařilo hodně a 3 x jsem s tím musel jet...než jsem ten termostat vyměnil...(dával jsem starší z mého původního auta před dvouma týdnama..)
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10503
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Roman píše:Chlapi, klinak? A ako potom majitel pusta vetrak co ma na chladici? Ja to vidim ze tam asi ma el. saharu , takze klinak asi nie, skor termostat.


Klíňák pohání vodní čerpadlo, takže když je volnej ......... :( .
Ale když je napnutej v pořádku, tak to opravdu vidím na zaseklej termostat. L.
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

Luděk Musil píše:Klíňák pohání vodní čerpadlo, takže když je volnej ......... :( .
Ale když je napnutej v pořádku, tak to opravdu vidím na zaseklej termostat. L.


Ale kdyby byl kouslej termostat tak nebude chladič rozpálenej do ruda po jízdě rychlostí kolem 100...nebo snad jo?
Chápal bych kdyby byl vlažnej...ale on byl vážně moc horkéééj..ruku jsem na něm neudržel ani vteřinku...
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

a co když.. říkal si že si použil chladič ze svého starého auta.. tím pádem si vypustil v novém autě kapalinu namontoval chladič a napustil novou.. nemohlo se napuštěním (vypuštěním - sucho) změnit prostředí v chladící soustavě a tím se uvolnit povícero nečistot??.. které pak ucpaly chladič??... v kterém tet špatně cylkuluje voda??.. :roll:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“