Stránka 3 z 12
Napsal: pon bře 20, 2006 19:36
od Little Red Riding Hood
no chtěl sem dobrou prácí popřát už dřív ale nechtěl sem kecat něco co není k tématu.. ale když už se to tu zvrhlo, tak přeju at to vyjde co nejnejnejlíp.. nejlíp.. a ještě jednou nejlíp.. ať ti můžu závidět (do té dyby než dodělám svojí 1600

)..

zdena..
Napsal: pon bře 20, 2006 21:35
od hadzin
Osobně si myslím že to olejem nebylo,spíš se přiklánim k tomu že to nebylo dost propláchlý a tipuju si tak dle zkušeností jestli se nedělali ventily brusnou pastou a trošku tam zůstalo,takovejch pár kousků už tady skončilo a nikdo to nepřiznal,ale rozhodně by to nedělalo zase rýhy na pístu to už je něco navíc.Buď špona nebo blbě vyvrtaný a špatný kroužky a nebo jsi to drápnul jen při montáži a jestli jsou kroužky a válce dobrý tak bych se touto rýhou moc netrápil.Já tu novej motor na volnoběh jezdit nenechám a držim si ho kolem 2 tis ot
Napsal: pon bře 20, 2006 22:10
od Ondra 07
Fakt smula co se ti prihodilo Radku,ale myslim ze prvotni neuspechy predznamenavaji velky uspech.S autama je to tezky holt a motory jsou kapitola sama pro sebe.Tak preju zdar ve zprovozneni at se muzem neco o upravach v amaterskych podminkach priucit.
Napsal: úte bře 21, 2006 07:19
od Patrac
Kluci dík. Třeba se to fakt už zlomí a motor pojede. Dnes mám svátek je první jarní den a byl by to alespoň pěkný dárek..
to Hadzin. ventily se dělaly dělal jsem je frézou, brusnou pastou a leštící pastou. v podstatě se to pak celé zaplavilo acetonem, kvůli zkoušce těsnosti a čistil jsem to starým zubním kartáčkem a štětcem. mmj nechápu jak by se bordel z ventilů, kterej by eventuelně mohl shořet a vyletět výfukáčem ven, mohl dostat zpět do olejového čerpada a zničit šály a kliku....

Navíc kdyby si viděl tu kliku a šály... takhle by to bylo poničený, kdybych tam těch pilin nasypal alespoň kávovou lžíci. klika je třeba total K.O. a nepomohl by asi ani druhej přebrus... rýhy jsou tam hluboký 3/4 mm

Napsal: úte bře 21, 2006 09:14
od Majo
keby som si mal tipnut, tak by som vsadil na nekvalitu tych salov, ktore si dostal k motoru. Ktovie co to boli za svine skarede. Tomu oleju tiez velmi neverim, i ked nie je prave najvhodnejsi...
Napsal: úte bře 21, 2006 10:03
od Wolf
Majo píše:keby som si mal tipnut, tak by som vsadil na nekvalitu tych salov, ktore si dostal k motoru. Ktovie co to boli za svine skarede. Tomu oleju tiez velmi neverim, i ked nie je prave najvhodnejsi...
S tim souhlasim. Panove, pokud tam byl motorovy olej, at jiz jakykoliv, je treba vychazet z toho, ze motor bezel pouze na zvyseny volnobeh, cili tlaky na klice byly minimalni. Takto se drive vyplachovaly motory olejem V2, ktery byl urcen pouze k jednorazovemu pouziti a nikdy jsem neslysel, ze by se po jeho pouziti odporoucely saly. Pritom co se tyce pevnosti mazaciho filmu tohoto oleje, tak mela i k olejum rady M6A (M6AD) stale jeste daleko. Ostatne pritomnost aromatickych uhlovodiku, sirnych sloucenin a stop nekterych dalsich prvku v těchto „horsich“ olejich pusobi naopak priznive, protoze maji velmi dobré protioderove vlastnosti a tim vetsi pevnost mazaciho filmu. U kvalitnich oleju se obsah techto slozek snizuje a nahrazuje jinymi mazivostnimi a protioderovymi prisadami, a to z duvodu oxidacni stalosti, omezeni tvorby cernych kalu apod. Proto si myslim, ze olejem to nebylo. W.
Napsal: úte bře 21, 2006 11:44
od Teepee
Když si vzpomenu na historku (majitele předchůdce Modrého LADY), kdy prorazil olejovou vanu a risknul dojezd domu (cca 3-5km) a na mojí nevěřící otázku, zda tam ten olej fakt nebyl mi odpověděl nevím, ale svítilo to!!!
Nechápu, jezdilo to dál, jak to vypadalo uvnitř motoru nebudu spekulovat, ale vůz jako celek skončil na korozi.
Je to jedna z historek o trvanlivost LADY, které sotva sám věřím, ale on podobně hrubé zacházení zkusil i Modrý LADA (cca 6km bez klínového řemenu) a to mám doložené, má drahá polovička byla tomu přítomna (ne vina).
A když tohle srovnám s olejem M6A (M6AD) a relativně krátkým proběhem na volnoběh, tak takhle od stolu bych taky neviděl v použití tohoto typu oleje zásadní chybu.
Dokonce se říká, že například dvoutakty JAWA se mají zajíždět na obyčejnější olej, neb s kvalitním, moderním olejem trvá záběh příliš dlouho (slovy příliš dlouho se to chytá, utahuje a hryže).
Ale tahle Pátračova zkušenost mi říká, nelej do motoru nikdy nic horšího (ani při případném výplachu) než M8AD (Super Mogul). Co kdyby přece jen to všechno bylo tím zatrápeným olejem.
Pátrači hlavu vzhůru, zdar a sílu, je to k naštvání, ale jen ten, kdo nic nedělá, nic nezkazí.
Napsal: úte bře 21, 2006 12:03
od denis
Zaběhlý motor ježděný na kvalitním oleji dokáže při nehonění dojet dost km bez oleje-známý takto potrápil (už nevím co to bylo za auto) svůj vůz a najel bez problému 200km do nejbližšího servisu. Motor pak vypucoval, nalil olej a jezdil až do doby, kdy koroze ukončila život tomuto nezmaru.

Napsal: úte bře 21, 2006 13:44
od Teepee
denis píše:Zaběhlý motor ježděný na kvalitním oleji dokáže při nehonění dojet dost km bez oleje-známý takto potrápil (už nevím co to bylo za auto) svůj vůz a najel bez problému 200km do nejbližšího servisu. Motor pak vypucoval, nalil olej a jezdil až do doby, kdy koroze ukončila život tomuto nezmaru.

V mém případě to byl 2102, jetý na Super Mogul, stylem: Výměna oleje poloautomatická, tj. odpadají výměny filtru a vypouštění oleje (olej teče, nebo se spaluje), provoz motoru byl polozávodní, tj. na trojku chodil cca 130-140 a ve 140 zrychloval v pěti lidech tam, kde Škoda 130L s řidičem dále nezrychlovala (jednou jsem se v tomhle 2102 vezl).
Nemylím si že to byly ideální předpoklady pro provoz motoru bez oleje.
Ale je fakt, že studený motor bez oleje, když jdou šály a ostatní lágry ztuha je asi průšvih, narozdíl od toho, když vyteče olej z teplého motoru a točí se dále bez oleje, ale bez zvýšeného tření = vývinu tepla, v šálách a dalších lágrech.
Trocu váhám, je-li na místě tu dále v tomto duchu spekulovat.
Napsal: úte bře 21, 2006 14:09
od dmatej
Já měl teda nejhorší API SE a bylo to sakra poznat. Je fakt, že tohle je něco jinýho.
Napadá mě, že někde ten aceton zůstal a piliny se do něj nalepily (kapalina) a pak se nevyfoukaly.
Jinak všechno nejlepší k svátku, hlavně ať už to vyjde a spraví se Ti nálada

. Já mám pro změnu narozky

Napsal: úte bře 21, 2006 14:53
od Little Red Riding Hood
k tomu oleji.. sem se doslech že oleje pro noví motory (sou stavěný opravdu pro noví motory) při použítí do staršího motoru můžou způsobyt to že se rozpustí usazeniny v bloku a to může taktéž zanést filtr..
Napsal: úte bře 21, 2006 19:24
od Deli
Wolf píše: Panove, pokud tam byl motorovy olej, at jiz jakykoliv, je treba vychazet z toho, ze motor bezel pouze na zvyseny volnobeh, cili tlaky na klice byly minimalni. .... Proto si myslim, ze olejem to nebylo. W.
Presne toto jsem chtel napsat. Plne s tim souhlasim ...
Napsal: úte bře 21, 2006 20:29
od skoda120M
........provoz motoru byl polozávodní, tj. na trojku chodil cca 130-140 a ve 140 zrychloval v pěti lidech tam, kde Škoda 130L s řidičem dále nezrychlovala (jednou jsem se v tomhle 2102 vezl).
....a pak se vzali, a zili spolu az do smrti

Napsal: úte bře 21, 2006 21:49
od capodrak
asi je to kravina ale je možný že by šákly byli na jinej výbrus třeba na 2hej ?a klika bouená na první

tak mě to tak napadlo
Napsal: úte bře 21, 2006 21:55
od Majo
to napadlo aj mne, ale hned to aj padlo, lebo motorom slo otacat za zotrvacnik rukou. A to by pri popletenych saloch neslo urcite...
Patrac bude mat zajtra urcite dobre spravy, ja uz cosi viem, ale vsak necham aby to sem napisal sam
