

Moderátor: Moderátoři
S tim souhlasim. Panove, pokud tam byl motorovy olej, at jiz jakykoliv, je treba vychazet z toho, ze motor bezel pouze na zvyseny volnobeh, cili tlaky na klice byly minimalni. Takto se drive vyplachovaly motory olejem V2, ktery byl urcen pouze k jednorazovemu pouziti a nikdy jsem neslysel, ze by se po jeho pouziti odporoucely saly. Pritom co se tyce pevnosti mazaciho filmu tohoto oleje, tak mela i k olejum rady M6A (M6AD) stale jeste daleko. Ostatne pritomnost aromatickych uhlovodiku, sirnych sloucenin a stop nekterych dalsich prvku v těchto „horsich“ olejich pusobi naopak priznive, protoze maji velmi dobré protioderove vlastnosti a tim vetsi pevnost mazaciho filmu. U kvalitnich oleju se obsah techto slozek snizuje a nahrazuje jinymi mazivostnimi a protioderovymi prisadami, a to z duvodu oxidacni stalosti, omezeni tvorby cernych kalu apod. Proto si myslim, ze olejem to nebylo. W.Majo píše:keby som si mal tipnut, tak by som vsadil na nekvalitu tych salov, ktore si dostal k motoru. Ktovie co to boli za svine skarede. Tomu oleju tiez velmi neverim, i ked nie je prave najvhodnejsi...
V mém případě to byl 2102, jetý na Super Mogul, stylem: Výměna oleje poloautomatická, tj. odpadají výměny filtru a vypouštění oleje (olej teče, nebo se spaluje), provoz motoru byl polozávodní, tj. na trojku chodil cca 130-140 a ve 140 zrychloval v pěti lidech tam, kde Škoda 130L s řidičem dále nezrychlovala (jednou jsem se v tomhle 2102 vezl).denis píše:Zaběhlý motor ježděný na kvalitním oleji dokáže při nehonění dojet dost km bez oleje-známý takto potrápil (už nevím co to bylo za auto) svůj vůz a najel bez problému 200km do nejbližšího servisu. Motor pak vypucoval, nalil olej a jezdil až do doby, kdy koroze ukončila život tomuto nezmaru.