Diesel nebo benzín? Kde je výkon? A popereme se všichní?
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2048
- Registrován: pon úno 11, 2008 16:47
- Bydliště: Nechanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
jasné je jedno nafta patří do traktorů a do kamen. Jen jezeďáci jezdí s naftou a mladý co dělají chip tuning prasečing čuning a myslí si že to je rychlejší než benzín..
Lada je nejlepší auto na světě a budu ji mít furt !!! LADA IS THE BEST CAR!
lada 21044 1700i
_____________________________________
LADA 2101.1200 (nastupuje 1600rs)
lada 21044 1700i
_____________________________________
LADA 2101.1200 (nastupuje 1600rs)
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Kdybych měl vyjádřit svoje pocity a dojmy .... jsem vyložený naftař. Začínal jsem na Jawě 250, pak pořídil Virago 1100 (dvouválec V), obě motorky tahají od spodku a podobně jezdím i v autě. Já prostě tahám všechno na krouťák a na nižší otáčky (ale nepodtáčím). Tudíž pro mne osobně by byl asi nejvíce vyhovující diesel. Na dieselu se mi líbí právě onen zátah od nízkých, ovšem motor musí mít turbíčko, aby po chvíli neumřel (nebo musí být dobře naladěn). Vzhledem k mé profesi a jelikož jsem jednu dobu převážel i bazarový auta, musím říct, že velice záleží na tom, jak je onen motor konstrukčně postaven. Některý diesely (i s turbem) stojí prostě za houbelec, mají nízké spektrum výkonu a člověk by se pak šaltrpákou ukvedlal. Nicméně to stejné platí i o spoustě benzinových motorů.
Debata benzin versus diesel je prostě nekonečná
Debata benzin versus diesel je prostě nekonečná
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
A co takový plyn? Ten může přeci hořet v benzínovém i dieselovém motoru. Možná, že diesel je pro plyn výhodnější. Díky větším tlakům.
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
U menších motojednoválců (cca 125ccm) se mi také líbí jak to tahá celou dobu,ale u sportovnějšího auta (např. alfa GT) to dýzl dost zabíjí.je sice pěký že jedna devítka má 110kw a i v kopci to jede,ale když dám plný,rychle to skončí.
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
V "dieselovém" možná ano, ale ve vznětovém těžkoMičun píše:A co takový plyn? Ten může přeci hořet v benzínovém i dieselovém motoru. Možná, že diesel je pro plyn výhodnější. Díky větším tlakům.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
A Ty jsi taky pacient, že? Nechápu, co sem taháš nějaký tuning a podobně, člověče!!! Prober se laskavě a uvědom si, že pro člověka, co najede ročně víc jak 20 tisíc km, je vznětový motor jednoduše ekonomicky výhodnější. To je fakt a stav se třeba na palici a odpichuj ušima - nic nezměníš.zigul01 píše:jasné je jedno nafta patří do traktorů a do kamen. Jen jezeďáci jezdí s naftou a mladý co dělají chip tuning prasečing čuning a myslí si že to je rychlejší než benzín..
Jinak ohledně té poznámky o plynu: Plynové motory kogeneračních jednotek, které jako firma servisujeme, mají kompresní poměr podobný vznětovým motorům. Pohybuje se okolo 15 až 17:1. Mnoho motorů, které spalují plyn, vychází z koncepce vznětových agregátů. Ovšem plyn se musí vždy zažehnout, čili je nutné zapalování a svíčka.
U automobilů je také známo, že pro spalování plynu (ať LPG, tak CNG) je vhodné mít vyšší stupeň komprese. Také kdybyste hledali v motorech, které jsou z prvovýroby dodávané jako plynové, zjistili byste, že mají vždy podstatně vyšší kompresní poměr, než stejné motory jen na benzin.
Například můj kolega z práce má Astru G s motorem 1,6 CNG. Jedná se o plynový pohon z fabriky - model CNG je primárně stavěn na pohon stlačeným metanem (ovšem na benzin jede taky). Tento motor je z výroby pro spalování plynu uzpůsoben především jinými písty, jiným tvarem spalovacího prostoru a dalšími úpravami, takže jeho životnost je daleko vyšší, než kdyby se jednalo o úpravu běžného benzinového motoru na alternativní palivo. Kompresní poměr tohoto motoru na CNG je o dvě jednotky vyšší, než u čistě benzinového motoru (12,5:1 vs. 10,5:1). Nicméně výkon je navzdory tomu nižší (71kW vs. 76kW).
Naposledy upravil(a) Marek dne sob pro 13, 2014 16:54, celkem upraveno 6 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Kdo nevěří montáži LPG v nafťaku tak tady odkaz na firmu co to dělá http://www.autolysa.cz/lpg-diesel-1
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
To, co tu uvádíš jako příklad, ovšem není pohon na LPG, ale pouhé dávkování LPG k naftě do spalovacího procesu. Vede to (údajně) ke snížení spotřeby nafty, jejíž část je ve spalovacím procesu nahrazena právě plynem, který je levnější. Také to má mít (údajně) vliv na snížení emisí a kouřivosti. Do jaké míry je to však efektivní a ekonomicky zajímavé, to nemám zkušenost. Nicméně protože jsem k těmto věcem skeptický a moje zkušenosti s podobnými věcmi jsou zcela jiné, než deklarují firmy, co to nabízejí (třeba E85), moc tomu nevěřím.
Vznětové motory mohou pracovat pouze na plyn. To je už poměrně stará věc. A to nejen na propan, ale v poslední době se hojně rozšiřují přestavby na metan. Zejména dodávkové vozy. Ale nutné je mít zapalovací soustavu a svíčky - čili takový motor musí pracovat jako zážehový, i když původně byl vznětový.
Vznětové motory mohou pracovat pouze na plyn. To je už poměrně stará věc. A to nejen na propan, ale v poslední době se hojně rozšiřují přestavby na metan. Zejména dodávkové vozy. Ale nutné je mít zapalovací soustavu a svíčky - čili takový motor musí pracovat jako zážehový, i když původně byl vznětový.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 2048
- Registrován: pon úno 11, 2008 16:47
- Bydliště: Nechanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Podívej se já žádný pacient nejsem.Mám svůj názor.Kdyby nafta neměla turbo ,tak nejde od spodu vůbec!Jel jsem v dieslu bez turba a hrůza to byla.A když má benzín turbo,tak to jede líp jak nějaká nafta. Ano má svoje výhody nafta spotřebu a na dálky,to je tak vše.Na opravy : drahé. Zvuk motoru strašný,až mi to rve uši.Každý je na něco jiného a každý řekne svůj blábol,což je dobře.Kdyby každý měl stejný názor byla by to nuda.
Lada je nejlepší auto na světě a budu ji mít furt !!! LADA IS THE BEST CAR!
lada 21044 1700i
_____________________________________
LADA 2101.1200 (nastupuje 1600rs)
lada 21044 1700i
_____________________________________
LADA 2101.1200 (nastupuje 1600rs)
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
z globalniho hlediska se nafta pro pohon osobnich automobilu vubec nehodi.
- benzinu je dost, pri zpracovani ropy na naftu, tezke oleje (mazut), asfalt a jine uhlikove produkty vznika benzin jako vedlejsi produkt = odpad. ze 100l ropy vznikne skoro 50l benzinu at vyrabime z ropy cokoliv.
- kdyby jsme merili spotrebu v kg/100km a ne v v objemove jednotce, spotreba benzinu by jiz v porovnani s naftou byla minimalne porovnatelna.
- spatne nastaveny diesel je ekologicka katastrofa. benzin je o poznani mene nachylny na optimalnim nastaveni.
- benzinovy motor snaze snasi zmenu zatizeni a ruzne teplotni podminky
- vyroba a udrzba benzinoveho motoru je levnejsi i ekologicky mene narocna
atd.
nafta se u automobilu prosadila jen v Evrope a to diky tomu ze zde vsemu vladnou politici kteri samozrejme vice rozumi tlaku lobistickych skupin nez problemu samotnemu. hlavni je ze zde polovina penez za motorova paliva jde do statni kasy, alespon maji politici co rozdelovat a cim vice penez prerozdeli, tim je vetsi pravdepodobnost ze z toho budou neco mit.
bavime-li se o vyhodnosti benzinu a nafty v podminkach ve kterych zijeme, je to nekonecne tema. jak kazdy vi, z ekonomickeho hlediska je bod zlomu nekde kolem 20k km za rok na to zda se vyplati benzin nebo diesel.
z hlediska pohodli (pruznost motoru, akustika, bezudrzbovost, zivotnost...) je pro osobni automobil nejlepsi benzinovy motor bez turba s objemem 3,5l a vys.
- benzinu je dost, pri zpracovani ropy na naftu, tezke oleje (mazut), asfalt a jine uhlikove produkty vznika benzin jako vedlejsi produkt = odpad. ze 100l ropy vznikne skoro 50l benzinu at vyrabime z ropy cokoliv.
- kdyby jsme merili spotrebu v kg/100km a ne v v objemove jednotce, spotreba benzinu by jiz v porovnani s naftou byla minimalne porovnatelna.
- spatne nastaveny diesel je ekologicka katastrofa. benzin je o poznani mene nachylny na optimalnim nastaveni.
- benzinovy motor snaze snasi zmenu zatizeni a ruzne teplotni podminky
- vyroba a udrzba benzinoveho motoru je levnejsi i ekologicky mene narocna
atd.
nafta se u automobilu prosadila jen v Evrope a to diky tomu ze zde vsemu vladnou politici kteri samozrejme vice rozumi tlaku lobistickych skupin nez problemu samotnemu. hlavni je ze zde polovina penez za motorova paliva jde do statni kasy, alespon maji politici co rozdelovat a cim vice penez prerozdeli, tim je vetsi pravdepodobnost ze z toho budou neco mit.
bavime-li se o vyhodnosti benzinu a nafty v podminkach ve kterych zijeme, je to nekonecne tema. jak kazdy vi, z ekonomickeho hlediska je bod zlomu nekde kolem 20k km za rok na to zda se vyplati benzin nebo diesel.
z hlediska pohodli (pruznost motoru, akustika, bezudrzbovost, zivotnost...) je pro osobni automobil nejlepsi benzinovy motor bez turba s objemem 3,5l a vys.
Naposledy upravil(a) uha2324 dne ned pro 14, 2014 14:26, celkem upraveno 1 x.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
me z vas jdou mozkove zavity koukolem. Polovina tech veci tady pisete jsou bohuzel jen kecy, zadne argumenty. Neco jsou dokonce nepravdy.
Temer jedine, co k tomu muzeme napsat je, jestli mame pocitove radeji naftu nebo benzin. Ekologicnost/zdravotni zavadnost porovname tezko, protoze o tom tezko sehnat porovnatelne udaje. Pokud je mate, dejte. Ekonomika spocitat lze na tom nic neni, to at si kazdy spocita.
Jsou to motory s rozdilnymi vlastnostmi a ne nadarmo se treba benzin snazi dohanet urcite vlastnosti diselu a naopka.
Jestli chcete nadale po sobe hazet nesmyslne fanaticke vykriky, tak pokracujte, branit vam nebudu, ale pusobi to velmi komicky
Temer jedine, co k tomu muzeme napsat je, jestli mame pocitove radeji naftu nebo benzin. Ekologicnost/zdravotni zavadnost porovname tezko, protoze o tom tezko sehnat porovnatelne udaje. Pokud je mate, dejte. Ekonomika spocitat lze na tom nic neni, to at si kazdy spocita.
Jsou to motory s rozdilnymi vlastnostmi a ne nadarmo se treba benzin snazi dohanet urcite vlastnosti diselu a naopka.
Jestli chcete nadale po sobe hazet nesmyslne fanaticke vykriky, tak pokracujte, branit vam nebudu, ale pusobi to velmi komicky
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
K tomuto sa viem vyjadrit. Prachove castice mensie ako 2,5mikrometra (pm2,5) sa ti ukladaju v plucach (a sposobuju ochorenia respiracneho systemu) vyfukuju prav dieselove motory. To plati o starsich vozoch, ktore nemaju vyfukove filtre. Preto sa tlaci na emisne normy. V modernych motoroch mas niekolko vyfukovych filtrov + vstrekovanie mocoviny(AD-BLUE) do vyfukovych plynov. Dalsie necistoty chemicky zneutralizuje katalyzatorJmJ píše:Ekologicnost/zdravotni zavadnost porovname tezko, protoze o tom tezko sehnat porovnatelne udaje. Pokud je mate, dejte. Ekonomika spocitat lze na tom nic neni, to at si kazdy spocita.
Benzinove motory neprodukuju pevne castice (ak tak v zanedbatelnom mnozstve) iba plynne, tieto "prefilruje katalyzator. Pouzitim olovnateho benzinu sa kat znici. Takisto roztlacenim - uz si presne nepamatam ako ale tusim ze to "napluje" nezhorene palivo do katu
V idealnom pripade teda oba moderne motory su "neskodne" ludskemu zdraviu
EKOLOGIA - aj CO2 je sklenikovy plyn... Rolu hraju biopaliva, kde sa palivo neziskava klasickou rafinaciou z ropy. A kym repka olejna, kukurica ci slnecnica atd. dozrie spotrebuje par molekul CO2...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
.najvýkonnejšie autá jazdia na benzín, to je fakt.......
Som čisto benzínovo založený človek, ale tiež všetko hneď nehaním. Napríklad motory 350 CDI a 400 CDI sa mi páčia.
Ale bežnú dogmu, že motor 1,9 TDI je vrchol všetkého bytia, je to oheň, čo opiera do sedadla a podobné kraviny ľudí bez akéhokoľvek prehľadu a vzťahu k autám a krásnym veciam, ktorí výkonné auto nikdy neriadili prijať nemožem, lebo to nieje pravda.
Som čisto benzínovo založený človek, ale tiež všetko hneď nehaním. Napríklad motory 350 CDI a 400 CDI sa mi páčia.
Ale bežnú dogmu, že motor 1,9 TDI je vrchol všetkého bytia, je to oheň, čo opiera do sedadla a podobné kraviny ľudí bez akéhokoľvek prehľadu a vzťahu k autám a krásnym veciam, ktorí výkonné auto nikdy neriadili prijať nemožem, lebo to nieje pravda.
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Chtěl jsem napsat nějaký fanatický blábol,ale kolegium žigul01,Uha,SID a korzár to vystihlo perfektně.Některý věci jsem dokonce nevěděl.
Velice,velice hodně se mě líbil příspěvek Uhy:Proč ten samej VW passat má v USA v ZÁKLADU motor 2.5 benzín?
Proč měla oktavka II v rusku základ 2.0?Proč v těchto dvou zemích nikdo nejezdí na naftu?Podotýkám,že většina obyvatelstva obou těchto zemí nejenže jezdí do práce velký dálky,žije v rovinatých oblastech a má dobře navrženou silniční infrastruktu!
jenom my debilové v evropě honíme v alpách naloženou oktávku jedna dva turbo.
-----
Občas mě připadne,že tu někteří mají pocit,že postoupili na vyšší level,jsou z nich "dospělci" ,a ti co stále jezdí v ingotech jednou musí zákonitě dospět na TDI v leasingu,že budou muset taky jezdit každý měsíc raylle Paříž-Peking,případně nejaký cross-over,protože na bude mimísek.
Já to jebu.Motorku si taky nepořídím v TDi.Je ze mě ladaultras,stejně jako jsou ultras komeťáci,jenže těch je v čr mnohem víc
Velice,velice hodně se mě líbil příspěvek Uhy:Proč ten samej VW passat má v USA v ZÁKLADU motor 2.5 benzín?
Proč měla oktavka II v rusku základ 2.0?Proč v těchto dvou zemích nikdo nejezdí na naftu?Podotýkám,že většina obyvatelstva obou těchto zemí nejenže jezdí do práce velký dálky,žije v rovinatých oblastech a má dobře navrženou silniční infrastruktu!
jenom my debilové v evropě honíme v alpách naloženou oktávku jedna dva turbo.
-----
Občas mě připadne,že tu někteří mají pocit,že postoupili na vyšší level,jsou z nich "dospělci" ,a ti co stále jezdí v ingotech jednou musí zákonitě dospět na TDI v leasingu,že budou muset taky jezdit každý měsíc raylle Paříž-Peking,případně nejaký cross-over,protože na bude mimísek.
Já to jebu.Motorku si taky nepořídím v TDi.Je ze mě ladaultras,stejně jako jsou ultras komeťáci,jenže těch je v čr mnohem víc
Re: Diesel nebo benzín? Kde je výkon?
Jo v tomhle máš pravdu, už sem to tu i psal, že někteří to takhle opravdu podávají...ale s tim nic moc neuděláš, jen si můžeš myslet svoje.Sid píše:Občas mě připadne,že tu někteří mají pocit,že postoupili na vyšší level,
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.