Vezmu to trochu obšírněji. Vlastní "generálka" mě zas moc nestála, dělal jsem si vše kromně nabodování prahů a zadních blatníků (můj téměř 80ti letej otec) sám.
Jenže. Je mi 40 a kromě toho, že pamatuji dobře dobu minulou, kdy se díly většinou nekupovaly, ale sháněly, trpím úchylkou shromažďování věcí (ale zatím se to ještě vejde
), tak mám potřebu mít všechny potřebné zranitelné a opotřebitelné díly náhradní. Mého "Láďu" si kupoval otec nového, tak se věci nakupovaly průběžně, já jsem postupně doplňoval a doplňuji a to stojí nejvíc. Dál mě stálo peníze veškeré pískování, zinkování, barvy, někdy jsem vyhodil i víc, protože jsem věci předělával (původní záměr byl jen menší oprava, aby auto nehnilo a mohlo se dál jezdit do lesa
na houby). Nakonec jsem to udělal do tohoto stavu. A ještě to hodně peněz stát bude, protože nechám udělat GO 5Q, kterou mám do rezervy, stejně i motor mám náhradní a ten potřebuje GO. Ale to bude postupně.
Jak psal Valda, neměnit nic, co není třeba.
Já jsem teda dal všechny nové venkovní plechy kromě zadního čela (bohužel i kapoty, ty zařvaly při pískování (to jsou ty vícenáklady, sice jsem okamžitě sáhnul pro novou, ale stav musel být doplněn
). Zadní náprava je pouze repasovaná - opískovaná, nalakovaná, dif je OK, nehučí, tak zůstal beze změn, u Vaška jsem si nechal nalisovat nová ložiska na poloosy, jsou tam nové válečky, trubky, lanovod, pakny byly dobré, zůstaly, bubny též, mají 180 tis, ale jsou jako nové. Přední náprava dostala všechny nové čepy (staré zásoby) kromě dvou již měněných čepů byly všechny ještě origo se 180 tis.. Nová jsou i ložiska, válečky a silenbloky, pomocný čep ložiskový, původní převodka řízení s min. vůlí.. Ostatní zůstalo. Hydraulické válce jsou nové, už byly načaté. Samozřejmě všechny hadičky a trubičky - bylo to ještě origo. Motor je jen přetěsněn, srovnaná hlava, nová gufera, repase vodní pumpy (již kapala), membrána pal. pumpy, repase startéru - pouzdra, uhlíky - točil již pomalu. Dával jsem nová vedení řetězu, už tam byly drážky. Spotřebák jako svíčky, olej ... beru jako samozřejmost. Dával jsem nový rozdělovač, původní měl špatná ložiska a byl tam daný jiný provizorní, rozdíl ceny ložisek a celého rozdělovače je nepodstatný - samozřejmě se potvrdila kvalita nového dílu - musel jsem upravovat. Ostatní jsem jen čistil, případně lakoval/zinkoval.Ještě následně jsem zjistil špatně funkční senzor tlaku oleje) Spojka již byla jednou dělaná, po proněření s novými díly jsem usoudil, že opotřebení po ca 50 tis. je absolutně zanedbatelné. Kardan dostal nové středové ložisko (dostal se do něj písek při pískování), silenblok a kříže byly měněny před asi dvěma lety. V interiéru jsem téměř vše nechával původní -jen kontrola, čištění (měl jsem venku i palubku, rozebrané topení - ano vlastně tady jsem dával keramický kohout topení, původní již moc nefungoval, promazal jsem bovdeny ovládání. Za palubovkou jsem nalepil nové odhlučnění, to samé na podlahu. Pravda, v průběhu práce mi odešla ŘJ centrálu, takže jsem ještě měnil toto. Z venkovního osvětlení jsem dával pouze nové přední boční blinkry, původní již ztratily barvu. Dal jsem nové kliky, již měly puchýřky, to samé zadní světla. Vyměnil jsem klínky na oknech, nové ale jsou 100% dle mých představ. Budu muset sehnat ještě jiné, lepší (ale až v budoucnu). Protože budu mít nový zadní nárazník, namontoval jsem ze zásob lepší. Co mě ještě trápí z exteriéru je přední maska. Z metru dobrá, z blízka hrůza. Mám sice novou, ale dokud nebudu mít jinou náhradu, asi ji tam nedám.
Co fak doporučuji je, komplet oškrábat spodek - podlahy, nosníky ... pod plastizolem jsou často nehezká překvapení (taky jsem již měl nastříkaný spodek, pak se ve mě hlo svědomí a nejistota a dobře jsem udělal), teď můžu říct, že moje auto je opravde bez koroze.
KOlik mě to stálo? Pokud počítám jen to, co jsem přímo investoval, musel investovat, tak to bylo ca 20tis. Reálně, pokud bych dal na kupu úplně vše, bez práce, byl bych min. na dvojnásobku.
Dělal jsem to po chvilkách asi rok a půl, času mám fakt málo. Honza