Stránka 3 z 4

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: stř lis 19, 2014 08:17
od Kelfik
to:Jan Vaníček
Jaké zvěrstva máš na mysli :-P ?
A to zvěrstvo co navrhuješ, myslíš, že to půjde ze dvou udělat jeden?

Má smysl dávat komaxit na podvozkové díly? Neoprýská to rychle? A z toho pozinku, není lepší/odolnější žárový zinek?

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: stř lis 19, 2014 19:47
od Jan Vaníček
Slovo "zvěrstva" je a bylo napsáno v úvozovkách právě proto, že ho používám v přeneseném slova smyslu a v tomto případě ne ironicky (což ale často používám), nýbrž s obdivem. Sice páchám podobné věci a de facto jsem to samé dělal na mé 06 viz příspěvek ze včera, jen málo fotím, přesto obdivuji každého, kdo není profi mechanik (ani já) a dělá podobné věci a navíc je dotáhnedo finále. I já mám své rezervy, které jsem již v minulosti popisoval, převodovku jsem měl takto rozebranou též (ale to byla z nouze cnost, kdy mi při přetěsňování 5Q napadala ta "zvířátka" z okolí řadící páky dovnitř). Na GO převodovky bych si netroufnul, jedině pod dohledem zkušeného profíka.
Předpokládám, že Walda bude na parádu a ne pro běžný každodenní provoz. Pak bezproblémů stačí jen komaxit, pod vrchní ještě práškovou základní barvu. Není třeba mít strach z nějakého zásadního oklepání kamínky. Pokud chceš mít opravdu dobrý pocit, nech to pozinkovat, komaxit bude držet dobře a při případném oprýsknutí to nebude rezivět (takto to mám já). Žárový zinek je mnohonásobně odolnější, ale hrozí zkroucení některých dílů, je tlustý, tak by třeba nešlo nalisovat silenbloky do ramen, díry včetně těch pro šrouby by se musely stružit a pod..
K otázce kapsy na blinkr. Co zkazíš, pokud to nevýjde? max. utratíš 150,- navíc a hodíš nepovedený kus do popelnice. Já, pokud bych neměl, tak bych zariskoval, udělal ostrým nožem řez asi 1,5-2 cm odpředu, oddělenou část kapsy bych prostě otočil a postupně s přesahem ca 0,5cm lepil (bodoval) vteřinovým lepidlem. Zbytek bych pak dotmelil pružným tmelem nebo silikonem. Toť můj názor.
Držím palce v pokračování. Já už mám hotovo :D . Honza

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: stř lis 19, 2014 21:39
od Kelfik
Já to pochopil správně s těmi zvěrstvy, ale musel jsem si píchnout :D . No já taky nedělal úplnou GO převodovky, vyměnil jsem těsnění, gufera, zkontroloval co bylo v mých silách. Naštěstí ty 4Q netrpí na závady. Nejsem odborník abych vše poznal pokud to není vidět.
Jinak některé podvozkové díly chci určitě dát na pozink. Přemýšlel jsem co vše se vyplatí kupovat nové a co ne? Jak máš zkušenost u sebe?

Jinak koukal jsem na tvoje auto a teda smekám klobouk :!: Tento stav bych moc rád, kdy je vše opravené a je tam stav nového vozu. Ale už teď vím, že ho mít nebudu. To musí sežrat docela dost financí. Já to dělám max. svépomocí i když ten výsledek není takový. Co funguje a je ve slušném stavu neměním i když to vzhledově není nové.

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: stř lis 19, 2014 23:39
od valda1971
"Co funguje a je ve slušném stavu neměním i když to vzhledově není nové."
Dobře děláš, mám kamaráda, co mimo základu karoserie a bloku motoru postavil z nových součástek (vesměs samozřejmě druhovýroba) 1600 a tak zlobivého a nespolehlivého Žigulíka jsem neviděl.....

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: čtv lis 20, 2014 21:16
od Jan Vaníček
Vezmu to trochu obšírněji. Vlastní "generálka" mě zas moc nestála, dělal jsem si vše kromně nabodování prahů a zadních blatníků (můj téměř 80ti letej otec) sám.
Jenže. Je mi 40 a kromě toho, že pamatuji dobře dobu minulou, kdy se díly většinou nekupovaly, ale sháněly, trpím úchylkou shromažďování věcí (ale zatím se to ještě vejde :D ), tak mám potřebu mít všechny potřebné zranitelné a opotřebitelné díly náhradní. Mého "Láďu" si kupoval otec nového, tak se věci nakupovaly průběžně, já jsem postupně doplňoval a doplňuji a to stojí nejvíc. Dál mě stálo peníze veškeré pískování, zinkování, barvy, někdy jsem vyhodil i víc, protože jsem věci předělával (původní záměr byl jen menší oprava, aby auto nehnilo a mohlo se dál jezdit do lesa :mrgreen: na houby). Nakonec jsem to udělal do tohoto stavu. A ještě to hodně peněz stát bude, protože nechám udělat GO 5Q, kterou mám do rezervy, stejně i motor mám náhradní a ten potřebuje GO. Ale to bude postupně.
Jak psal Valda, neměnit nic, co není třeba.
Já jsem teda dal všechny nové venkovní plechy kromě zadního čela (bohužel i kapoty, ty zařvaly při pískování (to jsou ty vícenáklady, sice jsem okamžitě sáhnul pro novou, ale stav musel být doplněn :D ). Zadní náprava je pouze repasovaná - opískovaná, nalakovaná, dif je OK, nehučí, tak zůstal beze změn, u Vaška jsem si nechal nalisovat nová ložiska na poloosy, jsou tam nové válečky, trubky, lanovod, pakny byly dobré, zůstaly, bubny též, mají 180 tis, ale jsou jako nové. Přední náprava dostala všechny nové čepy (staré zásoby) kromě dvou již měněných čepů byly všechny ještě origo se 180 tis.. Nová jsou i ložiska, válečky a silenbloky, pomocný čep ložiskový, původní převodka řízení s min. vůlí.. Ostatní zůstalo. Hydraulické válce jsou nové, už byly načaté. Samozřejmě všechny hadičky a trubičky - bylo to ještě origo. Motor je jen přetěsněn, srovnaná hlava, nová gufera, repase vodní pumpy (již kapala), membrána pal. pumpy, repase startéru - pouzdra, uhlíky - točil již pomalu. Dával jsem nová vedení řetězu, už tam byly drážky. Spotřebák jako svíčky, olej ... beru jako samozřejmost. Dával jsem nový rozdělovač, původní měl špatná ložiska a byl tam daný jiný provizorní, rozdíl ceny ložisek a celého rozdělovače je nepodstatný - samozřejmě se potvrdila kvalita nového dílu - musel jsem upravovat. Ostatní jsem jen čistil, případně lakoval/zinkoval.Ještě následně jsem zjistil špatně funkční senzor tlaku oleje) Spojka již byla jednou dělaná, po proněření s novými díly jsem usoudil, že opotřebení po ca 50 tis. je absolutně zanedbatelné. Kardan dostal nové středové ložisko (dostal se do něj písek při pískování), silenblok a kříže byly měněny před asi dvěma lety. V interiéru jsem téměř vše nechával původní -jen kontrola, čištění (měl jsem venku i palubku, rozebrané topení - ano vlastně tady jsem dával keramický kohout topení, původní již moc nefungoval, promazal jsem bovdeny ovládání. Za palubovkou jsem nalepil nové odhlučnění, to samé na podlahu. Pravda, v průběhu práce mi odešla ŘJ centrálu, takže jsem ještě měnil toto. Z venkovního osvětlení jsem dával pouze nové přední boční blinkry, původní již ztratily barvu. Dal jsem nové kliky, již měly puchýřky, to samé zadní světla. Vyměnil jsem klínky na oknech, nové ale jsou 100% dle mých představ. Budu muset sehnat ještě jiné, lepší (ale až v budoucnu). Protože budu mít nový zadní nárazník, namontoval jsem ze zásob lepší. Co mě ještě trápí z exteriéru je přední maska. Z metru dobrá, z blízka hrůza. Mám sice novou, ale dokud nebudu mít jinou náhradu, asi ji tam nedám.
Co fak doporučuji je, komplet oškrábat spodek - podlahy, nosníky ... pod plastizolem jsou často nehezká překvapení (taky jsem již měl nastříkaný spodek, pak se ve mě hlo svědomí a nejistota a dobře jsem udělal), teď můžu říct, že moje auto je opravde bez koroze.
KOlik mě to stálo? Pokud počítám jen to, co jsem přímo investoval, musel investovat, tak to bylo ca 20tis. Reálně, pokud bych dal na kupu úplně vše, bez práce, byl bych min. na dvojnásobku.
Dělal jsem to po chvilkách asi rok a půl, času mám fakt málo. Honza

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: stř lis 26, 2014 14:55
od Kelfik
No pěkně ses rozepsal, musel jsem si dát dost času to vstřebat :P . No vařit kastli bych taky potřeboval, ale to je věc, kterou neumím a ani nemám nikoho kdo by mi s tím pomohl, takže toto půjde pomalu podle financí, něco třeba zachráním. Kdybych to chtěl mít pořádně vyměním čelo i podčelo, přední blatníky(jsou ok, ale mají zavařené otvory a držáky na přední blinkry-mám vyměněné hranaté světla) a jeden zadní blatník(je načatý) a podlahu v kufru. Plechy všechny mám, taky staré zásoby, takže postupně časem.

Jinak ač jsem mladší, taky trpím shromažďováním dílů :mrgreen: , takže postupně křečkuju zásoby, zatím ty nejnutnější věci. Ono to není zrovna levné pořád něco kupovat.

Podvozek mám ošetřený kolem převodovky vč. nosníků, no byla to docela pakárna! Škrábal jsem vše co nedrželo, celkem jsem se divil, že tam byla místy liška, pod dobře vypadajícím povrchem.

No celé to jde celkem pomalu, moc času taky není a když ano ne vždy mám jasno co udělám, něco taky dělám dvakrát, když příjdu na nové info na webu a zjistím co jsem zapomněl...

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: stř lis 26, 2014 15:04
od Kelfik
Tak další část práce. ošetřen prostor kolem převodovky a nosníků, nové vrstvy barvy. Blok dostal taky barvu.

A už mám nachystány 4 oči a novou masku :), spojku i rozvody.

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: čtv lis 27, 2014 19:15
od FOMA
Tomu říkám Ladanadšení :) jen tak dál 8)

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: úte led 06, 2015 11:57
od Kelfik
Další část, skládání motoru dohromady.

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: úte led 06, 2015 12:11
od Luděk Musil
NTVL :shock:
Podle obrázků jsi ten motor neměl venku ... na to bych já, skládat a malovat to tímto způsobem, neměl nervy :oops: .
To teda smekám klobouk ... pěkná práce. L.

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: úte led 06, 2015 12:26
od balu
super

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: úte led 06, 2015 13:16
od Kelfik
Luděk: Blok jsem venku neměl, zůstal v autě a v něm klika i písty. Jen jsem kontroloval ložiska + to co bylo možné. Na rozebrání celého spodku a vyndání z auta už nezbylo moc času, nemám s tím zkušenost a hlavně jsem to potřeboval do Vánoc složit a odvést na zimu, což jsem tak tak stihl, 23. před Vánocema :).

Zatím není moc dobrý běh motoru, nedrží to volnoběh, kolísají otáčky 500-1200ot. Když ho podržím na trochu sytiče na 1300-1500ot zdá se, že běží celkem pravidelně i když sem tam jako by vynechal válec. Karburátor i rozdělovač jsem měl několikrát rozebraný a znovu se je snažil seřizovat, vždy jsem se trochu posunul k lepšímu, ale evidentně mám pořád někde problém.

Kabely, víčko, palec i svíčky nové. V karburátoru nové těsnění, nový jehlový ventil i plovák, seřízená hladina dle návodu. Svíčky jsou černé, takže moc bohatá směs, jenže bez bohatší směsi to jede nepravidelně.
No nevím kde víc hledat ...? :(

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: úte led 06, 2015 14:01
od valda1971
A jak máš starý benzín ? Já měl podobný problém na autě odzkoušeném a bylo to jen starým benzínem.....

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: úte led 06, 2015 14:38
od Luděk Musil
Kelfik píše:Luděk: Blok jsem venku neměl, zůstal v autě a v něm klika i písty. Jen jsem kontroloval ložiska + to co bylo možné. Na rozebrání celého spodku a vyndání z auta už nezbylo moc času, nemám s tím zkušenost a hlavně jsem to potřeboval do Vánoc složit a odvést na zimu, což jsem tak tak stihl, 23. před Vánocema :).(
Díval jsem se na předchozí obrázky. Převodovku jsi měl z auta taky ven, takže stačilo sundat 2 matice ... . Tím by bylo jak malování bloku, tak demontáže a montáže různých dílů mnohem jednodušší a rychlejší.
Kelfik píše:Zatím není moc dobrý běh motoru, nedrží to volnoběh, kolísají otáčky 500-1200ot. Když ho podržím na trochu sytiče na 1300-1500ot zdá se, že běží celkem pravidelně i když sem tam jako by vynechal válec. ...? :(
To mi tak trochu připomíná loňský Maďarsko :idea: . Povídali jsme si se slovenskými kamarády (v hospodě u druhýho či třetího piva) o nepravidelnosti běhu a přehřívání motoru jejich tmavězelené 2103. A že by se tak daleko od domova neměli pouštět do rozsáhlejších oprav. A že se na to půjdem podívat. Výsledkem byl rozebraný rozdělovač a nejedoucí auto. Pravda, dali jsme to po cca dalších dvou hodinách dohromady ... ale proč o tom mluvím ... :idea: . Příčinou nepravidelnosti chodu motoru bylo ložisko v rozdělovači, takže hřídelka rozdělovače měla odhadem 0,5 - 1 mm vůli a do válců to pálilo jak chtělo.

Re: Lada 1500 SL - Walda

Napsal: čtv led 08, 2015 20:24
od Kelfik
Benzín je čerstvý, takže tady problém nebude.

Luděk: Díky za tip, prověřím rozdělovač a ložisko, jinak teda nevím. Bohužel nemám jiný rozdělovač, že bych přehodil a vyzkoušel, tak ho rozeberu už asi po 4. :rolleyes: .

Nemám ruku ani kladku na vytáhnutí, takže bych se s tím vyndáním spíš trápil a natření šlo udělat dobře i v autě. Ale věřím tomu, že kdo má ruku, tak je to pohodlnější dělat motor venku.