Stránka 3 z 6

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: úte úno 24, 2015 10:27
od lani
Praveze nastavenie ventilov som kvoli tomu kontroloval. To je v poriadku. Nemam merac kompresnych tlakov. Ten som si vzdy poziciaval, potreboval som ho len zoparkrat. Usudzujem, ze ked je volnobeh dobry nema nejaky velky ubytok kompresie. Aj ked to moze byt inak a toho sa obavam najviac, pretoze nic ine nevychadza. Ale vzdy to je len po pridani asi do stvrtiny plynu. Zakuckanie, strelba a rozbeh. Presne ako na videu.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: úte úno 24, 2015 12:46
od Vašátor
Pokud střílí na oba karburátory, v nich chybu nejspíš nehledej.
Měl jsi karburátor na stole rozhozený? Vyfoukaný, vyčištěný, srovnané příruby (na které většina i dobrých mechaniků prostě prdí...) ?
Pokud jsou dvě svíčky ulité, buď nemá jiskru (i nová svíčka může být vadná), nebo válec nemá tlak. Tudíž změřit tlaky motoru bez/s olejem ve válci a víš hned.
Co rozdělovač, nemá přehnané vůle? Destička s kladívkem se nemele? Kdyby jsi měl stroboskop, ihned vidíš jak předstih chodí.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: úte úno 24, 2015 14:24
od lani
Mal som ich rozobrate. Meral som ich pravitkom, su rovne. Iskru maju. Volnobeh ide pekne a aj do kopca auto slape. Rozdelovac nema vole, ani ziaden kovovy prach. Budem musiet pozicat tlakomer.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: úte úno 24, 2015 15:17
od smajchl
Jestli chces mit jistotu ze to neni svickama tak je muzes prohodit mezi valcema ktery jdou OK a ktery ne..

je ale mozny ze mas podpaleny/ohly ventily

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned bře 29, 2015 16:59
od Honza854
Ahoj,

mám dotaz. Už u druhého karburátoru u další Ladovky 1200 po výměně trysek, seřízení hladiny a vyštelování bohatosti volnoběhu (při dobrém časování ventilů a seřízení zapalování) se nemohu zbavit "díry" při přidání plynu a při přechodu mezi komorami. Akcelerační pumpička je taky v pořádku. Chci se zeptat, je to typické a nelze s tím nic dělat, nebo ne?

Díky...

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned bře 29, 2015 17:18
od corsair
Niekde mas bordel

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned bře 29, 2015 18:04
od Marek
To, že akcelerační pumpička stříká, neznamená, že stříká správné množství.

Může to být způsobeno více věcmi. Ale ta pumpička je první. Hladina je druhá, trysky paliva volnoběhu 1. a 2. stupně, regulace předstihu,.........................

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned bře 29, 2015 19:09
od Honza854
To Marek, tyto věci vylučme, hladina OK, necitlivost na jeji rozptyl (zkuseny tři varianty), trysky OK, předstih OK, co dál? Je tamm něco dalšího typického pro LADY? Nic mne nenapadá... Těsnění mezi tělesy karb. v pořádku.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: pon bře 30, 2015 16:52
od Vašátor
Velmi typické je, že karburátor na předepsané trysky nedosahuje požadovaných vlastností. Pokud vše opravdu funguje tak jak má, dej o číslo větší trysku na druhý přechodový stupeň. Díra mezi první a druhou komorou by měla zmizet. Nicméně základem je opravdu plná funkčnost všeho kolo.

Nicméně jsem si nyní uvědomil .... jaký typ karburátoru tam máš? Ozon nebo Weber? U Ozonu je další možností špatně seřízené podtlakové ovládání škrtící klapky druhé komory.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: pon bře 30, 2015 16:55
od Honza854
Dík, dobrej nápad, jinak je to modernizovaný základní Weber (02)...

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: pon bře 30, 2015 19:28
od Marek
Přelít to benzinem je jedna z možností, ovšem ta nejméně vhodná.

Co úhel otevření klapky? Mám na mysli, v jakém úhlu je klapka 1. stupně v okamžiku, kdy se začíná otvírat druhá klapka?

Další poměrně pravděpodobná věc je ucpaný některý z kanálků přechodového systému.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: úte kvě 12, 2015 21:16
od Nulašestka
Znáte to: Neřešitelný problém hoši. Já to nejdu dělat...

Takhle si nějak připadám. Jde o odvětrání klikové skříně a nebudu zakládat nové téma, proto dávám sem.

Zdánlivá maličkost, v mém případě tragedie. :| Motor 2106, necelých 3000 km po generálce (bez výbrusu, ten byl před 40 000 km), minerální olej Mogul GX 15W-40. A teď jde o to.
Z klikové skříně to děsně fouká a jde tam odvětráním spousta smradu a bordelu. :( Celou dobu zajíždění jsem měl problém s olejem ve filtrboxu. To vygradovalo minulý týden, kdy po sundání víka byla ve filtrboxu louže oleje, v tom utopený filtr, hrůza. Karburátor samozřejmě zasviněný a tak dále. Dobře. Vše vyčištěno a dál jsem udělal úpravu odlučovače oleje dle Tůmy (seříznutí nátrubku, protože se to skládalo z dílů z několika motorů a nějak se tam pravděpodobně dostal původní dlouhý odlučovač) a pootočil jsem odlučovač trochu stranou, aby výstupek na hadici do filtrboxu nebyl přímo proti díře v tom vsazeném plechu v bloku motoru. Dál jsem dal do hadice molitanovou kostku z filtru z Focusu, je to takový hrubý filtr a trochu to tlumí proudění těch spalin do filtrboxu. A dvě zhášecí spirály.
Výsledek byl ten, že sice do filtrboxu olej nešel, ale při zkušební jízdě mi to přetlakem vyhodilo měrku oleje, takže půlka motor. prostoru zablitá od oleje. Skvělé. V dalším kole jsem zatížil měrku závažím, aby ji to nevytlačilo znovu. To už se nestalo, ale stejně kolem měrky v bloku olej uniká, na volnoběh to z vany po vytažení měrky hodně fouká. Spotřeba oleje je příšerná, odhadem zatím asi litr na 1000 km. Samozřejmě auto hrozně smrdí po oleji, nejde si pomalu ani otevřít okýnko. Po odpojení hadice odvětrání z filtrboxu to spaluje naprosto čistě a beze smradu.
No a teď bych se rád zeptal vás, odborníků, co s tím mám dělat? Hodit ten motor do šrotu a dát tam tichou patnáctku, jako to mají ti šťastnější? Nebo zahodit rovnou i s autem? Dát tam bezkontakt, aby to líp spalovalo? Jít se střelit?
U 2105 žádný z těchto problémů není a nebyl a to ani bezprostředně po tom, co se dělaly kroužky. Jinak jsem dnes na dálnici zjistil, že vymáčknout z toho 140 km/h je docela problém - 4500 otáček a dál už to tak nějak nejelo. Třináctka proti tomu letí jak z praku.

Předem děkuji za nápady, jak se posunout dál. :)

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: úte kvě 12, 2015 21:50
od Křečík Barbuška
Technicky moc neporadim, ale to streleni se je cistejsi nez treba pockani si v oblouku na vlak 8) . Zjevne ti to fuci mezi kruhy a zacpavanim riskujes prusak kolem gufera klikovky. Ve predu lepe vzadu hure. Zmer tlaky, ale jako laik to vidim na ty kruhy.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: úte kvě 12, 2015 22:29
od Vašátor
To 100% tlakuje přes kroužky. Otázkou je proč. Ovalita válce v toleranci, opotřebení válce v toleranci, pístní kroužky Goetze sesazeny s pootočením 120°. Kroužky nasazovány přípravkem, že by nějaký praskl při montáži je vyloučeno. Že by výrobní vada kroužku a ten následně praskl? Chtělo by to změřit tlak na válcích. Otázkou je, zda-li se nové klasické kroužky Goetze vložené do jetého válce stihnou během 3000km zajet.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: stř kvě 13, 2015 16:14
od Marek
A hlavně - jak se s tím v době záběhu jezdilo. Ono je totiž klidně možné, že jsi ty kroužky špatnou jízdou utrhl a pak se není co divit, že to fouká jak v tunelu.

Umět motor po GO dobře zajet, to je kumšt a je to alfa a omega životnosti, spotřeby a spolehlivosti motoru.