Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Moderátor: Moderátoři

lani
Příspěvky: 30
Registrován: úte úno 03, 2015 08:08

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od lani »

Praveze nastavenie ventilov som kvoli tomu kontroloval. To je v poriadku. Nemam merac kompresnych tlakov. Ten som si vzdy poziciaval, potreboval som ho len zoparkrat. Usudzujem, ze ked je volnobeh dobry nema nejaky velky ubytok kompresie. Aj ked to moze byt inak a toho sa obavam najviac, pretoze nic ine nevychadza. Ale vzdy to je len po pridani asi do stvrtiny plynu. Zakuckanie, strelba a rozbeh. Presne ako na videu.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Vašátor »

Pokud střílí na oba karburátory, v nich chybu nejspíš nehledej.
Měl jsi karburátor na stole rozhozený? Vyfoukaný, vyčištěný, srovnané příruby (na které většina i dobrých mechaniků prostě prdí...) ?
Pokud jsou dvě svíčky ulité, buď nemá jiskru (i nová svíčka může být vadná), nebo válec nemá tlak. Tudíž změřit tlaky motoru bez/s olejem ve válci a víš hned.
Co rozdělovač, nemá přehnané vůle? Destička s kladívkem se nemele? Kdyby jsi měl stroboskop, ihned vidíš jak předstih chodí.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
lani
Příspěvky: 30
Registrován: úte úno 03, 2015 08:08

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od lani »

Mal som ich rozobrate. Meral som ich pravitkom, su rovne. Iskru maju. Volnobeh ide pekne a aj do kopca auto slape. Rozdelovac nema vole, ani ziaden kovovy prach. Budem musiet pozicat tlakomer.
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od smajchl »

Jestli chces mit jistotu ze to neni svickama tak je muzes prohodit mezi valcema ktery jdou OK a ktery ne..

je ale mozny ze mas podpaleny/ohly ventily
Uživatelský avatar
Honza854
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Honza854 »

Ahoj,

mám dotaz. Už u druhého karburátoru u další Ladovky 1200 po výměně trysek, seřízení hladiny a vyštelování bohatosti volnoběhu (při dobrém časování ventilů a seřízení zapalování) se nemohu zbavit "díry" při přidání plynu a při přechodu mezi komorami. Akcelerační pumpička je taky v pořádku. Chci se zeptat, je to typické a nelze s tím nic dělat, nebo ne?

Díky...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od corsair »

Niekde mas bordel
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Marek »

To, že akcelerační pumpička stříká, neznamená, že stříká správné množství.

Může to být způsobeno více věcmi. Ale ta pumpička je první. Hladina je druhá, trysky paliva volnoběhu 1. a 2. stupně, regulace předstihu,.........................
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Honza854
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Honza854 »

To Marek, tyto věci vylučme, hladina OK, necitlivost na jeji rozptyl (zkuseny tři varianty), trysky OK, předstih OK, co dál? Je tamm něco dalšího typického pro LADY? Nic mne nenapadá... Těsnění mezi tělesy karb. v pořádku.
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Vašátor »

Velmi typické je, že karburátor na předepsané trysky nedosahuje požadovaných vlastností. Pokud vše opravdu funguje tak jak má, dej o číslo větší trysku na druhý přechodový stupeň. Díra mezi první a druhou komorou by měla zmizet. Nicméně základem je opravdu plná funkčnost všeho kolo.

Nicméně jsem si nyní uvědomil .... jaký typ karburátoru tam máš? Ozon nebo Weber? U Ozonu je další možností špatně seřízené podtlakové ovládání škrtící klapky druhé komory.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Honza854
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Honza854 »

Dík, dobrej nápad, jinak je to modernizovaný základní Weber (02)...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Marek »

Přelít to benzinem je jedna z možností, ovšem ta nejméně vhodná.

Co úhel otevření klapky? Mám na mysli, v jakém úhlu je klapka 1. stupně v okamžiku, kdy se začíná otvírat druhá klapka?

Další poměrně pravděpodobná věc je ucpaný některý z kanálků přechodového systému.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Nulašestka »

Znáte to: Neřešitelný problém hoši. Já to nejdu dělat...

Takhle si nějak připadám. Jde o odvětrání klikové skříně a nebudu zakládat nové téma, proto dávám sem.

Zdánlivá maličkost, v mém případě tragedie. :| Motor 2106, necelých 3000 km po generálce (bez výbrusu, ten byl před 40 000 km), minerální olej Mogul GX 15W-40. A teď jde o to.
Z klikové skříně to děsně fouká a jde tam odvětráním spousta smradu a bordelu. :( Celou dobu zajíždění jsem měl problém s olejem ve filtrboxu. To vygradovalo minulý týden, kdy po sundání víka byla ve filtrboxu louže oleje, v tom utopený filtr, hrůza. Karburátor samozřejmě zasviněný a tak dále. Dobře. Vše vyčištěno a dál jsem udělal úpravu odlučovače oleje dle Tůmy (seříznutí nátrubku, protože se to skládalo z dílů z několika motorů a nějak se tam pravděpodobně dostal původní dlouhý odlučovač) a pootočil jsem odlučovač trochu stranou, aby výstupek na hadici do filtrboxu nebyl přímo proti díře v tom vsazeném plechu v bloku motoru. Dál jsem dal do hadice molitanovou kostku z filtru z Focusu, je to takový hrubý filtr a trochu to tlumí proudění těch spalin do filtrboxu. A dvě zhášecí spirály.
Výsledek byl ten, že sice do filtrboxu olej nešel, ale při zkušební jízdě mi to přetlakem vyhodilo měrku oleje, takže půlka motor. prostoru zablitá od oleje. Skvělé. V dalším kole jsem zatížil měrku závažím, aby ji to nevytlačilo znovu. To už se nestalo, ale stejně kolem měrky v bloku olej uniká, na volnoběh to z vany po vytažení měrky hodně fouká. Spotřeba oleje je příšerná, odhadem zatím asi litr na 1000 km. Samozřejmě auto hrozně smrdí po oleji, nejde si pomalu ani otevřít okýnko. Po odpojení hadice odvětrání z filtrboxu to spaluje naprosto čistě a beze smradu.
No a teď bych se rád zeptal vás, odborníků, co s tím mám dělat? Hodit ten motor do šrotu a dát tam tichou patnáctku, jako to mají ti šťastnější? Nebo zahodit rovnou i s autem? Dát tam bezkontakt, aby to líp spalovalo? Jít se střelit?
U 2105 žádný z těchto problémů není a nebyl a to ani bezprostředně po tom, co se dělaly kroužky. Jinak jsem dnes na dálnici zjistil, že vymáčknout z toho 140 km/h je docela problém - 4500 otáček a dál už to tak nějak nejelo. Třináctka proti tomu letí jak z praku.

Předem děkuji za nápady, jak se posunout dál. :)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Technicky moc neporadim, ale to streleni se je cistejsi nez treba pockani si v oblouku na vlak 8) . Zjevne ti to fuci mezi kruhy a zacpavanim riskujes prusak kolem gufera klikovky. Ve predu lepe vzadu hure. Zmer tlaky, ale jako laik to vidim na ty kruhy.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Vašátor »

To 100% tlakuje přes kroužky. Otázkou je proč. Ovalita válce v toleranci, opotřebení válce v toleranci, pístní kroužky Goetze sesazeny s pootočením 120°. Kroužky nasazovány přípravkem, že by nějaký praskl při montáži je vyloučeno. Že by výrobní vada kroužku a ten následně praskl? Chtělo by to změřit tlak na válcích. Otázkou je, zda-li se nové klasické kroužky Goetze vložené do jetého válce stihnou během 3000km zajet.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Příspěvek od Marek »

A hlavně - jak se s tím v době záběhu jezdilo. Ono je totiž klidně možné, že jsi ty kroužky špatnou jízdou utrhl a pak se není co divit, že to fouká jak v tunelu.

Umět motor po GO dobře zajet, to je kumšt a je to alfa a omega životnosti, spotřeby a spolehlivosti motoru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“