Určitě vyšší, to dá rozum. Ale nedoporučuje se základní předstih moc zvyšovat, protože to při startu škodí klice.Ondra52 píše:U bezkontaktního rozdělovače, který má zkrácenou regulaci na 25° musim nastavit základní předstih na 1500 motoru (neupraveném) určitě vyšší než 5° tak na 7 - 10° ?
Detonace - cvrlikání
Moderátor: Moderátoři
Re: Detonace - cvrlikání
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Detonace - cvrlikání
Rozdělovač je od slova rozdělovat. Rozdělovat vysoké napětí na příslušnou svíčku válce, jemuž příslušný píst je právě před horní úvratí kompresního zdvihu.
Pokud ta věc, které říkáte rozdělovač, nemá palec (raménko), pak to není rozdělovač, protože nic nerozděluje. Na tom musím trvat. Jedná se o něco trochu jiného, možná to jako rozdělovač vypadá. Ale není to rozdělovač, z principu věci prostě není.
Pokud ta věc, které říkáte rozdělovač, nemá palec (raménko), pak to není rozdělovač, protože nic nerozděluje. Na tom musím trvat. Jedná se o něco trochu jiného, možná to jako rozdělovač vypadá. Ale není to rozdělovač, z principu věci prostě není.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detonace - cvrlikání
Taky se řiká jenom alternátor a přitom to je alternátor s usměrňovačem
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Detonace - cvrlikání
Kdyz uz jsme u toho v jakym rozsahu bych mel mit predstih pri volnobehu u 1,7 s bezkontaktem na LPG?
Re: Detonace - cvrlikání
To nikdo neví. Takový motor v továrním provedení neexistuje, takže se jedná o prototyp.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Detonace - cvrlikání
Tohle nepatří vyloženě k Ladě, pouze principielně ze zkušennosti. U toho polského Fiata 126p byl doporučený základní předstih 10 st. Běžně se nastavoval předstih na žárovku a šlo to dobře - malý, lehký motor. Používal jsem ohmetr a nastavoval jsem při vypnutém zapalování a zařazenou čtyřkou - auto mi tak nemohlo naskočit a zdrhnout. Za jízdy nebyl poznat rozdíl mezi 5 -10 st. Vlivem opotřebení kontaktu a obroušení kluzného dílu na vačce jsem několikrát zjistil předstih 0 st. (Tam docházelo často k obroušení dotyku vačky a vyžadoval seřízení předstihu někdy i po 3-4 tkm, za 10tkm se snížil předstih z 11 st klidně na 0 st.). Při 0 st. byl chod motoru poslechově takový výrazně měkčí a možná i trochu línější, ale ne moc výrazně. V klubech se psalo, že ideální je nastavit 12 st. a poláci prý nastavují 13 st. Nevím jestli těch 13 st. byla legrace, nebo myšleno vážně. Vyzkoušel jsem 12 st., motor běžel dobře. Na 13. st.možná taky (tam už nebyla stupnice, tak to bylo obtížně nastavitelné). Náhle ale došlo ke zvratu a motor nechtěl točit (zřejmě vlivem vůlí se taky s ohledem na nepřesnost mechanického kontaktu ještě zvětšil předstih). Zcela zodpovědně mohu říci, že když jsem nastavil v klidu na motoru předstih 14-15 st., tak už nešel nastartovat a ani se neotočil dokola. Prostě blafnul a hned se vrátil zpátky - nedokončil otáčku. Ani na více pokusů nenaskočil. Motor měl menší zdvih, než průměr válce. Měl jsem elektronické zapalování vlastní výroby, kde cívkou protékal dvojnásobný proud. Nevím s kolika stupni zvětšení předstihu se u elektronického zapalování kalkuluje. Dle těchto pokusů to může být cca 1-2 st. základního předstihu víc asi ne.
U Lady 1500 je to obráceně, větší zdvih, než průměr. Jen odhaduji, aniž bych to dokázal spočítat (nedokážu), že těch 12 st. bude u Lady 1500 ta nejzazší hodnota základního předstihu nad kterou by se nemělo jít (určitě bych to sám o své vůli nezkoušel). Někde jsem vyčetl v dokumentaci k el. zapalování u Lady o jakémsi zpoždění (ne předstihu, ale zpoždění) 12 st. Mohl to být špatný překlad. Byla to varianta s detonačním čidlem, které samozřejmě na autě nemám. 12 stupňů je zřejmě ta hranice o které píše Marek: "nedoporučuje se základní předstih moc zvyšovat, protože to při startu škodí klice". Pak zase nechápu, proč je tam ten rozdíl z 3-5 st. u klasické 1500 na zvětšení o 7 st. až na 12 st. základního předstihu. Dorovnání zkrácení průběhu odstředivky ?
U Lady 1500 je to obráceně, větší zdvih, než průměr. Jen odhaduji, aniž bych to dokázal spočítat (nedokážu), že těch 12 st. bude u Lady 1500 ta nejzazší hodnota základního předstihu nad kterou by se nemělo jít (určitě bych to sám o své vůli nezkoušel). Někde jsem vyčetl v dokumentaci k el. zapalování u Lady o jakémsi zpoždění (ne předstihu, ale zpoždění) 12 st. Mohl to být špatný překlad. Byla to varianta s detonačním čidlem, které samozřejmě na autě nemám. 12 stupňů je zřejmě ta hranice o které píše Marek: "nedoporučuje se základní předstih moc zvyšovat, protože to při startu škodí klice". Pak zase nechápu, proč je tam ten rozdíl z 3-5 st. u klasické 1500 na zvětšení o 7 st. až na 12 st. základního předstihu. Dorovnání zkrácení průběhu odstředivky ?
Re: Detonace - cvrlikání
Len aby sme boli uplne presni, nikto u nas to nevieMarek píše:To nikdo neví. Takový motor v továrním provedení neexistuje, takže se jedná o prototyp.
V Rusku a Ukrajine sa 1.7karburator predava uplne bezne. Osadzuje sa to karburatorom Solex priamo urcenym na tento motor a bezkontaktovym rozdelovacom.
U MPI je zakladny predstih nastaveny minimalne na 15stupnov. Ale podla toho sa to uplne neda, pretoze pri tam sa predstih meni nielen v zavislosti na otackach, ale aj v zavislosti na otvoreni vstrekov(15stupnov je pri vstrekoch otvorenych naplno, pri vstrekoch zavretych je to az 44stupnov na volnobehu....)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Detonace - cvrlikání
Měli byste si především uvědomit, že hodnoty základního úhlu předstihu, které udává výrobce, jsou malinko zavádějící. A to u všech "starých" aut, ne jen u Lady.
Problém totiž je v tom, že hodnota základního předstihu je vždy vztažena na oktanové číslo paliva, také ke stupni komprese. Budeme-li se bavit o sériových motorech, které mají stupeň komprese roven tovární hodnotě, pak jediným měřítkem předstihu zážehu je palivo. Mnohé staré vozy mají hodnoty základního předstihu uváděné vzhledem k palivu o oktanovém číslu mnohem nižším, než jaká dnes jsou (např. 78-82). Takový benzin opravdu dnes nekoupíte, Normal je dávno pryč. Takže pokud někdo starého Spartaka ladí, musí vědět, jak (jinak to může pořádně pohnojit).
Lada má hodnoty uváděné pro palivo s oktanovým číslem 93. Takové palivo ovšem u nás neexistuje - leda byste míchali benzin 95 a 91 v poměru fifty-fifty. Tomu bych ovšem tak nějak říkal masochismus.
Pokud používáte benzin o vyšším oktanovém číslu, než je dán výrobcem motoru, musíte s předstihem nahoru. Pokud benzin s nižším oktanovým číslem, pak předstih musí dolů. Není to vždy směrodatné a neplatí to vždy, ale přibližně je to v lineární charakteristice "co oktan nahoru, to stupeň nahoru" a naopak.
Pokud má někdo motor s upraveným stupněm komprese (zvýšeným), pak je to složitější. Pokud zvýšíte kompresní poměr motoru (snížením hlavy nejčastěji, méně často snížením bloku nebo jinými písty), musíte s předstihem naopak dolů. Anebo s oktany nahoru. Případně obé současně (viz kdysi můj motor). Ovšem pokud byste u Lady chtěli s předstihem dolů, dojde k tomu, že v základu půjdete do minusu a motor nebude chtít startovat. Bude líný v nízkých a středních otáčkách. Proto se musí upravovat graf regulace předstihu, případně používat palivo s vyšším oktanovým číslem (LPG je fajn), případně obě úpravy najednou.
Problém totiž je v tom, že hodnota základního předstihu je vždy vztažena na oktanové číslo paliva, také ke stupni komprese. Budeme-li se bavit o sériových motorech, které mají stupeň komprese roven tovární hodnotě, pak jediným měřítkem předstihu zážehu je palivo. Mnohé staré vozy mají hodnoty základního předstihu uváděné vzhledem k palivu o oktanovém číslu mnohem nižším, než jaká dnes jsou (např. 78-82). Takový benzin opravdu dnes nekoupíte, Normal je dávno pryč. Takže pokud někdo starého Spartaka ladí, musí vědět, jak (jinak to může pořádně pohnojit).
Lada má hodnoty uváděné pro palivo s oktanovým číslem 93. Takové palivo ovšem u nás neexistuje - leda byste míchali benzin 95 a 91 v poměru fifty-fifty. Tomu bych ovšem tak nějak říkal masochismus.
Pokud používáte benzin o vyšším oktanovém číslu, než je dán výrobcem motoru, musíte s předstihem nahoru. Pokud benzin s nižším oktanovým číslem, pak předstih musí dolů. Není to vždy směrodatné a neplatí to vždy, ale přibližně je to v lineární charakteristice "co oktan nahoru, to stupeň nahoru" a naopak.
Pokud má někdo motor s upraveným stupněm komprese (zvýšeným), pak je to složitější. Pokud zvýšíte kompresní poměr motoru (snížením hlavy nejčastěji, méně často snížením bloku nebo jinými písty), musíte s předstihem naopak dolů. Anebo s oktany nahoru. Případně obé současně (viz kdysi můj motor). Ovšem pokud byste u Lady chtěli s předstihem dolů, dojde k tomu, že v základu půjdete do minusu a motor nebude chtít startovat. Bude líný v nízkých a středních otáčkách. Proto se musí upravovat graf regulace předstihu, případně používat palivo s vyšším oktanovým číslem (LPG je fajn), případně obě úpravy najednou.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Detonace - cvrlikání
Marku, jestli tím "Spartakem" měl být myšlen starý Fiat 126p, tak to beru jak prima přirovnání stáří a asi i technické vyspělosti. Ovšem v TP byl uveden v tomto případě Super s 96 oktany (jistě byly i nízkooktanové varianty motorů). 10 st. byl základní předstih. Mohla to být nepřesnost výrobce a stejný předstih se udával u všech variant - to nemohu potvrdit ani vyvrátit. Pak by sedělo jak říkáš 98 oktan u F126p třeba 11-12 st. a Verva na kterou jsem jezdil taky tak nějak. Jako že v polsku existoval i předělaný na LPG, tak to by byla teprve zábava laborovat s nastavením.....
Re: Detonace - cvrlikání
Chtěl bych se zeptat, pokud mám v plánu snížit blok motoru, stačí tedy sehnat bezkontaktní zapalování a je vše vyřešeno? Budu jezdit na LPG...
Dík, s těmito úpravami nemám zkušenosti...
Dík, s těmito úpravami nemám zkušenosti...
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Re: Detonace - cvrlikání
Díky za mnoho odpovědí, už jsem zase o něco chytřejší
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detonace - cvrlikání
Myslím, že Marek myslel Spartakem starou Škodu Spartak (tuším 440? ... tetička Wiki potvrtdila). L.tomass píše:... "Spartakem" měl být myšlen starý Fiat 126p, .... .
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_440
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Detonace - cvrlikání
Samozřejmě.
A ještě další věc týkající se předstihu. Mnoho lidí tu uvádí, že často ani nepoznali, že se jim předstih posunul třeba i o několik stupňů od základního nastavení - že jim auto jelo pořád stejně. Odpověď je jasná. Motory s malým stupněm komprese, kdy hodnota kompresního poměru je 6,0-7,5:1, se možná mohou pocitově takhle chovat. Jsou měkké, je jim to dost jedno, přesněji řečeno "to už by muselo být rozladění", aby se to na chodu a spotřebě významněji projevilo. Zkuste to však u motoru s vyšším stupněm komprese (třeba kolem devíti, deseti ku jedné).....
Já měl na Ladě 2103 kompresní poměr 10,5:1 (hlava snížena o 2,15 mm). Poznal jsem na chodu odchylku plus minus o pouhý jeden stupeň!!! Z toho důvodu jsem musel mít bezkontaktní zapalování, kde je vyloučena odchylka předstihu vlivem opotřebení kontaktů.
A ještě další věc týkající se předstihu. Mnoho lidí tu uvádí, že často ani nepoznali, že se jim předstih posunul třeba i o několik stupňů od základního nastavení - že jim auto jelo pořád stejně. Odpověď je jasná. Motory s malým stupněm komprese, kdy hodnota kompresního poměru je 6,0-7,5:1, se možná mohou pocitově takhle chovat. Jsou měkké, je jim to dost jedno, přesněji řečeno "to už by muselo být rozladění", aby se to na chodu a spotřebě významněji projevilo. Zkuste to však u motoru s vyšším stupněm komprese (třeba kolem devíti, deseti ku jedné).....
Já měl na Ladě 2103 kompresní poměr 10,5:1 (hlava snížena o 2,15 mm). Poznal jsem na chodu odchylku plus minus o pouhý jeden stupeň!!! Z toho důvodu jsem musel mít bezkontaktní zapalování, kde je vyloučena odchylka předstihu vlivem opotřebení kontaktů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Detonace - cvrlikání
Nejvíce jsem poznal zvětšený předstih na Jawě 250 ... dokáže sakramensky prásknout přes holeň
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Detonace - cvrlikání
Dobrý večer tak tohle přišlo
http://klokan52.rajce.idnes.cz/lada
a musím říct, že to má mnohem větší silu. (už se s tím dá driftovat na asfaltu )
http://klokan52.rajce.idnes.cz/lada
a musím říct, že to má mnohem větší silu. (už se s tím dá driftovat na asfaltu )