Stránka 3 z 7
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: stř lis 05, 2014 17:37
od MartasBrno
Marku, uveď prosím ten zmiňovaný předpis, jinak je to na nic. Na emisích jsem za idiota, když mluvím o nějaké hadici - nic o tom něvědí. A za idiota bude každý takový, když nebude znát pramen, ze kterého to pravidlo pochází - prostě uveď zdroj.
Argumenty techniků jsou logické - proč bych měl dělat na motoru operace, které ovlivní měření, když chci měřit objektivně... Zní to totiž opravdu jako pěkná volovina. Škoda.
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: stř lis 05, 2014 17:41
od valda1971
Mně připadá logické měřit motor ve stavu, v jakém jezdí v provozu stabilně a ne dělat jen za účelem měření úpravy.... Ale netvrdím tím, že to s tím odvětráním není pravda.
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: stř lis 05, 2014 17:46
od MartasBrno
Právě. Pak říkej autorizované osobě co a jak má dělat
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: stř lis 05, 2014 17:51
od valda1971
Já jsem byl zatím vždy na emisích (s 2101) na tom perfektně, jen naposledy něco prohodil...chtěl se v tom povrtat, když jsem mu to rozmluvil, že to jezdí OK a za málo, tak řekl, že to tak zlé není
Pokud bych věděl, že mi dělá rotiku odvětrání, tak bych to na tu chvíli předtím ucpal
- no, a jak dlouho vy vlastně motor s ucpanou hadicí vydržel ???
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: stř lis 05, 2014 18:04
od Marek
NE UCPAT!!!!!!! To se přetlakuje motor. Odpojit.
Tak vám to připadá jako blbost? A seřizovat motor, u něhož je složení směsi negativně ovlivněno výpary z oleje, vám nepřipadá jako blbost?
Nemyslíte, že motor by se měl seřizovat právě ve stavu, kdy není ničím nijak ovlivňován?
Tak já vám to zkusím vysvětlit, abyste si třeba uvědomili, jaká je to blbost, to moje psaní tady:
Hadice odvětrávání ovlivňuje složení směsi. Pouze ve volnoběhu, protože při volnoběhu prochází karburátorem jen nepatrné množství směsi, ovšem v poměru k tomu relativně hodně výparů z karteru. V provozních otáčkách, kdy jsou otevřené klapky, to odvětrání nemá na složení směsi prakticky žádný (= přístroji neměřitelný) vliv.
Nastavení správné bohatosti směsi ve volnoběhu má vliv na startovatelnost motoru. Pokud karburátor seřídíte s připojenou hadicí odvětrání, to jest ovlivníte měření výpary z oleje, motor vám bude blbě startovat teplý, někdy dokonce nebude chtít startovat vůbec (podle toho, jak moc těch zplodin tam při měření šlo). A proč? Inu proto, že pokud motor stojí, z karteru nic neproudí a tudíž máte při startování dost zásadně rozladěnou (ničím neovlivněnou) směs a nechce to naskočit. To je pouze jedna věc z několika.
Další problém - z karteru vám v každý okamžik proudí jiné množství výparů a mají jiné složení. Takže pokud seřídíte motor s připojenou hadicí odvětrání, zítra či kdykoli jindy poté bude karburátor nastaven úplně jinak, než byste potřebovali. Protože prostě v každý okamžik do něho odvětráváním proudí něco jiného. Zatímco pokud seřídím karburátor s odpojenou hadicí odvětrání motoru, pak kdykoli poté budu chtít karburátor opětovně přeměřit, bude to sedět (samozřejmě musím při každém dalším měření opět hadici odpojit), protože měření nic neovlivňuje. To je další fakt, přes který nejede vlak.
Nevěřte mi, pokud nechcete. Mně je to fakt jedno. Mě se to nijak netýká. Já mám naftový motor, který karburátor nemá. A když jsem měl Ladu, vždy jsem si seřizoval motor na analyzátoru s odpojenou hadicí odvětrání motoru. Jak mi auto chodilo, to si jistě mnozí pamatují. Za jakou spotřebu mi chodilo, to jistě také mnozí vědí. Tak si to dělejte, jak chcete a věřte si také, čemu chcete.
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: stř lis 05, 2014 18:06
od valda1971
No ale odpojenou by viděl...pokud ji tam chce mít. Ale jinak s tou odpovědí - přetlakování souhlasím, proto jsem se zeptal, jak dlouho by to vydrželo.
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: stř lis 05, 2014 18:12
od Marek
No a co, tak ji uvidí. Při měření se má odpojovat.
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: stř lis 05, 2014 19:21
od Vašátor
1) zajímal by mne ten předpis o měření emisí, kde je to uvedeno, protože od nikoho jiného jsem to neslyšel.
2) motor nastavuji rovněž na analyzátoru (ovšem s hadicí) a ve většině případů byla směs i po roce nastavena přesně jako tehdy (pravidelně si kontroluji svůj vůz/ když jede někdo okolo a chce si směs cvičně změřit, není to problém a směs sedí).
Tímto neříkám, že nevěřím. Zní to velice logicky. Ovšem pak mi přijde nelogický provoz s hadicí. Však už jsme se o tom několikrát bavili. Holt budu muset provézt cvičné měření s/bez a ověřit si to sám
.
Aby to nevyznělo jako rýpání, prostě a jednoduše nevěřím informacím z jednoho zdroje. Navíc s pár motorářema jsem se o tom bavil a nikdo mi to nepotvrdil, ale taky nevyvrátil, spíš jen vyvráceně koukali
A tomuto tedy také nerozumím
Marek píše:Hadice odvětrávání ovlivňuje složení směsi. Pouze ve volnoběhu, protože při volnoběhu prochází karburátorem jen nepatrné množství směsi, ovšem v poměru k tomu relativně hodně výparů z karteru. V provozních otáčkách, kdy jsou otevřené klapky, to odvětrání nemá na složení směsi prakticky žádný (= přístroji neměřitelný) vliv.
Možné horší starty chápu, ale zbytek mi prostě uniká. Holt si to prostě budu muset osahat sám, na pár motorech vyzkoušet, proměřit a udělat si závěr
Marek píše: Pokud je motor dobrý, to zkreslení nemusí být nijak významné. Ale dám hlavu na to, že i u takového motoru to seřízení motoru ovlivní a pokud takový motor seřídím s hadicí odpojenou, pojede vždy lépe, než pokud se seřízení provede na motoru s hadicí připojenou. U staršího, resp. technicky horšího motoru bude samozřejmě ovlivnění mnohem zásadnější.
Samotné seřízení směsi s určitou rozumnou odchylkou (nikoli totálně rozkopané) nemá pražádný vliv na složení směsi při otáčkách nad cca 2000ot. Pokud tedy motor seřídím s připojenou hadicí, či bez ní, pojede podle mého názoru vždy úplně stejně. Směs při jízdě je především dána hladinou a natryskováním.
Zároveň mi nejde do hlavy seřízení horšího motoru, který již více tlakuje, bez hadice odvětrání. Motor s odpojenou hadicí bude mít tedy pěkný volnoběh. Nicméně po připojení hadice bude stát volnoběh zaprd, takže se směsí tedy logicky budu muset pohnout, ne?
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: čtv lis 06, 2014 11:29
od mayo456
odpojiť hadicu je najmenší problém. ja mám ale plus celý karb čierny.
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: pát lis 07, 2014 06:35
od MartasBrno
Marku, my to ale chápeme, takže už jen stručně.
Dej prosím pramen na ten předpis, kde je to předepsané.
Dík.
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: pát lis 07, 2014 08:09
od Marek
Já nevím, kde to je. Je to nějaký předpis Dekry.
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: pát lis 07, 2014 10:31
od MartasBrno
Aha, dobrý. Teď jen jak se k tomu dostat. Jestli je to Dekra, neměli by mít technici tak protáhlé obličeje, měli by to znát...
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: pát lis 07, 2014 11:37
od mayo456
dnes už niektorí zvlásť mladšie ročníky Lady ako také nepoznajú resp. staré auta všeobecne a nastaviť to nevie drvivá väčšina z technikov. maximálne preštelovať karb aby to prešlo cez EK ale nastaviť to aby to išlo dobre nie.
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: pát lis 07, 2014 11:57
od Marek
Bohužel přesně tak to dneska je. Vystihl jsi to úplně správně.
Re: Karburatory a emisna kontrola
Napsal: pát lis 07, 2014 14:34
od Majo
To ja som uz par rokov ani nevidel, ze by to vedeli vobec(akokolvek) stelovat. Myslim, ze ani nevedia ako ani kde. Ale to mozno preto, ze im mojim sroubovakom pripravenym v zadnom vrecku nedam prilezitost...