Stránka 3 z 16

Re: Viktor - 21061

Napsal: ned kvě 18, 2014 15:30
od Panthymaeus (Honza)
Vašátor píše:Tůmu v knihkupectví nekoupíš ani náhodou, spíš antikvariát či inzerce.

10-11l je opravdu hodně. Naplánuj si cestu za mnou, či Markem a zpět již pojedeš se spotřebou mnohem hezčí ;-). Prohlídneme karburátor, srovnáme příruby, seřídíme a tradá ;-)
Ale koupíš... aspoň v ČR :D (mají tam i vstřikování SPI a mám pocit že i MPI pro Nivu)
http://knihy.abz.cz/prodej/vaz-udrzba-a-opravy

Re: Viktor - 21061

Napsal: ned kvě 18, 2014 16:06
od Vašátor
Omlouvám se a čučím jako vejr :wink:

Re: Viktor - 21061

Napsal: ned kvě 18, 2014 20:27
od Viko
Roman píše:Az pojdes do Ba zastav sa v Krasnanoch, mas to po ceste, akurat si to asi treba vopred objednat cez net:

http://sk.olejar.eu/product/170776/
Juu, výborne, to my strýc gúgl nevyhodil.
Vašátor píše:10-11l je opravdu hodně. Naplánuj si cestu za mnou, či Markem a zpět již pojedeš se spotřebou mnohem hezčí ;-). Prohlídneme karburátor, srovnáme příruby, seřídíme a tradá ;-)
To by bolo moc božíí, len do Brna (sudim podla bydliska) by som sa vedel dostať asi až koncom júna, keď sa ľuďom skončia skúšky a spojili by sme to s návštevou našich exportných slovákov :D .

Re: Viktor - 21061

Napsal: ned kvě 18, 2014 21:39
od Vašátor
Máme dílnu ještě dalších 40km za Brnem. Každopádně ti motůrek velmi rád seřídím, stačí dát zavčas vědět ;-)

Re: Viktor - 21061

Napsal: pon čer 02, 2014 22:02
od Viko
Po jazde je vlhká AC pumpa v spoji hornej a dolnej polovice, dá sa to nejak utesniť alebo treba vymeniť membránu?

Chcel by som sa pustiť do kontroly bŕzd, len by som chcel použiť hydraulický hever. Kam ho zvyknete podkladať? Na spodok tej sekery alebo inde? Prípadne si pamätám že na š1203 sa dal dvihnúť celý zadok alebo celý predok za nápravu, je aj tu niečo také?

Re: Viktor - 21061

Napsal: úte čer 03, 2014 20:56
od mayo456
čo sa týka Ac pumpy vymeň membránu a bude ok. hever dávam vždy pod koknzolu na hever resp. dvíham normálnym žigulackým heverom a podkladam to vpredu pod nápravnicu prípadne pred konzolou na hever na sekere je miesto na podstavec. vzadu to dávam buď pod konzolu na hever alebo pod misku pružiny na zadnej náprave.

Re: Viktor - 21061

Napsal: úte čer 03, 2014 21:03
od Marťas
Viko píše:Kam ho zvyknete podkladať? Na spodok tej sekery alebo inde? Prípadne si pamätám že na š1203 sa dal dvihnúť celý zadok alebo celý predok za nápravu, je aj tu niečo také?
Vpředu ho dávám přes prkýnko pod nápravnici a vzadu za diferák. Je to popsáno i v příručce k vozidlu. Ušetří to spoustu času.
(Při zvedání zadku je celkem fajn založit si přední kola 8) )

Re: Viktor - 21061

Napsal: stř čer 04, 2014 18:07
od Vašátor
Pokud ti vlhne membrána palivové pumpy, tak se ještě podívej, zda ti nepřibyla hladina v motorovém oleji. Přes palivovou pumpu benzín rád teče do motorového oleje = bezpodmínečně vyměnit olej. Tudíž pokud tam benzín vlhne, membránu bych vyměnil, načež bych předtím srovnal dosedací plochy.

Zvedání hydraulickým heverem bych za sekeru či originální držáky pro zvedák rozhodně nedělal. Proč také, když je na autě tolik silných míst v podobě náprav. Je celkem jedno, kam pod nápravu hever dáš. Já, pokud chci zvednout obě kola, to dělám stejně jak píše Marťas. Pokud chci zvednout jen jedno kolo, dávám ho pod tlumič.

Re: Viktor - 21061

Napsal: úte čer 10, 2014 23:34
od Viko
Tak som ju vymenil, plochy v rámci možností zrovnal, ufám úspešne :D tuším mi to aj dvihlo volnobeh :shock:
Oleja že by pribudlo sa mi nezdá, ale radšej ho vymením, aj tak neviem, jak dlho tam je. 15w40 majú snáď všade, len filter je nejaký univerzál a budú ho mať v každej priemernej mototechne, alebo to má nejaký vlastný typ?

Re: Viktor - 21061

Napsal: stř čer 11, 2014 01:05
od mayo456
ja používam olejový filter značky Bosch vyšiel ma na 5 euro. rozhodne by som na olejovom filtri nešetril. čím kvalitnejší filter a olej tým motoru bude lepšie :)

Re: Viktor - 21061

Napsal: ned srp 24, 2014 19:25
od Viko
Vybral som hodiny, že ich skúsim opraviť, ale natrafil som na zásah kutila predomnou. :rolleyes: Kostrovy kábel bol omotaný izolačkou, lebo nejaký dobrák prehodil zapojenie podsvietenia a žiarovka svietila pri vypnutých svetlách, pri zapnutých zas nie. Kde by som to mal hladať? A zapojenie dva červené vodiče na žiarovku, dva čierne na + a biely s čiernym na kostru je správne?

edit: navyše medzi dvojicou čiernych (+?) a dvojicou čierny a biely (-?) neviem namerať napätie. Medzi červenými a čiernym/bielym áno.

Re: Viktor - 21061

Napsal: pon srp 25, 2014 06:25
od Luděk Musil
Zapojení hodin je jednoduché. Má tam být jedna kostra, jedno trvalé plus a druhý plus při puštěných světlech.
A symboly tam jsou +, minus, 31 (tuším). 31 je na světla. L.

Re: Viktor - 21061

Napsal: pon zář 01, 2014 01:01
od Viko
Myslel som ze kde mozu mat tie kable druhy konec ale diki za odpoved :) Nakonec som sa na to vysral a natiahol som si nove.

Re: Viktor - 21061

Napsal: pon zář 01, 2014 09:15
od Jaykee
Zdar!
Koukám, že čtyř-očko vypadá pěkně! :D Hoď ještě nějaké foto...
Jinak ty knížky. Tůma je dobrý, díky němu jsem se dozvěděl o cyklovači na střerače z Poláka, ale když se v tom člověk nevyzná, je podle mého soudu příliš strohý. Myslím, že je knížka určená spíš pro lidi, kteří se v autech hrabají, jen zrovna potřebují nějaké info k Džígu.
Mám perfektní zkušenost s dílenskou příručkou, která i vysvětluje, proč a jak někde něco funguje, jsou vypsány možné závady, jejich příčiny a způsob odtranění. S kombinací Lada v obrazech (http://aukro.cz/barevny-podrobny-katalo ... 21842.html) máš v ruce nástroj, který tě při běžné manuální zručnosti nezklame... :wink:

Re: Viktor - 21061

Napsal: čtv zář 04, 2014 21:53
od Viko
Jaykee píše:Zdar!
Koukám, že čtyř-očko vypadá pěkně! :D Hoď ještě nějaké foto...
Foto spravím cez víkend keď sa dostanem k autu ešta za svetla, pofotim aj nejake chutovky typu blatniky a pod. :lol:
Tůma už je doma, vyzerá že to bude ovela viac nápomocné ako to čo som stiahol z ulož.to.

Dnes sme boli v pneuservise na výmene pneu, porát ma drblo keď som zbadal že to auto je zdvihnuté pod tie origo držiaky na hever, naštastie sme prežili, len na na spolujazdcovej prednej strane je to už mierne vtlačené dnu, čiže podlaha nebude židna sláva. Asi si kúpim nejaký šikovný dvojtonový hydraulický hever. Ešte som sa dement nehal presvedčiť aby som vyhodil duše, čo asi nebol dobrý nápad lebo jedno kolo mi už vyfučalo. Aké sú skúsenosti s použitím bezdušových pneu?