Stránka 3 z 3
Re: Alternátor 2102
Napsal: stř lis 20, 2013 23:31
od louda
Se zapnutými potkávacími světly a na volnoběh jsem na 12,82V...
Re: Alternátor 2102
Napsal: čtv lis 21, 2013 01:19
od valda1971
louda píše:Se zapnutými potkávacími světly a na volnoběh jsem na 12,82V...
To se světly na volnoběh není i mechaniky špatná hodnota
- mám to také podobně, jinak při provozu by mělo být 14,2V +/-0,5V optimál.
Re: Alternátor 2102
Napsal: čtv lis 21, 2013 07:17
od louda
Tak pri provozu se na takovou hodnotu nedostanu, kdyz zapru tyc mezi sedacku a plyn, tak se mi hodnota dobijeni skoro nehne - navyseni je rozmezi 0,5V ...coz uz dobre asi neni
Re: Alternátor 2102
Napsal: čtv lis 21, 2013 11:15
od MartasBrno
Poslechni, nabyl jsem dojmu, že jsi měnil délku pružinky jejím natahováním. To není moc dobře. Ještě se tu oběvilo několik hovadin. Použij ten postup, že se ujistíš o dobrých spojích v celé trase buzení altíku. Pojistka dobíjení, oba kontakty regulátoru + kostra, a taky ten hnusný malý konektor na altíku, kam se těžko dostává a nejde tam vidět. Ten mívá blbý kontakt, protože to trpí ve špíně, ve fridexu, soli a břečkách.
Pak si připoj voltmetr na baterku, sytičem nastav otáčky, a nastavuj tímto postupem:
1) odečtu napětí
2) rozhodnu, chci-li snížit či zvýšit
3) sundám kryt regulátoru
4) přihnu plechový háček držící pružinku daným směrem (pro jemný pohyb ji kroutím, je v tom lepší cit)
5) zandám kryt
6) kouknu na voltmetr a opět odečtu napětí.
Ta opičárna s krytem má svůj smysl, stejně tak měření s krytem.
Napínáním pružiny napětí zvyšuješ, povolováním snižiješ.
Jestli to neuděláš takto, už asi nijak.
Snad nekecám bludy
Re: Alternátor 2102
Napsal: čtv lis 21, 2013 12:35
od Vašátor
Marťasi, však jsem to tu psal. I to, že alternátor na volnoběh nedobíjí do plného. Tudíž nechápu, proč se tu objevili naměřené hodnoty dobíjení zrovna při volnoběhu. Psal jsem i správné hodnoty 13,8-14,2V. K tomu sundávání krytu regulátoru za provozu ... já bych to zase naopak nedoporučil. Je totiž velmi snadné krytem škrknout o relé, což odpraví pojistku. Pokud je kryt správně odizolován, nevytváří el.mag.pole a hodnoty se pak nehnou. Což u většiny případů nefunguje a plně souhlasím s Marťasem, že se na hodnoty po zadeklování musí dát pozor. Spíš bych si ale odečetl rozdíl hodnot s/bez krytu a tento rozdíl pak zahrnul do nastavování.
Valdo, 14,2V +/-0,5V bych rozhodně nedoporučoval. Spodní hodnota 13,7V je v pořádku, horní 14,7V již dlouhodobě nikoliv.
Tudíž jaké že jsou hodnoty při zapnutých potkávacích světlech a zvýšených otáčkách? Napětí doufám měříš přímo na autobaterii.
Re: Alternátor 2102
Napsal: čtv lis 21, 2013 13:40
od louda
Napeti merim na baterii a jak zde bylo psano, pri zvysenych otackach a se zapnutyma potkavacima svetlama
Hodnotu jsem zde psal, ze byla 12,82V... Nicmene jsem vymenil puvodni regulator za polovodicovi s diodou - promerit ale auto nemuzu, protoze dnes zaclo stavkovat uz uplne. Motor nastartuje bezi chvilku a pozvolna vypne, bez skytnuti apod - tp stejne delal pri jizde, kdyz delsi dobu uz bezel, tak po 100m ujete drahy, kdy se motor vice vytacel (jel jsem bez svetel a jinych spotrebicu), prestal reagovat na seslapnuty plyn a pozvolna snizoval, az uplne chcipl...
Re: Alternátor 2102
Napsal: čtv lis 21, 2013 14:15
od Luděk Musil
louda píše:...prestal reagovat na seslapnuty plyn a pozvolna snizoval, az uplne chcipl...
dodávka paliva
L.
Re: Alternátor 2102
Napsal: čtv lis 21, 2013 14:23
od Cory
Ja mam celkovo taky pocit, ze alternator je to posledne, co by sa na konkretnom motore malo riešiť
Re: Alternátor 2102
Napsal: čtv lis 21, 2013 14:54
od louda
Popravde jsem z toho uz celej spatnej...o vikendu asi bude muset karbec dolu, procistit a vycistit trysky - mam ale strach abych to cele nepo*ral...
Re: Alternátor 2102
Napsal: čtv lis 21, 2013 15:43
od valda1971
louda píše:Popravde jsem z toho uz celej spatnej...o vikendu asi bude muset karbec dolu, procistit a vycistit trysky - mam ale strach abych to cele nepo*ral...
Než s tím začneš, sundej u něj přítokovou hadičku a vyzkoušej, jest-li Ti tam jde vůbec benzín
Já měl jednou ucpanou odvětrávací hadičku nádrže, dobře zavřené víčko a to byla sranda....
Auto bylo schopné nějako dobu jet, než vzniknul podtlak a čerpadlo to neutáhlo...