Alternátor 2102

Moderátor: Moderátoři

louda
Příspěvky: 34
Registrován: pon lis 18, 2013 23:42
Bydliště: Nový Malín

Re: Alternátor 2102

Příspěvek od louda »

Se zapnutými potkávacími světly a na volnoběh jsem na 12,82V...
Vaz 2102 - only dropped
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7274
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Alternátor 2102

Příspěvek od valda1971 »

louda píše:Se zapnutými potkávacími světly a na volnoběh jsem na 12,82V...
To se světly na volnoběh není i mechaniky špatná hodnota :D - mám to také podobně, jinak při provozu by mělo být 14,2V +/-0,5V optimál.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
louda
Příspěvky: 34
Registrován: pon lis 18, 2013 23:42
Bydliště: Nový Malín

Re: Alternátor 2102

Příspěvek od louda »

Tak pri provozu se na takovou hodnotu nedostanu, kdyz zapru tyc mezi sedacku a plyn, tak se mi hodnota dobijeni skoro nehne - navyseni je rozmezi 0,5V ...coz uz dobre asi neni ;)
Vaz 2102 - only dropped
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Alternátor 2102

Příspěvek od MartasBrno »

Poslechni, nabyl jsem dojmu, že jsi měnil délku pružinky jejím natahováním. To není moc dobře. Ještě se tu oběvilo několik hovadin. Použij ten postup, že se ujistíš o dobrých spojích v celé trase buzení altíku. Pojistka dobíjení, oba kontakty regulátoru + kostra, a taky ten hnusný malý konektor na altíku, kam se těžko dostává a nejde tam vidět. Ten mívá blbý kontakt, protože to trpí ve špíně, ve fridexu, soli a břečkách.

Pak si připoj voltmetr na baterku, sytičem nastav otáčky, a nastavuj tímto postupem:
1) odečtu napětí
2) rozhodnu, chci-li snížit či zvýšit
3) sundám kryt regulátoru
4) přihnu plechový háček držící pružinku daným směrem (pro jemný pohyb ji kroutím, je v tom lepší cit)
5) zandám kryt
6) kouknu na voltmetr a opět odečtu napětí.

Ta opičárna s krytem má svůj smysl, stejně tak měření s krytem.
Napínáním pružiny napětí zvyšuješ, povolováním snižiješ.

Jestli to neuděláš takto, už asi nijak.
Snad nekecám bludy ;-)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9401
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor 2102

Příspěvek od Vašátor »

Marťasi, však jsem to tu psal. I to, že alternátor na volnoběh nedobíjí do plného. Tudíž nechápu, proč se tu objevili naměřené hodnoty dobíjení zrovna při volnoběhu. Psal jsem i správné hodnoty 13,8-14,2V. K tomu sundávání krytu regulátoru za provozu ... já bych to zase naopak nedoporučil. Je totiž velmi snadné krytem škrknout o relé, což odpraví pojistku. Pokud je kryt správně odizolován, nevytváří el.mag.pole a hodnoty se pak nehnou. Což u většiny případů nefunguje a plně souhlasím s Marťasem, že se na hodnoty po zadeklování musí dát pozor. Spíš bych si ale odečetl rozdíl hodnot s/bez krytu a tento rozdíl pak zahrnul do nastavování.

Valdo, 14,2V +/-0,5V bych rozhodně nedoporučoval. Spodní hodnota 13,7V je v pořádku, horní 14,7V již dlouhodobě nikoliv.

Tudíž jaké že jsou hodnoty při zapnutých potkávacích světlech a zvýšených otáčkách? Napětí doufám měříš přímo na autobaterii.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
louda
Příspěvky: 34
Registrován: pon lis 18, 2013 23:42
Bydliště: Nový Malín

Re: Alternátor 2102

Příspěvek od louda »

Napeti merim na baterii a jak zde bylo psano, pri zvysenych otackach a se zapnutyma potkavacima svetlama :) Hodnotu jsem zde psal, ze byla 12,82V... Nicmene jsem vymenil puvodni regulator za polovodicovi s diodou - promerit ale auto nemuzu, protoze dnes zaclo stavkovat uz uplne. Motor nastartuje bezi chvilku a pozvolna vypne, bez skytnuti apod - tp stejne delal pri jizde, kdyz delsi dobu uz bezel, tak po 100m ujete drahy, kdy se motor vice vytacel (jel jsem bez svetel a jinych spotrebicu), prestal reagovat na seslapnuty plyn a pozvolna snizoval, az uplne chcipl...
Vaz 2102 - only dropped
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor 2102

Příspěvek od Luděk Musil »

louda píše:...prestal reagovat na seslapnuty plyn a pozvolna snizoval, az uplne chcipl...
dodávka paliva :?: L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Alternátor 2102

Příspěvek od Cory »

Ja mam celkovo taky pocit, ze alternator je to posledne, co by sa na konkretnom motore malo riešiť :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
louda
Příspěvky: 34
Registrován: pon lis 18, 2013 23:42
Bydliště: Nový Malín

Re: Alternátor 2102

Příspěvek od louda »

Popravde jsem z toho uz celej spatnej...o vikendu asi bude muset karbec dolu, procistit a vycistit trysky - mam ale strach abych to cele nepo*ral...
Vaz 2102 - only dropped
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7274
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Alternátor 2102

Příspěvek od valda1971 »

louda píše:Popravde jsem z toho uz celej spatnej...o vikendu asi bude muset karbec dolu, procistit a vycistit trysky - mam ale strach abych to cele nepo*ral...
Než s tím začneš, sundej u něj přítokovou hadičku a vyzkoušej, jest-li Ti tam jde vůbec benzín :wink:
Já měl jednou ucpanou odvětrávací hadičku nádrže, dobře zavřené víčko a to byla sranda.... :cry: Auto bylo schopné nějako dobu jet, než vzniknul podtlak a čerpadlo to neutáhlo...
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“