Re: Olej do rozvodovky
Napsal: čtv dub 04, 2013 13:47
No, nebudu tady trávit zbytečně moc času...
Všechny ty názory co tu zazněly mají společné to, že platí pro specifické podmínky, tak je asi nejde moc zobecňovat - leda na základě znalosti podmínek ostatních. A i ten selský rozum je potřeba správně aplikovat. Opovrhovaná měření reálných rozvodovek říkají, že správně dimenzovaná rozvodovka přenese baj voko 70 - 98% dodaného výkonu, za "běžných" podmínek. Selským rozumem, a měření to potvrzují, se přenese maximum při velkém kroutícím momentu. Otáčky hrají minoritní roli. Proto především styl jízdy má vliv na konečnou spotřebu a na konečnou teplotu převodů. A podobně jako vložil citaci Dušan, jiná měření říkají, že ohřátí rozvodovky se dosáhne za baj voko 15 - 30 minut (na teplotu danou režimem, pro "běžné" režimy Ta se může pohybovat hrubě do nějakých 100°C).
... No takže teď je na každém, aby si uvědomil jak jezdí a co jezdí a v jakém ročním období. A podle toho uvidí co se mu hodí a co ne.
Všechny ty názory co tu zazněly mají společné to, že platí pro specifické podmínky, tak je asi nejde moc zobecňovat - leda na základě znalosti podmínek ostatních. A i ten selský rozum je potřeba správně aplikovat. Opovrhovaná měření reálných rozvodovek říkají, že správně dimenzovaná rozvodovka přenese baj voko 70 - 98% dodaného výkonu, za "běžných" podmínek. Selským rozumem, a měření to potvrzují, se přenese maximum při velkém kroutícím momentu. Otáčky hrají minoritní roli. Proto především styl jízdy má vliv na konečnou spotřebu a na konečnou teplotu převodů. A podobně jako vložil citaci Dušan, jiná měření říkají, že ohřátí rozvodovky se dosáhne za baj voko 15 - 30 minut (na teplotu danou režimem, pro "běžné" režimy Ta se může pohybovat hrubě do nějakých 100°C).
... No takže teď je na každém, aby si uvědomil jak jezdí a co jezdí a v jakém ročním období. A podle toho uvidí co se mu hodí a co ne.