Stránka 3 z 8

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 22:10
od Marek
Jsou ty ventily chlazené sodíkem? To by byla pecka..... Pak nevadí, že jsou lehké, to je spíš k dobru. Ale nehrozí, že bys je upekl.

Písty 84 mm dával Luděk Musil z dvoulitrové Cromy, když stavěl tu osmnáctku (já jsem mu ji kroužkoval a skládal na spodku), a vím, že pasovaly úplně super. A zvedlo to kompresi jako hrom - cvrlikal i na LPG, o benzinu ani nemluvím :-). Luděk musel poté nechat vyrábět vyšší těsnění pod palici, aby tu kompresi trochu srazil, jinak hrozilo prasknutí kliky. Takže ty jeho písty nižší určitě nebyly, spíš o chlup vyšší. Je třeba vycházet z tzv. kompresní výšky, čili vzdálenosti osy pístního čepu ke dnu, ale taky záleží na tvaru dna pístu. Pro motory Lada jsou nejvhodnější písty s rovnými dny.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 22:33
od Cory
Tie moje piesty by mali vyzerat rovnako ako piesty z 1,7, akurat 84mm a vzdialenost piestneho capu od dna by mala byt o 4mm menšia. Keďže použijem kluku so zdvihom 84mm, tak nový piest bude mať HÚ o 2mm nižšie ako origo 1,7. Zvyšné 2 mm by mohli vyrovnať kompresny pomer aby to bolo znesiteľné (budem to musieť prepočítať). Radšej volím takyto posun piesta nadol, ako nechať ho frézovať zvrchu, dávať vyrábať vysoké tesnenia, alebo osadzovať kratšie ojnice = väčšie sily na stenu valca.

A ventily sodík mať nebudú. Ako ho tam vobec dostanu? Pri vyrobe alebo ho môžu "fuknut" dovnutra hocikedy po? Lebo tie moje sú upravené z origo, tak či to tam nemohli fuknut pri uprave :D

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 22:40
od Marek
Luděk měl sériovou kliku 80 mm, tak asi proto to volil jinak.


Sodík se plní do dutiny v dříku při výrobě. Je to měkký kov, který díky velmi nízké teplotě tání 98°C se rychle promění na kapalinu a na základě určitého pohybového zpoždění způsobeného setrvačností pohybu odvádí teplo z talíře ventilu do stopky a oleje. Chytré, jednoduché a nafurt.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 22:40
od Jelen
A je s nima sranda, když je naříznete a hodíte do vody.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 22:42
od Marek
To beze sporu :-D.

Takových prima plíšků je celá řada - pokaždé jiné překvapení. Třeba hořící magnesium, které nejde uhasit ;-). Nebo právě jmenovaný sodík vhozený z prachovnice ve větším množství do záchodové mísy - to je teprve zajímavý výsledek..... Nenašli ani to bakelitové bytové jádro, natož hajzlmísu :-D. To se skutečně stalo.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 22:44
od Cory

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 22:45
od Marek
Krásný tvar talíře a úzké sedlo, to je wono ;-).

Pán leštil sám? ;-)

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 22:46
od Yellow01
Ventily plněný sodíkem se tak vyrábějí ve fabrice, dodatečně tam sodík dostat nejde :)
Tyhle ventily se používají u fiaťáckých turbomotorů, třeba by některý průměrově odpovídaly, zkus se mrknout třeba na průměr ventilů u Delty 1,6 HF Turbo. Z dvoulitru asi budou už velký, i když zase s tou hlavou od Wolfmotor by to bylo něco :mrgreen:

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 22:47
od Marek
Pokud nebudou tak velké, že by se nevešly vedle sebe do hlavy, tak není problém je přimět k tomu, aby tam byly. Stačí dvě desetiny milimetru mezi talíři, tzv. bezpečnostní mezera kvůli teplotní roztažnosti.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 22:50
od Cory
Len vačšie som nikde nezohnal. Snad nabuduce :)

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 22:51
od Marek
A přitom na průměru ventilů záleží snad nejvíc ze všeho :-).

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 22:53
od Cory
Ja neviem z čoho to tam Rusi davaju, ale na Ukrajine mi nikto nevedel zohnat vacsie ventily.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 22:58
od Marek
Volha, Moskal,...... Vím já? ;-) Kdyby nesouhlasily průměry dříků, dají se určitě nechat vyrobit vodítka s jinými dírami, to je ve srovnání s některými úpravami maličkost.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 23:01
od Cory
Taktiež som našiel bronzové vodítka. Majú zmysel?

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 08, 2012 23:04
od Marek
Těžko říct. Bronz se používá zpravidla v místech, kde není mazací médium. Navíc má jinou teplotní roztažnost než litina nebo ocelolitina, z které jsou původní vodítka.