Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Jsou ty ventily chlazené sodíkem? To by byla pecka..... Pak nevadí, že jsou lehké, to je spíš k dobru. Ale nehrozí, že bys je upekl.

Písty 84 mm dával Luděk Musil z dvoulitrové Cromy, když stavěl tu osmnáctku (já jsem mu ji kroužkoval a skládal na spodku), a vím, že pasovaly úplně super. A zvedlo to kompresi jako hrom - cvrlikal i na LPG, o benzinu ani nemluvím :-). Luděk musel poté nechat vyrábět vyšší těsnění pod palici, aby tu kompresi trochu srazil, jinak hrozilo prasknutí kliky. Takže ty jeho písty nižší určitě nebyly, spíš o chlup vyšší. Je třeba vycházet z tzv. kompresní výšky, čili vzdálenosti osy pístního čepu ke dnu, ale taky záleží na tvaru dna pístu. Pro motory Lada jsou nejvhodnější písty s rovnými dny.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11646
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Cory »

Tie moje piesty by mali vyzerat rovnako ako piesty z 1,7, akurat 84mm a vzdialenost piestneho capu od dna by mala byt o 4mm menšia. Keďže použijem kluku so zdvihom 84mm, tak nový piest bude mať HÚ o 2mm nižšie ako origo 1,7. Zvyšné 2 mm by mohli vyrovnať kompresny pomer aby to bolo znesiteľné (budem to musieť prepočítať). Radšej volím takyto posun piesta nadol, ako nechať ho frézovať zvrchu, dávať vyrábať vysoké tesnenia, alebo osadzovať kratšie ojnice = väčšie sily na stenu valca.

A ventily sodík mať nebudú. Ako ho tam vobec dostanu? Pri vyrobe alebo ho môžu "fuknut" dovnutra hocikedy po? Lebo tie moje sú upravené z origo, tak či to tam nemohli fuknut pri uprave :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Luděk měl sériovou kliku 80 mm, tak asi proto to volil jinak.


Sodík se plní do dutiny v dříku při výrobě. Je to měkký kov, který díky velmi nízké teplotě tání 98°C se rychle promění na kapalinu a na základě určitého pohybového zpoždění způsobeného setrvačností pohybu odvádí teplo z talíře ventilu do stopky a oleje. Chytré, jednoduché a nafurt.
Naposledy upravil(a) Marek dne sob pro 08, 2012 22:50, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Jelen »

A je s nima sranda, když je naříznete a hodíte do vody.
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

To beze sporu :-D.

Takových prima plíšků je celá řada - pokaždé jiné překvapení. Třeba hořící magnesium, které nejde uhasit ;-). Nebo právě jmenovaný sodík vhozený z prachovnice ve větším množství do záchodové mísy - to je teprve zajímavý výsledek..... Nenašli ani to bakelitové bytové jádro, natož hajzlmísu :-D. To se skutečně stalo.
Naposledy upravil(a) Marek dne sob pro 08, 2012 22:44, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11646
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Cory »

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Krásný tvar talíře a úzké sedlo, to je wono ;-).

Pán leštil sám? ;-)
Naposledy upravil(a) Marek dne sob pro 08, 2012 22:48, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Yellow01 »

Ventily plněný sodíkem se tak vyrábějí ve fabrice, dodatečně tam sodík dostat nejde :)
Tyhle ventily se používají u fiaťáckých turbomotorů, třeba by některý průměrově odpovídaly, zkus se mrknout třeba na průměr ventilů u Delty 1,6 HF Turbo. Z dvoulitru asi budou už velký, i když zase s tou hlavou od Wolfmotor by to bylo něco :mrgreen:
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Pokud nebudou tak velké, že by se nevešly vedle sebe do hlavy, tak není problém je přimět k tomu, aby tam byly. Stačí dvě desetiny milimetru mezi talíři, tzv. bezpečnostní mezera kvůli teplotní roztažnosti.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11646
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Cory »

Len vačšie som nikde nezohnal. Snad nabuduce :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

A přitom na průměru ventilů záleží snad nejvíc ze všeho :-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11646
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Cory »

Ja neviem z čoho to tam Rusi davaju, ale na Ukrajine mi nikto nevedel zohnat vacsie ventily.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Volha, Moskal,...... Vím já? ;-) Kdyby nesouhlasily průměry dříků, dají se určitě nechat vyrobit vodítka s jinými dírami, to je ve srovnání s některými úpravami maličkost.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11646
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Cory »

Taktiež som našiel bronzové vodítka. Majú zmysel?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Těžko říct. Bronz se používá zpravidla v místech, kde není mazací médium. Navíc má jinou teplotní roztažnost než litina nebo ocelolitina, z které jsou původní vodítka.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“