Stránka 3 z 4

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: úte říj 23, 2012 12:19
od dvk
Ano, přesně tak :wink:

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: stř říj 24, 2012 14:24
od ropák
mmj. kdyby to byl tak velký trhák,jistě by tento zázračný výměník začla používat 99% automobilek :mrgreen:

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: stř říj 24, 2012 14:37
od Cory
Nikto nevraví, že je to trhák.

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: stř říj 24, 2012 14:44
od Luděk Musil
Cory píše:Nikto nevraví, že je to trhák.
A nikdo také neříká že je to zázračný výměník :D .
Osobně si také myslím, že to něco do sebe má. Zázraky od toho určitě čekat nelze, ale nějaké zlepšení tepelné pohody motoru v tom bude.
Přínos pro motor používaný v běžném provozním režimu to mít nebude velký, ovšem pro použití v motoru, který je třeba více namáhán sportovní jízdou v režimu vyšších otáček to přínos určitě mít bude.
Takže já bych to zařízení nezatracoval a nepodceňoval. L.

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: stř říj 24, 2012 17:32
od ger007
ako uz som vyjadril svoj nezaujaty nazor na tuto temu, osobne si myslim ze po vyskusani na aku teplotu dokaze tento vymenik ochladit olej by bolo mozne alternativne iny typ oleja ktory by mohol byt "lepsi" ze by pracoval len v urcitom uzsom spektre teplot. to v pripade pouzitia ineho typu oleja, kazdopadne by to mohlo mat aj blahodarny vplyv na olej ze by nemusel tak rychlo zvodnatiet, cim predlzit jeho zivotnsot ale to pri Janovom najazde kilometrov aj tak nehra ralo, to ja najazdim za dva mesiace co on za rok :_D (teda v zigulovi )

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: stř říj 24, 2012 20:02
od Vašátor
U sériového motoru je tento výměník defakto k ničemu, proto ho automobilky nezařadili do svého výrobního programu.

Ovšem u motorů, u kterých se očekává velká zátěž a všechny možné režimy otáček, je toto zajisté velkým přínosem. A Cory sériový motor mít nebude, že. Takže o co tu vlastně jde??? ..... každé sportovně laděné auto má chladič oleje již od výroby. Takže postup automobilek je víceméně jasný.

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: stř říj 24, 2012 23:14
od Cory
Ja mam auto pre radost, a už ked ním najadzím 4000km za rok, tak si to budem užívať - napríklad športovo ladenou jazdou (a motor nie je origo)

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: pon říj 29, 2012 22:09
od MartasBrno
Hmm, opět zajímavá debata.
Máte náladu vymýšlet způsob, jak urychlit zahřívání motoru při častých jízdách na krátké trasy, kdy motor vždy vychladne? Prioritou je jednoduchost a nízká cena.
Tento výměník, pokud zrovnoměrní teploty mezi vodou a olejem pomůže lepšímu prohřátí? Dvalitry oleje se ohřeje rychleji než X litrů vody co jsou v bloku?
Můj zájem je ve zkulturnění chodu studeného karbecového motoru. Mám klasiku 1200, + filtrbox 2105 s termostatickou klapkou. Pomůže dečka od nežádoucího chlazení náporem? Kolik procent tepla se chladí průvanem pod kapotou oproti schopnosti chladiče? Jezdím lehkou nohu...

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: pon říj 29, 2012 22:55
od Vašátor
Výměník olej / voda je na krátké trasy k ničemu. V první řadě je potřeba prohřát olej - dostat ho na provozní teplotu cca 80°C. Ohřev vody je druhořadý, nicméně také důležitý. Pro provoz na krátkých trasách v chladném počasí je ideálním řešením zmíněná dečka před chladič. Pro toho kdo nemá dečku doporučuju zasunout před půlku chladiče karton papíru. Hezky těsně před chladič (mimo vrtuli), žádné obludnosti z venku. Sníží se tak nápor ledového vzduchu na motor a motor se rychleji zahřeje. Zároveň tolik nekolísá teplota vody - jedu z kopce teplota jde dolů...

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: pon říj 29, 2012 23:09
od MartasBrno
Zastrčil jsem za mřížku dečku z jiného auta, která byla jinak nepoužitelná tak, že kryje asi 2/3 chladiče a otvory před indukčkou a klaksony. Volitelně ji můžu přesunout na střed, že zbyde před chladičem otvor o průměru 8cm. Stačil by takový otvor v zimě ke chlazení i po ohřátí motoru?
Mám sice i originál lada dečku, ale nechci ji tam dávat, má nevhodnou barvu vypadalo by to hrozně.

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: pon říj 29, 2012 23:15
od Vašátor
MartasBrno píše:Stačil by takový otvor v zimě ke chlazení i po ohřátí motoru?
A za jakého mrazu? Specifikuj teplotu okolního vzduchu :P . Ne, vážně .... každý žigul chladí trošku jinak, chce to vyzkoušet. Osobně si myslím, že to na běžnou zimu 0...-10°C stačit nebude. Já zakrýval 2/3 chladiče a bylo to akorát. Okolní díry jsem nechal být.

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: pon říj 29, 2012 23:54
od MartasBrno
Díky, tak mi to stačí.

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: úte říj 30, 2012 07:24
od dvk
Dečka určitě ano a co bych dalšího doporučil, tak předělání na elektrickou saharu. Taky se na to chystám.

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: úte říj 30, 2012 22:28
od Jan Vaníček
Já jsem si kdysi udělal před chladič roletku, tuším že z 1203, zakrývala asi 2/3 chladiče a bylo to skvělé. Jen jsem již nikdy nedotáhl do konce myšlenku udělat ovládání z kabiny.

Re: Výměník na motor lada!!

Napsal: stř říj 31, 2012 10:06
od Teepee
Hele jedničkáří a dvojkaři, tady na stránce dole máte brouka do hlavy: http://www.tuning.cz/ladaauto/clanky.html
Já to měl kdysi vyrobené, ale kde to skončilo už nevím, asi jsem to někomu dal, nebo to mám na půdě v krabici.