zase žere olej

Moderátor: Moderátoři

Jan Vaníček
Příspěvky: 1098
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: zase žere olej

Příspěvek od Jan Vaníček »

Ta hlava má už něco za sebou a nové ventily mají ve vodítkách znatelnou vůli - při zkoušce jedním ventilem jsou vůle rozdílné. Až budu kupovat nová, samozřejmě si to nejprve vyzkouším, abych nedělal něco zbytečně. Přesto platí dál má otázka pro případ této zábavy.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: zase žere olej

Příspěvek od Hurikán »

Obávám se, že při letmé zkoušce nového ventilu v novém nenalisovaném vodítku nic nezjistíš. Nejprve je totiž potřeba vodítka nalisovat a poté přesně vystružit na daný nominální rozměr. :idea: Nalisováním vodítka se totiž jeho vnitřní průměr změní. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: zase žere olej

Příspěvek od Petr HC »

Svého času (to se ještě nedávaly simerinky na ventily - motory Škoda Popular OHC až Š 1203/1500) byly k sehnání ventily s dříky s plusovou tolerancí (tuším,že +0,025 a +0,05 mm). Pak stačilo stávající vodítka pouze přestružit na potřebný rozměr.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9339
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: zase žere olej

Příspěvek od Vašátor »

Pánové, pánové. Vidím, že je potřeba vše uvézt na pravou míru :wink: :

- vodítka mají pojistný kroužek, vylisování se provádí ze spalovacího prostoru směrem k vačce, nalisování od vačky do spalovacího prostoru.
- vodítka některých výrobců není třeba vystružovat (mám ověřenu jednu várku MasterSport), ovšem vodítka ruská či VAG bylo nutné vystružit. Otázkou je, zda je nutné stružit i při ponechání starých ventilů ...
- zkouškou nového ventilu v novém vodítku bez nalisování se opravdu nic nezjistí.
- ventily (tudíž i vodítka) jsou v hlavě pod úhlem. Dostat hlavu pod lis bude chtít další spešl přípravek na uchycení.
- vylisovat a nalisovat nová vodítka není nic jednoduchého, drží tam jako čert. Navíc při nalisovávání se tlačí na zúženou část vodítka, na kterou se naklepává gufírko - vodítka jsou litinová a rádi praskají.
- pro vyražení a naražení vodítka se používá vyrážecí/narážecí trn. My jsme si jej udělali a implantovali do rázového pneumatického majzlíku - není nutný lis. Při vyrážení je potřeba hlavu nahřát (jiná teplotní roztažnost litiny vodítka a slitiny hliníku hlavy). Při narážení vodítka je potřeba vodítko velmi zchladit (mrazák) a hlavu nahřát (trouba - pokud partnerka dovolí / nedovolí-li, postačí opatrné nahřátí plynovým hořáčkem, ovšem vyšší teplotu to chce dodržet). Mno a další problém je ten, že jakmile se vodítko začne narážet, teploty se začnou velmi rychle vyrovnávat ... je potřeba ho dostat nadoraz velmi rychle. Nám se to nepovedlo, vodítko se zaseklo cca 3mm před dorazem a muselo opět ven. Mno, ale dělali jsme to poprvé :-). Druhý pokus už vyšel dobře :)

Vodítka se dělají:
- litinová (originál)
- bronzová

Kdyby někdo potřeboval, vodítka už umíme měnit také :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Jan Vaníček
Příspěvky: 1098
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: zase žere olej

Příspěvek od Jan Vaníček »

Výborně, odpovědi jsem se nakonec dočkal. Díky! Klidně si to za rozumných podmínek nechám udělat, ne, že bych to nezvládnul, je jen otázkou s jak kvalitním výsledkem. Prosím Vašátore o SZ, co by pro mě zadání této práce u Tebe znamenalo. Díky předem.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9339
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: zase žere olej

Příspěvek od Vašátor »

Ták, SZ odeslána :wink:

A opravuji postup výměny vodítek .... některá vodítka je opravdu nutné po nalisování vystružit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: zase žere olej

Příspěvek od corsair »

Vašátor píše:Jedna z příčin zvýšené spotřeby oleje může být i zanesený odlučovač oleje, včetně odvětrávací hadice. U žigulíka se to často nestává, nicméně v případě jeho většího zanesení bude motor více tlakovat, načež si to vezme olej přes kroužky.
Kde sa ten odlucovac nachadza?

To tie gufera tak odchadzaju? Aj ja som zbadal zvysenu spotrebu oleja + dymi to. Tie gufera ako budem vediet ci pasuju na motor 1500? Zvladnem vymenu aj sam? Co na to vsetko bude treba?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6509
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: zase žere olej

Příspěvek od JmJ »

corsair píše:
Vašátor píše:Jedna z příčin zvýšené spotřeby oleje může být i zanesený odlučovač oleje, včetně odvětrávací hadice. U žigulíka se to často nestává, nicméně v případě jeho většího zanesení bude motor více tlakovat, načež si to vezme olej přes kroužky.
Kde sa ten odlucovac nachadza?

To tie gufera tak odchadzaju? Aj ja som zbadal zvysenu spotrebu oleja + dymi to. Tie gufera ako budem vediet ci pasuju na motor 1500? Zvladnem vymenu aj sam? Co na to vsetko bude treba?
odlucovat je na dolnim konci hadice, ktera vede z boku motoru pod filtrbox.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: zase žere olej

Příspěvek od Marek »

Simeringy na ventilech odcházely, pokud byly originál ruské z prvovýroby, poměrně často. Prakticky stačilo, aby se motor malinko přehřál a bylo hotovo.

Moderní simeringy, které se dodávají jako náhradní díl od některé z kvalitních značek, drží prakticky celou životnost motoru. Nejsou drahé - sada stojí kolem 100-150 korun. Doporučuji Reinz, Ajusa, Elring a podobné značky.

Jejich výměna se zdánlivě zdá jednoduchá, ale zas taková sranda to není. Musí se především dodržet některá z důležitých pravidel, jinak se často stane, že nové simeringy poškodíš již při samotné montáži. Navíc ačkoli se to nemusí, já doporučuji demontovat hlavu. Sice to není nutné pro vlastní výměnu simeringů, ale je to nutné kvůli vyleštění a zabroušení ventilů. Ty totiž díky spalování nadměrného množství oleje jsou dost zanesené a díky tomu špatně odvádějí teplo, přehřívají se, kroutí nebo podpalují. Čili pouhá výměna těch simeringů sice většinou odstraní zvýšenou spotřebu oleje, ale oprava motoru jako taková je vlastně dost odfláknutá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: zase žere olej

Příspěvek od corsair »

Ake presne mam zhanat ma to nejaky rozmer?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10510
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: zase žere olej

Příspěvek od Luděk Musil »

21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: zase žere olej

Příspěvek od Marek »

Simeringy na ventily pro Ladu jsou pouze jedny. Takže nevím, proč se pídíš po rozměru. V každé prodejně budou vědět, co tam patří.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9339
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: zase žere olej

Příspěvek od Vašátor »

třeba takto .....

tesnici krouzek, drik ventilu - GOETZE50306670500
výrobce:GOETZE
vlastnosti:
FPM (fluorkaučuk I viton) | Vnejsi průměr 14.2 mm | typ konstrukce radiálního hřídelového těsnicího krou 866N W | vnitřní průměr 1 8 mm | vnitřní průměr 2 10,8 mm | výška 10 mm
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: zase žere olej

Příspěvek od corsair »

Dajme tomu sa spytam na favoritove gufera ventilov? NJ...
V mojej oblubenej skodovkarskej predajni nemaju na zigulaky uz docista nic, ani neobjednavaju. Este ze v BA mame SLOVLADU
Zábrus ventilov bude asi blbost nerobit... Bude treba aj tesnenie pod hlavou asi (uz hned popri tom) menit, ze? Aj tesnenie pod prsami... Co este? Aby som neostal s rozobratym autom...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1152
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: zase žere olej

Příspěvek od Viko »

A tuto si neskúšal ? http://autodielymajka.veu.sk/ Ja som si tam kupoval membrány a držiaky okrasných líšt takže žigulíky stále v sortimente majú.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“