Stránka 3 z 6

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 00:10
od bík-kom
Zdravím, měl bych pár dotazů spíše triviálního charakteru k 2101:
- Nemám zkušenosti s karburátorem a tak bych se raději zeptal jak přesně startovat. Studený start ráno-napumpovat benzín, povytáhnout sytič, prošláplá spojka a šlápnout na plyn, startovat a malilinko do toho plyn. A co nedělat abych to nepřechlastal a co dělat když už to přechlastám? A ject chvilku se sytičem nebo raději počkat až se motor troch zahřeje? No a teplý start-zase vyšláplá spojka a trochu plynu. Snad to chápu dobře.
- Spíše vytáčet nebo podtáčet? Mezi trojkou a čtyřkou mi přijde dost veliká mezera, tak kdy tam dáváte 4ku? Jinak motor je spíše vysokootáčkový že?
- Jak se nastaví topení, aby i při vypnutém větráčku nešel teplý vzduch do kabiny?
- ...a spousta dalších otázek, ale hodně odpovědí tu už na foru je

Díky za odpovědi

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 00:17
od Kopr
Ráno vytáhni sytič ,když déle stálo napumpuj benzín, jednou dvaktrát prošlápni plyn, při startu na plyn zapomeň, když ho uchlastáš dej plný plyn a startuj :wink: ,jinak ho nechej zahřát aspoň trošku ,chce to trošku cviku ale zvykneš si a zjistíš co a jak ,jen se toho nebát :mrgreen: ,topení se dá regulovat páčkou na přívod vzduchu do kabiny...... jinak žigula má rád otáčky nedusit ho zbytečně :wink: 8)

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 00:39
od Laďuša
Ahoj, motor má kolikrát vlastní choutky, zřejmě podle zajetí nebo nastavení. Pokusim se shrnout, jak to má rád muj motor.
Pumpování vůbec nedělam. Motoru to jistě pomůže, ale zvládne to za mě elektrickej startér. Máš-li dobrou baterii, vůbec bych se ručním pumpováním nezdržoval. Zbytečně lézt pod kapotu.
Vyšláplou spojku taky nepoužívam. Startér to zvládne. Spojkou ulehčuju jedině v případě, když vim, že baterie neni v nejlepší kondici. Ale ulehčí to, to ne že ne. V zimě třeba se to dá využít.
Sytič ano, ale nelze říct, jak. Jsou situace, kdy to chce plnej, kdy ne. Člověk se s tim musí naučit a zjistit, co a jak. Já při studeným startu sytič užít musim, ale je to spíš laborování, nelze říct třeba plnej nebo poloviční. Ono prostě ňák. Když to přechlastáš, prostě sytič stáhni a protoč to bez něho.
A sešláplej plyn? Spíš jo, možná ne do plna. Já při startu kolikrát prošlapuju, opět podle nálady motoru chytnout. A tady se často liší situace mezi jednotlivýma Ladama. Hodně lidí nadává, že teplej motor špatně startujou. Ale třeba já teplej motor startuju úplně nejsnáz.
Když motor chytne, můžu ject. Chytne znamená, že se sám udrží v chodu. Pokud chytne, běží 5 vteřin a po puštění plynu zdechne, nejedná se o chytnutí. Pokud ovšem takhle dá najevo, že chytnout chce, zpravidla další pokus bejvá úspěšnej.
Dalším bodem je vyjetí. Po chytnutí stahuju sytič co nejvíc to jde, aby si motor zachoval pravidelnej chod. Pak jedu. Takhle se sytičem jedu za hranice obce, pak se dostanu na provozní rychlost a v tu chvíli můžu sytič vypnout. Pozor ale! To si můžu dovolit v případě, že se chvíli nebude měnit režim jízdy. Jak mam v plánu přeřazovat nebo radikálně měnit styl jízdy, necham sytič dýl. Ale při stálj jízdě jsem umě schopnej už v další obci sytič zcela zavřít, aniž by to ovlivňovalo kvalitu jízdy.
Spíš vytáčet nebo podtáčet - takže spíš vytáčet. Ne úplně, ale spíš jo. 2500 a míň bych zařadil k lenosti, už se to nechová hezky. Přes 4000 bych ale už určitě řadil, pokud neletim rallye. To sám zjistíš, jak to auto jede podle pokynů, podle předpokladů, prostě chová se jak chceš, tak mu to sedí.
Trojka je předjížděcí a zrychlovací. Jakmile jednou zařadíš čtyřku (já jí řadim kolem 90 km/h tachometrových, plus mínus podle situace), jsi schopnej tak odject celou cestu, ale výjezdy z obcí a předjíždění budou torturou. Trojka pomůže, dá se točit klidně přes kilo, ten motor 6 tisíc otáček musívydržet v pohodě. Jsou tu jedincí, co mu dali klidně k osmi.
A topení. Má to 2 páčky, jedna ovládá kohout, jedna přístup vzduchu. Vzduch můžeš otevřít nebo zavřít, je to dost znát. Teplota buď topí nebo ne, často už je to tak vychozený, že to v podstatě nemá mezistavy - ale správně to i topí třeba jenom trochu. Vzduch se eště dá ovlivnit středním panelem - foukání jenom nahoru a nebo i na nohy. Ovládá se to z boku na středním panelu, jsou tam takový páky.

Sakra to je text, snad jsem to ňák srozumitelně popsal, vzal jsem to podle vlastních zkušeností. Kdyby tam někdo našel ňákou hovadinu, nechť to napíše, rád bych se eventuelně taky přiučil.

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 00:50
od Marťas
Laďuša píše:Vzduch se eště dá ovlivnit středním panelem - foukání jenom nahoru a nebo i na nohy. Ovládá se to z boku na středním panelu, jsou tam takový páky.
A nejsou. Deklík se odklápí zepředu :P

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 01:04
od Laďuša
Možná to má 2101 jinak, možný je všechno. Ale co si uvědomuju.... no, všechni zboku, ale nohu d ledu bych za to nedal. Marťas, poď tanky :lol:

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 05:36
od valda1971
Laďuša to popsal obšírně a vcelku dobře, já bych připojil - co kus, to originál :) . Na jedné 01, jak před startem zavadím o plyn, tak už na sytič nastartovat nejde, jen pracně bez něj a pak jej povytáhnout. Na jiné před startem tak dvakrát sešlápnu plyn, vytáhnu sytič a bez plynu jede na první cvrnknutí. Já osobně už ze zvyku spojku sešlapuji vždy a benzín ručně po delší době ručně nacupuji také, přeci jen při tom veteránském provozu té baterii ulevím :) Ale jde to i bez toho - viz výše je pravda.

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 15:50
od Kopr
Tý vole ,to je zase román :mrgreen: ale jo ,má to hezké kluk ušatá ,jde vidět že je študovaný 8)

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 18:11
od bík-kom
Díky za odpověď, od Laďuši trochu delší, ale srozumitelné :D Prostě poznat co dělá autu dobře. Taky jak to nemá otáčkoměr, tak se řídím zvukovým projevem no a co si budeme řikat, to auto prostě řve :D a já mám nutkání tam tu čtyřku šoupnout už lehce nad padesátkou. Ale jsem překvapen, jak je to auto svižné. Sice teda není stabilní a do zatáček mám k tomu docela respekt. Udělám pár fotek a napíšu další dotazy. Například jedna věž rezne a nevypadá dobře, tak jestli bude to bude potřeba opravit či ne... Docela hezky tu někdo poznamenal: "někdo provozuje útulek pro opuštěné pejsky, jiný zase pro vysloužilé žigulíky" což bude asi i můj případ.

Tady aspoň jedna fotka, když se do toho chtěl kamarád posadit
http://www.imagehosting.cz/?v=p1080320.jpg

Auto v podstatě zatím není moje, po novém roce bude přepis přes ZTP a na jaře se pokusím na autu trochu něco udělat. Jen jsem docela "laik" tak to bude sranda. Snad je tu někdo z Prahy s kým by se dalo hodinku pokecat, pozeptat se atp.

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 18:30
od Marťas
bík-kom píše:Snad je tu někdo z Prahy s kým by se dalo hodinku pokecat, pozeptat se atp.
Jsem rád, že je tu konečně někdo z Prahy :) Konzultace jsou vítány a jsi samozřejmě zván i na Ladashůze prežské sekce :wink:

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 19:17
od mceza
Jsem také Lada-nováček a ty otáčky mi taky moc nesedí. Je to takový špatný stav - pětka tomu chybí, ale zas by jí to pořádně neutáhlo (ne, tak jak já bych si přál - vím, že někdo ji tam má). Také dávám čtyřku kdykoli to de, protože (ač zastánce toho, že benziňák se musí pořádně točit) mi to rve uši.

A já nerad trápím svého žigulíka :D

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 19:23
od Jelen
Jen k tomu sitiči, moje 06 třeba nemá ráda vytaženej sytič na plno, nenastartuje, a když sytič vytáhnu za běhu úplně, tak chcípne. Proto dávám sytič kousek pod maximum, asi tak 3/4 chodu a chytne vždy perfektně. Po delším stání napumpuju ručně (mám v <I> baterku a kdybych to neudělal, nenastartuju), dvakrát, třikrát hantnu na plyn a pak startuje hned. Za tepla to chce většinou plnej plyn, nebo aspoň trochu, bez plynu zas nechytne.

A podtáčet to auto taky není dobré, optimální otáčky jsou to nejlepší, co motor může dostat. :)

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 19:36
od JmJ
Jelen píše:Jen k tomu sitiči, moje 06 třeba nemá ráda vytaženej sytič na plno, nenastartuje, a když sytič vytáhnu za běhu úplně, tak chcípne. Proto dávám sytič kousek pod maximum, asi tak 3/4 chodu a chytne vždy perfektně. Po delším stání napumpuju ručně (mám v <I> baterku a kdybych to neudělal, nenastartuju), dvakrát, třikrát hantnu na plyn a pak startuje hned. Za tepla to chce většinou plnej plyn, nebo aspoň trochu, bez plynu zas nechytne.

A podtáčet to auto taky není dobré, optimální otáčky jsou to nejlepší, co motor může dostat. :)
nepridira ti ten teleskop u sytice? pripadne neni v perdeli membranka a tahla k teleskopu? tak mi to totiz pripada, ze kdyz sytic plne vytahnes, tak ho vlastne udusis, protoze motor si sam sytic nepriotevre jak by mel.


ja startuju jednoduse. vytahnu sytic na plno, a bez plynu s vymacklou spojkou (v -10 to dela divy) startuju. kdyz sem stal vic jak 2 dny, tak na prvni kratke protoceni nic, nekdy jen blafne, na druhe nic, na treti brnk a jede. problem je v padajicim benzinu, musi si ho dotahnou. pokud palivo je, tak na prvni sup.

teply motor v lete odstaveny na 20 minut a vic startuju s plynem na podlaze a pak ho musi trochu proturovat, zjevne se dusi vyparama.

studeny motor za +10 stupnu po prvni startu a hned vypnuti se toci i bez sytice. trapi se moc, ale toci se. a chyta na prvni prevaleni i takto za studena bez sytice.

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 19:48
od Jelen
Vidíš, to mě nenapadlo, že to může dělat tohle. Teleskop bude dobrej, protože když jsem rozdělával karbec, tak se hýbal, ale membránka může bejt v háji. Koprovi to na Moskviči dělá taky.

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 20:58
od Luky
bík-tom, Zrovna jsem se vracel z vesnice do práglu a napadla mě jedna vcelku podstatná připomínka. Rozhodně to chce přídavné světlomety do předu. I na dálkové jsou ty banky v 01 tragický. Osobně se s tim v noci nad 80 už bojim. Když se zapomenu a nechám tam ve vesnici dálkový, tak na mě nikdo nebliká, páč je to neoslnuje :rolleyes: , tak si asi dovedeš představit jak se s tim člověku jede.

Re: Výběr Lady na cesty

Napsal: úte lis 27, 2012 21:23
od Jan Vaníček
Ty přídavný světla pomůžou pouze, pokud je lze použít. Myslím, že při správném dobíjení, nových parabolách a žárovkách H4 to asi úplně tragické nebude. Celá řada nových vozů nemá ani tak velké lampy jako 01. Výše popsaným bych začal.