Stránka 3 z 6
Re: co s motorkou
Napsal: pát čer 15, 2012 07:01
od Vašátor
Pokud se dají sehnat ráfky za takto pěknou cenu, na chromování bych se vyprdnul. Vyšlo by to mnohem dráž. Kdyby někdo potřeboval kontakt na chromaře v Brně, mohu poskytnout. Dělá to poctivě, za rozumnou cenu. Dle přání Cu-Ni-Cr nebo pouze Ni-Cr (levnější).
Re: co s motorkou
Napsal: ned črc 08, 2012 00:11
od MartasBrno
Čím leštíte motor, stíty brzd a další hliníkové díly? Na blbosti a čištění oceli používám 30 let starej silichrom, ale než s tím šáhnu na hliník, radši se ptám, aby pak nebylo pozdě. A jak s utěsněním výfuku? Dočetl jsem se něco o azbestové šňůře, co se hned vyklepe a ztratí...
Re: co s motorkou
Napsal: ned črc 08, 2012 21:16
od cackler
Ikdyž je to prasečina, tak nejspolehlivější je silikon...
Re: co s motorkou
Napsal: ned črc 08, 2012 21:25
od ger007
http://www.chromtechnik.cz/p_info/552-s ... mm/?Lang=1
osobne mam toto, nalestil som len jeden AL disk na auto ale primarne som to kupil pre motorku

Re: co s motorkou
Napsal: ned črc 08, 2012 22:51
od MartasBrno
Zkusil jste někdo fichtlkrámek?
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/radici_paka.html Mám radičku nalomenou, už několikrát neodborně svařovanou a nová se mi jaksi zalíbila - to samé ty rozškubané gumy na stupačkách. Hrůza, jak to ten olej rozežírá.
Re: co s motorkou
Napsal: pon črc 09, 2012 04:26
od Marťas
Fichtlkrámek je super věc. Asi kilometr od baráku mám toto
http://www.moto-ruzicka.cz/ . Tam je k sehnání naprosto vše, ceny jsou z 90% mírnější oproti e-shopům a pracuje tam pán, který tomu opravdu rozumí, určitě by se to dalo odebrat i tam.
Zrovna gumy na stupačky jsem tam kupoval a jejich kvalita je skvělá, i přesto, že se jedná o novou výrobu.
Re: co s motorkou
Napsal: sob črc 21, 2012 22:03
od MartasBrno
Rád bych aby mi někdo řekl, jestli dělám blbost, nebo ne.
Pincek nejel tak deset let odhadem, v nádrži měl zbytek benzínu. Když jsem to vypouštěl z nádrže, respektive doloval to po demontáži totálně zarostlého kohoutu, teklo žluté hrozně smradlavé cosi, co dřív mohl být benzín. No a na stěnách a na dně zůstaly usazeniny asi separovaného oleje. Měl jsem to před vylitím přoštěrchat aby seto zase rozpustilo, ušetřil bych si tím práci?
Udělal jsem to, že jsem v nádrži honil chvíli kuličky z ložisek s trckou benzínu, pak to propláchl proudem vody a na vytěsnění vody použil líh. Líh mi roapustil a umyl stěny, ale dno je asi větší oříšek, trvá to dýl. Má cenu v tom zase honit cca deci nebo dvě lihu aby mi to umylo to dno?
Povrch nádrže je místy mírně orezlý. Doporučíte ostrý štěrk frakce 4-8 a štěrchat?
Nechci tomu dávat přílišnou péči, jen aby to bylo zhruba čisté...
Re: co s motorkou
Napsal: sob črc 21, 2012 22:12
od Cory
Ja by som to naplnil matičkami a pripevnil na miešačku

Re: co s motorkou
Napsal: sob črc 21, 2012 22:28
od Kopr
Fichtlkrámek je supr ,akorát vždycky něco zapomenu a pak zase musím platit kilo za poštovné ,a přitom skoro kolem jezdím každý den ale výslovně si nepřeje osobní předávání věcí

Re: co s motorkou
Napsal: ned črc 22, 2012 11:09
od Vašátor
Pokud je v nádrži jen nějaký zbytek usazenin, vyprdnul bych se na to. Předpokládám, že palivový filtr máš namontovaný. Kdyby se to ovšem mělo dělat poctivě, tak přesně jak píše Cory. Kyblík matiček a hurá na míchačku. Do očištěného vnitřku nádrže pak nalít deci epoxidového základu a rozlívat po stěnách. Epoxidová vrstva tak hezky ochrání před další korozí.
Re: co s motorkou
Napsal: úte črc 24, 2012 15:38
od MartasBrno
Děkuji. I za přítele na telefonu.
Re: co s motorkou
Napsal: úte črc 24, 2012 22:02
od Vašátor
Však není za co

Re: co s motorkou
Napsal: pát črc 27, 2012 19:45
od MartasBrno
Mám otázku na elektrotechnicky zdatné jedince. Jde o zapalování na pinckovi.
Podle toho co vidím na stroji, je zdrojová cívka na magnetu použitá jako indukční, přičemž k ní připojená klasická indukční cívka je využitá jen jako autotransformátor. Čili kladívko zkratuje zdrojovou cívku a krmí ji proudem. Při rozpojení kladívka se ve zdrojové cívce indukuje napětí, které se transformuje přes připojenou indukčku na vysoké napětí.
Bateriové zapalování (aspoň v našich autech) ja zapojené tak, že se ze zdroje napájí indukčka, ta se připojuje jedním koncem na kostru aby se nakrmila proudem a při rozpojení indukuje a zároveň transformuje napětí.
Proč je u malé motorky z Bystrice použitá první, podle mně nestandardní varianta zapojení? Kvůli eliminaci přechoďáků a zvýšení spolehlivosti? Kvůli snížení ztrát v mědi při krmení cívky energií?
Můj cit na elektriku by to radši viděl tak, jak je to v autě, kvůli stabilním podmínkám na primáru indukčky... teda v rámci omezených možností magneta.
Jinak nádrž mám lihem vypláchnutou úspěšně, další úprava je bez komentáře.
Re: co s motorkou
Napsal: pát črc 27, 2012 20:54
od Křečík Barbuška
Nechápaje vůbec princip toho prvního, respektive neznaje zapojení atd. matně tuším, že bateriové tam nebude asi z důvodu nedostatečné kapacity zdroje. Jde tedy jen o mou značně neinformovanou smyšlenku

. Nahoď schéma toho nesmyslu

.
Re: co s motorkou
Napsal: sob črc 28, 2012 12:15
od Luděk Musil
Obávám se Martine, že to co vidíš a popisuješ se nezakládá tak úplně na pravdě.
Musel jsem chvíli hledat, nakonec jsem i našel, malou (formát A5) knížku od slovenského autora Eduarda Ďurkoviče s názvem Motocykel údržba a opravy, ve které se autor zaměřuje na motocykly Babetta, Jawa 50, Jawa 90, Manet, ČZ 125.
V sekci zapalování popisuje dynamo-akumulátorové zapalování i zapalování se zdrojem střídavého proudu. Obě zapalování používají stejné komponenty, tedy zdroj proudu, přerušovač (kladívko), kondenzátor, zapalovací cívku a svíčku.
Větší motocykly mají místo na baterii, proto používají dynamo nebo alternátor s usměrňovačem. Malé motocykly používají alternátor.
Dynamo dodává stejnosměrný proud do baterie (a zároveň) i na cívku. Z druhé strany kladívko spojuje a rozpojuje kostru, čímž vzniká vysoké napětí pro činnost svíčky. Alternátor v malém motocyklu dodává střídavý proud na cívku. Z druhé strany je to stejné jako u SS proudu.
Alternátor (u Jawa 50) má 3 cívky, které napájejí zapalování, světla, houkačku.
Takže zapalování na pinckovi je v podstatě stejné jako u Lady. Rozdíl je pouze v napětí (stejnosměrné - střídavé) a absenci baterie.
L.