Stránka 3 z 3
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: pon kvě 07, 2012 19:56
od vik2
to byla jen fantazie.....
vzpominka na to, jak jel Majovo kombik.....
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: pon kvě 07, 2012 20:29
od Netopýr
jj, info o tom jak nahonit výkon u břichoplazů je všude spousty, ale jak zvednout výkon a krouťák v nižších i za cenu, že maximální hodnoty nahoru nepůjdou... to je jako hledat matku kolem horkýho vejfuku :c)
Net.
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: pon kvě 07, 2012 21:45
od vik2
motory ladene na kroutak maji užší dlouhe sáni. jine časovani ventilu. a dalsi drobnosti.
U Nivy ho ale nejlepe nahonis prevodama.
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: úte kvě 08, 2012 06:15
od Netopýr
jasně, dlouhý sání pro větší točák na úkor výkonu je jasný, ale je to taky jediná obecně známá informace :c))
teda ještě kromě zvětšování zdvihu na úkor vrtání :cD
Net.
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: úte kvě 08, 2012 08:13
od vik2
kdo chce kroutak dole, koupi si diesela.
Kdyz mas pocit slabeho benzinaka, zmen prevody. Zustane ti rozsah otacek a ziskas i silu dole....
Hnilicka byla vydechla 1600. v naparavach bylo 1:5,15 a nikdy jsem nemel problem do jakehokoliv kopce.
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: úte kvě 08, 2012 15:19
od Netopýr
myslim si, že tohle vlákno je o něčem trochu jiném...
Net.
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: úte kvě 08, 2012 19:19
od Majo
musim to napravit, pisal som to po slovensky(az teraz mi doslo ze v cestine to beriete ako mnozne cislo) - proste najlepsie to poznat u karburatoru(jedneho karburatoru, origo 1.6i som mal na mysli), nie u karburatorov(dvoch dvojitych), to uz je ine kafe a spravne poznamenane nie do nivy
a o com je toto vlakno je tazko povedat, kedze vsetko co realne zdvihne vykon motoru, autor temy zavrhol.
A Vik ma pravdu s tymi prevodmi, na origo vykon je prevodovka moc dlha....
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: úte kvě 08, 2012 20:04
od Netopýr
jenže jsem nebyl schopnej sehnat nikoho, kdo by mi do pětikvaltu dal první čtyři kvalty z 2101... :c(
difery:
uvažujemeli 4,3:1 jako jediný dostupný za rozumnej peníz, tak jak je to s novýma poloosama (r.>2003) do staršího typu? bylo by potřeba vyměnit náboje, poloosy a kus diferáku, ale soukolí 4,3:1 by mělo pasovat?
motor:
vyšší kompresní poměr, delší sání (v extrému např. šnorchl), u karbecu si pohrát s tryskama a rozdělovačem, u SPI/MPI leda chip na míru (což normální člověk nezaplatí)... co vačka? jak by se choval motor v nízkých otáčkách např. s 260/260?
Net.
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: stř kvě 09, 2012 07:41
od Majo
s tou prevodovkou je to nezaplatena robota, keby Ti niekto zahlasil, ze OK, ale chcem za to 200€ tak by sa Ti to nevidelo, ale kolko je s tym drbkania to uz nik nevidi...
2003 vyssie - rozdiel je prave v dife, cize do noveho pasuje zo stareho len sukolie, satelity su ine. Polosy su ine len vnutorne, ktore su v diferaku a tie co idu po vonkajsie homoklby. Mam za to ze nabode a vonkajsie klby su rovnake(tak na 90perc). Zadny diferak je rovnaky cely, cize len vymena kus za kus.
Pozor, snorchel nie je predlzenim sania ako takeho. Tu ide hlavne o vzdialenost medzi valcom a skrtiacou klapkou, preto je sanie MPI zatocene do slimaka. Snorchel by musel mat relativne maly priemer aby ovplyvnil priebeh krutiaceho momentu a to by si vyziadalo dan vo forme znizenia vykonu najma vo vyssich otackach a pri naplno otvorenej skrtiacej klapke.
U SPI chip nema zmysel, to je prilis primitivny system aby sa to nejak vyrazne prejavilo, cize cena/vykon velmi nerentabilne.
Vacka, akakolvek ostrejsia ma nastup vo vyssich otackach, takze tymto smerom nie. Zas vacka s vacsim otvaranim ventilov na mieru(ako je to u 1.7 oproti 1.6ke) by zase stala tolko, ze by sa to neoplatilo....
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: stř kvě 09, 2012 07:52
od vik2
s tou klapkou nemas pravdu predsedo,,,, na funkci živočicháře to ma vliv i za ni...
K dokonalosti toto dovedli u Jablek trebas v Honde. promenliva delka sani a nekolik rezonacnich komor. A taky u BMW, taky promenliva delka sani viz. DYSA ventil.
a s tema osama taky asi ne, jsme to kdysi resili. a nekde to tu bude. ze jsou silnejsi az uplne ven. vcetne kloubu vnejsich...
a vzadu taky jsou jine osy, nepasujou. protoze jsi to kdysy rozlamal, satelity konkretne. a byly jine nez na stare verzi.
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: stř kvě 09, 2012 08:50
od Majo
Ja som potom doplnil, ze dlzka sania ma vplyv aj za klapkou, ale nie taky vyznamny ako pred nou. Pokial tam das taku ruru ako ja, tak to vplyv mat nebude, pretoze nic nevytvori ziadny dalsi podtlak, ale ak pouzijes trubku maleho priemeru, tak ano... A najvyznamnejsie to je tam, kde su este sacie kanaly nespojene - teda pred kazdy valec ide kanal zvlast, tam to najviac ovplyvnuje prave ten valec ktory nasava.... Ono je to strasna veda, aby sme to tu takto laicky rozoberali...
S tymi osami to uplne presne neviem, kazdopadne ja som uz mal na svojej aj tenke osy a obyc difec ked som svoje polamal a mal som len tieto nahradne. Ale pravdou je, ze som to rozobral v homoklboch a poskladal si z toho riadneho zmatka.
A vzadu su sice ine polosy, ale neviem aky to ma vyznam, pretoze diferak je stejny ako u starej lady - polosy sa totiz ku stredu zuzuju do stareho povodneho priemeru. A tu som si isty na 100percent, pretoze zadny dif som menil asi 10x(ved tam mam momentalne komplet tvoju uzavierku). Satelity som totiz polamal v prednom, prave preto, ze polosy vydrzali. Zadny som zadrel, pretoze mi vytiekol vsetko olej, to si trochu pleties
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: čtv kvě 10, 2012 07:18
od vik2
mas pravdu, je to velka veda a velmi slozite vypocty. nejde jen o prumer potrubi, ale i tvar a rezonacni komory. v sani diky praci ventilu vnikaji razy a nasledne rezonacni vlny. To vsechno pomaha lepsimu sani.
To same vyfuk.
Vyladenej atmosferickej motor je umelecke dilo.
Na druhou stranu zakladni veci vetsinou fungujou. Vetsi klapka, otevrene sani, ladene svody(taky vetsi kroutak a driv), vyhodit KAT, a dalsi...
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: sob kvě 19, 2012 13:34
od Netopýr
Majo píše:s tou prevodovkou je to nezaplatena robota, keby Ti niekto zahlasil, ze OK, ale chcem za to 200€ tak by sa Ti to nevidelo, ale kolko je s tym drbkania to uz nik nevidi...
o tom to právě je, nemam na to vybavení, ale jetli je to 200E bez převodovek (čtyřkvalt a pětikvalt), tak je to na občasnou vyjíďku fakt dost
ideální stav by byl upravit redukci v přídavce, ale tam předpokládám by to bylo cenově ještě horší... na druhou stranu klasická "silnční" část by zůstala bez poskvrny :c)
Net.
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: sob kvě 19, 2012 13:52
od Michael 4x4
Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků
Napsal: sob kvě 19, 2012 14:00
od ger007
chces pridat vykon ?? ,
Tuto ho pridas
https://sites.google.com/site/veselovol ... ada/engine
inac chcel som si to objednat, ale po otazke ci je mozne to poslat na slovensko alebo kolko to stoji mi bol ponuknuty neaky hydrogenerator ci aka kktina,
ale na tvoju otazku toto prida urcite na spotrebe aj na vykone tak 1,03687 %