Stránka 3 z 5

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: sob pro 24, 2011 11:01
od Laďuša
Marťasi, načal jsi horký téma - vlak je lepší i v létě :P :mrgreen:

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: sob pro 24, 2011 16:30
od Marťas
Například (a možná pouze) na čundr, protože v autě řidič nemůže chlastat, nebo hrát na kytaru :finga:

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: ned pro 25, 2011 12:58
od Cory
Ja som mal ozona s mechanickou klapkou a mam pocit ze to slo este lepsie ako weber (akceleracia z nizkych otacok) a zralo menej ako weber,ale trosku viac ako origo ozon :)

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: ned pro 25, 2011 13:32
od Křečík Barbuška
Tak a teď jsi mu v hlavě udělal už úplný zmatek, že do toho nakonec zatouží dát íčko :mrgreen: .

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: ned pro 25, 2011 15:03
od Sid
Že som tak smelý by som si dovolil poradiť, že pokiaľ by to malo byť niečo ako historické vozidlo bolo by dobré mať všetko zodpovedajúce roku výroby.
Zrovna nepatrím medzi fajnšmekrov, ktorí vedia zhodnotiť každý karburátor, ale pri autách, ktoré máme v zbierke je aj OZON aj klasický karburátor. A nieako neviem vicítiť žiadneho rozdielu. O spotrebe sa viem vyjadriť len ako o diagnostickom údaji, ktorý je pri karburátore OZON nižší, ale sú to rozdiely, ktoré sú pri používaní auta na občasné výlety nepodstatné. Každopádne je spotreba 8l/100 km nižšia než menovitá hodnota uvádzaná v literatúre.

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: ned pro 25, 2011 16:40
od MartasBrno
Rozdíl je jasný. Jednak je historickým faktem, druhak je ukazatelem technologického vývoje. To, že třeba uživatel nepozná nějaký extrémní rozdíl neznamená, že se nekoná. I ten nejstarší karbec je dělaný na to aby poslouchal svého pána; musel by to být pěkný hajzl, aby si po montáži ozona majitel odfouknul a třikrát se poklonil k východu každé ráno, když do té plechovky leze.
Údaj v literatuře platí pro plné zatížení? To je dobré vědět.

K tomu ozonu předělanému na mechaniku - podle mně je subjektivně lepší funkce daná tím, že ozon má dokonalejší provedení soustav nízkého zatížení, resp. jinačí první komoru. To samo o sobě zní slibně. Druhá věc, vysoké zatížení, ovládání mechanicky prostě dává možnost obejít "vyšší moc konstruktérovu". Cory, to jsou zřejmě ty tvoje zkušenosti co popisuješ.

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: ned pro 25, 2011 17:26
od Johny21013
Tak, jelikož byly vánoce a já sem mimo jiných věcí na Ladu dostal i právě Ozona, tak ho tam asi namontuju :-D

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: ned pro 25, 2011 18:25
od Johny21013
MartasBrno píše:Podívej, Ruda nad Moravou. Tam stejně nikde žádné město není, nejbližší je Brno nebo Praha. ;-) Zajímá tě provoz meziměsto, nejlíp za dobrého počasí. V zimě bych to netrápil, v těch horách u vás... Deset let jsme jezdili do Branné na dovolenou a dělali výlety po okolí. Auto je dobré na léto, ale na zimu je lepší vlak.
Tak, u nás je největší město v okolí Šumperk a to neni ani pořádný město. Myšleno v porovnání s Brnem. Co se týká toho provozu, tak to meziměsto a pěkné počasí, to je naprostá pravda, já stejně v zimě nehodlám jezdit, ne, že bych jezdil vlakem, když už, tak autobusem, ale na zimu sou nový auta a neni třeba huntovat Žiguláka. :-)

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: ned pro 25, 2011 21:32
od Sid
Marťasi asi ti to príde divné, ale práve pri kúpe 2102 žiguli miesto 2102 posledného prevedenia s palubovkou 21011 sa až mám chuť klaňať k východu. Podľa mňa čím starší ročník, tým lepšia LADA. Ten OZON je síce pekný, ale najlepší je fungel nový. Mali sme pôvodne ten Markov slávny pretryskovaný karburátor, ale postupom času sa rozladil a sral nás až neuveriteľne. Dali sme zánovný, paráda, ale mám taký pocit, že postupne začne mať aj ten trucovné maniere. Najhoršie však je to, že v dielenskej príručke o OZONOCH nieje nič, lebo vtedy ešte neboli.

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: ned pro 25, 2011 21:50
od Puhi
ako píše sid... ozon je dobrý tak do šrotu :D nikto, opakujem nikto ma nepresvedčí o tom, že je ozon dobrý karbec. Skôr, alebo neskôr zkončí, a to konči dosť rýchlo... Napr. u mňa ozon na prvú trnavu čo som bol (2008) šľapal ešte dobre, ako voľnobeh, tak aj spotreba (so 4q 7 litrov), avšak o rok na mnichovo hradiště bolo problém voľnobeh udržať nech som sa ho snažil nastaviť ako som iba chcel. a spotreba išla tiež nad 8. A druhú šancu som dal ozonu tiež, dal som druhý, vraj bezproblémový, no po pár sto kilometroch začal rovnako štrajkovať. Kúpil som úplne nový solex na 1.7, voľnobeh sa nastavuje cez klapku, mechanika na 2 klapku a neviem si vynachváliť :D odkedy som ho kúpil, a to už nejaký rok bude, som sa nastavovania voľnobehu ani nedotkol... proste podľa mňa najlepšia voľba...

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: pon pro 26, 2011 08:18
od Cory
neboj aj ten sa ti dojekaká, viem o tom svoje :P

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: pon pro 26, 2011 11:23
od MartasBrno
Nikoho přesvědčovat nebudu, jezdím jeden karbec bez nastavování třetí rok. Bavit se o kvalitě karbecu na ojetým verku, kterej má neznámou minulost a stav nemá smysl. Ano, správně, když je to nové, tak je to dobré. Jako skoro všechno. Ano, starší lady byly zřejmě kvalitnější, ale to přece neznamená, že by pozdější inovace byly špatné :-D Propána, kde bychom bez inovací byli? V zadku akorát.

Představte si, že by dva lidi z tisíce měli problém se vstřikováním na olítané škodě felicii s 200 000 bez údržby a chtěli by, aby to fabrika přestala vyrábět a vrátila se ke karburátorům, nejlépe 32BS co byl na škodě 100. Jasně, na něm se nic nepodělá, protože na něm nic není, je to trubka s dírkou. Ale s tím bych dotyčné poslal do zadku. Snad to pochopíte. To, že má jednotlivec potíž v jednom případě neznamená, že jsou špatné i všechny ostatní případy.

Side, dílenskou příručku si musíš pořídit novou. Anebo budeš muset nadosmrti jezdit jen se starým weberem a nikdy si nebudeš moct pořídit žádného žigula novějšího než z roku 79.

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: pon pro 26, 2011 11:27
od Laďuša
Mě Webra seřídil Marek. A už jsem na něj nesáh. Pak jsem si ho vyměnil na Ozona. Seřídil mi ho Marek. A od tý doby jsem na něj zase nesáh. Je to přes 2 roky a změnu nepozoruju. Ale možná, třeba, by ta spotřeba šla zase o deci dolů, kdo ví? :)

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: pon pro 26, 2011 19:45
od Johny21013
MartasBrno píše:Nikoho přesvědčovat nebudu, jezdím jeden karbec bez nastavování třetí rok. Bavit se o kvalitě karbecu na ojetým verku, kterej má neznámou minulost a stav nemá smysl. Ano, správně, když je to nové, tak je to dobré. Jako skoro všechno. Ano, starší lady byly zřejmě kvalitnější, ale to přece neznamená, že by pozdější inovace byly špatné :-D Propána, kde bychom bez inovací byli? V zadku akorát.

Představte si, že by dva lidi z tisíce měli problém se vstřikováním na olítané škodě felicii s 200 000 bez údržby a chtěli by, aby to fabrika přestala vyrábět a vrátila se ke karburátorům, nejlépe 32BS co byl na škodě 100. Jasně, na něm se nic nepodělá, protože na něm nic není, je to trubka s dírkou. Ale s tím bych dotyčné poslal do zadku. Snad to pochopíte. To, že má jednotlivec potíž v jednom případě neznamená, že jsou špatné i všechny ostatní případy.

Side, dílenskou příručku si musíš pořídit novou. Anebo budeš muset nadosmrti jezdit jen se starým weberem a nikdy si nebudeš moct pořídit žádného žigula novějšího než z roku 79.
Toto jsou podle mě naprosto rozumná slova, totéž tvrdím i já a proto říkám, že Ozona v provozu určitě odskouším. Baví mě v tom šťourat a nebojím se, že bych něco podělal, maximálně to nepojede, no co, všecko se dá opravit :-)

Re: LPG do 21013, ANO, či NE?

Napsal: pon pro 26, 2011 22:26
od mayo456
ja mám tiež ozona a no problem. :)