Stránka 3 z 3
Re: Rekuperace energie
Napsal: ned pro 04, 2011 15:38
od Laďuša
Já končim, byl jsem drsně vyhlášen
Ale stejně, já panu Volejníkovi věřim
Mam z toho pár poznámek, i ňákej ten propočet ceny nam dělal a vychází to na 2 Kč/km i při započítání cca 200 000 za baterii a 2000 nabíjecích cyklů.
Re: Rekuperace energie
Napsal: ned pro 04, 2011 20:17
od Štěpán
Vývoj nové generace akumulátorů se zrychluje (Race to develop next-generation staorage betteries heating up), s. 7
Toyota Motor, Mazda Motor a společnost NE spolupracují na vývoji technologií, které výrazně zvýší kumulační schopnost akumulátorů používaných v automobilech i domácnostech. Toyota, Tokyo Institute of technology a High Energy Accelerator Research Organization vyvinuly prototyp nové generace akumulátorů, jejichž základem je nová sloučenina. U akumulátoru bylo tekuté, snadno hořlavé jádro nahrazeno jádrem pevným, takže použité materiály nemusí být ohnivzdorné; to umožnilo použít jednodušší strukturu a následně i snížit výrobní náklady akumulátoru. Výroba akumulátorů ve tvaru tabulí umožní "skladování" několikanásobně vyššího množství elektrické energie v porovnání s bateriemi současných elektromobilů a takto získaná kapacita výrazně prodlouží dojezdovou vzdálenost kompaktních elektromobilů na jednu náplň na cca 1000 km (u existujících elektromobilů je to cca 200 km). Mazda a Hiroshima University vyvinuly nový elektrodový materiál zvyšující kapacitu baterie o cca 80 %. Materiál, jehož základem jsou kulové molekuly uhlíku o průměru několik stovek nanometrů, umožní snížit hmotnost baterie na polovinu při zachování stejné kapacity, což umožní zdvojnásobit dojezdovou vzdálenost vozidel s elektrickým pohonem v porovnání se současným stavem. Nový elektrodový materiál má být komercializován do pěti let.
Re: Rekuperace energie
Napsal: pon pro 05, 2011 08:27
od Luděk Musil
Notyvole
Štěpáne, rozuměl jsem asi tak polovině textu ... ale i to mě těší
. Obzvláště mi dělaly problém cizí slova.
Ale potěšující je, že vývoj jde (mnohokrát rychleji než) mílovými kroky kupředu. L.
Re: Rekuperace energie
Napsal: pon pro 05, 2011 18:16
od Štěpán
Někteří tomu stále nevěří, že to s těma baterkama můžeme dotáhnout někam dál. Největší vývoj ohledně elektromobilu je v Japonsku. Europa celkém zaostáva.
Další článek:
Nissan: malý, finančně nenáročný palivový článek (Nissan introduces small, low-cost fuel cell), s. 24
Nissan představil na výstavě "Advanced Technology Presentation Meeting & Test-drive Event" modul automobilového palivového článku, který vznikl sdružením jednotlivých palivových článků. Nový modulový článek je výrazně menší a tenčí, takže jej lze umístit pod podlahou vozidla. Výkon, hmotnost a objem nového modulu je 85 kW, 43 kg a 34 l; článek použitý v roce 2005 u modelu X-Trail FCV měl parametry: výkon - 90 kW, hmotnost - 120 kg a objem - 90 l. Nový modulový článek vznikl umístěním cca 400 článků vedle sebe, což snižuje jeho velikost i výrobní náklady (u modulu z roku 2005 bylo použito 150 článků umístěných ve třech řadách). Výstupní měrná hmotnost nového modulového článku je 2,5x vyšší než u článku použitého v roce 2005, jeho výrobní náklady jsou v porovnání s výše zmíněným článkem šestinové v důsledku snížení množství platiny o 75 % a 75procentní redukci počtu použitých komponentů.
MartasBrno píše:
Štěpáne, máte nějaké hodnoty spotřeby energie na ten evropský jízdní cyklus, nebo čím že to auto honíte?
Nějak nerozumím otázce.
Myslíš, jako kolik spotřebujeme elektřiny?
Re: Rekuperace energie
Napsal: pon pro 05, 2011 22:11
od MartasBrno
No pochopil jsem, že to auto honíte na válcích a něco na tom měříte. Zajímá mne, s jakou spotřebou by ta vaše oktávka reálně jezdila, aby to šlo porovnat s náklady na provoz normálního auta.
Re: Rekuperace energie
Napsal: stř pro 07, 2011 13:12
od Panthymaeus (Honza)
Už to vidím eležiži nebo eLada 2104
elektro vozítka budoucnost jistě mají, ale dle mého jen do měst.
Re: Rekuperace energie
Napsal: stř pro 07, 2011 13:27
od dvk
Na druhou stranu - dát do kufru 200kg baterií - ideální na zimu !
Re: Rekuperace energie
Napsal: čtv pro 08, 2011 18:12
od Štěpán
MartasBrno píše:No pochopil jsem, že to auto honíte na válcích a něco na tom měříte. Zajímá mne, s jakou spotřebou by ta vaše oktávka reálně jezdila, aby to šlo porovnat s náklady na provoz normálního auta.
Spotřeba by se dala srovnat s dojezdem stejným, jako ma dobře seřízená 2105 na 1,2x rezervu v nádrži. Víc ti říct nemůžu.
Re: Rekuperace energie
Napsal: sob pro 10, 2011 13:17
od Puhi
stále som si myslel, že budúcnosť je jedine v autách na vodík... avšak tie batérie dávajú úplne iný pohľad na elektromobily... hmm..