Topení teče do řj, to je problém číslo jedna.
Spojka vydrží 160 000 - 300 000 km podle toho, kde jezdíš a jak. Já měnil po 180 tisících, ukázalo se, že zbytečně brzo, novou mám Sachs.
Kotouče a hlavně obložení ATE nebrat, odlupuje se od podkladu, ruské origo tím trpí taky, ale ne až tolik. TRW v pohodě.
Ročníky 2006-2008 - praskají svody nad katalyzátorem, dá se to zavařit nebo koupit nový kat, je to v jednom kusu. Výměna je snadná, jen je třeba počítat s utrháním šteftů pod katalyzátorem.
Propálilo se mi těsnění pod hlavou, výměna 98000 km, dorovnal jsem malinkou mělčinku u prvního válce od oka šmirglem (čili zbytek dorovná utažení hlavy a tesnění), po 199740 km stále ok.
Prorezl chladič, nový Nissens je supr.
Bezdůvodné spínání sahary - některé Kaliny mají dva větráky a tři relátka, moje má jeden větrák a jedno relátko, spínané tranzistorem v řj - příčina bezdůvodného sepnutí je v překročení spínacího proudu tranzistorem v řj, čili 1) zatopení tranzistoru v řj 2) koroze/vlhkost zásuvky na sahaře 3) vadné relé
Odchází motorky stahovaček oken (mám měněné obě strany jednou)
Odchází motorky stěračů (mám původní, ale Pavesovej Kalině umřel)
Odchází usměrňovací blok na alternátoru - s efekty, jinak řečeno požárem. Aktuálně můj nájezd 199740 km se zastavil právě na tomhle.
Koroze - kapsy před zadními koly, přední hrana kapoty, A-sloupky, panty kapoty, kapsy za předními koly, předky blatníků (klepou o nárazník, hodilo by se na tu hranu něco vlepit). Podlaha překvapivě bez problémů, byť jsem měl pod kobercem louži kondenzátu.
Výfuky - ruské nebo druhovýroba, všechny vydrží 4 roky. Pozor na Polmostrów, zadní tlumič má špatně navařený hák, takže až výfuk zrezne, prostě upadne na silnici. Originál má hák převařený přes trubku až na lem tlumiče, stejně tak polský Marix, když prorezne, začne prdět, ale neupadne. Krom toho Polmo vaří trubky, jaké jim přijdou do ruky, místy má zadní díl průměr i jen 42mm. Překvapivě na hlučnost ani výkon to podle všeho nemá vliv, pořád to jede 200.
Přední tlumiče - už mám třetí, originál vydržel cca 110 000 km, KYB 80 000 km, teď mám Sachse.
Pásky, které drží nádrž - proreznou na prach, nic z nich nezbylo, jen ta guma, do které byly zasazené. Šrouby utrhneš, odvrtáš, zatočíš a zalepíš nové štefty, koupíš v Bauhausu hliníkové pásky správného rozměru, natvaruješ, navrtáš díry, několikrát omotáš širokou lepící páskou, a to už to auto přežije.
Stahovací pásky - hlavně ta na široké benzínové hadici a na hadicích chlazení - zreznou a prasknou. Je lepší je vyměnit včas.
Vodní pumpy vydrží věky, pokud někdo nepřetáhne napínací kladku. Mám stále původní, bez vůle.
Ložisko alternátoru vydrží věky, bez vůle.
Kabeláže, přestože jsou někde uložené hodně humpolácky, zatím bez nejmenšího problému (repráky, centrál, osvětlení, atd.)
Přední světla svítí parádně i po 13 letech.
Rozvodový řemen ContiTech je ok, jen - pozor na eshopy, míchají desítky s Kalinami a 60 a 66kW 1.6 motor, ale ne vždy to sedí. Jsou dvě šířky kladek, na 1.6 60 kW patří ta užší, sada jen s jednou kladkou (2108-1006040-10).
Brzdové kotouče se vyskytují ve dvou průměrech, já mám třeba menší (2108-3501070, TRW DF 4108, destičky GDB 1446).
Novější Kaliny mají jiné přední pružiny a misky, nesedí.
Tak. Pro dnešek jsem se z toho vypsal