Stránka 3 z 6
Re: Lada 2106
Napsal: pon lis 14, 2011 20:33
od Panthymaeus (Honza)
sid: Pokud máš nějaké fotky rady. Prosím o poslání na můj mail
- Svářečka bude pravděpodobně o Vánocích (či spíše po nich) a rady se jen hodí.
Re: Lada 2106
Napsal: úte lis 15, 2011 16:24
od Teepee
Noo, základ máš jasný.
Béžový je na díly a dojetí, trochu ho prozkoumáš co dovede, co je v útrobách, co kde prvního odpadne a tak.
Žlutý na naučení se (trochu se to polepí, polaminuje, potmelí, umeje, udělají brzdy a třeba to STK projde).
Pokud Tě to nepustí, tak už budeš vědět ze Žlutého, že renovace je opravdu velký úkol a buď do ní doopravdy půjdeš a nebo koupíš třetí už pěkný kousek, zatímco Béžového zlikviduješ a Žlutého postupně dojezdíš.
Dvě auta, to je na starání se optimum.
Počítej, že Ti přibydou časem životní starosti, budeš muset řešit bydlení, chodit do práce, tak jako většině z nás tady, kteří Ti to jen nepochopitelně rozmlouváme...
Re: Lada 2106
Napsal: úte lis 15, 2011 18:57
od Sid
Lenže málo z tých, čo to rozmlúvajú vôbec nieakú ladu vlastnoručne renovovali. Je pravda, že to niečo stojí, ale dá sa to robiť tak, že si našetríš pár korún, kúpiš niečo a začneš. A zatiaľ si budeš odkladať zas a repete. Osobne ti poviem, že zachovalý kus je krásna vec, ale väčšiu radosť budeš mať z opraveného vraku, aj keď to nebude zrovna zázrak.
Re: Lada 2106
Napsal: úte lis 15, 2011 19:24
od VrakKlub
>Sid: Díky, každá rada se mi hodí.
Začnu ale až příští rok - teď mám rozdělaného Trabanta a víc dílů by se už do chalupy nevěšlo (musí zbýt jen karosérie holá, kvůli laku
).
A s radostí z opraveného vraku naprosto souhlasím. Znám to od elektronkových rádií (pro ty, co je neznají:
http://www.radiohistoria.sk/Oldradio/ma ... cu/0000019). A auto je víc než 50x těžší a mnohem větší, takže ješte víc práce i radosti.
>Ivo: Přesně tak jsem to myslel - auto nemusí být jako nové, ale mělo by být bez hniloby, s pěkným lakem a seřízeným motorem. Zkrátka aby mě to těšilo.
>Teepee: Jak jsem už říkal, ve šrotu neskončí. Existují lepší využití. Navíc bývají vadné stejné díly, takže bych si moc nepomohl. Ale je pravda, že kdybych někde mohl zachránit hezčí, udělal bych to.
Říkam si, jestli s kamarádem neskončíme podobně jako člověk o kterém mi vyprávěl - má kravín a vevnitř ustájená auta
>Hurikán: Já bych za to ty peníze dal, kdybych je měl. Jenže v 17ti si ještě nevydělávám, krom příležitostného správkaření. Takhle mám alespoň něco, a jestli budou čtyřoké k sehnání i za pár let, třeba přibude i nějaká lepší.
A ještě jedna věc: béžová Lada má nakonzervované dutiny, takže je na tom místy i lépe. Akorát blatníky a dveře jsou špatné - dveře zkusím sehnat z vrakoviště. Nevíte o nějakém vhodném u Prahy nebo Karlových Varů?
Re: Lada 2106
Napsal: úte lis 15, 2011 19:35
od Laďuša
No nevim, na svým vraku už jsem taky opravoval leccos, ale stoprocentně můžu říct, že by mi mnohem víc těšilo, kdybych moh jenom jezdit, leštit a luxovat.
Re: Lada 2106
Napsal: úte lis 15, 2011 19:53
od Vašátor
Na té šedé nebudou jen schnilé blatníky a dveře. Počítej s tím, že budou schnilé i věže, hodně načnuté podběhy a k tomu všemu i prohnilé sloupky dveří. Navíc bych si typnul i sekery... Až to rozděláš, poznáš že toho bude mnohem více. Ale to je tak aby řeč nestála. Podle mě to dobře vystihl Teepee. Na těchto se naučit, povrtat se v tom, pojezdit a tak. Je jasný, že v 17ti nemáš peníze. Jenže rozumější by bylo našetřit a za nějaký čas koupit pěkný základ, který pak doladíš k obrazu svému. Bude tě to také bavit a troufám si říct, že pocit z toho bude lepší ... neznám horší pocit než když se s něčím dělám a pak vidím, že výsledek není takový, jaký jsem si představoval. Však Sid ti může říct, kolik stojí taková větší oprava VAZu.
Každopádně držím palce, je to běh na dlouhou trať.
Re: Lada 2106
Napsal: úte lis 15, 2011 20:35
od FOMA
Z mého hlediska jsi na nejlepší cestě ke získání averze vůči starému šrotu a veškerým jeho opravám, který chceš zpojízdnit(takhle budeš moc pracovat, utrácet a nesvezeš se- a to mi věř,že to tě těšit nebude)...v 17 letech jsem byl také velký optimista,s přibývajícími léty optimismus postupně opadá,ale to si musíš prožít sám, jinak tomu ani neuvěříš....takže já ti to v podstatě schvaluji.Pokud by jsi chtěl zachraňovat lepší kousky tak v kovošrotech toho bude dost,např.v KM min.týden byly ke slisování připraveny 4 Lady(2x 01,1x2103,1x 2106)a to v obstojném plně provozuschopném stavu.
Asi vše ostatní tu již bylo řečeno.
Tak přeji hodně štěstí a výdrže(budeš je potřebovat).
Re: Lada 2106
Napsal: úte lis 15, 2011 22:04
od Panthymaeus (Honza)
Dle mého tu nastane problém:
1. koupí auto z lisu (prý kvůli výměně karoserie)
2. auto bude chvíli stát tak jak bylo přivezeno z vrakáče
3. Člověk si řekne, že nemá to srdce hodit do vrakáče jiného žigula
4. Nakonec stojí na zahradě 3 místo dvou
Držím palce ať ti zápal vydrží (jsme na tom asi podobně), pokud s tím začneš rád bych se podíval a něco se přiučil (člověk se chybami učí a žigulů je na učení dost)
V servisu kde jsem byl na praxi mi klempíř říkal, že pokud se to nepovede lze to zas převařit
.
S tím souvisí to, že mi svářečku půjčil a směl jsem si to vyzkoušet na Superbu
.
edit: Já mám jednu výhodu - a to, že otec již má nějaké zkušenosti s opravami (bohužel ne s COčkem, ale s autogenem) + celkem značnou znalost mechaniky auta (motor atd.).
Re: Lada 2106
Napsal: úte lis 15, 2011 23:04
od Crocodile
Myslím si, že jsme na tom všichni tři podobně
a to jak víceméně věkem, tak i tím že se snažíme dát do kupy skoro vraky (u vrakkluba se dá mluvit opravdu o vracích)
tak doufám že to nikoho z nás nepřestane bavit.
Když jsem si na jaře přivezl na podvalu 044, tak pak na tom bylo tolik práce, a přitom z dálky auto vypadalo celkem dobře. A vlastně do teď je tam pořád co dělat.
Re: Lada 2106
Napsal: stř lis 16, 2011 10:50
od mayo456
Sid píše:Lenže málo z tých, čo to rozmlúvajú vôbec nieakú ladu vlastnoručne renovovali.
Ale dokážu si zrátať dve a dve... ovšem, keď to chlapec chce, nech to skúsi, ak mu to víde má môj obdiv a možno príde na to čo mu tu viacerí hovoríme.
Re: Lada 2106
Napsal: stř lis 16, 2011 19:49
od Sid
Hoši ale tie vaše počty sú o ničom. Lebo jeden výsledok sa dá dosiahnuť jak za 15000, tak za 50000. Ide len o to, ako sa pošťastí a čo si je kto schopný spraviť sám. Všetky tie vzácne staré vozy sa dochovali vďaka tomu, že ich niekto zachránil. Na tých autách nieje čo pokaziť. A keď to nevýde, tak sa nič nestane. Na tomto fóre je veľa ľudí, ktorí sa cítia veľký experti na autá, lebo niečo nieako zmontovali a išlo to. Preto by si nemal brať všetko, čo sa tu dočítaš ako doslovnú pravdu. Ak chceš vedieť opraviť svoju Ladu, v prvom rade si zožeň Dielenskú príručku. Je to priam písmo sväté a je tam všetko. A v druhom rade V. Túma- Opravy a údržba automobilov Lada. Tam sú aj náčrty niektorých prípravkov a popisy.
Re: Lada 2106
Napsal: čtv lis 17, 2011 15:08
od VrakKlub
>Sid: jj, to je pravda - už jsem si to vyzkoušel s elektronkovým zesilovačem. Postavil jsem ho levnější, lepší, hezčí a stál asi 6x méně než ty z obchodu. Knihu "údržba a opravy vozů LADA a NIVA" mám, dostal jsem ji spolu s ND při koupi.
>FOMA: KM je Kroměříž nebo nějaká firma? Spíš bych potřeboval objevit něco u Prahy nebo Karlových Varů, alespoň kvůli dílům.
>Ivo: co je to ten lak vysavačem?
Re: Lada 2106
Napsal: čtv lis 17, 2011 15:51
od Luděk Musil
VrakKlub píše:co je to ten lak vysavačem?
To se prostě vezme starý domácí vysavač (já takový doma ještě mám), jehož doplňkem je i fixírku na mlžení listů rostlin. Do fixírky se nalije barva/lak a jde se na věc.
Před zhruba 15 lety jsem tak namaloval sousedovi jeho zašlou a orezatělou Š 125, že vypadala skoro jak novicka. L.
Re: Lada 2106
Napsal: čtv lis 17, 2011 19:07
od FOMA
>FOMA: KM je Kroměříž nebo nějaká firma? Spíš bych potřeboval objevit něco u Prahy nebo Karlových Varů, alespoň kvůli dílům.
KM je Kroměříž.
Re: Lada 2106
Napsal: pát lis 18, 2011 12:11
od MartasBrno
Sorry za OT, Luďku, ta fixírka je na mlžení listů rostlin? Mám ji taky
Jen ten vysavač by asi měl být vypucovanej, aby neplivl prach a bordel ne?