Stránka 3 z 72
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pon zář 05, 2011 06:30
od vik2
Zatim jsem to nemeril. prijde me to malo, aby to zato stalo
Na seriovku to spatne neni...
Vpodstate pouze sundane stabiky a o 4cm prodlouzen tlumic. A je to tip-top aby nevypadla pruzina.
Az budou Nivacke pruziny, tak si s tim zase trochu pohraju.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: čtv zář 08, 2011 11:15
od vik2
tak jsem do palivove soustavy pridal jeden bezny filtr, abych videl pripadne usazeniny v nafte apod....
http://vik2.rajce.idnes.cz/terriik/#SDC13979.jpg
mozna to nema vyznam, nevim, vyjadrete se DIESEL obdornici.
takovejhle tuning tam udelal predchozi majitel.
http://vik2.rajce.idnes.cz/terriik/#SDC13978.jpg
tak jsem to aspon opstinil plastovou prepazkou, aby tam nelital brdel z vrtule, a neslo moc tepla od motoru.
malinko jsem odstinil turbo od vyfukovych svodu.
http://vik2.rajce.idnes.cz/terriik/#SDC13990.jpg
mozna je to prkotina, ale ublizit by nemela??!!
Taky jsem se odhodlal udelat ventil.vule
motor je vevnitr prekvapive cistej
http://vik2.rajce.idnes.cz/terriik/#SDC13987.jpg
http://vik2.rajce.idnes.cz/terriik/#SDC13988.jpg
Konecne jsem neco precetl o zaslepeni EGRu. tak na to pujdu. a klapku taky odpojit.
Nevidim duvod proc by mel motor nasavat svoje spaliny. Ekologove taky nedejchaji svoje prdy...
http://vik2.rajce.idnes.cz/terriik/#SDC13985.jpg
Re: Terrano II. SLX
Napsal: čtv zář 08, 2011 11:27
od Marek
Ad palivový filtr - je to pochopitelně nesmysl a k ničemu. Navíc riskuješ jeho explozi - zejména ve zpětném potrubí je poměrně velký přetlak. A až bude mráz a nafta zhoustne, bouchnutí toho plasťáčku je poměrně reálné a vysoce pravděpodobné.
Ad vzduchový filtr - to je běžná věc ve snaze o zvýšení výkonu motoru. Výkon to nezvýší a pokud ano, rozhodně nijak dramaticky. Nicméně výhodu to má v tom, že při plném roztočení turba motor reaguje trochu rychleji na přeplnění, neb turbo má k dispozici víc vzduchu a tudíž rychleji vzroste plnicí tlak. Naopak nevýhodou je podstatně rychlejší zanesení filtru a zkrácení jeho výměnného intervalu (až o polovinu). V tomto případě bych používal filtry ze škodovky 120 a měnil je po 3000-5000 km, podle potřeby i dříve (jejich cena je kolem 50 Kč a tudíž to uživatele tolik nebolí).
Ad odstínění turba - to je poměrně úsměvné. Turbo má totiž podstatně vyšší teplotu než samotné výfukové potrubí a chladí se pouze protékajícím vzduchem a tlakovým olejem z mazací soustavy motoru. Odstínění tak paradoxně ničemu nepomůže (ale ani neuškodí, to jsi poznamenal dobře). BTW: teplota turba v určitých případech může hravě dosahovat hodnot přes 800°C.
Ad čistota vnitřních částí motoru - a co jsi čekal? Karbonové orgie? Na to zapomeň
. Pokud se používá předepsaný olej a ten se mění v předepsaných intervalech, nemůže motor uvnitř vypadat jinak.
Ad zaslepení EGR - je to poměrně běžná úprava "starších" naftových motorů, které nemají OBDII (kontrolku CHECK). EGR systém slouží k snížení emisí NOx v režimu ekonomické jízdy. Pracuje-li naftový motor v ekonomickém režimu, spaluje extrémně chudou směs (u přeplňovaných motorů se hodnota lambda pohybuje kolem 4 až 7, tedy 4x až 7x více vzduchu než při stechiometrickém poměru směsi). Na 1 kg nafty spotřebuje až 100 kg vzduchu. Díky vysokému obsahu kyslíku dochází k vysoké teplotě hoření. To způsobuje extrémní nárůst emisí NOx. Aby tyto mimořádně jedovaté emise nevznikaly, je v motoru právě systém EGR. Ten pootevře ventil a malé množství výfukových plynů přepouští do sacího potrubí. Tím dojde ke zhoršení hoření, snížení obsahu kyslíku ve směsi a snížení teploty hoření. Důsledkem toho je rapidní snížení emisí NOx (až o 90%). Bohužel tento jinak vcelku pohodový systém EGR má jednu zásadní nevýhodu. Tou je postupné zhoršování průchodnosti sacího potrubí a snižování výkonu motoru díky nedostatečnému přísunu vzduchu do válců. Saze, které výfukové plyny obsahují, se usazují na stěnách sacího potrubí a postupně se nabalují, čímž zmenšují světlost sacích kanálů.
To je důvod, proč lidé EGR zaslepují. Z hlediska emisí je to zvrácenost, z hlediska životnosti motoru je to v pořádku. Teď jde o to, na které straně barikády stojíte.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát zář 09, 2011 07:56
od Majo
podla mna ma opodstatnenie odpajat EGR akurat u benzinaku, u dizla by som skor dal prednost vycisteniu sania a celeho traktu kadial sadze prechadzaju. Diesel je humusny aj s egr co potom bez neho
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát zář 09, 2011 08:36
od Marek
Diesel má nižší emise než benzin, panáčku !!!
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát zář 09, 2011 08:41
od vik2
-- K tomu pridavnemu palivovemu filtru me inspioval jeden Terranista z nejakeho fora, kterej ho tam ma uz roky...
prilezitostne vyndam.
-- s tim vzduchacem je to dobrej napad. stara dobra skodofka, a vubec vsechny stary dobry jednoduchy auta. Filtr neni presnej, ale nabastlit tam pujde....
-- pokud odstineni neskodi, nebudu se zabyvat tim, vyndavaz ho
-- priznam se, ze uz jsem videl par relativne novych motoru, zahnojenych karbonem. (majo by mohl vypravet
) Lidi jsou prasata a setrej na vsem, i na oleji a vymene. Tak sem se bal, aby tohle taky nebyl ten pripad.
-- co se tyka emisi/ekologie. V tomto smeru patrim ke skeptikum. Vsechno kolem ni chapu spis jako dalsi zpusob jak vybrat od lidi penize. Prirodu mam rad a chodim do ni casto. ale neverim v EKO-teroristy.
Je to tema na dklouho a nechci se tu hadat..........
Kdyby lidstvo melo zajem na ekologii, delalo by to uplne jinak.
Pokazde si vzpomenu na TOP-GEAR jak mluvily o Toyote Prius?! - (vlastni slova)"V Kanade se nadoluje jedovate Cadmium, nalozi se na obrovskej tanker, kterej pri sve ceste pres ocean vyprodukuje vyce jedovatych splodin nez cela Evropa za rok............bla bla bla.........a mame tu vyrobene eko auto..............
Radeji bych tema EKOLOGIE resil v jinem vlakne. Zakoncim ho tim, ze se svymi 10-15tis. km rocne toho moc nevyprodukuju.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát zář 09, 2011 08:46
od Marek
Já mám taky zaslepený EGR
.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát zář 09, 2011 08:50
od vik2
jedna vec by me ale zajimal.
EMISE a jejich rozdil kdyz spalujes NAFTU nebo ROSTLINEJ OLEJ
????????????????????????
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát zář 09, 2011 09:03
od Marek
Tak to zjištěno nemám. Nicméně myslím si, že to bude dost podobné. Odborníci (říkejme jim lobbisté) tvrdí, že při spalování RME nebo rostlinného oleje jsou emise nižší, neboť se nejedná o emise ropných látek, ale přírodních.
Podle mě je ropa taky přírodní látka
.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: sob zář 10, 2011 12:01
od vik2
nejake nove fota. ani ne tak Off jako prespani na zajimavem miste. Nissan nas tam poslusne dovezl....
http://vik2.rajce.idnes.cz/Stalkeri_na_Havranu/
Re: Terrano II. SLX
Napsal: ned zář 11, 2011 21:40
od MartasBrno
Majo píše:podla mna ma opodstatnenie odpajat EGR akurat u benzinaku, u dizla by som skor dal prednost vycisteniu sania a celeho traktu kadial sadze prechadzaju. Diesel je humusny aj s egr co potom bez neho
Přesně tak, jestli ten systém zabírá pouze v úsporném režimu a redukuje NOx až o 90 %, tak je jeho znefunkčnění čiré šílenství, zejména, když to ničemu pořádně nepomůže. Viku, vrať to zpátky, takové věci dělají jen prasátka. Beztak jsi technicky zdatnej a to sání beztak pucovat budeš i jen ze sportu...
Mimoto o emisích nafťáků bych nemluvil, ty rakovinky jsou pěkná mňamka, hlavně "nové" motory dnes jezdících běžných aut, to je pošušňáníčko. Degenerace genetické informace, prostupy buněčnou stěnou, nemožnost filtrování, to je chuťovka. Ale nesmí se o tom mluvit nahlas, aby se někomu náhodou neudělalo zle.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pon zář 12, 2011 06:51
od Marek
Nesmíš věřit všemu, co se říká
.
Kdyby vše, o čemu se "nemluví", byla skutečně pravda a emise z naftových motorů byly natolik smrtící a devastující živé organismy, byli bychom coby lidstvo už dávno mrtví, nemyslíš?
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pon zář 12, 2011 07:51
od vik2
Kluci zalozte si vlakno o emisich a tam se pohadejte.
Nereste me to tady, protoze to bude na 100stran......
a kdyz uz to tam budete resit, rozeberte tam letadla, lode, rakety, vlaky, armadu - kdy asi namontujou KATy
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pon zář 12, 2011 11:13
od Marek
Já se s nikým hádat nemíním
. Prostě emise z naftových motorů jsou jen nafouknutá bublina, která nemá ani za mák podložených fakt - podobně jako globální oteplování.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pon zář 12, 2011 16:26
od MartasBrno