Stránka 3 z 13
Napsal: pát úno 25, 2011 14:51
od zelvotron
Teepee píše:Připomínám, co k tomu proběhlo na jaře 2010 v souvislosti s koncem naší Sierry. http://forum.ladaklub.com...=11504&start=53
Nicméně Jelen má pravdu. Je to věc mezi novým majitelem a úřadem a původní majitel to ani nemá možnost nijak ovlivnit případně se to vůbec dozvědět, jestli novej majitel dokončil převod či ne.
Uzavřel bych to tím, že ta klauzule sice ničemu nevadí, poskytuje imaginární pocit bezpečí, ale fakticky není k ničemu.
Napsal: sob úno 26, 2011 17:55
od MartasBrno
Jak už bylo řečeno, ten doklad patří k autu.
TeePee, až bude dotažená ta prováděcí vyhláška k přihlašování HV podle již platného zákona a úředníci podle ní pojedou, tak ať pokutují jízdu s nepřihlášeným autem. Ale dokud není legislativa v pořádku a jak vyplývá z korespondence s úřady, že nám doslova LŽOU, tak ať po mně nikdo nic nechce!!! Pokutu? Zbláznil ses. Chápu to, že ti vadí, že tvoj enacionále nějakou dobu má v ruce někdo cizí, spolu s dokladem, ale toto vem čert! Je to daň za systém, beztak ti nikdo neodpáře bývalé vlastnictví auta. A řidič - tvůj kupec se prokazuje svým dokladem totožnosti a svým řp. A vregistru je napsaná odhláška, takže bez diskuze. Neneseš odpovědnost za činy druhých. Kdyby to tak bylo, už je to tu v plamenech.
Napsal: pon úno 28, 2011 09:23
od dvk
Všechno je boj, ve všem je bordel, máloco jde udělat naprosto čistě, nicméně ... možná právě proto se snažím zbytečně nevytvářet příležitostï k tomu nechat se zjebat. Takže souhlasím s Teepeem, radši mám pohodu a vědomí že na mě v papírech nic nečíhá. Za těch pár vydělaných tisíc za nějaký vrak mi to nestojí. Kdo chce ušetřit, vždycky totiž nakonec "ušetří".
Napsal: pon kvě 09, 2011 23:17
od Lukáš Mlýnek
Jak je to v případě dědictví. Jsou stanoveny příbuzenské vztahy mezi kterými to lze zdědit a zbavit se při přihlášení placení ekodaně (např. z otce na syna ano, ale v širší rodinné větvi ne)?
Napsal: úte kvě 10, 2011 00:40
od MartasBrno
Dědictví řeší přímo příslušný zákon a nenechá se asi obejít. Je v něm přímo dané, kdo jsou tzv. neopomenutelní dědicové a co je předmětem dědického řízení a pod., no a v souladu se zákonem by měla být sepsaná závěť, která umožňuje líp specifikovat komu co připadne. Tady jsem něco našel.
http://www.sagit.cz/pages/lexikonheslat ... oc_048.htm
Ale pokud chceš získat auto, které má být předmětem dědictví, nemusíš být jeho dědic. Stačí, aby ho zdědil jakýkoliv dědic a tobě ho prodal nebo daroval. Ekosvinstvo se totiž zmaří už při tom prvním převodu na libovolného dědice a při dalších převodech už se neřeší a platí se pouze přepis.
Napsal: úte kvě 10, 2011 17:19
od Lukáš Mlýnek
Dnes jsem byl na úřadě s pánem, který je zplnomocněn provádět úkony spojené s autem původního majitele, které je předmětem mého nákupu. Chtěli jsme odhlásit auto na mě, ale zjistili jsme jednu věc a to, že původní majitel měl auto ve společném vlastnictví se svou sestrou, která nedávno zemřela. Takže nejprve se bude muset počkat na příslušné orgány, které přiřknou zbývající část auta jako dědictví na původního majitele (nebo se o to musí původní majitel přihlásit sám?) a následně půjde auto na mě odhlásit. Co se týče ekodaně, tak původní majitel, jakožto dědic znamená, že já jako budoucí majitel při přihlášení auta budu od ekodaně odproštěn? Je tu ještě jedna věc: původní majitel je držitelem průkazu ZTP, takže i z tohoto důvodu bych neměl platit ekodaň, nebo se jí dá zbavit pouze když auto projde vlastnictvím majitele se ZTP až po datu, kdy tato ekodaň byla schválena? Mimochodem, pán je držitelem ZTP asi 6 let.
Napsal: úte kvě 10, 2011 18:09
od MartasBrno
Lukáš Mlýnek píše:se jí dá zbavit pouze když auto projde vlastnictvím majitele se ZTP až po datu, kdy tato ekodaň byla schválena
přesně tak. Dlouholetý majitel auta, který je držitelem ZTP je ti k ničemu.
Stejně tak jsem zvědavej, jak budeten dědic poloviny auta
chtít udělat přepis po zemřelé na sebe, aby se ekosvinstvo anulovalo. Na koho je to psané? na prodejce který žije, nebo na zemřelou majitelku poloviny auta?
Obávám se, že toto není zrovna nejlepší případ
Napsal: úte kvě 10, 2011 18:50
od Lukáš Mlýnek
Vím, je to netradiční záležitost, ale bohužel jsem se to dozvěděl až dnes s tím spoluvlastnictvím
Auto je psané na žijícího majitele, který mi ho prodal. Myslíš, že se to bude dát nějak udělat, abych jeho "dědictví" využil k neplacení eko?
Napsal: úte kvě 10, 2011 22:32
od MartasBrno
No obávám se, že je to v háji, přepis bude z něj na tebe. kdyby byl v rámci dědictví přepis prvně na něj a teprve v rámci prodeje na tebe, bylo by to super. Ale takhle můžeš leda žhavit telefony na úřad a snažit se to vyhádat, ale řekl bych, že vyhádáš leda kulový s vekslem. Kdyby to dědil celé, bylo by to bez debaty. Takhle tím dědictvím klidně argumentuj, ale vzhledem k tomu, že už na něj auto psané je, tak je ot zřejmě v háji.
Napsal: stř kvě 11, 2011 02:24
od Honza 21061
Já jezdil s Mercedesem v odhlášce a štíplým malým techničákem celou dobu, než jsem ho prodal. A prodal jsem ho také v odhlášce. Nový majitel dostal plnou moc k tomu, že si může auto dohlásit na sebe a že s tímto převodem souhlasím. Problém s tím nebyl.
Jakékoliv další auto, které si pořídím a bude pod hrozbou ekovýpalného, hodlám rovněž provozovat v odhlášce.
Proč a nač, to tady nehodlám rozebírat, jedna pěstí rozbitá židle po politické debatě dnes v hospodě mi stačila. Takže o politice už ne, bylo by to na dlouho.
Jediné, co pro mě v tomhle případě zůstává tabu, jsou cesty do zahraničí. To bych si s doklady "na hraně" netroufl.
Napsal: sob kvě 21, 2011 17:04
od zelvotron
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot ... ?id=700558
Nijak výrazně nezabrala ani ekologická daň na staré automobily, která se platí od roku 2009 při dovozu vozidel nebo první přeregistraci doma. A ačkoli ministerstvo životního prostředí plánuje, že by do tří let poplatek rozšířil na další auta, zásadní změnu do stáří aut to nejspíš nepřinese.
paka
Napsal: čtv čer 23, 2011 08:14
od miro263
Takze Ziguliky pojdu zasa s cenou dole( citaj
TU )
Skoda ze import z CR vyjde cca 450Euro
Napsal: čtv čer 23, 2011 09:07
od ger007
prave mi tam neni jasne, o kolko pojde na auta BEZKAT hore to ekovypalne
Napsal: čtv čer 23, 2011 10:12
od Laďuša
A zvýší se to? Podle mě ne, 10000 je už natolik nestydatá cena, že už to vejš nepude (leda až za dobu s inflací). Přece jenom se zaštiťujou tim, že chtějí omladit park, ale ve skutečnosti chtějí zpoplatnit převody těch aut, který se nejvíc převádí, aby rejžovali. Takže sice se těch škůdek a žigulů postupně zbavujou, ale zároveň na tom eště i těžce vydělávají. Kdyby to natáhli eště víc, tak už se jich jenom zbaví, což by sice prezentovali jako velký vítězství, ale ve skutečnosti by měli vztek, že jim z toho nic nekáplo
Napsal: čtv čer 23, 2011 14:09
od Veverka
Je to stádo zločinců.