Stránka 3 z 4
Napsal: úte úno 22, 2011 13:33
od dvk
Je fakt, že na voltmetru přesně poznám okamžik, kdy topný ježek vypne. Nejhorší je vyjet se studeným autem v zimě v noci když prší - světla, ježek, topení, stěrače. To už má altík plné kecky, naštěstí jen chvilku.
Napsal: úte úno 22, 2011 15:15
od Marek
MartasBrno píše:...prostě musí stačit standard, tedy altík 55A, který se měl dávat hromadně do krabic po roce tuším 88.
Tak pokud já vím, alternátory 55 Ampér měly pouze modely 2105/07/04. Zvýšený výkon generátoru výrobce komentoval tím, že právě tyto modely jsou seriově osazovány vyhřívaným zadním sklem, proto více proudu k dispozici.
Kulatá řada seriově v žádném případě tento alternátor neměla, tam byly pouze alternátory G221 s nabíjecím proudem 42 Ampér a výkonem 588 Wattů (při jmenovitém napětí 14V).
Napsal: úte úno 22, 2011 16:36
od Saša
A pokud chcete mít v "palubní" síti trvale - ale z vyjímkou přetížení opravdu 14.4V (mluvím o altících s elektronickou regulací uvnitř - devíti diodovém) stačí jedno relé které po nastartování přepne buzení (napájení regulátoru) z pomocných diod na výstup altíku . Po téhle úpravě se již neprojeví úbytek napětí na hlavních diodách a regulátor bude udržovat výstupní napětí na stálé hodnotě bez vlivu na odběr . Samozřejmně až do svého maxima daného konstrukcí .
Napsal: úte úno 22, 2011 18:18
od Marek89
Saša, maximu do koľko W ?
Napsal: úte úno 22, 2011 18:28
od Luděk Ondrůch
Marek píše:MartasBrno píše:...prostě musí stačit standard, tedy altík 55A, který se měl dávat hromadně do krabic po roce tuším 88.
Tak pokud já vím, alternátory 55 Ampér měly pouze modely 2105/07/04. Zvýšený výkon generátoru výrobce komentoval tím, že právě tyto modely jsou seriově osazovány vyhřívaným zadním sklem, proto více proudu k dispozici.
Kulatá řada seriově v žádném případě tento alternátor neměla, tam byly pouze alternátory G221 s nabíjecím proudem 42 Ampér a výkonem 588 Wattů (při jmenovitém napětí 14V).
Niva 1,7i má 80 Ampér.
Napsal: úte úno 22, 2011 18:31
od MartasBrno
Marek píše:MartasBrno píše:...prostě musí stačit standard, tedy altík 55A, který se měl dávat hromadně do krabic po roce tuším 88.
Tak pokud já vím, alternátory 55 Ampér měly pouze modely 2105/07/04. Zvýšený výkon generátoru výrobce komentoval tím, že právě tyto modely jsou seriově osazovány vyhřívaným zadním sklem, proto více proudu k dispozici.
Kulatá řada seriově v žádném případě tento alternátor neměla, tam byly pouze alternátory G221 s nabíjecím proudem 42 Ampér a výkonem 588 Wattů (při jmenovitém napětí 14V).
Jo, jasně, však tady nikdo kulaťáka po roce 88 stejně nemá
. No, ale stejně na tom nejsme zle, když jsou tyhle díly ve všech krabicích záměnný. Jediná smůla je, že to máme jiný od zbytku světa, což jsi asi taky chtěl říct.
Napsal: úte úno 22, 2011 19:50
od Křečík Barbuška
Ruku na srdce, v sedmičce mi od podzimu pracuje jedničkový, slabší altec a ačkoliv jezdím hlavně krátké pojezdy s užíváním bohaté výbavy elektrických vymožeností, tedy větráku a vyhřívání zadního skla
, nemám žádné potíže. Palubní napětí se motá na hodnotě 14,4V +/- 0,1V
.
Napsal: úte úno 22, 2011 20:46
od Marek89
Ja mam max. napätie so svetlami cca 13,8V.
Napsal: úte úno 22, 2011 20:51
od Křečík Barbuška
Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.
Napsal: stř úno 23, 2011 17:18
od Marek
Koko Loko píše:Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.
Jenže to z dlouhodobého hlediska nedělá dobře akumulátoru, to je ten nejzásadnější problém. Pokud je palubní napětí nižší než 14,4V, akumulátor se nedobíjí na plnou kapacitu, dochází k sulfataci desek a podstatně se snižuje jeho životnost.
Koko Loko píše:Ruku na srdce, v sedmičce mi od podzimu pracuje jedničkový, slabší altec a ačkoliv jezdím hlavně krátké pojezdy s užíváním bohaté výbavy elektrických vymožeností, tedy větráku a vyhřívání zadního skla
, nemám žádné potíže. Palubní napětí se motá na hodnotě
14,4V +/- 0,1V .
Určitě ne s RR380, to totiž technicky není možné. A vsadím se, že při vyšším odběru (přes 500W) to už taky neplatí.
Napsal: stř úno 23, 2011 17:38
od Laďuša
Proč to neni možný? Druhej stupeň regulace udává 14,2±0,3V.
Napsal: stř úno 23, 2011 19:56
od Křečík Barbuška
Marek píše: Koko Loko píše:Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.
Jenže to z dlouhodobého hlediska nedělá dobře akumulátoru, to je ten nejzásadnější problém. Pokud je palubní napětí nižší než 14,4V, akumulátor se nedobíjí na plnou kapacitu, dochází k sulfataci desek a podstatně se snižuje jeho životnost. .
Zase, až taková tragédie to nebude, za těchto podmínek mi slouží Akuma Comfort již šestým rokem. Koneckonců s hodnotu 13,7V pracovala i bývalá služební felda kde se baterie měnila poprvé tuším po sedmi či osmi letech provozu. Tím samozřejmě nepopírám že by nějaká desetinka voltu navíc neprospěla.
Marek píše: Koko Loko píše:Ruku na srdce, v sedmičce mi od podzimu pracuje jedničkový, slabší altec a ačkoliv jezdím hlavně krátké pojezdy s užíváním bohaté výbavy elektrických vymožeností, tedy větráku a vyhřívání zadního skla
, nemám žádné potíže. Palubní napětí se motá na hodnotě
14,4V +/- 0,1V .
Určitě ne s RR380, to totiž technicky není možné. A vsadím se, že při vyšším odběru (přes 500W) to už taky neplatí.
Používám elektronickou náhražku toho mechanického elementu a altík je po celkové precizní repasi. Napětí nepropadá ani při aktivaci výhřevu skla či větráku topení ... . Samozřejmě, že toto logicky neplatí při volnoběhu. Koneckonců jak zde již bylo výše zmíněno, výhřev skla nepoužíváš pořád, stejně jako blinkrů či brzd, dálky u hrany jsou pouhých +20W oproti normálu a rádio mi nemusí vymačkávat mozek z hlavy. Několik desítek let tady ta auta hojně jezdila a pokud vím nikdo se kvůli dobíjení masově nevěšel.
Napsal: stř úno 23, 2011 22:56
od Dusan
Marek píše:Koko Loko píše:Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.
Jenže to z dlouhodobého hlediska nedělá dobře akumulátoru, to je ten nejzásadnější problém. Pokud je palubní napětí nižší než 14,4V, akumulátor se nedobíjí na plnou kapacitu, dochází k sulfataci desek a podstatně se snižuje jeho životnost.
14,4 nieje nabijacie napetie pre bezne autobaterie..... to u obyčajnych olovených baterii byva 13,8-14V sice dalsia vec je ze toto napetie by malo byt na baterii nie altiku
Ja pouzivam vyradene baterie z dizlov a dalej v lade funguju tak ze toto neriesim...
Napsal: čtv úno 24, 2011 05:41
od Křečík Barbuška
Běžně dostupná literatura doporučuje 13,8-14,2V. Hodnotu 14,4V tu tuším kdysi udával Saša, že vyhovuje Silverkám od Varty, ale má paměť je chatrná
. Obecně řekněmež, že cokoliv pod 13,7V je už zle. Veškerá měření je samozřejmě nutno páchat na baterce a hlavně pozor na odpojovače baterie, ty dokážou "zázraky".
Napsal: čtv úno 24, 2011 09:49
od Marek
Na odpojovači v Ladě se mi ztrácelo skoro osm desetin. Ten letěl, když jsem to zjistil.....