Stránka 3 z 5
Napsal: pon úno 14, 2011 12:27
od Jelen
Mercedes W123 stlá v r. 76 18 870 marek. A piáno podle mě nebylo nic vrcholnýho. Ale svezení je v něm naprosto jinej pocit - daleko přesnější jízda - řízení, než v žigulu. Dneska jsem jezdil žigulem a musím říct - paráda, svezení krásný, ale v mercedesu je svezení zase trochu jiný. Každý má něco svoje, ale co se komfortu a pohodlí týče je jasně v popředí mergl.
Napsal: pon úno 14, 2011 14:16
od rosta
nojo ale to porovnáváš neporovnatelný-ten mergl je o třídu vejš-myslím že v době vzniku byly lady na poměrně stejné úrovni jako ten italskej vzor-jenže v době kdy vyšly 2105 a 07 tak v itálii končila výroba mirafa-a to bylo auto stejné třídy a koncepce-bylo vzhledově dost podobné ale vývojově úplně někde jinde-přední zavěšení je mc pherson s hřebenovým řízením -zadní je tuhá ale lépe uložená než u lady.... a ten interiér-nesrovnatelně lepší nehledě na kvalitu zpracování.....
Napsal: pon úno 14, 2011 14:20
od Veverka
piáno ne-500 SEL war für ca. 56.200 DM 1979
280 za 50 000 DM
ta samá 126 v 1991 101 000 DM
Základní Golfoj nebo Kadett(mimochodem základní motor 33kw chcíplinny-u lady máš 44kw) stál 8000DM,moskvič by beztak stál ještě méně
Každopádně to piáno stálo pořád 2x víc než obyčejný vůz.
Nechápu co těmi lepšímy západnímy vozy bylo myšleno.Simca aspol. nabídla obvykle více
motorů,ovšem ty stejný kategorie jako 1,5 byly stejný,objemy pod 1,5 často nic moc.
Napsal: pon úno 14, 2011 15:12
od Sid
To čo písal Rosta o Fiate Mirafiori a 2105ke je práve to, že tie autá sú v podstate to isté, len majú odlišnosti kvôli podmienkam v danej krajine. Rusi to zachovávali podľa starých modelov asi kvôli tomu, že sa to na ich podmienky už osvedčilo a nechceli experimentovať a možno aj kvôli dostupnosti dielov. A ide aj o to, že v Rusku boli požiadavky na auto iné, ako v Taliansku.
Napsal: pon úno 14, 2011 15:37
od Jelen
Ale my nejsme v Rusku, ale tady. A dneska si můžete obě auta pořídit za podobnou cenu, né li stejnou. Piáno do deseti neni problém. Tady a teď jde především o to, co se komu víc líbí. Sidovi se líbí žigul, tak v něm jezdí. A to je tak v pořádku. Bavme se o přítomnosti, ne o minulosti, kdy byly podmínky úplně jiné. Žigulíky má většinou parta srdcařů, jako jsme my. Protože kdokoliv jinej dá přednost pohodlí za stejnou cenu. Dneska je to totiž jedno, každej si může koupit, co chce. Před 30ti lety ten žigul byl asi nejlepší volba z toho, co tu bylo, poměrem cena/výkon.
Napsal: pon úno 14, 2011 15:53
od mayo456
S Jelenovim názorom plne súhlasím a taktiež sid to napísal presne že mirafiori bolo robené pre tamojší trh a tie talianske vozy ako Fiat 131, 128, 127 a pod. hnili oveľa rýchlejšie Ako Lady, mali tuším tenšie plechy takže toto by aj v dnešnej dobe bola nevýhoda avšak ako veterán prečo nie aj starú Fiatku. Simca vraj tiež mala tenšie plechy.
Napsal: pon úno 14, 2011 16:39
od jacek
Nějak té diskuzi nerozumím. Jelen to napsal dost jasně - u lady jde (většinou) o srdeční záležitost. Tak ale pak nevím, proč hodnotit cenu, dostupnost, pohodlí a další věci a srovnávat to s jinými vozy. To jako velorexáci taky takhle diskutují o komfortu a srovnávají se s medvědem? Přeci o tom to není - my sami nejlépe víme, co a proč máme, jaké má lada přednosti a nectnosti... tak proč se necháváte vždycky vytočit někým, kdo je úplně mímo mísu?
Napsal: pon úno 14, 2011 19:52
od rosta
jacek píše:Nějak té diskuzi nerozumím. Jelen to napsal dost jasně - u lady jde (většinou) o srdeční záležitost. Tak ale pak nevím, proč hodnotit cenu, dostupnost, pohodlí a další věci a srovnávat to s jinými vozy. To jako velorexáci taky takhle diskutují o komfortu a srovnávají se s medvědem? Přeci o tom to není - my sami nejlépe víme, co a proč máme, jaké má lada přednosti a nectnosti... tak proč se necháváte vždycky vytočit někým, kdo je úplně mímo mísu?
AMEN

Napsal: pon úno 14, 2011 22:27
od Sid
Mayo456: neviem ako to bolo s hrúbkou plechov. Simcy som ako malý chlapec ešte zažil a neboli zrovna v až takom zlom stave. Zopár sa ich zachovalo dodnes. Zato tie fiaty, ktoré spomínaš som zachovalé nikdy nevidel.
Napsal: pon úno 14, 2011 22:44
od mayo456
Sme rovnako starý Simcy a všetky tie vozy si pamätám aj ja ako malý chalan ale vtedy som to ešte nevnímal takto. proste som to počul od niekoho kto simcu mal ale taktiež to nemám potvrdené viacerými majiteľmi takže to môže byť len subjektívny názor toho jedného. naproti tomu to o fiatoch mám potvrdené od viacerých.
Napsal: úte úno 15, 2011 08:58
od Puhi
simca sa mi stále páčila, možno by som si aj nechal povedať

Napsal: úte úno 15, 2011 14:12
od mayo456
o jednej peknej červenej v KE viem. je to 1500vka podľa štítkov a má kolesá z VAZ 2101

Napsal: úte úno 15, 2011 15:22
od Jany_RS
bolo to obyčajne zosmiešnenie aut z vychodneho bloku,všetky auta hodili do jedneho vreca a chceli tym povedať že vychod mal a ma horšie auta ako zapad.A okrem toho kto pozera aj ostatne diely top gearu isto mi da za pravdu že Clarkson všetky auta pohani okrem tych ich aston martinoch,ktore aj tak robia nemci.
amerika a anglicko nikdy nemala dajaku extra auta a techniku zato nemci to je iny level
a ta čajka sa mi tiež nezdala,že to len tak vypadlo a ta prevodovka

Napsal: úte úno 15, 2011 15:25
od Petr HC
mayo456 píše:o jednej peknej červenej v KE viem. je to 1500vka podľa štítkov a má kolesá z VAZ 2101

Předchůdcem této Simcy 1300/1500 byla Simca Aronde - obrovský "držák" a následníkem který se k nám nedovážel byla Simca Ariane - ta byla k nerozeznání od základního modelu Volhy. (nebo Volha od té Ariane ?)
Poznámka : Dnes je Ariane velice úspěšná francouzská raketa (nosič satelitů Astra).
Napsal: úte úno 15, 2011 16:07
od mayo456
Nevychádzala Volga 21 z Opla Kapitán?