Stránka 3 z 3
Napsal: úte pro 14, 2010 20:11
od Majo
neda sa porovnavat niva a normalna lada na polnej ceste, pretoze to tam vacsinou je. Ani ked ideme do Rumunska jazdit teren(to znamena do lesa, tam kde cesty ani nevedu) tak nemusime urvat olejovu vanu ci nieco podobne. Vyber Nivy na takuto cestu vidim ako najidealnejsie riesenie. Je to auto vychodneho bloku, takze aj v pripade zavady najdes servisne zazemie(vasila s buzgoganom) aj na odlahlej Sibiri
Laduso: Niva ma benzinovu nadrz pod zadnou sedackou - v interieri, odspodu nepristupnu. A prerazit LPG nadrz je nemozne, ja ju mam celu dobuchanu a verte ze uz som s nou doslova spadol na skaly z vysky aj 2 metrov
Napsal: úte pro 14, 2010 22:51
od žež
Caw kolego, LPG 7-8kč - snáď sranduješ, alebo si už hoooodne dlho nebol na UA, prípadne LPG brutálne zlacnelo (což pochybujem zas), lebo posledne v októbri keď sme boli bola cena LPG (blízo 0,5€) taká, že sa fakt neoplatilo na UA tankovať. 95-ka nejakých cca 0.75€
Na Ukrajině jsem byl loni. Ale aji tak se mě ta tvá cena nezdá!!
Ceny LPG v Evropě
Aktualizace - červenec 2010 (benzín, nafta, lpg), zdroj: LPG klub
Ceny jsou uvedeny v EUR za 1l (pokud neni uvedena jiná měna)
Země Bezolovnatý benz.(95) - Nafta-
LPG
Rusko 0.58 - 0.48
- 0.24
Ukrajina 0.70 - 0.59
- 0.34
Estonsko 1.12 - 1.10
- 0.56
Všude jedeš za polovinu!!
Ceny PHM
Napsal: úte pro 14, 2010 23:02
od Paťo Zvolen
No loni je strááááááááášne dávno. Na UA sa zo dňa na deň mení kurz voči € a nehovoriac o cenách komodít na svetových trhoch. Predpokladám, že nie sme soplaví chlapci a nebudem se tu naťahovať o ceny, natožto si SCANovať na dôkaz bločky z pumpy. Ja som tam bol posledne 2.10.2010 a ceny boli také ako som napísal. Ale predpokladám, že keď sa tu "zastavia" kolegovia z MI čo tak chodia pravidelne budeš mať HOT info, ALE nepredpokladám, že sa bude veľmi líšiť od cien mnou uvedených.
Napsal: úte pro 14, 2010 23:12
od veliz
Na kruté podmínky Sibiře to chce nasadit krutou zbraň - třeba UAZ Pickup 2,7i 16V. Má impozantní průchodnost terénem a zároveň solidní pohodlí. Zatímco evropská SUV projet mohou, ruský UAZ projet prostě musí. Uvíznutí na půl cesty mezi Omskem a Novosibirskem by mohlo mít fatální důsledky
Rýchlosť
Napsal: úte pro 14, 2010 23:32
od Paťo Zvolen
tarquin píše:Ale pokud sem si všiml, řešíme tu expedici na druhou stranu Ruska, ne nedělní poježdění v lese po sobotní kalbě.
Po cestě máš úseky, kde třeba 300 km není silnice vůbec, nebude tě bavit překonávat takovou vzdálenost rychlostí "v rozmedzí 5-25 km/hod" Budeš se snažit jet tak, jak to pude a ne vždycky správně odhadneš situaci.
A věř, že aji s žigulem tam můžeš valit kilo.
Kolego budeš sa diviť, ALE všimol som si wo co tu go a akú thému riešime, takže ....
No samozrejme že úsek dlhý 300 km bude asi morda ísť 25-kou, ALE zas na druhej strane keďže sa jedná o cestu neznámu tak aj 1 nečakaný skok / sek môze byť pre auto a nápravu skokom POSLEDNÝM !!!! a neviem ako tebe, ale mne za to vyššia rýchlosť nestojí. Mám X km najazdených po Rumunských cestách v OFFe čo je niekedy už morda sama o sebe a to sme sa pohybovali v EU a relatívne v civilizácii nie to ešte ďaleký východ. Pri poslednej návšteve Užhorodu pri bežnej ceste mestom mimo hlavný ťah (rozumej mimo 4-prúdovú cestu) sme sa nútene pohybovali po cestách kde by sa v jame "stratil" aj Patrol na 35" nie to ešte nejaká Niva - tú by zrejme tie jamy "zhltli" celú, viď Majo ??? Takže ani si nejdem predstaviť ako budú asi tak vypadať NEasfaltové cesty v RU, nie to ešte po nich válit 100-kou.
Napsal: stř pro 15, 2010 09:59
od dvk
veliz píše:Na kruté podmínky Sibiře to chce nasadit krutou zbraň - třeba UAZ Pickup 2,7i 16V. Má impozantní průchodnost terénem a zároveň solidní pohodlí. Zatímco evropská SUV projet mohou, ruský UAZ projet prostě musí. Uvíznutí na půl cesty mezi Omskem a Novosibirskem by mohlo mít fatální důsledky :-)
Toto auto je můj sen, až budu jednou velký kluk a budu mít hodně peněz . ) Hlavně ty peníze, je to SUV se vším co k němu patří, i s cenou.
Jinak pánové, hádání slečně v rozhodování asi moc nepomůže. Někdo si něco myslí, jiný tam byl a viděl. Jezdit mimo cesty lesama a uhánět po stepích stovky km je asi dost rozdíl a nedá se to srovnávat a říct kdo je větší machr. Mě přijde na cestách lepší hrát na jistotu, všechno předimenzovat a počítat s nemožným. Osobně bych LPG do auta nebral, při cenách benzínu v rusku zbytečný objem a váha navíc.
Napsal: stř pro 15, 2010 10:51
od tarquin
Aspoň za sebe - mě to nedá a snažím si ten terén trochu užít. Ne všude můžeš jet rychle, ale když to de tak jedu. Chtěl sem se jenom podělit o zkušenosti. Na Ukrajině v Rumunsku - přes den podnikáš výlety v klidu, nikam nespěcháš a tak... uvidíš, chce to zkusit.
Napsal: stř pro 15, 2010 13:12
od Luděk Musil
TAk se Vám trošku vmísím do té debaty .. ovšem s praktickým postřehem. Sice Nivu nemám, nikdy jsem neměl, pokud má paměť sahá ani jsem to neřídil, takže do těchto věcí Vám kecat nebudu.
Spíše se zaměřím na LPG a vstřikování.
Takže k LPG: jezdím na to už ve čtvrtým autě (2x karb, 2x íčko ) od roku 1997. Nikdy jsem kvůli LPG nezůstal stát. Tedy nikdy s výjimkou chvilkové odstávky z důvodu zamrznutí reduktoru, jednou v -25°C (moje chyba - měl jsem jet chvíli na benzín a trošku ohřát vodu) a podruhý z nedostatku vody - zavzdušněný reduktor (takže taky moje chyba).
Vstřikování: jezdím od roku 2004 (nyní 2. auto), celkově zatím 160 kkm a také bez závad. Tedy jednou mi odešla půlka jedné cívky, takže jsem několik asi 80 km jel na 3 válce.¨Takže toho bych se taky moc nebál ... mluvím samozřejmě o jednobodu - SPi. Od roku 2004 (?) lze sehnat i MPi, ale o tom nic nevím, pravděpodobně je to však stejné hodnocení
Takže bych to shrnul slovy plyn a elektronika by neměly zlobit (tedy za předpokladu běžné údržby systémů).
L.
Edit: Jo jsem si tak vzpomněl na jednu delší štreku a tou bylo letošní Estonsko. Ve 4 dnech cca 4000 km (každej den tisícovka) a bez problému. Teda od Waršavy do Brna mi hrál check engine na nervy ... chvíli svítil, chvíli nesvítil. Ale na vlastnosti motoru to nemělo vliv. Poté, co vychladla Lambda tak opět bez problémů.
Edit 2: sice si moc nepamatuju (díky za připomenutí Ivo
), ale kluci, kteří mají íčka si také nestěžují ne nějaké problémy se vstřikováním.
Napsal: stř pro 15, 2010 15:12
od Luděk Ondrůch
Já s íčkem taky neměl nikdy žádnej problém, dokonce bych řekl, že vstřikování je míň náročný na údržbu než karburátor.
Napsal: stř pro 15, 2010 15:53
od miro263
Luděk
Ta porucha s check engine sa da jednoducho vyriesit vymontovanim ziarovky
Inac s Nivou by som sa nebal. Ale kazdopadne by som uvazoval o jednom support vozidle s ND ktore odchadzaju kvoli oprave na mieste...
To znamena, zistit si co "moze" odist a zobrat si to zo sebou.
Je to jednoduchsie ako to ist hladat do najlizsej dediny vzdialenej 200km
A urobil by som si kurz zvarania pomocou akumulatora.....
http://www.youtube.com/watch?v=8tHJ0NSjZnM
Napsal: stř pro 15, 2010 16:08
od Michael 4x4
Tak ja mám skúsenosť s mrtvým vstrekovačom MPi, mesiac po skončení záruky, takže to by som pripísal ešte k nejakým zábehovým poruchám. Auto pojazdné, aj keď na 3 valce. Zohnať vstrekovač na UA nebol problém, čiže ani tam nežijú len v ére karburátorov. Toľko na margo karbec vs. vstrek.
Inak s Check Engine mám rovnakú skúsenosť. Niva na LPG, pri zohriatom motore a dlhom státi (napr. semafor) sa pri rozjazde rozsvieti kontrolka, čo sa mi podarilo diagnostikovať ako: "P0441 &11 Engine - Evaporative Emission Incorrect Purge Flow". Po odpojení a znovupripojení baterky všetko OK. A tiež to robí iba pri dlhej jazde.
Lpg som na Ua pár krát tankoval, dojazd +/- rovnaký ako na Flagu tankovanú na Sk.
Aktuálne ceny phm sem dám až budem o pár dní na UA. Tak budete mať origo hot info, ale benzín BA95 zhruba 0,70 eurocentov, čiže sa zhoduje s cenníkom ktorý napísal užívateľ žež.
Napsal: stř pro 15, 2010 16:47
od utia
Ja myslim ze jestli vstrikovac nebo karburator je celkem jedno, alespon v oblastech kde se tyto auta vyskytuji a maji k tomu nahradni dily. Mozna nekde v mongolsku bude lepsi mit karburator, prece jen se da opravit "na koleni" a nekde ve stepi nemusi byt siroko daleko dostupny nahradni dily
LPG nevim, no slecna si muze koupit s plynem na jezdeni tu a na vylet nechat vymontovat plechovku z auta, pokud se rozhodne ze benzin bude lepsi. Mozna bych se opravdu bal spatne kvality plynu, kdysi jsem na UK byl a co tam meli za hrozny benzin, darmo povidat... No, je to vic jak 10 let zpatky, treba se zlepsili ale moc tomu neverim.
Jinak pokud pojede vic aut tak bych doporucoval pribrat CB, komunikace je dulezita - jeden se nekde zdrzi, neco se stane a volani je moc drahy a vsude taky neni signal nebo moznost dobijeni. A hlavne, vypada to drsne
PS: nezapomenout vzit Whiskas pro hafana
Napsal: čtv pro 16, 2010 22:46
od Cory
tarquin píše:Cory píše:tarquin, neviem ako dalej na Ukrajine, ale hend za hranicami, kde sa pohybujem, je cerpaciek na plyn celkom dost, ale na ten ich plyn sa da najazdit asi o polovicu menej ako na "náš", takze to vyjde mozno este drahsie ako benzin.
zajímavý, nikdy sem si nevšim - ale to by mě zajímalo kdo na ten plyn na ukrajině teda jezdí
Bodaj by si si vsimol, ked to zvyknu tankovat v hocijakej bude
Napsal: pát pro 17, 2010 00:38
od martas
kitcarcup píše:martas píše:Ta první niva se zdá lepší ta druhá už je lehce orezlá,
Martin H. píše:Z těch niv, co jsi sem dávala odkazy, bych nebral ani jednu!
Pánové, vážení Ladaři, Nivkaři a znalci těchto aut, toto snad není možné. Jde o totéž auto na obou inzerátech. A to stejné auto je inzerováno i v zdejším bazaru. "Prodám". Jak můžete psát takovéto "fundované rady" ani jste si ty auta neprohlédli pořádně a už je jedno horší než to samé naleštěné. Bravo.
Zdar Kite, tak se nauč číst! Psal jsem, že jedna ja stará a druhá bude asi po opravě karoserie, ale že obě jsou stejné auto, prostě služební auto co dostávalo pořádně zabrat...
P.S.: A ty už jsi Nivu viděl, někdy?
Jinak bych napsal, že Niva je na takouvou cestu nejvhodnější auto, jednoduché, ale přitom robustní s neskutečnou výdrží i při velice špatném zacházení. To auto prostě pojede do krajů pro které bylo vymyšleno a postaveno... Toť můj názor...