Stránka 3 z 4

Napsal: ned lis 28, 2010 22:32
od Roman
Tu je postup nastavovania fiatackych motorov. Neviem, ci je to rovnake ako na lade, ale ak by to pomohlo: http://www.cz.motofocus.eu/technika,591 ... ntilu.html

Napsal: pon lis 29, 2010 08:11
od Marek
Martin H. píše:Chlapi jsem taky nestranný pozorovatel a vůbec se mezi vás nechci míchat. Ale ty podložky na ventily na Samaru se daj koupit nebo objednat v jakýmkoliv krámě, kde prodávaj díly na žiguly. Blbý je, že kvůli tomu, aby se naštělovali ventily se musí sundavat vačka z hlavy, je to holt složitější operace než u klasiky. Nicméně zručnej mechanik, za kterého se jeden z vás považuje, by to měl v pohodě zvládnout. Když umí rozvody na TDI...a pokud ste do toho šli bez zajištění těchto dílů, tak je to docela podcenění situace. Nikoho nechci obviňovat, ani se zastávat...jen můj názor.






Všichni jste chytří jako rádio, ale víte o tom prd.

Vy si myslíte, že bych nebyl schopný nastavit na Samaře vůle ventilů? Tak teď jste mě rozesmáli. Jenže ono to v plavcově případě není tak jednoduché.

Problém je totiž v tom, že jemu pět ventilů z osmi nelze vůbec změřit - ventily jsou totiž díky "záporné" vůli otevřené. A pokud nemůžu změřit aktuální vůli na daném ventilu, nevím, o kolik slabší nebo silnější podložku mám pořídit, aby potom byla vůle správně. Takže celé toto seřízení musí probíhat systémem pokus - omyl. Tedy nejprve se musí vložit velmi slabá podložka proto, abych byl schopen naměřit aspoň nějakou kladnou, tedy skutečnou vůli, a teprve potom vložit jinou podložku, která svou tloušťkou bude odpovídat optimální vůli.

Myslíte si, že toto lze v noci v mrazu a bez jediné náhradní podložky (jakékoli) udělat? Nejde, bohužel. Sám plavec moc dobře ví, že vačku jsem několikrát demontoval a montoval, propočítával na papíře, jak by bylo možné zaměnit jednotlivé podložky mezi sebou, aby pokud možno co největší počet ventilů odpovídal. Prostě to technicky nebylo možné udělat. Nikdo nepočítal s tím, že se budou měnit ventily a tudíž že vůle pak nebude souhlasit. Za to já prostě nemůžu.

Opakuji znovu a naposledy - plavec se na mě zlobí neoprávněně. Hlavu chtěl na auto namontovat za každou cenu, i když jsem jej několikrát upozornil na to, že to pravděpodobně nebude fungovat. Argumentoval tím, že druhý den musí jet na servis LPG a potom na STK a že to musí být v každém případě smontované.

Ale ono asi nemá cenu už cokoli vysvětlovat. Drtivá většina lidí zde se prostě rozhodla, že plavec je obětní beránek a já ten hajzl, co mu vlastně zničil možnost provozu jeho vozidla. Myslete si to, na to máte právo. Ale nemáte k tomu žádný důkaz. Plavec je lhář a za pravdu se zlobí (jako každý, kdo nemá čisté svědomí).

Napsal: pon lis 29, 2010 09:51
od zelvotron
Marek píše:Tak teď jste mě rozesmáli.
No a pak že seš suchar.
Marek píše:Jenže ono to v plavcově případě není tak jednoduché.
V Plavcově případě není jednoduchý nikdy nic, to je fakt.

Napsal: pon lis 29, 2010 10:03
od Marek
Já nejsem suchar - náhodou jsem mnohdy i docela vtipný společník :-D.

Víš - já jsem už i v koutku duše uvažoval o tom, že bych k plavcovi dojel s podvalníkem a převezl si jeho auto ke mně na to doseřízení ventilů. Doma bych na to měl víc prostoru, známé prostředí a hlavně podmínky a čas. Ale po tom, co tu o mně napsal a stále si za tím srdnatě stojí, se na něj ani nevykašlu. Když se mnou definitivně skončil, prosím - nikomu se nemíním vnucovat.

Napsal: pon lis 29, 2010 11:10
od plavec
Marek píše:Myslíte si, že toto lze v noci v mrazu
Myslím si že to nelze. Ale mráz nebyl. V garáži bylo zatopeno.
Marek píše:Všichni jste chytří jako rádio, ale víte o tom prd.
Nechci se nikoho dotknout, ale Samozřejmě, když se to řeší "přísně privátně" a ne veřejně, tak o tom každý ví prd.

Napsal: pon lis 29, 2010 11:11
od plavec
Marek píše:Sám plavec moc dobře ví, že vačku jsem několikrát demontoval a montoval, propočítával na papíře, jak by bylo možné zaměnit jednotlivé podložky mezi sebou, aby pokud možno co největší počet ventilů odpovídal
To je pravda.

Napsal: pon lis 29, 2010 12:25
od Marek
Možná Ti to nepřipadá, ale mě opravdu mrzí, že jsem Ti nemohl pomoct. I přesto, že jsem Tě na tuto situaci upozorňoval předem, i přesto, že jsem předpokládal, že k ní dojde, jsem se do poslední chvíle snažil s tím něco udělat. Svědčí o tom i fakt, že jsem od Tebe dojel domů v půl druhé ráno. Ale prostě to v daných podmínkách nebylo možné. Víc k tomu nemám, co bych dodal.

Napsal: pon lis 29, 2010 19:03
od Štěpán
Plavče, co je s tím druhým motorem z té druhé 2111? Nešlo by z toho sundat podložky a případně je použít pro seřízení vůlí na té opravené hlavě? :wink:

Napsal: úte lis 30, 2010 09:16
od plavec
Štěpán píše:Plavče, co je s tím druhým motorem z té druhé 2111?
To nikdo neví, Tenkrát byla hlava srovnaná. (nenatlakovaná) a vyměněno těsnění pod hlavou. Pěkně to(v záběhu) jezdilo a po pár dnech, kdy jsem to přivezl ze Sadské, zase bouchly hadice od topení a mj. začalo tect gufero kliky.
Štěpán píše:Nešlo by z toho sundat podložky a případně je použít pro seřízení vůlí na té opravené hlavě?
Asi jo, ale teď je to auto hozený v závěji, takže to je tak dva dny, než k tomu prohážu cestu

Napsal: úte lis 30, 2010 14:20
od Křečík Barbuška
Nejjednodušší a asi i nejlepší bude když to necháš všechno v tom sněhu uležet. Počkat na jaro a s obnovenými silami a čistou hlavou na to vletět, nebo pošrotovat, záleží na tom v jakém stavu to nalezneš. Fanouš jezdí dobře, ne?

Napsal: úte lis 30, 2010 23:27
od plavec
Koko Loko píše:Fanouš jezdí dobře, ne?
Ale joo, oproti ladě určitě. :) Jen mi tam zůstal starej benzín takže jsem nasadil velfobin a časem možná počítám s poladěním karburátoru. Ještě nějak zalátat díry v karoserii a hurá na stk. :mrgreen:

Napsal: úte pro 21, 2010 14:47
od Honza 21061
Asi nejhorší v autosvětě je srážka s člověkem neznalým problematiky, který si něco představuje jak "hurvínek válku".

Plavče, nic proti, mám k tobě ten samý postoj jako k Markovi - neutrální a nestranný, ale když jste sundavali hlavu a tys nenechal vyměnit těsnění pod hlavou, skutečně jsi byl tak přesvědčený o tom, že to těsnění přežije?
Dále- když už nějaký mechanik měnil ventily a ty dle svých slov chceš mít od motoru už pokoj, PROČ nebyly vyměněny ventily všechny a k nim koupeny nové podložky pro nastavení vůlí?

Prostě z celého problému jsem to pochopil tak, že jsi po Markovi chtěl složit a seřídit motor neseřiditelný (měněna část ventilů, zbytek kaput) a nesložitelný (staré- původní? těsnění pod hlavou po sundání hlavy vracené zpět). To logicky nikdy nemůže dělat dobrotu.
Myslím, že Marek je v tom tentokrát opravdu nevinně a bohužel musím souhlasit, že pro dobrotu na žebrotu, platí v těchto případech víc než jindy.
Proto zásadně neprodávám auta kamarádům, neopravuji auta kamarádům a nejradši bych ani neradil kamarádům s autama. To se totiž často otočí právě naopak proti vám. :roll:

No a nakonec to poslední, co by za tenhle problém opravdu mohlo, je Lada jako taková. Že není dodržen 100 let zavedený technologický postup a měněna jen půlka něčeho, zatímco druhá půlka je naopak skoro po smrti, s tím si neumí poradit ani u Poršů.

Napsal: úte pro 21, 2010 18:38
od plavec
Takže jooo, zase znova :| : Těsnění se dalo nový a k tomu zbytku můžu říct jen to, že se v tom hovno vyznám, proto jsem volil zkušenější lidi. Proč ty který ventily měnili nebo ne, se zeptej Pavlíčka, do toho nevidím. Ta firma je považována za dost solidní, takže asi vědí co dělají. A já jako idiot co se v motoru nevyzná jim prostě musím věřit. :wink:

Napsal: úte pro 21, 2010 19:10
od MartasBrno
Ty hlavně jako idiot co se v motoru nevyzná nemáš co úkolovat lidi co do operací, ale jen co do celkového zadání. Jsem na tom taky tak, když něčemu nerozumím a má to fungovat, tak trnu jestli to dokážu nastudovat abych to pak uměl... A odborník má vždycky pravdu, dokud člověk neví to co on.

Napsal: úte pro 21, 2010 19:23
od Luděk Ondrůch
Plavče promiň, ale neseřídit vůle ventilů po jejich zabroušení nebo výměně je zásadní chyba. Potom se opravdu nemůžeš divit, že ten motor nejede. Pokud měl Marek pouze rozhodit motor kvůli orovnání hlavy a potom ho opět složit tak je v tom opravdu nevině. U podložek je problém, že se musejí změřit vůle ventilů a podle toho koupit podložky a namontovat, ale na to tě měl upozornit ten kdo ti ty ventily měnil.